I förra veckan lämnade Joachim Johansson Wimbledon med tunga steg. Dagarna efter kom ännu ett chockbesked för "Pim-Pim" - tränaren lämnar honom.
Chockbesked för "Pim-Pim" Johansson
Joachim Johansson åkte ut ur i Wimbledon.
Nu förlorar han sin tränaren också.
I lördags bröt Fredrik Rosengren samarbetet med "Pim-Pim".
- Vi har olika värderingar, säger han.
if (!(mac && is_ie)){ document.write(''); document.write(' '); document.write(' [img]/shared/images/ikoner/ikon_textstorlek.gif[/img]
'); document.write(' Textstorlek '); document.write('
A
'); document.write(' <div id="sizeButtonTwo" style="margin-right: 3; height: 16px; width: 16px; text-align: center;" class="button" onmouseover="hoverMe(this);" onmouseout="hoverMe(this);" onclick="selectMe(this);javascript
:changeSize(85); ">
B'); document.write(' <div id="sizeButtonThree" style="margin-right: 3; height: 16px; width: 16px; text-align: center;" class="button" onmouseover="hoverMe(this);" onmouseout="hoverMe(this);" onclick="selectMe(this);javascript
:changeSize(100) ;">
C'); document.write(' '); document.write(' '); }

Textstorlek
A
B
C
if (window.external){ document.write(''); document.write(''); document.write('[img]/shared/images/ikoner/ikon_favorit.gif[/img]
'); document.write(''); document.write('
Spara som Favorit
'); document.write(''); document.write(''); document.write(''); }

Spara som Favorit

Skriv ut
CM8ShowAd("rektangel_ovre")
Annons:
Beskedet slog ned som en bomb i tennis-Sverige i dag.
Redan efter sex månader väljer Fredrik Rosengren att hoppa av sitt uppdrag som tränare för världstolvan Joachim "Pim-Pim" Johansson.
- Det har inte känts bra. Jag måste känna glädje i mitt jobb, säger han till Smålandsposten.
Trots att "Pim-Pim" klättrat på världsrankingen och vunnit turneringar i både Adelaide och Marseille känns avhoppet naturligt, menar Rosengren.
- Att jag skulle sluta med "Pim-Pim" har mognat fram. Vi har olika värderingar, säger han.
Rosengren har tidigare coachat rutinerade stjärnor som Jan Gunnarsson, Jonas Björkman och Magnus Norman med stor framgång.
Men med "Pim-Pim", 23, skar det sig tidigt.
- Kanske var åldersskillnaden mellan mig som coach och min spelare för stor, säger Rosengren.
"Måste känna glädjen"
Under våren har "Pim-Pim" besvärats av skador och spelet knackat, men Rosengren tror på en stor framtid för kanonservaren från Södertälje.
- Jag har sett få spelare som har såna förutsättningar att bli bra på tennis som Joachim, men funkar det inte så kan jag inte träna honom, säger han.
Rosengren tar nu ledigt från tennisen men uppger ändå att nya spelare kan vara på gång.
- Men då måste jag känna glädjen i mitt jobba.
This article is about that Pim Pim has stopped working with his coach Fredrik Rosengren
I can translate it this eve, but the main points are that Pim Pim and Fidde had different thoughts....
Hope Pim Pim will find a new coach soon.