Articles - Page 3 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 09-21-2006, 03:52 PM   #31
country flag HybridTheory
Registered User

HybridTheory has a reputation beyond reputeHybridTheory has a reputation beyond reputeHybridTheory has a reputation beyond reputeHybridTheory has a reputation beyond reputeHybridTheory has a reputation beyond reputeHybridTheory has a reputation beyond reputeHybridTheory has a reputation beyond reputeHybridTheory has a reputation beyond reputeHybridTheory has a reputation beyond reputeHybridTheory has a reputation beyond reputeHybridTheory has a reputation beyond repute
Default Re: Articles

Alex
Offcourse it's no surprise since he hasn't been playing for quite a while, but I was hoping he'd maybe play in BCN to say goodbye
Advertisement

Old 09-21-2006, 04:16 PM   #32
country flag RogiFan88
Registered User

RogiFan88's Avatar

RogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by HybridTheory
Alex
Offcourse it's no surprise since he hasn't been playing for quite a while, but I was hoping he'd maybe play in BCN to say goodbye
Yes, I was hoping for that too! I would even try to go to the Godo next year just to see Alex...

Más vale maña que fuerza -- proverbio español
"Pero, con todos mis respetos para Rafa, Federer tiene más talento." - Marat Safin
"Pero para mí el mejor es Roger Federer. / For me, the best is Roger Federer." - D. Nalbandian
"He's the best sportsman, I think, in the world. He has a lot of humble." - Rafael Nadal
"He's so charismatic." - Marcos Baghdatis
RogiFan88 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-21-2006, 04:18 PM   #33
country flag RogiFan88
Registered User

RogiFan88's Avatar

RogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond reputeRogiFan88 has a reputation beyond repute

Alex will be commentating at the DC in Santander -- will it be for TVE?? Anyone know? I am dying to see any videoclips or anything -- magazine articles, etc. on Alex...

"Pero, con todos mis respetos para Rafa, Federer tiene más talento." - Marat Safin
"Pero para mí el mejor es Roger Federer. / For me, the best is Roger Federer." - D. Nalbandian
"He's the best sportsman, I think, in the world. He has a lot of humble." - Rafael Nadal
Old 09-23-2006, 02:39 AM   #34
country flag RogiFan88
Registered User

RogiFan88's Avatar

Corretja, un campeón que dice adiós
Corretja, listo para un adiós emotivo
TENIS Anunciará hoy su retirada de las pistas
Redacción / BARCELONA

23/09/06 03:00 h.Àlex Corretja está viviendo esta eliminatoria de la Copa Davis entre España e Italia de manera muy especial. El catalán ha pasado de defender los colores del conjunto español sobre la pista a retransmitir los partidos desde la cabina de comentaristas de TVE. Además, todo parece indicar que Corretja ha escogido el escenario de la Real Sociedad de Tenis de Santander para anunciar hoy su retirada de la competición.

Tras algo más de un año alejado del circuito profesional, el que fuera campeón del Masters y jugador del equipo español de Copa Davis entre 1996 y 2003, proclamándose campeón en 2000 y finalista en 2003, se ha visto obligado a tirar la toalla. Su voluntad era seguir en activo y despedirse desde la pista, para lo que lleva trabajando desde hace meses, pero sus problemas en el ojo izquierdo, en el que ha perdido un 50% de la visión debido a una membrana retinosa de la que fue operado, le han forzado a abandonar de manera prematura.

Corretja, medallista de bronce en dobles en los Juegos Olímpicos de de Sydney 2000 y dos veces finalista en Roland Garros, sabía de la dificultad de recuperar la visión para el tenis profesional. Sin embargo siguió preparándose físicamente y jugando a padel pensando en su posible regreso.

Probablemente, a partir de hoy comience una nueva vida para el tenista catalán, quien podrá dedicar más tiempo a sus dos hijas, Aroa y Carla, de tres y un año, y a sus dos grandes aficiones. Conocido aficionado del FC Barcelona, Corretja es un amante del golf, como prueba el hecho que ostenta un handicap 17
http://www.elmundodeportivo.es/20060...233592860.html

Old 09-23-2006, 12:14 PM   #35
country flag RogiFan88
Registered User

RogiFan88's Avatar

September 23, 2006
Corretja Calls Time on Professional Career
Alex Corretja, who won tennis’ circuit-ending finale (now known as the Tennis Masters Cup) in 1998 and soon after soared to World No. 2 in the INDESIT ATP Rankings, officially announced his retirement from professional tennis during Spain’s Davis Cup play-off tie against Italy in Santander on Saturday.

Corretja, a two-time winner of the ATP’s sportsmanship award, also was considered one of the most charismatic and charming players to ever grace the ATP circuit.

“I am retiring with the tranquility that I have given 100 per cent all the time,” said 32-year-old Corretja, who has struggled to overcome an eye injury. “I am very proud of what I have achieved, and I am happy and content with my tennis career.

“I appreciate the recognition people still show to me. I think this is very special. I have been very happy being a tennis player and would like to take this opportunity to thank the tournament directors and ATP for their support throughout my career.”

During his 16-season professional career, Corretja served on the ATP Player Council in 1996-97 and 2002-03. It was during his role as President in 1997-98 that he had the most instrumental impact on the ATP circuit as he was among the players who led the charge to implement the STARS Program, an ATP program whereby players make themselves readily available to media, sponsors and broadcasters. The STARS Program often is credited with infusing the ATP with its fan-friendly, media-friendly environment.

“Alex Corretja embodied everything a ‘star’ stands for: class, integrity, charm, enthusiasm, hard work, commitment and great sportsmanship,” said Horst Klosterkemper, ATP CEO, Europe. “On behalf of all his friends at the ATP, we wish him the best of luck and hope that he remains very involved in tennis and the ATP.”

Corretja captured 17 ATP singles and three doubles titles, with his first title in Buenos Aires in 1994. His last ATP event was in April 2005 in Estoril, Portugal, where he lost in the first round to compatriot Feliciano Lopez. He compiled a 438-281 career singles record.

In 1998, Corretja became the first Spaniard since Manuel Orantes in 1976 to win the ATP World Championships, the predecessor to the Tennis Masters Cup (to be played Nov. 12-19 in Shanghai). He won two ATP Masters Series events (1997-Rome; 2001-Indian Wells).

Corretja was twice a Roland Garros finalist (1998, 2001) and helped Spain win their first ever Davis Cup title over Australia in 2000. He finished in the Top 10 of the INDESIT ATP Rankings in 1998 and 2000, placing a career-high No. 2 on February 1, 1999.

In 1996 and 1998, Corretja was voted by his playing peers as the winner of the ATP’s Stefan Edberg Sportsmanship Award.
http://www.atptennis.com/1/en/newsan...news/news4.asp

Old 09-23-2006, 12:20 PM   #36
country flag RogiFan88
Registered User

RogiFan88's Avatar

EL CATALÁN SE DESPIDE DEL TENIS
Corretja: 'He alcanzado más cosas de las que podía imaginar'

Álex Corretja, durante la rueda de prensa. (Foto: EFE)

Actualizado sábado 23/09/2006 13:56 (CET)
EFE
SANTANDER.- Arropado por su familia, amigos, técnicos, dirigentes y compañeros, Álex Corretja anunció en la abarrotada sala de prensa habilitada en la Real Sociedad de Tenis de La Magdalena, su adiós definitivo del tenis profesional, con el que "he alcanzado más cosas de las que podía imaginar y que me ha dado todo".

Corretja realizó una despedida emotiva. Pero pudo contener las lágrimas tal y como era su intención. A pesar de los elogios y las expresiones de calor que sintió a lo largo de una intervención que alcanzó los cuarenta minutos. Sólo titubeó cuando reconoció haber asimilado la imagen que había proyectado en el aficionado.

"Lo que más me emociona es ver lo que represento para la gente. Yo no me daba cuenta. Me sorprenden las palabras que aquí, con tanto tiempo sin jugar, me dice la gente... que si soy un ejemplo o que quieren que su hijo sea como yo. Son cosas que me superan", apuntó el tenista catalán, que cerró su intervención con una sonrisa.

"Me encantaría deciros que vuelvo. Que me preparo para disputar dentro de unos meses el Abierto de Australia. Pero es todo lo contrario. Tengo que deciros que no voy a jugar más profesionalmente", dijo Corretja, que justificó la decisión por la operación que hace un año sufrió en el ojo izquierdo y que no le permite una "visión completa para la práctica del deporte".

"He elegido Santander para hacer oficial este momento porque no he podido despedirme en la pista como hubiera sido mi deseo. Esta es una ciudad con grandes recuerdos, en una competición que me encanta y ante todos los medios", explicó el barcelonés de treinta y dos años.

Corretja improvisó a menudo. Aunque por momentos echaba la vista a un papel donde tenía apuntados los nombres de las personas a los que hacer público su agradecimiento. "Seguro que aún así alguno se me olvida. Perdonadme", espetó.

Por encima de todos, tres: Javier Duarte, que fue su entrenador y guía durante gran parte de su carrera: "mi hermano mayor, que ha marcado mi vida", el preparador físico Toni Estalella y el doctor Ángel Ruiz Cotorro.

"Es un momento extraño. Es difícil prepararte para esto pero es la realidad. Me voy con la tranquilidad de haberlo dado todo y de no haber engañado a nadie. El tenis ha sido mi vida. Tengo envidia de los jugadores en activo pero no puedo negarme que ahora no me toca a mí estar ahí", asumió el tenista español, que se retira con diecisiete títulos individuales, entre ellos la Copa Masters en 1998 además de dos finales en Roland Garros.

"Hubiera pagado mucho dinero por ganar Roland Garros. Pero no me tocó. Sin embargo, ganar el Masters me sorprendió mucho. A veces ganas unas cosas por otras", indicó Corretja, parte básica del cuarteto que hizo historia al conquistar en Barcelona la primera Copa Davis para España.

Corretja quiso subrayar que aquella vez "no me borré del partido de individuales como muchos dijeron. Ahora lo puedo decir. Fue una decisión de los capitanes. Una estrategia que salió bien tal y como se vio. Lloré cuando supe que no iba a jugar", insistió.

El tenista español rechaza elegir un momento puntual en su carrera. "Me da igual como me recuerde la gente como tenista. Pero sí quisiera que pensasen en mí como una buena persona. Es lo que me han enseñado. Como alguien que lo ha dado todo", apuntó, aunque reconoció que el triunfo contra Pete Sampras en superficie de hierba y ante Gustavo Kuerten en Brasil, ambas en Copa Davis, son dos de sus mejores momentos.

"Si fui capaz de ganar a Sampras en hierba perdiendo 2-0, todo puede pasar en la Davis", recordó Corretja, actualmente metido a labores de comentarista con Televisión Española y que aún no sabe cual será su ocupación en el futuro. "Quiero ver qué es lo que quiero hacer. Es un momento ahora para estar con mi mujer y mis hijas. Pero sí quería estar vinculado al mundo del tenis", concluyó.

http://elmundodeporte.elmundo.es/elm...159012490.html

Old 09-23-2006, 06:31 PM   #37
country flag RogiFan88
Registered User

RogiFan88's Avatar

Player News
September 23, 2006
Corretja Calls Time on Professional Career

Alex Corretja, who won tennis’ circuit-ending finale (now known as the Tennis Masters Cup) in 1998 and soon after soared to World No. 2 in the INDESIT ATP Rankings, officially announced his retirement from professional tennis during Spain’s Davis Cup play-off tie against Italy in Santander on Saturday.

Corretja, a two-time winner of the ATP’s sportsmanship award, also was considered one of the most charismatic and charming players to ever grace the ATP circuit.

“I am retiring with the tranquility that I have given 100 per cent all the time,” said 32-year-old Corretja, who has struggled to overcome an eye injury. “I am very proud of what I have achieved, and I am happy and content with my tennis career.

“I appreciate the recognition people still show to me. I think this is very special. I have been very happy being a tennis player and would like to take this opportunity to thank the tournament directors and ATP for their support throughout my career.”

During his 16-season professional career, Corretja served on the ATP Player Council in 1996-97 and 2002-03. It was during his role as President in 1997-98 that he had the most instrumental impact on the ATP circuit as he was among the players who led the charge to implement the STARS Program, an ATP program whereby players make themselves readily available to media, sponsors and broadcasters. The STARS Program often is credited with infusing the ATP with its fan-friendly, media-friendly environment.

“Alex Corretja embodied everything a ‘star’ stands for: class, integrity, charm, enthusiasm, hard work, commitment and great sportsmanship,” said Horst Klosterkemper, ATP CEO, Europe. “On behalf of all his friends at the ATP, we wish him the best of luck and hope that he remains very involved in tennis and the ATP.”

Corretja captured 17 ATP singles and three doubles titles, with his first title in Buenos Aires in 1994. His last ATP event was in April 2005 in Estoril, Portugal, where he lost in the first round to compatriot Feliciano Lopez. He compiled a 438-281 career singles record.

In 1998, Corretja became the first Spaniard since Manuel Orantes in 1976 to win the ATP World Championships, the predecessor to the Tennis Masters Cup (to be played Nov. 12-19 in Shanghai). He won two ATP Masters Series events (1997-Rome; 2001-Indian Wells).

Corretja was twice a Roland Garros finalist (1998, 2001) and helped Spain win their first ever Davis Cup title over Australia in 2000. He finished in the Top 10 of the INDESIT ATP Rankings in 1998 and 2000, placing a career-high No. 2 on February 1, 1999.
In 1996 and 1998, Corretja was voted by his playing peers as the winner of the ATP’s Stefan Edberg Sportsmanship Award.
http://www.atptennis.com/1/en/newsan...news/news4.asp

Old 09-23-2006, 06:33 PM   #38
country flag RogiFan88
Registered User

RogiFan88's Avatar

23 Sep 2006 - Real Sociedad de Tenis la Magdalena, Santander, Spain - Eleanor Preston
Corretja announces retirement

As much as tennis fans all over the world might feel sadness at Alex Corretja’s decision to retire, the man himself has no regrets. Speaking on the day when his retirement was officially marked by a special ceremony during Spain’s Davis Cup by BNP Paribas tie against Italy in Santander, Corretja said he will head into retirement without a backward glance.

No regrets for Corretja

“I don’t have any mixed feelings,” said the 32-year-old from Barcelona, whose 15-year career was curtailed by a stubborn eye injury. “My emotions are clear. I am very happy about everything I achieved and everything I did in my life on and off the court. I gave 100 per cent all the time and I’m leaving the profession of tennis very happy about the way I achieved everything.”

Corretja’s biggest achievement as a player was winning the Masters Cup indoors in Hanover in 1998, when, having already saved match points to get past Pete Sampras in the semis, he came from two sets down in the final to beat compatriot Carlos Moya in five sets.

Corretja won a further 16 titles on the ATP tour, was twice runner-up at Roland Garros (in 1998 and 2001) and reached a career high of No. 2 in the ATP rankings.

Spanish Davis Cup stalwart

He also excelled when playing Davis Cup, appearing 20 times for Spain, most recently when partnering Feliciano Lopez in doubles in the 2003 final against Australia in Melbourne.

Undoubtedly his greatest achievement in Davis Cup came in 2000, when he helped his team defeat Australia in Barcelona to win the competition for the first time in history, but a special place will always remain in Corretja’s heart for the day, in April 2002, when he came from two sets down to beat Sampras on grass at the Westside Tennis Club in Houston during a World Group quarterfinal.

“Even now when I talk about it, it seems like kind of a miracle, because it was not normal to beat Sampras from two sets to love down on grass in America,” said Corretja. “You know, you hang in there. Some days you feel like you have something that you deserve and you don’t get it; other days you don’t expect anything and you have big surprises.

“The greatest moments are when you are on the court and the people are behind you. It’s something very special. When you play a regular tournament you play for one person; when you play for your country you play for many people and that is something I will always keep in my mind.”

Trophies not most important for Corretja

Yet for all that he was one of the most accomplished players of his generation, Corretja does not want to be remembered for trophies or titles. Ask him what makes him most proud about his career and the answer has little to do with how much silverware he won.

“Being recognised as a good person,” he answered. “That’s the most important thing for me and that’s what my parents thought was most important ever since I was a kid. Of course it’s nice if people recognise your titles but that will be secondary in the future, it won’t be the most important thing. The most important thing is that people remember me as someone that always tried to be clear with everyone and honest.”

Interview with Alex Corretja (ESP) (MP3 format)

http://www.daviscup.com/news/newsarticle.asp?id=13843

Last edited by RogiFan88 : 09-23-2006 at 06:38 PM.
Old 09-23-2006, 06:40 PM   #39
country flag RogiFan88
Registered User

RogiFan88's Avatar

Alex Corretja anuncia su retirada del tenis profesional
2006/09/23. Alejandra Alonso Hernández , Madrid
e-mail:noticias@antena3tv.es

Alex Corretja ha aprovechado para anunciar su retirada en un acto muy emotivo, acompañado de su familia, de su mujer, sus hijas y de su padre que no ha podido contener las lágrimas.

Corretja, que alzó la ensaladera en el año 2000, ha agradecido el homenaje desde la pista, junto al equipo de Copa Davis. Los problemas de visión le impiden seguir en la élite, pero su vida seguirá vinculada al tenis.

"Es un momento extraño. Es difícil prepararte para esto pero es la realidadMe voy con la tranquilidad de haberlo dado todo y de no haber engañado a nadieEl tenis ha sido mi vidaTengo envidia de los jugadores en activo pero no puedo negarme que ahora no me toca a mí estar ahí", asumió el tenista español, que se retira con diecisiete títulos individuales, entre ellos la Copa Masters en 1998 además de dos finales en Roland Garros.

[There is video clip of Alex's press conference on this web page.]

http://www.antena3.com/a3noticias/se...si&id=11559674

Last edited by RogiFan88 : 09-23-2006 at 09:10 PM.
Old 10-19-2006, 07:17 PM   #40
country flag RogiFan88
Registered User

RogiFan88's Avatar

Alex's column from Madrid06 tournament:

Last edited by RogiFan88 : 10-19-2006 at 07:19 PM.
Old 10-23-2006, 01:26 PM   #41
country flag HybridTheory
Registered User

HybridTheory has a reputation beyond reputeHybridTheory has a reputation beyond reputeHybridTheory has a reputation beyond reputeHybridTheory has a reputation beyond reputeHybridTheory has a reputation beyond reputeHybridTheory has a reputation beyond reputeHybridTheory has a reputation beyond reputeHybridTheory has a reputation beyond reputeHybridTheory has a reputation beyond reputeHybridTheory has a reputation beyond reputeHybridTheory has a reputation beyond repute

Thanks RogiFan

2 more videos (short ones) from youtube

http://www.youtube.com/watch?v=MKt_CHBPpzE

http://www.youtube.com/watch?v=zjZhzEjFWns
Old 10-25-2006, 10:56 PM   #42
country flag shotgun
Senior Member

shotgun's Avatar

shotgun has a reputation beyond reputeshotgun has a reputation beyond reputeshotgun has a reputation beyond reputeshotgun has a reputation beyond reputeshotgun has a reputation beyond reputeshotgun has a reputation beyond reputeshotgun has a reputation beyond reputeshotgun has a reputation beyond reputeshotgun has a reputation beyond reputeshotgun has a reputation beyond reputeshotgun has a reputation beyond repute

hey there

I met the big man in Madrid and got the chance to talk to him twice. What an amazing guy, easily the nicest pro I've ever met. I think he's doing very well for himself now as a tennis commentator for Spanish TV. All the best to Alex.
shotgun is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-26-2006, 12:25 AM   #43
country flag RogiFan88
Registered User

RogiFan88's Avatar

Quote:
Originally Posted by shotgun View Post
hey there

I met the big man in Madrid and got the chance to talk to him twice. What an amazing guy, easily the nicest pro I've ever met. I think he's doing very well for himself now as a tennis commentator for Spanish TV. All the best to Alex.
How lucky you are! I am still dying to meet Alex... I've heard many nice things about him and his wife Marta fr fans!

Last edited by RogiFan88 : 12-08-2006 at 02:33 AM.
Old 12-07-2006, 04:45 PM   #44
country flag RogiFan88
Registered User

RogiFan88's Avatar

Robredo, mejor jugador español del año, y Corretja, ayer en Sant Sadurní
Segura Viudas, con el tenis

LAS FRASES
ÀLEX CORRETJA
La retirada te crea un pequeño vacío en el corazón, pero lo vas llenando como puedes. Es una sensación extraña“

TOMMY ROBREDO
Esta temporada ha sido muy bonita, vale la pena estar ahí arriba”

"Digerir el adiós no es tan fácil como parece"
Corretja, retirado este año, y Robredo, protagonistas de los Premios APT
Lluís Carles Pérez / SANT SADURNÍ

06/12/06 03:00 h.Tommy Robredo y Àlex Corretja compartieron ayer protagonismo en los Premios Segura Viudas que entrega anualmente en Sant Sadurní d'Anoia (Barcelona) la Asociación de Periodistas de Tenis (APT) a los mejores jugadores españoles del año. Ausentes Nicolás Almagro y David Ferrer, liados en plena pretemporada, los dos deportistas catalanes realzaron un acto al que asistieron, entre otros, los presidentes de las Federaciones Española y Catalana de Tenis, Pedro Muñoz y Josep Ferrer Peris; el director del Trofeo Conde de Godó, Sixte Cambra; y el responsable de relaciones públicas de Segura Viudas, Toni Miró.

“Esta temporada ha sido muy bonita, vale la pena estar ahí arriba. El próximo año intentaré hacerlo igual o mejor que éste”, afirmó Robredo, nº 7 mundial, que ayer mismo voló a Buenos Aires (Argentina) para jugar un torneo de exhibición. Tommy, de 24 años, explicó que está buscando nuevo entrenador porque Jordi Vilaró le comunicó que no podría ocuparse de él a tiempo completo.

Corretja, que los últimos meses ha ejercido de comentarista televisivo, tuvo el reconocimiento de la prensa especializada. “Es mucho mejor ser tenista que periodista porque las grandes sensaciones las vives jugando en la pista, pero esto me gusta y me permite estar cerca de mis compañeros. La retirada te crea un pequeño vacío en el corazón, pero lo vas llenando como puedes”, comentó Àlex, que anunció su adiós en septiembre. “Es una sensación extraña. Ya he tenido tiempo para digerir la situación, pero no es tan fácil como puede parecer, sobre todo porque de los diez a los 31 años me levanté cada día para jugar a tenis. Ver imágenes de mi carrera es lo que más me impacta. Me toca el orgullo y el corazón verme levantando copas porque son momentos que ya no volverán a pasar”, dijo Corretja, “sorprendido” por las numerosas ofertas que ha recibido.

“No me cierro ninguna puerta porque con la experiencia que acumulamos los tenistas podemos ayudar en muchos ámbitos. No sé si seguiré en la tele ni cuál será mi futuro. Encontraré cosas que me llenarán, pero nunca serán como cuando era tenista”, concluyó

http://www.elmundodeportivo.es/20061...241404643.html

Old 01-03-2007, 06:42 PM   #45
country flag Carlita
Bite me.....

Carlita's Avatar

Carlita has a reputation beyond reputeCarlita has a reputation beyond reputeCarlita has a reputation beyond reputeCarlita has a reputation beyond reputeCarlita has a reputation beyond reputeCarlita has a reputation beyond reputeCarlita has a reputation beyond reputeCarlita has a reputation beyond reputeCarlita has a reputation beyond reputeCarlita has a reputation beyond reputeCarlita has a reputation beyond repute

And from TAF
Attached Images
File Type: jpg taf 002 tommy alex.jpg (110.3 KB, 7 views)
Carlita is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules