Last Stop at S.A- Acapulco- Hoping for a good showing Gilles! - Page 23 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 02-29-2012, 07:47 AM   #331
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

lalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond repute
Default Re: Last Stop at S.A- Acapulco- Hoping for a good showing Gilles!

Checked the paper to see if they asked him about his loss yesterday, but nothing, apparently, Gilles couldn't say much after the match, literally. I didn't know that Acapulco is high altitude, don't know much about geography.

Simon dans le dur

GILLES SIMON ne gardera pas un souvenir ému de sa première tournée sud-américaine, une rareté chez les joueurs français. Il a « bien aimé » le tournoi d’acapulco (on parle du site et des gens), le dernier de la liste. Mais pour le reste, nada : une victoire en trois tournois, contre Rui Machado à Buenos Aires, deuxième étape, et trois défaites contre Nalbandian et Berlocq, qui vient de lui en infliger deux coup sur coup. Une très sévère à Buenos Aires (6-2, 6-1) et une plus mouvementée hier à Acapulco, en deux sets de… 2 h 31’ (7-6, 6-3). « Vraiment une partie très dure, sans air sur le court, où il fallu mettre beaucoup d’âme », racontait son bourreau argentin (44e), finaliste à Viña del Mar cette saison. Longtemps couché dans les vestiaires avec les kinés, sans réellement pouvoir parler deux heures après son match, Simon a mis du temps à récupérer… Treizième mondial, Gilles Simon n’a toujours pas battu un top 50 en 2012.
lalaland is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 02-29-2012, 10:08 AM   #332
country flag FlameOn
Registered User

FlameOn's Avatar

FlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond repute

Disgusting .
Old 02-29-2012, 08:31 PM   #333
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

lalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond repute

I'm sorry but I just want to say, he's in a slump. And it's possible that more bad will come before he gets better. I suggest those who don't have the stomach for the bad patches should just turn away and not look until the tide turns, cos we all want to maintain our good health .

Anyways, I think it's a great idea to forget the past and be hopeful for the future. So I'm going to open a new thread for IW onward...

We'll keep this thread for Acapulco since he still has a double match to compete.
Old 02-29-2012, 09:47 PM   #334
country flag MsTree
Registered User

MsTree's Avatar

MsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond repute

Well its not like he's ever been consistent! Bless him
Just makes the good bits of the rollercoaster seem that bit better Allez!!!

Gillou ~~~~~ & ~~~~~ Andy
MsTree is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-01-2012, 01:16 AM   #335
country flag FlameOn
Registered User

FlameOn's Avatar

FlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond repute

Old 03-01-2012, 06:52 AM   #336
country flag Gillouthe best
Registered User

Gillouthe best's Avatar

Gillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond repute

At least we have discovered something new in this awful S.A swing , Gilles is not that bad of a doubles player, today w/Chardy they defeated #2 seeds Gonzalez/Kas in straights. They play again today.
Old 03-01-2012, 04:43 PM   #337
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

I let someone else translate but he says that his back can't let him compete. He's battling even if it's tough and well he seems in a bad period mentally
Attached Images
File Type: jpg simon.jpg (141.0 KB, 7 views)
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-01-2012, 10:46 PM   #338
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

Thanks Soulage. Here's a copy that we can run thru translator.

Simon en craquerait presque

BATTU MARDI SOIR à Acapulco par l’argentin Berlocq (7-6, 6-3 en 2 h 31’), Gilles Simon était resté longtemps, très longtemps dans les vestiaires, à tenter de récupérer. Si longtemps que le décalage horaire nous avait interdit de lui parler et d’évoquer avec lui cette tournée sud-américaine sur terre très décevante. Résumons. En trois tournois (Sao Paulo, Buenos-aires et Acapulco), Gilles Simon a disputé quatre matches avec un rapport victoire défaites de un pour trois ! Ainsi résumé, le bilan serait très cruel si Gilles Simon ne pouvait avancer une défense béton… Enfin, à condition d’insister, car d’entrée l’homme refuse d’évoquer ses problèmes. Jusqu’à ce qu’il désigne lui-même ce satané dos qui, selon lui, ne veut pas le laisser tranquille. « C’est simple, en 2011 j’ai disputé 27 tournois et je n’ai pas dû en jouer plus de dix sans avoir mal au dos. Alors finir l’année 123e mondial, ce n’est pas si mal. » Pourtant, au son de sa voix, Gilles Simon laisse transparaître une lassitude qui confinerait presque à de l’abattement. « Depuis le début de l’année, c’est la même chose ; je ne suis pas au mieux… Bon, le dos ça se règle, mais par compensation ça part de partout. » Il ne veut pas en dire plus si ce n’est que pour jouer au tennis, l’équation qu’il doit résoudre comporte trop d’inconnues. « C’est simple, je ne peux pas faire mon métier comme je le voudrais ! Je ne peux rien régler, un jour ça va à peu près et le lendemain… Et pourtant je travaille ! C’est vraiment une période très, très difficile. Certains jours, je me dis “allez, coupe six mois”, mais ce n’est pas une solution, il faut que je gère la situation au jour le jour. Mais pour l’instant je ne peux pas jouer au tennis normalement. »

Pour autant, Simon n’a jamais envisagé de couper court à sa tournée et n’envisage pas plus de déclarer forfait pour les tournois d’indian Wells et de Miami, qui se profilent maintenant à l’horizon. « Ça ne servirait à rien. Il faut seulement que je m’accroche, que je serre les dents et que je crois en l’avenir. J’ai toujours l’espoir que tout va s’arranger rapidement. » La nuit dernière, pourtant, associé à Jérémy Chardy, Gilles Simon devait disputer un double à Acapulco. « Je ne pense pas entrer sur le court dans les meilleures conditions, mais il faut que j’y aille. Après, si je dois couper quelques jours, je le ferai, car psychologiquement j’en ai besoin. » – Ph. M

He sounded frustrated, and so he should. I'm sad for him.
Old 03-02-2012, 06:30 AM   #339
country flag Gillouthe best
Registered User

Gillouthe best's Avatar

Gillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond repute

Lost in doubles, 3-6 6-3 10-6. At least we can closse this infamous S.A swing. Allez Gilles for IW & Miami,
Reply

Thread Tools

Posting Rules