2012 Hardcourt all the way! 100% going forward! Hopefully. - Page 88 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 09-30-2012, 06:45 PM   #1306
country flag BlueLighthouse
Registered User

BlueLighthouse's Avatar

BlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond repute
Default Re: 2012 Hardcourt all the way! 100% going forward! Hopefully.

Quote:
Originally Posted by GilleSimonAddict View Post
I love seeing all of the Simon signs here though. At least these people have good taste in Frenchies.
Gilles is overwhelmingly favorite here in Thailand Open, even more so than Murray last year. Mostly because he smiles all the time and you know we love that, he participated in whatever fan experiences got thrown at him (with smile hehe) and gives full attention to fan when it comes to photo or autographs. Some players just didn't deal with fan that well, some ran away in a hurry or some didn't even bother.

Gulbis . Tursunov . Simon . Paire . Dimitrov . Thiem
BlueLighthouse is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 09-30-2012, 08:31 PM   #1307
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

lalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by BlueLighthouse View Post
Gilles is overwhelmingly favorite here in Thailand Open, even more so than Murray last year. Mostly because he smiles all the time and you know we love that, he participated in whatever fan experiences got thrown at him (with smile hehe) and gives full attention to fan when it comes to photo or autographs. Some players just didn't deal with fan that well, some ran away in a hurry or some didn't even bother.
Yes, loves his smile.
Look at that smile even when he lost, he looks great.

(On the other hand, Richie looks 10 years old than his age. But he won, so it's all good.)

L'Equipe said his right knee is troubling him . Hopefully it's not a lingering problem, not that knee please. He's looking at another tough first round match against Tipsy in 2-3 days. My hope for him for the rest of the season is to get back to Top 15. He's at 16 in the race but about 210 pts less than the 15th player. I must say, it's been a less satisfying season and not being able to stay in Top 15 will be a big disappointment IMO. On the other hand, I saw some good changes in his game, and when he's completely healthy, we got to see how good he can be (ie. Monte Carlo). Now that he's officially going solo, we'll see how that will change his result (finger crossed for a positive change). He really really needs to figure out a way to stay healthy though.

Anyway, good luck in Tokyo. Allez Gilles.
lalaland is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-30-2012, 09:49 PM   #1308
country flag mike s.
Registered User

mike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by lalaland View Post
Yes, loves his smile.
Look at that smile even when he lost, he looks great.

(On the other hand, Richie looks 10 years old than his age. But he won, so it's all good.)

L'Equipe said his right knee is troubling him . Hopefully it's not a lingering problem, not that knee please. He's looking at another tough first round match against Tipsy in 2-3 days. My hope for him for the rest of the season is to get back to Top 15. He's at 16 in the race but about 210 pts less than the 15th player. I must say, it's been a less satisfying season and not being able to stay in Top 15 will be a big disappointment IMO. On the other hand, I saw some good changes in his game, and when he's completely healthy, we got to see how good he can be (ie. Monte Carlo). Now that he's officially going solo, we'll see how that will change his result (finger crossed for a positive change). He really really needs to figure out a way to stay healthy though.

Anyway, good luck in Tokyo. Allez Gilles.
Yeah, I think unfortunately his body is injury prone for some reason and he'll have to deal with never being fully healthy. Good week overall though. It will be tough next week but if his knee feels better then he should do well.
Old 10-01-2012, 05:44 AM   #1309
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

lalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond repute

From L'Equipe the paper:

Gasquet thaï sa route

La voie du Masters passait peut-être par ce septième titre de Richard Gasquet. Il est en tout cas relancé dans la course pour Londres.

IL ARRIVE parfois qu’un tournoi se gagne avant la finale. De son titre remporté à Bangkok hier, le septième de sa carrière mais le premier depuis Nice en mai 2010, Richard Gasquet ne retiendra pas grand-chose de la dernière marche. Une pure formalité face à un Gilles Simon diminué ( vi ctoire 6- 2, 6- 1, en 67 minutes) ne pèsera pas lourd dans ses souvenirs à côté des deux retournements de situation qui ont animé sa semaine thaïe. Au premier tour, il fut mené 7-5, 5-2 par Grigor Dimitrov, puis 6-3, 4-0 en demies face à Jarkko Nieminen, qui dérailla alors complètement. Gasquet avait donc eu son compte d’émotions avant le dimanche. Il ne boudait pas son plaisir d’avoir cueilli une sixième victoire face à Simon (en autant de confrontations sur le circuit principal) sans avoir eu à forcer son talent. « J’ai vu qu’il avait mal, racontaitil. Moi, j’ai essayé de jouer mon tennis, de varier, d’avancer, de bien servir, de bien préparer le point et de ne pas me jeter dans la gueule du “trop vite au filet”, parce qu’il a un bon passing. Il fallait faire gaffe. Mais c’est vrai que c’est assez incroyable d’avoir gagné ce tournoi ! »

