Julien Benneteau - Page 51 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 04-11-2011, 07:14 PM   #751
country flag Bashak
Registered User

Bashak's Avatar

Bashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond repute
Default Re: Julien Benneteau

he broke back vs nieminenn btw.

Suicide Tennis Winner: Doha 2010, Basel 2009 FITD Winner: Auckland 2012, Nice 2010, London WTF 2009, Tokyo 2009, Roland Garros 2009, Paris 2008, Basel 2008 TT Finalist: Nottingham 2009, Savannah 2009, Marrakech 2011. TT Doubles Winner: Sarasota 2011 (w/ coasterman9 TT Doubles Finalist: Bergamo 2011 (w/ leoneo), Fergana 2009 (w/ catatonia) DTT Doubles Winner: Miami 2011 (w/Abollo)
Bashak is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 04-11-2011, 07:35 PM   #752
country flag Bashak
Registered User

Bashak's Avatar

Bashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond repute

lost the TB. better luck next time...

Suicide Tennis Winner: Doha 2010, Basel 2009 FITD Winner: Auckland 2012, Nice 2010, London WTF 2009, Tokyo 2009, Roland Garros 2009, Paris 2008, Basel 2008 TT Finalist: Nottingham 2009, Savannah 2009, Marrakech 2011. TT Doubles Winner: Sarasota 2011 (w/ coasterman9 TT Doubles Finalist: Bergamo 2011 (w/ leoneo), Fergana 2009 (w/ catatonia) DTT Doubles Winner: Miami 2011 (w/Abollo)
Bashak is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-25-2011, 06:01 PM   #753
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

Lost to Baghdatis in munich first round now he'll go to play 2 challengers. He needs points if i'm right he has more that 350 points to defend from now until the end of grass season. Well i'm not too worried he should come back at a decent ranking at the end of the season
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-28-2011, 06:53 PM   #754
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

on lequipe.fr he says his backhand begings to be ok. He believe he just need wins and confidence that's why He will play challengers and surely play a lot in july.

«Julien Benneteau, prend-on la blessure différemment à 29 ans ?
Je l'ai prise avec du recul parce que c'était mon premier gros pépin. Il est arrivé relativement tard, cela m'a permis de ne pas trop mal le vivre. Après coup, on se dit que c'est dommage car cela a cassé un petit truc et un bel élan (Ndlr : 32e mondial, meilleur classement de sa carrière le 12 juillet 2010, 83e actuellement). Il faut le reconstruire, cela peut prendre du temps.

Est-ce aussi un moment où l'on se pose les bonnes questions ?
Je ne m'en suis pas trop posé. Il y avait la finale de Coupe Davis et je changeais de structure (Ndlr : Loïc Courteau a remplacé Thierry Champion comme entraîneur). Avec le recul, je m'aperçois qu'il y avait pratiquement aucune chance d'être prêt pour la Coupe Davis. J'aurais dû prendre plus de recul, me dire que c'était mort et partir en vacances pour souffler. Il aurait fallu que je me prépare en me disant : je vais avoir mal, cela va être dur.

Lors d'un retour de blessure, l'appréhension est-elle le plus difficile à gérer ?
Au tout début, c'est l'appréhension. Ensuite, c'est autre chose. J'avais une douleur qui ne m'empêchait pas de jouer, mais elle était toujours présente. C'est latent. Sur chaque frappe, il existe une petite gêne. Il faut arriver à ce que son esprit lâche prise. En plus, ce genre de blessure implique qu'on corrige naturellement sa technique pour se protéger. On fait alors des choses pas vraiment justes techniquement. Il faut retrouver une justesse technique dans le geste. C'est le plus difficile pour moi.

Où en êtes-vous actuellement ?
Je ne suis pas loin de retrouver la plénitude de mon revers, c'est-à-dire la justesse technique. J'ai réalisé plusieurs bons tournois. A Monte-Carlo, je me qualifie et je fais un bon match contre Nieminen avec une super intensité. Ce sont des bons signes.

Que vous manque-t-il ?
Il faut que j'arrive à regagner deux ou trois matches d'affilée à l'arraché pour ré-enclencher la machine. Je vais donc disputer des challengers (Ndlr : Prague, Bordeaux avant de retrouver le circuit principal à Nice puis Roland-Garros) pour essayer d'aller loin dans ces tournois et emmagasiner de la confiance.

Est-ce que votre chute au classement est une source d'inquiétude ?
A moi de bien jouer. Cela va peut-être demander quelques ajustements dans mon programme, nous en avons parlé avec Loïc (Courteau). Je vais certainement beaucoup jouer en juillet. Je veux profiter de ne pas être blessé et de ne pas avoir de points à défendre. Stratégiquement, cela va peut-être m'obliger à apporter quelques petites modifications. Mais j'essaie de ne pas trop penser au classement. Je sais que si je retrouve cette justesse technique et que j'emmagasine des matches, les victoires reviendront et le classement suivra.» - Recueilli par Sophie DORGAN
Old 04-28-2011, 10:47 PM   #755
country flag Filo V.
Banned!

Filo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond repute

Hopefully he can get some much needed wins and confidence in these challengers. He's definitely capable of being top 40 again, and playing a few challengers will hopefully help in that progression.
Filo V. is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-01-2011, 08:56 PM   #756
country flag Filo V.
Banned!

Filo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond repute

Julien plays Millot on Monday in the Prague challenger, the last match on the third court. Hopefully he beats the fellow Frenchman!
Old 05-08-2011, 12:46 AM   #757
country flag Filo V.
Banned!

Julien made the QF of Prague and lost to Rosol in three sets. He's now playing Bordeaux and has been drawn Kudryatsev in R1. He has a pretty good draw, hopefully he can put some wins on the board.
Old 05-09-2011, 07:33 PM   #758
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

It's a very good draw could fight for the title. He plays doubles with Nico and their are of course faves for the title. For Nice he may receive a WC if he doesn't reach the MD.
Old 05-10-2011, 01:15 PM   #759
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

He beats Kudryastsev in three. From what i saw Kudryatsev should have won the third as he was looking as the dominant player but he has no brain The level of play of Julien was not very high i that set but great fight
Old 05-14-2011, 12:43 PM   #760
country flag nalbyfan
Banned!

nalbyfan has a reputation beyond reputenalbyfan has a reputation beyond reputenalbyfan has a reputation beyond reputenalbyfan has a reputation beyond reputenalbyfan has a reputation beyond reputenalbyfan has a reputation beyond reputenalbyfan has a reputation beyond reputenalbyfan has a reputation beyond reputenalbyfan has a reputation beyond reputenalbyfan has a reputation beyond reputenalbyfan has a reputation beyond repute

He has a WC in Nice
nalbyfan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-14-2011, 05:12 PM   #761
country flag Filo V.
Banned!

Julien lost today to Gicquel in the SF 6-1 2-6 3-6, but it was a good tournament for him. He fought hard while in not the best of form. He plays Baghdatis in R1 of Nice so that's another good opportunity for a victory, hope he can take it.
Old 05-15-2011, 10:55 AM   #762
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

He says he's totally heatly and in form in the gazette of the tournament http://www.atp-primrosebordeaux.com/...2011-05-14.pdf With Nico they are playing doubles final today. He had a great single draw and should have done better but that's long to come back at his best level. Baggy is poor those days so quite a good opportunity for him
Old 06-07-2011, 03:15 AM   #763
country flag Filo V.
Banned!

Well Julien won a match in Nice over Baghdatis and at Roland Garros over Machado. Unfortunately for Julien, he defends over 200 points in these next few weeks on grass, and it will take a pretty big effort from him to remain in the top 100, and make the USO directly.

He beat Brands in three sets at Queens in R1 and plays Llodra in R2.

Last edited by Filo V. : 06-07-2011 at 02:21 PM.
Old 06-07-2011, 09:39 AM   #764
country flag Fat Camel
Registered User

Fat Camel's Avatar

Fat Camel has a reputation beyond reputeFat Camel has a reputation beyond reputeFat Camel has a reputation beyond reputeFat Camel has a reputation beyond reputeFat Camel has a reputation beyond reputeFat Camel has a reputation beyond reputeFat Camel has a reputation beyond reputeFat Camel has a reputation beyond reputeFat Camel has a reputation beyond reputeFat Camel has a reputation beyond reputeFat Camel has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Filo V. View Post
Well Julien won a match in Nice over Baghdatis and at Roland Garros over Machado. Unfortunately for Julien, he defends over 200 points in these next few weeks on grass, and it will take a pretty big effort from him to remain in the top 100, and make the USO directly.

He beat Brands in three sets at Queens in R1 and plays Mahut in R2.
Llodra, not Mahut.
ARNAUD CLEMENT
Xavier Malisse Janko Tipsarevic
Stanislas Wawrinka - Brian Baker - Roger Federer - Daniel Evans - Alexandr Dolgopolov - Gilles Simon - Lleyton Hewitt - Richard Berankis - Ernests Gulbis - Mikhail Youzhny - Nicolas Mahut - Oli Rochus - James Blake - Fabio Fognini - David Nalbandian - Marcos Baghdatis - Paul-Henri Mathieu - Tommy Robredo - Danai Udomchoke
Fabrice Santoro - Marat Safin - Nicolas Lapentti - Sebastian Grosjean - Andy Roddick
Fat Camel is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-07-2011, 02:22 PM   #765
country flag Filo V.
Banned!

Yes, I mixed up the two serve and volleying Frenchman

Anyway Julien needs to win this match so hopefully he can take it.
Reply

Thread Tools

Posting Rules