2012 Hardcourt all the way! 100% going forward! Hopefully. - Page 76 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 08-31-2012, 04:33 AM   #1126
country flag mike s.
Registered User

mike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond repute
Default Re: 2012 Hardcourt all the way! let's roll into another up cycle.

Congrats Gilles Great fight!

Sorry Silver about Roddick, it's a tough feeling when a favorite retires. I hope for the best for Roddick this tournament.
Advertisement

Old 08-31-2012, 04:47 AM   #1127
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

lalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond repute

This match is putting more toll on him, it seems. He said he's hurting everywhere now. And what's motivating him for his next match against Fish? The Plane! Funny, but it's not a good sign, not a good sign at all.

L'Equipe:

Comme au premier tour, Gilles Simon a souffert. Comme au premier tour, il a fini par s'en sortir. Jeudi, le Français a dominé Jimmy Wang en quatre sets très tendus (6-4, 4-6, 6-4, 6-4), remontant notamment un break de retard (3-0) dans la dernière manche.

Trois heures de combat, de frustration aussi à cause de cette épaule droite qui le diminue. «C'était dur, a-t-il lâché après une longue pause par la case récupération avant de venir devant la presse. 4h30' de jeu au premier tour, là encore trois, je commence à le sentir. J'ai mal partout. C'est dur mentalement parce que tout devient compliqué quand on ne peut pas servir. En plus Wang contrait vraiment bien donc tous les échanges ont été longs. Il a fallu se battre.»

Mais il le savait avant de venir alors il a encore serré les dents et accepté de ne pas forcément produire son meilleur tennis. Le prochain tour face à Mardy Fish aura valeur de juge de paix. «Ce que m'inspire Mardy Fish au prochain tour ? L'avion (rires). Je sais dans quel état j'arrive, je sais que Mardy est très bon et encore plus sur dur et devant son public. Je sais que même à 100% ça serait très dur. Alors là... En perdant mon service deux fois par set, ça va être très compliqué. Là pour le coup j'ai peur de prendre une grosse rouste. On verra bien.»
Carole BOUCHARD, à New York
lalaland is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-31-2012, 05:25 AM   #1128
country flag mike s.
Registered User

mike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by lalaland View Post
This match is putting more toll on him, it seems. He said he's hurting everywhere now. And what's motivating him for his next match against Fish? The Plane! Funny, but it's not a good sign, not a good sign at all.

L'Equipe:

Comme au premier tour, Gilles Simon a souffert. Comme au premier tour, il a fini par s'en sortir. Jeudi, le Français a dominé Jimmy Wang en quatre sets très tendus (6-4, 4-6, 6-4, 6-4), remontant notamment un break de retard (3-0) dans la dernière manche.

Trois heures de combat, de frustration aussi à cause de cette épaule droite qui le diminue. «C'était dur, a-t-il lâché après une longue pause par la case récupération avant de venir devant la presse. 4h30' de jeu au premier tour, là encore trois, je commence à le sentir. J'ai mal partout. C'est dur mentalement parce que tout devient compliqué quand on ne peut pas servir. En plus Wang contrait vraiment bien donc tous les échanges ont été longs. Il a fallu se battre.»

Mais il le savait avant de venir alors il a encore serré les dents et accepté de ne pas forcément produire son meilleur tennis. Le prochain tour face à Mardy Fish aura valeur de juge de paix. «Ce que m'inspire Mardy Fish au prochain tour ? L'avion (rires). Je sais dans quel état j'arrive, je sais que Mardy est très bon et encore plus sur dur et devant son public. Je sais que même à 100% ça serait très dur. Alors là... En perdant mon service deux fois par set, ça va être très compliqué. Là pour le coup j'ai peur de prendre une grosse rouste. On verra bien.»
Carole BOUCHARD, à New York
That's too bad, I was hoping he would feel a little bit better after two days off. Oh well, I still think he's underselling his chances a little bit. I think he has at least a small chance to beat Fish. Either way, I'm glad he got to the third round so I can see him live on Saturday unless he's on Ashe.
Old 08-31-2012, 06:34 AM   #1129
country flag MsTree
Registered User

MsTree's Avatar

MsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond repute

I fell asleep : Well done Gillou though!