Simon:
«Je ne m’en sors pas»
« JE ME SUIS BLESSÉ trois minutes avant le match. J’étais en train de m’échauffer avant de rentrer sur le terrain quand j’ai senti une douleur au-dessus du genou droit. Je me disais qu’en chauffant ça allait passer mais ça a été de pire en pire. Heureusement, ça n’a rien à voir avec ma blessure précédente au tendon. Mais ce qui m’énerve, c’est que je prends beaucoup de temps pour revenir d’une blessure et, du jour au lendemain, ça recommence. Après mon match contre Gaël, j’ai eu une pointe dans le dos, je n’étais pas beau à voir. On l’a soignée avec les kinés de l’ATP. Je passe trois heures par jour avec eux et, malgré ça, je ne m’en sors pas, c’est infernal. Je n’ai pas d’état de grâce. Alors que quand je suis bien, je sens que je suis pénible à battre, comme contre “Tipsa”. À cemoment-là ( après sa victoire en demi-finales contre le Serbe, 9e mondial), je pensais que ça allait être ma semaine, finalement, ç’a été la semaine de Richard. » – R. L.

Google translation:
Thai Gasquet its way

Masters went the way of perhaps the seventh title of Richard Gasquet. It is in any case revived in the race to London.

HAPPENED sometimes win a tournament before the final. Of the title he won in Bangkok yesterday, the seventh of his career but the first since May 2010 in Nice, Richard Gasquet will not hold much of the last step. A Pure Formality face a decreased Gilles Simon (victoire 6-2, 6-1 in 67 minutes) will not weigh heavily on his memories alongside two twists that animated his Thai weeks. In the first round, he was led 7-5, 5-2 by Grigor Dimitrov, then 6-3, 4-0 in the semis against Jarkko Nieminen, who then completely derailed. Gasquet had thus had his account of emotions before Sunday. It does not sulking his pleasure to have picked a sixth victory over Simon (in many confrontations on the main circuit) without having to force his talent. "I saw that he was in pain, racontaitil. I tried to play my tennis, to change, to move, to serve, to prepare the point and not throw myself into the mouth of "too fast net", because it has a good passing. We had to be careful. But it is true that it is pretty amazing to have won this tournament! '

Simon:
"I do not go out"
"I HURT MYSELF three minutes before the match. I was just getting warmed up before returning to the field when I felt a pain right above the knee. I thought that heating it would pass but it was worse. Fortunately, it has nothing to do with my previous injury to the tendon. But what annoys me is that I take a lot of time to return from injury and, overnight, it starts again. After my match against Gaël I had a spike in the back, I was not a pretty sight. He was treated with the physios ATP. I spend three hours a day with them, and despite that, I do not go out, this is hell. I do not have a state of grace. Then when I am, I feel that I am difficult to beat, as against "TIPSA." Hold at this then (after his victory in the semi-finals against the Serb, 9th World), I thought it was going to be my week end, It's been a week of Richard. "- R. L.
Old 10-02-2012, 03:38 PM   #1310
country flag mike s.
Registered User

mike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond repute

Gilles is second up on center court tomorrow against Tipsarevic. Allez!
Old 10-02-2012, 06:07 PM   #1311
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

Quite worry about this match, not sure what's his condition, too little turnaround time for him to get well and adjust to new condition, Tipsy already played a match here, he must be eager to avenge...

Well, good luck Gilles. Allez!
Old 10-02-2012, 08:20 PM   #1312
country flag Gillouthe best
Registered User

Gillouthe best's Avatar

Gillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond repute

Allez Gilles against Tipsarevic! For sure it will be tough, first tournament without Tutu and on a faster surface than Bangkok
Old 10-03-2012, 03:52 AM   #1313
country flag mike s.
Registered User

Is there a stream for this?
Old 10-03-2012, 04:57 AM   #1314
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

no stream.

And as usual, he's been crap in set 2, hardly winning any point in 3 games. Got broken of course.
Old 10-03-2012, 05:38 AM   #1315
Registered User

Gillouthe best's Avatar

Gillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond repute

Tipsa wins the set after a really long game in which Gilles wasted 5 BP's
Old 10-03-2012, 05:38 AM   #1316
country flag GilleSimonAddict
Registered User

GilleSimonAddict's Avatar

GilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond repute

Uuuuh, that game was killing me. Set point, break point, set point, break point. Tipsy finally got it unfortunately with an ace. Now it's a set a piece. C'mon Gilles. Right the ship and take this third set.
GilleSimonAddict is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-03-2012, 05:43 AM   #1317
Registered User

Gillouthe best's Avatar

Broken , I think he's done now.
Old 10-03-2012, 05:52 AM   #1318
Registered User

Gillouthe best's Avatar

Can't believe this, Tipsa saves 3 more BP's
Old 10-03-2012, 06:02 AM   #1319
Registered User

GilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond repute

Man again with the back and forth. This is brutal. Of all the matches to not have a stream to watch, why did it have to be this one? I'm dying here.

Edit: Oh yay, Gilles just broke back!
Old 10-03-2012, 06:06 AM   #1320
Registered User

Oh my God. 3 more break points for Tipsy again and he breaks on the 2nd one. I give up. I may have to just check back later. This is too excruciating.
Reply

Thread Tools

Posting Rules