Julien Benneteau - Page 31 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 03-30-2008, 07:55 PM   #451
country flag Magali
Registered User

Magali's Avatar

Magali has a reputation beyond reputeMagali has a reputation beyond reputeMagali has a reputation beyond reputeMagali has a reputation beyond reputeMagali has a reputation beyond reputeMagali has a reputation beyond reputeMagali has a reputation beyond reputeMagali has a reputation beyond reputeMagali has a reputation beyond reputeMagali has a reputation beyond reputeMagali has a reputation beyond repute
Default Re: Julien Benneteau

Very interesting inteview, thanks Truc
I also think he deserves a DC selection
Magali is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 03-31-2008, 03:04 PM   #452
country flag Bobble
Registered User

Bobble's Avatar

Bobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond repute

I would hope Bennet would be first choice to play with Mika, seeing as him and arnaud haven't had too great of a start, suppose I am too wishful...Can't wait for the Tsonga match, hope to see an upset
Bobble is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-31-2008, 08:00 PM   #453
country flag Bobble
Registered User

Bobble's Avatar

Bobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Bobble View Post
I would hope Bennet would be first choice to play with Mika, seeing as him and arnaud haven't had too great of a start, suppose I am too wishful...Can't wait for the Tsonga match, hope to see an upset
Allez! 6-3 6-3...even though Tsonga played terribly
Old 04-01-2008, 04:24 AM   #454
country flag mario-ancic
Registered User

mario-ancic has a reputation beyond reputemario-ancic has a reputation beyond reputemario-ancic has a reputation beyond reputemario-ancic has a reputation beyond reputemario-ancic has a reputation beyond reputemario-ancic has a reputation beyond reputemario-ancic has a reputation beyond reputemario-ancic has a reputation beyond reputemario-ancic has a reputation beyond reputemario-ancic has a reputation beyond reputemario-ancic has a reputation beyond repute

Julien I knew you could make it !!!

mario-ancic is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-01-2008, 10:33 AM   #455
country flag Magali
Registered User

Magali's Avatar

Magali has a reputation beyond reputeMagali has a reputation beyond reputeMagali has a reputation beyond reputeMagali has a reputation beyond reputeMagali has a reputation beyond reputeMagali has a reputation beyond reputeMagali has a reputation beyond reputeMagali has a reputation beyond reputeMagali has a reputation beyond reputeMagali has a reputation beyond reputeMagali has a reputation beyond repute

In l'Equipe today

Il est sorti vainqueur du duel franco-français de lundi à Miami. Lui, le 72e mondial, s'est qualifié pour les huitièmes de finale du deuxième Masters Series de la saison en dominant le 12e joueur mondial, finaliste de l'Open d'Australie, Jo-Wilfried Tsonga (6-3, 6-3). Julien Benneteau est heureux, bien sûr. Pourtant, à la sortie du court, on sent chez lui une certaine retenue. « Parce que j'ai envie d'aller plus haut, j'ai envie d'aller plus loin », explique-t-il. Entretien.

«Julien Benneteau, forcément, à la sortie du court, vous êtes content : vous avez battu Jo-Wilfried Tsonga et vous voici en huitièmes de finale du Masters Series de Miami.
Forcément, oui ! Battre « Jo », c'est une belle perf, il est 12e mondial. J'ai réussi à exploiter les conditions qui n'étaient pas faciles, tandis que lui a eu un peu de pression. Ce n'était pas un match facile à jouer pour lui, je pense. Moi, je savais que je n'avais rien à perdre. J'ai réussi à rester solide, à jouer bien tactiquement tout le match et ça c'était vraiment bien.

C'est dans ce domaine-là, la tactique, que vous êtes particulièrement heureux de votre performance ?
Oui, parce qu'au niveau du tennis, vu le vent, c'est très dur de jouer. Il faisait chaud, très humide, et en plus sur ce court, le Grandstand, c'est ouvert, donc il n'y a aucun abri et le vent s'engouffre et tourbillonne. C'est vraiment difficile de bien jouer. Mais j'ai réussi à rester dedans, dans ce que je voulais faire tactiquement pour l'embêter et tout a bien marché. « Jo » a commis quelques erreurs qu'il ne fait pas d'habitude, forcément, mais moi, j'ai réussi à être solide tout au long du match. À l'arrivée, cela fait deux sets assez secs, mais la manière d'y arriver n'était pas aussi facile que le score pourrait le laisser croire.

Rester solide dans votre tête, c'était votre maître-mot avant le match ?
C'est même le seul conseil que Patrice Hagelauer m'avait donné, parce qu'il avait un droit de réserve par rapport à la Coupe Davis. Il m'avait pris à part une heure avant et m'avait dit : il faut que tu y croies, il faut que tu restes solide dans ta tête, à partir de maintenant, et jusqu'à la fin de la rencontre. Et je suis heureux parce que j'ai réussi à le faire.

Compte tenu de son début de saison exceptionnel, une victoire sur Jo-Wilfried Tsonga revêt-elle une saveur particulière ?
Disons que je le bats quand il est 12e mondial... Je ne le bats pas quand il est 30e ou 40e et qu'il revient de blessure. À mon avis, cela ne devait pas être un match facile à jouer pour lui. Il vit des choses un peu différentes depuis fin janvier. J'ai réussi à l'emmener dans la bagarre, à le faire douter, à le faire jouer, à le faire louper par moments, en étant audacieux, en étant un peu plus courageux. De temps en temps, j'ai senti qu'il forçait sur quelques coups droits. Moi, en entrant sur le court, encore une fois vu les conditions, je savais qu'aujourd'hui (lundi), je n'allais pas bien jouer au tennis. Je ne cherchais pas ça. Je cherchais juste à être dans la tactique et à gagner le match.