Gillou ~~~~~ & ~~~~~ Andy
MsTree is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-31-2012, 12:15 PM   #1130
country flag misty1
Banned!

misty1 has a reputation beyond reputemisty1 has a reputation beyond reputemisty1 has a reputation beyond reputemisty1 has a reputation beyond reputemisty1 has a reputation beyond reputemisty1 has a reputation beyond reputemisty1 has a reputation beyond reputemisty1 has a reputation beyond reputemisty1 has a reputation beyond reputemisty1 has a reputation beyond reputemisty1 has a reputation beyond repute

i hope he's okay. Davydenko doesnt have a serve ither and he still really could have beaten fish in 3 sets if he maintained his level from sets 1 and 2.
misty1 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-31-2012, 03:12 PM   #1131
country flag Silver.
Registered User

Silver.'s Avatar

Silver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by GilleSimonAddict View Post
Timothee and Carine are both there with him.
Yay, this makes me happy! Whatever happens in his next match i'm happy he made with R3 with an injury.

Thanks for the memories... Andy Roddick.
Silver. is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-31-2012, 08:49 PM   #1132
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

lalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond repute

A bit annoyed that they don't have the overall W/UE counts for the overall stat for R1, so I just added up all the points in the rally stat, they even have forced error counts:

Gilles W/FE/UE : 52/42/51
Russell W/FE/UE: 31/27/60

Code:
·	RALLY STATS
Michael Russell (USA)		                                Gilles Simon (FRA)
WINNERS	        FORCED ERRORS	UNFORCED ERRORS		        WINNERS	        FORCED ERRORS	UNFORCED ERRORS
FH	BH	FH	BH	FH	BH		        FH	BH	FH	BH	FH	BH
2	-	-	-	2	2	Approach Shots	2	2	1	-	1	-
2	-	1	1	-	5	Drop Shots	-	1	-	-	-	-
2	3	7	6	26	23	Ground Strokes	10	11	21	5	18	29
1	1	2	-	-	-	Lobs	        1	-	2	1	-	-
3	-	2	-	-	-	Overhead Shots	4	-	-	-	1	-
3	-	3	2	-	-	Passing Shots	2	12	4	7	1	1
6	8	1	2	-	2	Volleys	        5	2	1	-	-	-
Old 08-31-2012, 11:49 PM   #1133
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

Tomorrow's OOP:

Gilles' match is on Ashe, night session, last match of the day.
Old 09-01-2012, 12:03 AM   #1134
country flag GilleSimonAddict
Registered User

GilleSimonAddict's Avatar

GilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond repute

I just saw that. That's really cool and exciting. It's just too bad that he's not going to be anywhere near 100% obviously and too tired to boot to make it much of a match probably, but, at the same time, I don't think Gilles has ever had a prime time at the US Open night match on Arthur Ashe Stadium before.

I know it's really only because he's facing an American in Mardy Fish, but at the same time, it feels like a reward for Gilles for fighting it out and still being able to make it to the 3rd round despite the injury. I would say he will be more than satisfied with his decision to go ahead and come to the US Open and play. He deserves this grand stage appearance.
GilleSimonAddict is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-01-2012, 04:45 PM   #1135
country flag Silver.
Registered User

Silver.'s Avatar

Silver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond repute

Quote:

I know it's really only because he's facing an American in Mardy Fish, but at the same time, it feels like a reward for Gilles for fighting it out and still being able to make it to the 3rd round despite the injury. I would say he will be more than satisfied with his decision to go ahead and come to the US Open and play. He deserves this grand stage appearance.
Too right! I'm looking forward to it. Hope he does the best he can, but i'm not expecting anything.

Allez Gilles!

Old 09-02-2012, 01:46 AM   #1136
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

So here we go. Hope he put up a good scoreline, since he kept saying he really worries that he’ll get thrashed. C’mon Gilles, do your best, we are already really proud of you for fighting so hard to get here. He really has nothing to lose, and if he loses this match, he’ll gain more time to get his shoulder healed sooner.

Allez!

-------------------------------------------------------------
That’s yesterday’s L’Equipe, nothing much, just more of how miserable he is…

Une chape de plomb

Jimmy Wang ne connaissait pas le supplice français : faire face à Simon la sangsue qui renvoie tout, inlassablement, qu’il ne souffre de rien ou qu’il ait mal au genou, au cou (c’était l’an dernier) ou à l’épaule (version US 2012). Avec une balle de 5-3 au troisième set (à une manche partout), le Taïwainais avait bien cru s’extirper de la toile d’araignée. Mais il encaissa treize points de suite et finit usé jusqu’à l’os à force de courir dans tous les sens dans une rencontre plombée par la langueur et magnifiée par le courage. Comme l’impayable Français, d’ailleurs, affalé dans sa chaise de très longues minutes. « C’est long et ça se sent, soufflait- il en se massant les muscles, même si on le sait doué pour la gestion de l’effort au long cours. C’est très douloureux, j’ai mal partout. Un ou deux matches comme ça ( en pensant très fort au marathon du premier tour face à Russell), un troisième, et c’est l’asile. » Pas facile d’être maso. Pas facile de crapahuter sans autre perspective que le point suivant. Simon traverse cet US Open presque comme un zombie, sans aucun espoir d’aller mieux et de voir loin. « Sans service, tout devient compliqué. Je breake deux fois et je perds la deuxième 6-4. Tous les points sont longs, tous les points sont durs… » Mais, en passant deux tours, même au forceps, Simon a assuré l’essentiel. Gloire à la trottinette au coeur gros comme ça. Avec son service tout flagada, il peut s’exposer en victime ( presque) consentante face à Mardy Fish. « Qu’est-ce que m’inspire Fish ? Pas que du rêve. Ça m’inspire l’avion, assénait-il, réaliste. Je sais dans quel état je suis et je sais que Mardy, devant son public, fait le gros de sa saison sur le dur américain. » Face à un Américain souvent impeccable dans ses mises en jeu, le Français devra tenir son service, une équation rendue complexe par ce que vous savez. « Et là, oui, j’ai peur d’une rouste », confessait Simon. Mais, dit la fable, à toute chose malheur est bon. « C’est pénible, c’est sûr, mais j’ai retrouvé le Gilles avec la rage de vaincre, positivait son coach Thierry Tulasne. Il avait un peu perdu ça, il était plus sur le beau jeu en début d’année. Or Gilles doit absolument garder ça… »
Old 09-02-2012, 02:03 AM   #1137
country flag Silver.
Registered User

Silver.'s Avatar

Stayed up till 3am for this. Things I do!

Old 09-02-2012, 02:06 AM   #1138
Registered User

GilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond repute

Oh man i'm already cringing. The announcers are really buttering up Simon and they have no idea that he is injured and won't be able to serve or really be very aggressive. This one announcer guy especially is really boasting about Simon's abilities and he thinks he will win.
Old 09-02-2012, 02:13 AM   #1139
Registered User

These guys just have no idea about Simon's condition. The one guy just asked the other how Simon gets away with a serve so slow like that's how Simon always serves or something. They think Simon is nervous because of the home crowd and that he will start serving bigger as the match goes on. They have no clue what's really going on.

Last edited by GilleSimonAddict : 09-02-2012 at 02:19 AM.
Old 09-02-2012, 02:29 AM   #1140
country flag Nagyovafan
Registered User

Nagyovafan's Avatar

Nagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond reputeNagyovafan has a reputation beyond repute

Quote:
These guys just have no idea about Simon's condition. The one guy just asked the other how Simon gets away with a serve so slow like that's how Simon always serves or something. They think Simon is nervous because of the home crowd and that he will start serving bigger as the match goes on. They have no clue what's really going on.
Yeah someone needs to fill them in...
Benoit Paire

Last edited by Nagyovafan : 09-02-2012 at 02:37 AM.
Nagyovafan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules