Michael Llodra - Page 18 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 11-01-2009, 06:11 PM   #256
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute
Default Re: Michael Llodra

Some nice pics with his children after the match.
Theo is son funny while playing, he seems to be as boisterous as his dad ! lol

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 11-01-2009, 06:53 PM   #257
country flag Bashak
Registered User

Bashak's Avatar

Bashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond repute

Thanks Marine! The trophy ceremony was hilarious as Llodra was trying to keep his kids under control Wonderful run for Llodra here, congrats.

Suicide Tennis Winner: Doha 2010, Basel 2009 FITD Winner: Auckland 2012, Nice 2010, London WTF 2009, Tokyo 2009, Roland Garros 2009, Paris 2008, Basel 2008 TT Finalist: Nottingham 2009, Savannah 2009, Marrakech 2011. TT Doubles Winner: Sarasota 2011 (w/ coasterman9 TT Doubles Finalist: Bergamo 2011 (w/ leoneo), Fergana 2009 (w/ catatonia) DTT Doubles Winner: Miami 2011 (w/Abollo)
Bashak is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-02-2009, 07:22 PM   #258
country flag fralexom
Registered User

fralexom has a reputation beyond reputefralexom has a reputation beyond reputefralexom has a reputation beyond reputefralexom has a reputation beyond reputefralexom has a reputation beyond reputefralexom has a reputation beyond reputefralexom has a reputation beyond reputefralexom has a reputation beyond reputefralexom has a reputation beyond reputefralexom has a reputation beyond reputefralexom has a reputation beyond repute

Another one of Théo ! He's so cuuuuuute !!

fralexom is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-04-2009, 09:40 AM   #259
country flag Månu
Registered User

Månu's Avatar

Månu has a reputation beyond reputeMånu has a reputation beyond reputeMånu has a reputation beyond reputeMånu has a reputation beyond reputeMånu has a reputation beyond reputeMånu has a reputation beyond reputeMånu has a reputation beyond reputeMånu has a reputation beyond reputeMånu has a reputation beyond reputeMånu has a reputation beyond reputeMånu has a reputation beyond repute

It's interesting he's playing with Mark Knowles in Valencia

"We still believe that all people are born bad and are made good by society, rather than the opposite" Trey Parker & Matt Stone
Månu is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-04-2009, 10:03 AM   #260
country flag Bashak
Registered User

Bashak's Avatar

Bashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond repute

That's a very strong doubles team imo.
Quote:
Originally Posted by Månu View Post
It's interesting he's playing with Mark Knowles in Valencia

Suicide Tennis Winner: Doha 2010, Basel 2009 FITD Winner: Auckland 2012, Nice 2010, London WTF 2009, Tokyo 2009, Roland Garros 2009, Paris 2008, Basel 2008 TT Finalist: Nottingham 2009, Savannah 2009, Marrakech 2011. TT Doubles Winner: Sarasota 2011 (w/ coasterman9 TT Doubles Finalist: Bergamo 2011 (w/ leoneo), Fergana 2009 (w/ catatonia) DTT Doubles Winner: Miami 2011 (w/Abollo)
Old 11-08-2009, 06:39 PM   #261
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

According his post match interview he will work with Laurent Raymond in the FFT next year. This year Raymond was training Recouderc in a group of players where there were Ouanna and others guys. Potier was also trainer in that group. The groups in the FFt will surely move .http://www.lequipe.fr/Tennis/breves2...-1er-tour.html

He also decided to play doubles with Andy Ram next year. For DC it's a quite strange choice but with Ram the result will be more regular and more sucessful some title surely and Ram will follow him more easily as he doesn't play single. He could still play with Bennet and Jo on tournament.

Otherwise in december he will play the Tampon tournament in Reunion Island every year a top french player play there.

Last edited by soulage : 11-08-2009 at 07:12 PM.
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-21-2009, 11:40 AM   #262
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

An exclusivity, an interview from the 26.12.2009:
http://www.lequipe.fr/Tennis/2009121...nd-chelem.html

Quote:
«Michaël Llodra, comment cela va physiquement ?
Cela va très bien. Il y a quelques petites alertes avec ma pubalgie. C'est normal car on n'est jamais guéri d'une pubalgie. Certaines douleurs reviennent, mais je fais vraiment attention.

Qu'est-ce que cela vous fait de revenir à la Fédération ?

Cela ne change pas grand-chose. Même si tu t'entraînes dans des structures privées, tu fais quand même partie de la Fédération quand tu représentes ton pays aux JO ou en Coupe Davis. Maintenant je m'entraîne avec un coach de la Fédération et cela se passe bien. C'est un autre challenge qui s'offre à moi.

Comment avez-vous abordé cette nouvelle collaboration avec Laurent Raymond ?
On se connaissait déjà bien, il a entraîné Fabrice (Santoro). On a toujours gardé un bon rapport et cela fait longtemps qu'on se croise sur les tournois. Je n'aurai pas accepté de travailler avec un inconnu.

Vous vous sentez frais ?
Oui. Sur cette fin d'année, je n'ai pas eu besoin de reprendre tout à zéro et de faire un travail énorme. Je retravaille le foncier. Mais je n'ai pas la même préparation que les autres parce que j'ai été beaucoup blessé cette année. Je n'ai pas coupé après Bercy.Quand la saison est longue, le plus dur est dans la tête. On en a marre à la fin et moi à la fin, j'étais content de jouer. Il va falloir faire attention de ne pas se griller parce que je vais jouer simple et double l'an prochain. Je vais jouer toute l'année avec Andy Ram en double. Cela va faire des longues semaines.

Cela signifie que vous allez viser des Grands Chelems en double ?
Je joue les quatre Grands Chelems, sept ou huit Masters 1000 et quelques tournois.

Qu'est-ce que cela vous fait de ne plus jouer avec Arnaud Clément ?
J'en ai eu mal à l'estomac pendant quelques jours. Je ne savais pas comment lui annoncer. C'est toujours dur même si je sais qu'Arnaud ne m'en voudra jamais car on est tellement proches. Il y avait une pointe de tension, je ne me sentais pas bien. Cela restera le partenaire avec qui j'ai partagé le plus de choses sur le terrain et en dehors. Mais cela ne veut pas dire qu'on ne jouera plus jamais ensemble. Andy n'est pas un partenaire comme les autres, c'est mon pote des juniors. On avait fait finale ensemble à Wimbledon en juniors. Avec Arnaud, on ne rentrait pas dans les tournois ensemble. J'ai pris la décision de jouer un peu plus le double l'année prochaine parce que je pense que cela me fait du bien pour le simple.

Avez-vous besoin du double pour le simple ?

Cela me fait du bien pour mon jeu et je pense que cela me fait du bien dans la tête. Je ne vais pas dire que je n'aime pas trop l'entraînement, mais je suis joueur et j'ai besoin de m'amuser sur le terrain et d'aller jouer. C'est vrai que cela va me faire de longues semaines si je joue bien en simple et en double. S'il le faut, je ferai sauter un tournoi. Mais je pense que cela va m'apporter pas mal de choses. Toute une saison, c'est lourd de jouer simple et double. Il va falloir faire gaffe aux blessures. Je vais vraiment bosser avec un kiné qui viendra avec moi presque chaque semaine en tournoi.

Quels sont vos objectifs pour 2010 ?

En termes de classement, je m'en fous un peu. Je veux bien jouer en France car c'est là où je prends le plus de plaisir en jouant devant ma famille et mes potes et je veux bien jouer en Grand Chelem. Quand on regarde ma carrière, j'ai une super carrière en double et j'ai très bien joué en simple, mais il me manque un gros résultat en Grand Chelem comme une demi-finale. Aujourd'hui, j'ai la maturité pour cela.

C'est à Wimbledon que vous avez le plus de chances ?
Si on doit parier sur un tournoi, c'est Wimbledon. Mais Wimbledon est le seul tournoi du Grand Chelem où je n'ai jamais gagné deux matches d'affilée. J'ai connu des blessures à Wimbledon, des tirages difficiles, et pourtant c'est le tournoi qui devrait le mieux me convenir. Sur gazon, j'ai quelque chose. Je ne vais pas me prendre la tête, mais je vais essayer deux ou trois petits trucs pour le gazon. Je vais peut-être faire l'impasse sur un ou deux tournois pour essayer d'arriver bien à Wimbledon.»

