2012 Hardcourt all the way! 100% going forward! Hopefully. - Page 36 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 05-23-2012, 04:59 PM   #526
country flag GilleSimonAddict
Registered User

GilleSimonAddict's Avatar

GilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond repute
Default Re: Clay season 2012, "Take Two" most definitely

Good solid workman-like win for Gilles. Didn't work too hard. Didn't have to really do anything special. Just played consistent and did just enough to get the win.

It was nice to see the crowd actually genuinely enthusiastic, excited, happy and thankful to see Simon there and being supportive of him. The French Tennis press should take note and follow their lead.
GilleSimonAddict is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 05-23-2012, 06:27 PM   #527
country flag MsTree
Registered User

MsTree's Avatar

MsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Gilloulou View Post
Nice win :]

I actually think it's not a bad idea he plays this tournament, he has to practice anyway for RG and he's not the type of player that can rest for a couple of weeks and then blast the court. i think he even said that in the past, he needs to play more tournaments than others to stay sharp.
I also think Gilles needs lots of matches to get into his rhythm - I haven't seen him play live for ages though and I'm missing him!

Gillou ~~~~~ & ~~~~~ Andy
MsTree is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-23-2012, 06:50 PM   #528
country flag Gillouthe best
Registered User

Gillouthe best's Avatar

Gillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond repute

Good luck for Gilles vs Bellucci, also 2-0 H2H vs him.
Old 05-23-2012, 08:45 PM   #529
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

lalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by MsTree View Post
I also think Gilles needs lots of matches to get into his rhythm
I agree. My concern though is that he already said he's tired. He said the Ferrer match, he can't do much cos he's already spent going into that match, and that's his 3rd match of that week and 6th match of that 2 weeks. Now he's playing the 3rd consecutive week with RG coming next week. But anyway, he sounds excited to be playing his hometown tournament though, and he said since he's already there, he will try to do his best to win it. Nice is important to him, so I hope he wins it then . Here's the ITW:

Dans une interview accordée à la fédération française de tennis, Gilles Simon s'est exprimé sur son tournoi à Nice, sur ses sensations sur terre. Gilou estime que le tournoi de Nice peut être une bonne préparation avant Roland Garros. Le Français aborde aussi ses ambitions pour le deuxième Grand Chelem de l'année.

C’est quelque chose de spécial pour vous de disputer un tournoi à Nice, la ville où vous êtes né ?
Oui, c’est sûr. Ça fait un moment que j’avais envie de venir jouer ici. Les années précédentes j’étais un peu triste de ne pas disputer le tournoi, et je suis vraiment content d’être là cette année, d’autant que beaucoup de monde va venir pour me supporter. J’espère que je vais assurer et faire un bon tournoi. En tout cas je compte sur le public de Nice, je sais qu’il est toujours chaud et aime encourager, les matches vont être très durs donc j’aurai besoin de ça.

Vous effectuez une très belle saison sur terre battue avec un titre à Bucarest, une demi-finale à Monte-Carlo, un huitièmes de finale à Madrid et Rome, comment vous sentez vous à une semaine de Roland-Garros ?
C’est difficile de juger. J’insiste encore une fois là-dessus, mais mon niveau de jeu dépend essentiellement de mes jambes, de ma capacité à défendre, de passer de la défense à l’attaque, de rendre tous les points difficiles pour l’adversaire. Contre Ferrer, à Rome, ce n’était pas le cas car j’étais entamé physiquement. Mais c’est vrai que je ne crois pas avoir déjà abordé Roland-Garros dans d’aussi bonnes conditions, je vais arriver avec un gros niveau de confiance.

Pourquoi avoir décidé de jouer ici si vous n'êtes pas à 100% physiquement ?
C’est vrai que j’ai beaucoup joué ces dernières semaines, mais lorsque j’ai établi ma programmation, je connaissais ce risque et je ne savais pas nécessairement que je gagnerais autant de matchs sur terre battue. En plus un tournoi comme Nice peut typiquement faire du bien avant un Grand Chelem, donc en aucun cas je ne regrette ma décision d’être venu ici. C’est un choix que j’ai fait, je dois l’assumer et faire tout ce que je peux pour bien jouer. C’est un tournoi très fort mais j’ai la ferme intention de tout donner.

His match against Bellucci scheduled at not before 1pm local time, after a double match. Allez.
lalaland is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-24-2012, 12:50 PM   #530
Registered User

GilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond reputeGilleSimonAddict has a reputation beyond repute

Well done Gilles! Made a potentially tough opponent get frustrated and sucked him into his rhythm and just systematically took him apart from there. Another efficient straight sets win. Now the real potential challenges start. Good luck Gilles!
Old 05-24-2012, 01:26 PM   #531
country flag mike s.
Registered User

mike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond repute

Congrats Gilles! Good effort today.
Old 05-24-2012, 05:02 PM   #532
country flag Gillouthe best
Registered User

Gillouthe best's Avatar

Gillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond repute

Good luck vs Almagro tomorrow, 2-1 H2H, Gilles won the last meeting in Hamburg F 2011.
Old 05-24-2012, 05:17 PM   #533
country flag MsTree
Registered User

MsTree's Avatar

MsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond repute

Allez!!!

Gillou ~~~~~ & ~~~~~ Andy
MsTree is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-24-2012, 06:01 PM   #534
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

lalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond repute

Well done Gilles.

So far so good, must admit that this could turn out to be a good week of preparation. The past 2 matches weren't taxing, and the next 2 matches should up the level a notch which he needs to better prepared for RG. Now he only needs a Tuesday start in RG and a friendly draw , not too much to ask I hope .

Now if he can win tomorrow and move back to Top 10, that would be great, since he's only 1 win away and it will be a big bummer if he doesn't get it. No pressure Gilles, but don't lose now.

Almagro is gonna be really tough, good luck Gilles. Allez.
Old 05-24-2012, 06:25 PM   #535
country flag mike s.
Registered User

mike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by lalaland View Post
Well done Gilles.

So far so good, must admit that this could turn out to be a good week of preparation. The past 2 matches weren't taxing, and the next 2 matches should up the level a notch which he needs to better prepared for RG. Now he only needs a Tuesday start in RG and a friendly draw , not too much to ask I hope .

Now if he can win tomorrow and move back to Top 10, that would be great, since he's only 1 win away and it will be a big bummer if he doesn't get it. No pressure Gilles, but don't lose now.

Almagro is gonna be really tough, good luck Gilles. Allez.
I hope he plays on Tuesday too but for selfish reasons because I'll be there on Tuesday. I don't have tickets to Chatrier though so I probably won't get to see him anyway.
Old 05-24-2012, 07:49 PM   #536
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

Quote:
Originally Posted by mike s. View Post
I hope he plays on Tuesday too but for selfish reasons because I'll be there on Tuesday. I don't have tickets to Chatrier though so I probably won't get to see him anyway.
You going to Roland Garros, NICE! Hope you have a lot of fun there.
Old 05-25-2012, 08:07 AM   #537
Registered User

Very nervous and very about today's semifinal for Gilles against Almagro. I know as the defending champion there will be a certain amount of pressure for him that may come into play and play to Gilles advantage. But likewise, Almagro has had, as usual, another great clay court season with a 22-6 record and he can really play aggressive so it's going to be tough for sure.

If Gilles can find away to pull it off and Davydenko wins his match against Baker, it will be a very interesting final, because both Gilles and Davydenko have excellent records in finals. It's just them getting there that is the problem, but once they do, they usually win, so seeing them go head to head would be interesting and fun. Nikolay has a losing record to Gilles, but I believe he won their last encounter and he has been playing more like his old self this week and since going back to his old Prince racket, which he never should've stopped using to begin with. I really do hope we get a Simon Davydenko final, but Simon definitely has to tougher task today in making that happen. Good luck Gilles!
Old 05-25-2012, 01:45 PM   #538
Registered User

Well looks like my gut feeling was spot on. What a disaster this has been. A complete thrashing mixed in with his own crappy playing today. Too bad because if he had won today, I think he would've definitely won between either of the two other guys tomorrow.
Old 05-25-2012, 01:57 PM   #539
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

Can't find a word to describe it, cos saying it's bad is an understatement. Just hope there's nothing wrong with him and let's quickly put it behind him and move on to RG.

His quarter in RG:
Novak Djokovic SRB (1) vs Potito Starace ITA
Blaz Kavcic SLO vs Lleyton Hewitt AUS
Qualy vs Qualy
Qualy vs Jurgen Melzer AUT (30)

Andreas Seppi ITA (22) vs Nikolay Davydenko RUS
Mikhail Kukushkin KAZ vs Ernests Gulbis LAT
Qualy vs Gilles Muller LUX
Steve Darcis BEL vs Fernando Verdasco ESP (14)

Gilles Simon FRA (11) vs Ryan Harrison USA
Xavier Malisse BEL vs Brian Baker USA
Pablo Andujar ESP vs Victor Hanescu ROU
Flavio Cipolla ITA vs Stanislas Wawrinka SUI (18)

Viktor Troicki SRB (28) vs Thomaz Bellucci BRA
Fabio Fognini ITA vs Adrian Mannarino FRA
Cedrik-Marcel Stebe GER vs Joao Souza BRA
Qualy vs Jo-Wilfried Tsonga FRA (5)

Wawrinka in R3 is gonna be real tough. But to not look ahead, focus on one match at a time. Allez Gilles, please do well in RG.
Old 05-25-2012, 02:11 PM   #540
country flag mike s.
Registered User

I'm hoping that was a tank because otherwise I'd be really worried about his form going into RG

Ok draw, not good not bad. On clay, Gilles should beat Harrison, Baker could be tough in R2 but he'll be tired from this week, and then obviously Wawrinka will be very difficult. Tsonga is a good fourth round though if Gilles can get there. One match at a time though, too many grand slam disappointments in his career to think ahead

Thread Tools

Posting Rules