Last Stop at S.A- Acapulco- Hoping for a good showing Gilles! - Page 19 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 02-04-2012, 11:24 AM   #271
country flag MsTree
Registered User

MsTree's Avatar

MsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond repute
Default Re: Winter/Spring Indoor Season: First Stop: Montpellier

Gilles must have a better record against Gael than almost any other Frenchie surely!
Anyway I love watching Gael. He's a real character! And they'll likely have a wee kiss at the net and GM will go nuts Allez Gilles!

Gillou ~~~~~ & ~~~~~ Andy
MsTree is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 02-04-2012, 12:05 PM   #272
country flag MsTree
Registered User

MsTree's Avatar

MsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond repute

Oooh! Just found out ESPN is unlocked ths weekend in the Uk and they're showing Gilles v Gael

Old 02-04-2012, 01:11 PM   #273
country flag Stronga23
Registered User

Stronga23's Avatar

Stronga23 has a reputation beyond reputeStronga23 has a reputation beyond reputeStronga23 has a reputation beyond reputeStronga23 has a reputation beyond reputeStronga23 has a reputation beyond reputeStronga23 has a reputation beyond reputeStronga23 has a reputation beyond reputeStronga23 has a reputation beyond reputeStronga23 has a reputation beyond reputeStronga23 has a reputation beyond reputeStronga23 has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by MsTree View Post
Oooh! Just found out ESPN is unlocked ths weekend in the Uk and they're showing Gilles v Gael
May the best man win

Stronga,Monfils,DelPo,Nalbandian,Berdych,Gulbis,Ha as and Djokovic are the players I support the most.
Stronga23 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-04-2012, 02:25 PM   #274
country flag Mae
GOTHIC PRINCESS

Mae's Avatar

Mae has a reputation beyond reputeMae has a reputation beyond reputeMae has a reputation beyond reputeMae has a reputation beyond reputeMae has a reputation beyond reputeMae has a reputation beyond reputeMae has a reputation beyond reputeMae has a reputation beyond reputeMae has a reputation beyond reputeMae has a reputation beyond reputeMae has a reputation beyond repute

I don't think ESPN is showing tennis in the U.S. I have been watching on a live stream.
Old 02-04-2012, 03:41 PM   #275
country flag Freak3yman84
Registered User

Freak3yman84's Avatar

Freak3yman84 has a reputation beyond reputeFreak3yman84 has a reputation beyond reputeFreak3yman84 has a reputation beyond reputeFreak3yman84 has a reputation beyond reputeFreak3yman84 has a reputation beyond reputeFreak3yman84 has a reputation beyond reputeFreak3yman84 has a reputation beyond reputeFreak3yman84 has a reputation beyond reputeFreak3yman84 has a reputation beyond reputeFreak3yman84 has a reputation beyond reputeFreak3yman84 has a reputation beyond repute

Great match vs Monfils. Monfils had a crazy shot in the last game. Oh well, atleast Simon played a good match.
Freak3yman84 is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-04-2012, 03:43 PM   #276
country flag mike s.
Registered User

mike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond repute

Tough loss Gilles . I didn't get to see it so I don't know how he played but it's encouraging for me that it was close.
Old 02-04-2012, 04:00 PM   #277
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

lalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond repute

I miss those days when Gilles used to win TBs, then again, who doesn't miss that 08 Gilles. I wish he gets himself out of this slump soon. Gilles
lalaland is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-04-2012, 05:41 PM   #278
country flag Gillouthe best
Registered User

Gillouthe best's Avatar

Gillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond repute

Good match, Gilles, altough he should have converted his chances. He is really a mental mess actually
Old 02-05-2012, 09:24 PM   #279
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

lalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond repute
Default Re: South American Claycourt Swing- Allez Gilles!

Post-match from L'Equipe:

Pas récompensé
« QU’EST-CE QUI A FAIT la différence sur un match aussi serré ? – À mon avis, deux choses. La réussite de Gaël à la fin du deuxième set et ma propre baisse au service durant le troisième. Du fond ça allait, même si je fatiguais un peu et que chaque point était un combat. Mais, sur une surface rapide comme ce
lle-là, c’est bien de pouvoir compter sur des points gratuits. Si j’essayais d’envoyer la sauce, je perdais ma gestuelle. Si je m’appliquais, je tombais de 10 km/h au service. Quant au deuxième set… franchement, j’ai le sentiment de l’avoir dominé. Sur les sept balles de break que je me procure à 4-3, Gaël me sort sept premières balles, alors qu’il ne s’était pas montré très constant jusque-là… Honnêtement, la chance n’était pas de mon côté. – Gaël a déclaré qu’il que vous l’agresseriez tage… pensait davan – D’une manière générale, je trouve que c’est une erreur d’attaquer contre lui. Sinon on tombe dans son piège. On peut l’agresser mais pas systématiquement. Il faut attendre la bonne occase. Je l’ai fait sur ma balle de match mais il m’a sorti un gros passing. Ce n’est pas une surprise : lui et moi défendons bien mieux que la moyenne. – Vous pensez manquer de réussite en ce moment ? – Sur mes deux derniers tournois, oui. Ma défaite en demies de Brisbane, c’est entièrement de ma faute. Mais, à Melbourne et ici, je perds deux matches largement gagnables. C’est dommage, d’autant que je fais de gros efforts en matière d’attitude. J’ai l’impression de ne pas être récompensé. – Place à la terre battue ? – Je m’envole vendredi pour Sao Paulo. Et je disputerai ensuite Buenos Aires et Acapulco. Entre-temps, je pense couper mais pas trop. Maximum deux jours, avant de reprendre l’entraînement. » – V. C.

Said he's working on his attitude...really? didn't see any difference yet , keep working on it. He'll rest a couple of days before resuming training, and leave for Sao Paulo on friday.

Allez, Gilles. Once again the clay season is most likely going to determine how successful this season is, especially now that he's placing so many eggs on his clay basket. I think he wants to do well in RG, so he's starting his clay season early, well speculation. Anyway, with Olympics cut off right after RG, he'll need a lot of points on clay to secure his place to London in the summer.
Old 02-11-2012, 07:04 PM   #280
Registered User

Gillouthe best's Avatar

Gillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond reputeGillouthe best has a reputation beyond repute

Draw in Sao Paulo:

(6) Juan Carlos Ferrero - Leonardo Mayer
Blaz Kavcic - (Q)
Ricardo Mello - Pere Riba
Bye - (4) Thomaz Bellucci

(7) Albert Montañes - Filippo Volandri
(Q) - Rui Machado
David Nalbandian - Benoit Paire
Bye - Gilles Simon

Bye in R1, and then Paire/Nalby on R2, really tough draw, Nalby played great against Flo Mayer in DC, and Paire defeated Gilles the single time they played in Rotterdam. Also it's his first tournament on clay, so i don't expect much. Allez Gillou!

And in doubles, he plays w/Chardy, R1 opponents are Machado/Ramirez-Hidalgo.

Last edited by Gillouthe best : 02-11-2012 at 07:43 PM.
Gillouthe best is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-13-2012, 03:01 PM   #281
country flag mike s.
Registered User

mike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond reputemike s. has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Gillouthe best View Post
Draw in Sao Paulo:

(6) Juan Carlos Ferrero - Leonardo Mayer
Blaz Kavcic - (Q)
Ricardo Mello - Pere Riba
Bye - (4) Thomaz Bellucci

(7) Albert Montañes - Filippo Volandri
(Q) - Rui Machado
David Nalbandian - Benoit Paire
Bye - Gilles Simon

Bye in R1, and then Paire/Nalby on R2, really tough draw, Nalby played great against Flo Mayer in DC, and Paire defeated Gilles the single time they played in Rotterdam. Also it's his first tournament on clay, so i don't expect much. Allez Gillou!

And in doubles, he plays w/Chardy, R1 opponents are Machado/Ramirez-Hidalgo.
Terrible draw for Gilles

Oh well, if he plays his best he should win but he rarely does these days
Old 02-13-2012, 11:08 PM   #282
country flag FlameOn
Registered User

FlameOn's Avatar

FlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond reputeFlameOn has a reputation beyond repute

Allez!
Old 02-15-2012, 07:21 PM   #283
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

The dreamy double team won their first round. Can't remember when was the last time Gilles won a double. But I remember he and Jeremy won in Montreal a couple of years ago. Well done.
Old 02-15-2012, 07:23 PM   #284
Registered User

Gillouthe best's Avatar

Amazing win on doubles , 64 63 over RRH & Machado, first dubs win since Hamburg 2011.
Old 02-16-2012, 07:05 PM   #285
country flag MsTree
Registered User

MsTree's Avatar

OMFG Gillou won a doubs match!!!! !!!

And tonight against Nalby allez! I feel so out of touch - I was in the Outer Hebrides for a week and then I went to the Davis Cup tie against Slovakia (which was FAB!) and I forgot Gillou was playing this week!

Reply

Thread Tools

Posting Rules