Recueilli par Sophie DORGAN
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-21-2009, 11:53 AM   #263
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

He says he will never get completely rid of the groin injury that hampered him this year, he will always have to play through the pain from time to time, but he's very careful now.
Then a few things about the collaboration with his new coach, it doesn't change much for him.
He didn't stop after Bercy because he had been injured during a long part of the season. While everybody was tired and fed up, he was feeling fresh and eager to play and that's why he kept playing (the Interclubs, the Masters France...)
But he has to be careful because the next season will be tough since he is going to play both in singles and doubles.
It was a really tough decision to split with Arnaud and to play with Ram, he felt physically sick at the prospect of telling Arnaud about it. But they often didn't make the cut anymore with Arnaud, hence this choice. And Ram is a great friend of him too (they reached the Wimbledon juniors final together).
He thinks that playing doubles is good for his game and for his state of mind. He isn't a hardworker, he isn't too fond of training, he loves the game.
He has no special goals for 2010. He doesn't care much about his ranking anymore. His main goal is to play well in the French events.
And he would like to have a great run in a Slam at least once in his career, something like a SF. He now feels mature enough to do it. Wimbledon looks like his best chance, but on the other hand, he has never won 2 matches there. He's always been injured or has had tough draws. He might skip 1-2 tournaments in order to arrive in great shape in Wimbledon.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-24-2010, 09:53 AM   #264
country flag Thanos
Registered User

Thanos's Avatar

Thanos has a reputation beyond reputeThanos has a reputation beyond reputeThanos has a reputation beyond reputeThanos has a reputation beyond reputeThanos has a reputation beyond reputeThanos has a reputation beyond reputeThanos has a reputation beyond reputeThanos has a reputation beyond reputeThanos has a reputation beyond reputeThanos has a reputation beyond reputeThanos has a reputation beyond repute

couple of pics i took against pico.. mika even sexier in person.
Attached Images
File Type: jpg Picture 147_1.jpg (60.7 KB, 12 views)
File Type: jpg Picture 148_1.jpg (69.3 KB, 12 views)
File Type: jpg Picture 149_1.jpg (68.0 KB, 14 views)
Thanos is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-21-2010, 01:32 PM   #265
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

Winner of 2010 Open 13.

4th title in 8th final good stats for him. For a guy who has never catch the top 30 he has many titles under his belt. When he plays like that he's really tough to play for his opponents i mean players outside the top 20.
Old 02-21-2010, 02:22 PM   #266
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

En conférence de presse, à propos de dubai:

"Ca va être dur, je pars lundi, je joue mardi, changement surface, la fatigue, en exterieur, la luminosité...ça promet un match de merde"

"Vous avez vu le tableau des Français...c'est pas possible, Guy a du faire quelque chose.." (autrement dit, fait en sorte qu'ils perdent rapidos pour revenir au bercail pour la CD)

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-21-2010, 03:46 PM   #267
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

Great week for him with the doubles titles also to his name, he was really unbeattle this week.
Old 02-21-2010, 03:53 PM   #268
country flag Bashak
Registered User

Bashak's Avatar

good job
I think Jo and Mika should just play a match in Marseille and who ever wins can get on a plane and play the R2 match in Dubai. Saves a lot of carbon footprint, as well.

Old 02-22-2010, 06:28 PM   #269
country flag sher_rafavsroger
Registered User

sher_rafavsroger's Avatar

sher_rafavsroger has a reputation beyond reputesher_rafavsroger has a reputation beyond reputesher_rafavsroger has a reputation beyond reputesher_rafavsroger has a reputation beyond reputesher_rafavsroger has a reputation beyond reputesher_rafavsroger has a reputation beyond reputesher_rafavsroger has a reputation beyond reputesher_rafavsroger has a reputation beyond reputesher_rafavsroger has a reputation beyond reputesher_rafavsroger has a reputation beyond reputesher_rafavsroger has a reputation beyond repute

pics i took of him against Marco Chiudinelli in the 1st round match in Rotterdam:

Quote:
Sleep with my eyes open,
Dream when I'm dead,
Love who my heart's chosen,
conque what lies ahead
- Ryan Keith Follese (Hot Chelle Rae)
sher_rafavsroger is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-22-2010, 07:06 PM   #270
country flag MsTree
Registered User

MsTree's Avatar

MsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond repute

I uploaded the final to Tennishaven http://www.tennishaven.com/details.php?id=939

Gillou ~~~~~ & ~~~~~ Andy
MsTree is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules