Michael Llodra - Page 6 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 09-03-2007, 08:28 PM   #76
country flag rrfnpump
-LIFETIME MEMBER-

rrfnpump has a reputation beyond reputerrfnpump has a reputation beyond reputerrfnpump has a reputation beyond reputerrfnpump has a reputation beyond reputerrfnpump has a reputation beyond reputerrfnpump has a reputation beyond reputerrfnpump has a reputation beyond reputerrfnpump has a reputation beyond reputerrfnpump has a reputation beyond reputerrfnpump has a reputation beyond reputerrfnpump has a reputation beyond repute
Default Re: Michael Llodra

My Pics of Michael from the US Open

His S&V game was too much for Volandri this day.
Sponsored Links
Advertisement

Old 01-06-2008, 06:13 AM   #77
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

Ome has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond repute

*bump*

Adelaide 2008 Final: Michael Llodra def. Jarkko Nieminen 6-3 6-4

Mika's second career ATP singles title
Old 01-06-2008, 06:32 AM   #78
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

Via has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond repute

congrats mika! too bad he's the last champion and he can't exactly defend the title next year.
Via is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-06-2008, 06:56 AM   #79
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

Ome has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond repute

Well, last Champion is kinda cool

Michael Llodra of France steps out of the river after leaping into the Torrens River following his victory in the final of the Australian men's hardcourt tennis championships, 06 January 2008. Llodra defeated Jarkko Nieminen of Finland 6-3, 6-4.

Mika
Old 01-06-2008, 06:59 AM   #80
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

Via has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond repute

i expected something eccentric, not knowing it'd be this!

no one swims in that river, i don't think??? look at that swan
Via is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-06-2008, 07:56 AM   #81
country flag dada_nt
Registered User

dada_nt has a reputation beyond reputedada_nt has a reputation beyond reputedada_nt has a reputation beyond reputedada_nt has a reputation beyond reputedada_nt has a reputation beyond reputedada_nt has a reputation beyond reputedada_nt has a reputation beyond reputedada_nt has a reputation beyond reputedada_nt has a reputation beyond reputedada_nt has a reputation beyond reputedada_nt has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Ome View Post
Well, last Champion is kinda cool

Michael Llodra of France steps out of the river after leaping into the Torrens River following his victory in the final of the Australian men's hardcourt tennis championships, 06 January 2008. Llodra defeated Jarkko Nieminen of Finland 6-3, 6-4.

Mika
Thanks for the pic, love the swan.
Hope Mika win more & more titles
so that we'll see more crazy/funny things from him.
Congrats Mika!
Old 01-06-2008, 08:19 AM   #82
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

Quote:
Originally Posted by Via View Post
i expected something eccentric, not knowing it'd be this!

no one swims in that river, i don't think??? look at that swan
I thought he would pull down his pants again

Poor swan

Michael Llodra of France (R), coach Olivier Malcor (C) and physio Christian Gaillard (L) leap into the Torrens River after Llodra won the final of the Australian men's hardcourt tennis championships, 06 January 2008. Llodra defeated Jarkko Nieminen of Finland 6-3, 6-4.

What a team
Old 01-06-2008, 08:36 AM   #83
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

Congratulations Micka !

Nothing happens by chance !

It's very interesting, I found an article of thursday in l'Equipe newspaper, he explained all the physical and mental work he did at the end of the year in the order to be better in 2008. His coach told him he could not go on his carreer like that, losing so many matches after having frayed nerves. It seems it works !

Llodra, guerre et paix

Mécontent de ses résultats, le Français a décidé de retrouver la « grinta » tout en calmant ses nerfs. Bingo ! le voici en quarts de finale.

ADÉLAÏDE – (AUS)
de notre envoyé spécial

L’ANNÉE DERNIÈRE, soyons sincères, on a tous essayé de chanter « Relax, take it eaaaaasyyy », comme le beau gosse libanais Mika. On a tous frôlé le ridicule ; on doit même être un certain nombre à l’avoir atteint. Pas sûr que notre Mika, Llodra, puisse attraper, lui aussi, les notes suraiguës de ce tube groovy. Mais il ne renierait pas ce refrain, pas aujourd’hui qu’il a mis son nom en face d’un des quarts de finale à Adélaïde. Cette chanson, il aurait pu se l’écrire. Michaël Llodra avait grand besoin de trouver un antidote contre sa tendance au suicide tennistique. « Il pouvait s’autodétruire, admet son coach, Olivier Malcor. Se bousiller un match tout seul. »

Comme la franchise ne lui fait pas peur, Llodra n’a jamais esquivé le problème : « Je sais très bien la réputation que j’avais dans les vestiaires. Pour les autres, j’étais le gars talentueux qui allait craquer connement. Celui qui va s’énerver et qui ne saura pas relever la tête. »

Combien de matches, ne serait-ce que l’année dernière, a-t-il cochonnés à cause de ce fichu penchant ? « Pas loin de la moitié », sourit Llodra.

Bilan : pendant presque tout le second semestre, il a eu le ventre vide. Il y a aussi eu, pour ne rien arranger, les visites désagréables des blessures. Tout mis bout à bout, entre son troisième tour à Roland-Garros, belle perf, d’autant qu’il dérouilla Almagro en chemin, et l’année nouvelle, Llodra ne dépassa jamais un deuxième tour. Il fallait que quelque chose se passe.

C’est arrivé à Montréal, en août. Llodra venait de perdre en qualifs. Une de plus. Celle de trop pour Olivier Malcor, qui provoqua alors la discussion salutaire. « On était dans le salon des joueurs, Mika avait encore le double à disputer mais, en voyant ses entraînements, je ne le sentais pas motivé. On a parlé deux heures et demie sur un canapé et on est allés au fond des choses. Je lui ai dit : “ Soit tu es content et tu estimes que tu as déjà fait une belle carrière. OK, tu vas encore gagner quelques tournois en double et tu auras tes 500 000 euros de prix à la fin de chaque saison. Soit tu décides que tu en as marre d’être 90e mondial (il est 93e), tu prends des risques et, moi, je t’assure qu’à la fin tu n’auras pas de regrets. Quoi que tu choisisses, je te suivrai. Mais, maintenant, dis-moi. ” »

Le discours a eu immédiatement sa première vertu : il a touché la corde sensible. « À vingt-sept ans, dit aujourd’hui Llodra, si je veux faire de beaux trucs, je n’ai plus le temps de tourner autour. J’ai choisi l’option no 2. » Dès lors, il fallait que, de l’idée, il en vienne à l’acte. Et il y est venu. En décembre, avec son nouveau préparateur physique Vincent Lamarque, le grand gaucher s’est fait mal, très mal. « Je n’ai jamais rechigné », appuie-t-il. Dernier juge : le terrain. Lundi, contre Gilles Simon (7-6, 6-3), hier, contre le cogneur russe Evgueni Korolev (même score), Llodra a eu des prétextes tout faits pour dégoupiller. Jamais il n’a cédé à la tentation.

Hier, quand Korolev mena 15-40 à 5-5 dans le premier set, on le vit au bord de faire sa fête à sa raquette. Il se retint, aligna un service gagnant et trois aces avant de produire un tie-break aux petits oignons. « Quand ça m’a chauffé, j’ai repensé à ces moments difficiles à l’entraînement. J’ai aussi pensé à toutes ces nuits où je n’ai pas dormi avec ma femme parce qu’avec notre petit bébé (Téo, trois mois), on doit se lever pour les biberons. Et moi, si je voulais supporter le travail qui m’attendait le lendemain, je savais que j’avais besoin de nuits complètes. Ce ne sont pas des petits sacrifices. C’est dur aussi quand Manon (sa fille aînée) me réclame au téléphone. Alors, ça ne doit pas être pour rien. »

Adélaïde, quoi que lui réserve son quart de finale, demain, contre l’Allemand Benjamin Becker, ne sera pas rien. En trois jours cette saison, il a déjà égalé son pic de 2007 (quart de finale à Zagreb). « Je me trouve meilleur aujourd’hui qu’en 2004 (l’année de son seul titre, à ’s-Hertogenbosch, l’année où il était entré dans le top 40). Le truc, c’est qu’en 2004, je me battais comme un chien. Hier, je n’avais pas de super sensations mais, dans la tête, je n’ai pas bronché. » Relax, take it eaaaaasyyy…

------

He plays very well...unfortunatly I have the feeling he can lose at first round in Melbourne.

Guy Forget

Last edited by Marine : 01-06-2008 at 09:06 AM.
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-06-2008, 09:06 AM   #84
country flag Géraldine
Registered User

Géraldine's Avatar

Géraldine has a reputation beyond reputeGéraldine has a reputation beyond reputeGéraldine has a reputation beyond reputeGéraldine has a reputation beyond reputeGéraldine has a reputation beyond reputeGéraldine has a reputation beyond reputeGéraldine has a reputation beyond reputeGéraldine has a reputation beyond reputeGéraldine has a reputation beyond reputeGéraldine has a reputation beyond reputeGéraldine has a reputation beyond repute

I love this guy. It's my first love in tennis. Congratulations Mika for this second title
Old 01-06-2008, 11:06 AM   #85
country flag Invisible
Registered User

Invisible's Avatar

Invisible has a reputation beyond reputeInvisible has a reputation beyond reputeInvisible has a reputation beyond reputeInvisible has a reputation beyond reputeInvisible has a reputation beyond reputeInvisible has a reputation beyond reputeInvisible has a reputation beyond reputeInvisible has a reputation beyond reputeInvisible has a reputation beyond reputeInvisible has a reputation beyond reputeInvisible has a reputation beyond repute

Congrats to him
It looks like he had some fun
Invisible is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-06-2008, 11:29 AM   #86
country flag Björki
Sitzen ist fürn Arsch

Björki's Avatar

Björki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond repute

congrats Mika

Bryans || Djokovic || Paire || Chiudinelli || Nalbandian || Hanley || Rojer || Nadal
Söderling || Verdasco || Wawrinka || Simon || O. Rochus || Leo Mayer

Björkman || Arthurs || Edberg || Rafter || T.Johansson || M.Norman || Aspelin
Björki is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-06-2008, 11:32 AM   #87
country flag Björki
Sitzen ist fürn Arsch

Björki's Avatar

Björki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond repute

more

Bryans || Djokovic || Paire || Chiudinelli || Nalbandian || Hanley || Rojer || Nadal
Söderling || Verdasco || Wawrinka || Simon || O. Rochus || Leo Mayer

Björkman || Arthurs || Edberg || Rafter || T.Johansson || M.Norman || Aspelin
Björki is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-06-2008, 12:44 PM   #88
country flag fralexom
Registered User

fralexom has a reputation beyond reputefralexom has a reputation beyond reputefralexom has a reputation beyond reputefralexom has a reputation beyond reputefralexom has a reputation beyond reputefralexom has a reputation beyond reputefralexom has a reputation beyond reputefralexom has a reputation beyond reputefralexom has a reputation beyond reputefralexom has a reputation beyond reputefralexom has a reputation beyond repute

He is a dad for the second time since September (on the 5th)... A baby boy named Téo/Théo (I found these two different spellings !)
fralexom is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-06-2008, 02:08 PM   #89
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

I've never seen dark swans before.
sorry that's the first thing I see on the pics ! lol
And the water, not really clean. Only Micka can have the idea to plunge into.

ps: Théo I think.

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-06-2008, 02:47 PM   #90
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

Quote:
Originally Posted by Marine View Post
I've never seen dark swans before.
sorry that's the first thing I see on the pics ! lol
And the water, not really clean. Only Micka can have the idea to plunge into.

ps: Théo I think.
The swan was actually white... that's an indication of how unclean the water was

I like the colors of the trophy --- much better than last year

Thread Tools

Posting Rules