Vous réalisez un bon début de saison, et pourtant, on vous sent tout en joie contenue. Pourquoi ?
Parce que j'ai envie d'aller plus haut, j'ai envie d'aller plus loin, j'ai envie de plein de choses. C'est un bon début de saison, c'est sûr, mais j'ai envie de plus.

Le plus, cela va être au prochain tour, face à Andy Roddick...
Oui, voilà ! Je l'ai déjà fait et j'adore jouer ces matches-là, donc j'espère être à la hauteur. C'est pour jouer des matches comme ça que l'on fait beaucoup de sacrifices. C'est pour jouer sur un central en night session. Ça, ce sont de matches qui font kiffer !»

Propos recueillis par Myrtille RAMBION, à Miami.
Magali is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-01-2008, 02:47 PM   #456
country flag mario-ancic
Registered User

mario-ancic has a reputation beyond reputemario-ancic has a reputation beyond reputemario-ancic has a reputation beyond reputemario-ancic has a reputation beyond reputemario-ancic has a reputation beyond reputemario-ancic has a reputation beyond reputemario-ancic has a reputation beyond reputemario-ancic has a reputation beyond reputemario-ancic has a reputation beyond reputemario-ancic has a reputation beyond reputemario-ancic has a reputation beyond repute

He is not in the Forget's selection against the US
It doesn't matter... Keep going that way, Julien, make a good match tonight and it will be for the next time ! Prove you'd have deserved this selection !

Old 04-02-2008, 02:43 PM   #457
country flag higherlaw
Registered User

higherlaw's Avatar

higherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond repute

[6] A Roddick (USA) d J Benneteau (FRA) 46 63 62

Oh Julien! I saw this on TV. He played great the first set and then fell apart. Good try, though!!
Attached Images
File Type: jpg ff5183e8-534a-46ba-8e03-02c9341c41dc.jpg (31.7 KB, 24 views)
File Type: jpg 07dd76af-58aa-4a70-9029-a7156647beb5.jpg (31.7 KB, 18 views)
higherlaw is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-02-2008, 06:28 PM   #458
country flag Bobble
Registered User

Bobble's Avatar

he even had a few break chances in the second, so close. It was fun to watch until the 3rd set
Old 04-23-2008, 10:07 AM   #459
country flag mario-ancic
Registered User

Some pics I took on Sunday during his match against Minar !
Attached Images
File Type: jpg P1000377.JPG (134.5 KB, 8 views)
File Type: jpg P1000379.JPG (87.2 KB, 3 views)
File Type: jpg P1000385.JPG (122.0 KB, 5 views)
File Type: jpg P1000387.JPG (112.2 KB, 9 views)
File Type: jpg P1000398.JPG (136.6 KB, 15 views)
File Type: jpg P1000415.JPG (117.6 KB, 10 views)
File Type: jpg P1000419.JPG (128.2 KB, 6 views)
File Type: jpg P1000431.JPG (129.1 KB, 7 views)
File Type: jpg P1000436.JPG (134.0 KB, 10 views)
File Type: jpg P1000439.JPG (84.0 KB, 13 views)

Old 04-23-2008, 10:08 AM   #460
country flag mario-ancic
Registered User

...
Attached Images
File Type: jpg P1000440.JPG (89.5 KB, 3 views)
File Type: jpg P1000441.JPG (153.0 KB, 11 views)
File Type: jpg P1000453.JPG (132.8 KB, 8 views)
File Type: jpg P1000460.JPG (191.1 KB, 8 views)
File Type: jpg P1000462.JPG (169.0 KB, 9 views)
File Type: jpg P1000492.JPG (166.0 KB, 6 views)
File Type: jpg P1000495.JPG (294.2 KB, 4 views)
File Type: jpg P1000506.JPG (130.0 KB, 4 views)
File Type: jpg P1000515.JPG (177.1 KB, 17 views)
File Type: jpg P1000526.JPG (153.8 KB, 17 views)

Old 04-23-2008, 10:12 AM   #461
country flag mario-ancic
Registered User

The last one...
Attached Images
File Type: jpg P1000531.JPG (132.1 KB, 13 views)
File Type: jpg P1000532.JPG (145.9 KB, 11 views)
File Type: jpg P1000534.JPG (162.3 KB, 7 views)
File Type: jpg P1000542.JPG (116.1 KB, 11 views)
File Type: jpg P1000544.JPG (160.3 KB, 7 views)
File Type: jpg P1000548A.jpg (74.9 KB, 11 views)
File Type: jpg P1000557A.jpg (37.3 KB, 10 views)
File Type: jpg P1000565A.jpg (87.4 KB, 39 views)

Old 04-23-2008, 01:18 PM   #462
country flag higherlaw
Registered User

higherlaw's Avatar

higherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by mario-ancic View Post
Some pics I took on Sunday during his match against Minar !
Awesome pics. Details please!!
higherlaw is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-24-2008, 09:46 AM   #463
country flag VolandriFan
Registered User

VolandriFan's Avatar

VolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond repute

Muchas gracias por las fotos Laura.

He's so cute!

Fognini|Mathieu|Falla|Bolelli|Muller|Verdasco
Monaco|Garcia-Lopez|Dancevic|Granollers|Massu|Schwank
Wolmarans|Xristos|Ferrer|Monfils|Alcaide|Starace
VolandriFan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-21-2008, 03:39 PM   #464
country flag Bobble
Registered User

Bobble's Avatar

I'm thinking Bennet should be able to handle oscar hernandez pretty safely

Muzza

Fogna

Dolgopolov, Petzschner, Kamke, Malisse, Haase, Andujar, Riba
Old 05-22-2008, 11:03 AM   #465
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

I don't know why the heck TV5 is showing the Casachallenger, but Julien is live on TV5 atm.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules