Dc 2011 - Page 7 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 02-26-2011, 08:45 PM   #91
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute
Default Re: Dc 2011

Quote:
Originally Posted by soulage View Post
hilarious Who's next ?Richard will never come back in DC team if each time he has a titular spot he withdraw. it was the same vs spain last summer.
I am too disappointed about this to get into an argument about last summer.

All the sites quote canal+ as a source, though I can't find anything on the canal + site, and they don't give any reason. But I have not much hope.

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 02-26-2011, 08:50 PM   #92
country flag Cloudygirl
Registered User

Cloudygirl's Avatar

Cloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond repute

Is it his shoulder or what grrrr

We just need Gilles's back or whatever was up in Rotterdam to go again now.

who is next reserve Mannarino?
Old 02-26-2011, 08:53 PM   #93
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Puschkin View Post
I am too disappointed about this to get into an argument about last summer.

All the sites quote canal+ as a source, though I can't find anything on the canal + site, and they don't give any reason. But I have not much hope.
Forget and Roux works for Canal Plus so it must be sure. You don't think Richard was in a good position to play vs spain in july after his good may on clay. Well i just want to notice that when he's near to a main spot we lost him in last minutes that's his story since 2007 now. strange feeling with DC for him.

I'm waiting for the reason as everybody.
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-26-2011, 08:57 PM   #94
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by soulage View Post
Forget and Roux works for Canal Plus so it must be sure. You don't think Richard was in a good position to play vs spain in july. Well i just want to notice that when he's near for a main spot we lost him in last minutes that's his story since 2007 now.
Well, you force me into it. Last year Richard got injured in Queens. Do you really think he missed the whole grass season, because he wanted to avoid playing Davis Cup?

~♠ Gasquetaires ♠~

Old 02-26-2011, 09:03 PM   #95
country flag ImmzB
Registered User

ImmzB's Avatar

ImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond repute

Any confirmation that Richard will NOT play?

I hope it's not true and they just called Chardy as the 5th player to cover for him if he is not able to play.......

[M.Safin] [T.Henman] [G.Rusedski] [A.Roddick]

- A.Khan

Man-Utd Fan Forever!
ImmzB is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-26-2011, 09:06 PM   #96
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

Quote:
Well, you force me into it. Last year Richard got injured in Queens. Do you really think he missed the whole grass season, because he wanted to avoid playing Davis Cup?
Yes he got injured while his spring on clay put him in good position to come back in DC team. I'm ok it's not exactly the same story than here but i mean he can't never take advantage of the withdraw of Jo, Gael or Gilles each time he's himself injured or a Llodra appears in single like last year. His last DC match was this poor double in Ostrava and his last single match is far way now. I was sure it was a good opportunity to see him back with DC especially on clay that's a pity.
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-26-2011, 09:08 PM   #97
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

lalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond repute

He did mention his shoulders in L'Equipe post-match article yesterday, although he said it wasn't a concern, maybe it is now. Can someone translate what he said? Just the highlighted part I meant. J’ai accusé le coup ?

Gasquet a servi pour pousser Federer au troisième set. Il a échoué (6-2, 7-5) mais est sur la bonne pente.

GILLES SIMON avait raison. Àmoitié raison. Jeudi soir, consterné après sa défaite contre Richard Gasquet, il avait tenté une prédiction à la Paco Rabanne. « Si “Ritchie” joue comme ça contre Federer, il va prendre une dérouillée. » Là où Simon est plus fort que Paco, c’est que la station Mir Federer s’est bel et bien écrasée sur la planète Gasquet. Mais elle ne l’a qu’à demi pulvérisé, le temps d’un premier set où le pauvre Gasquet n’arriva pas à en placer une. Ça allait trop vite, ça frappait trop fort. « Il jouait à dix mille (à l’heure, ça va de soi). Quand il est dans son rythme, sur un court aussi rapide, il est dur à suivre. C’est là qu’on voit que sa balle en coup droit est unique en son genre. C’est puissant et ça fuse à une telle vitesse que tu ne la vois pas partir. » C’est ce qu’on disait des tribunes : Gasquet ne voit pas la balle partir. Et Federer, lui, ne la voit pas souvent revenir. « Tout de suite, j’ai senti que je frappais très bien, confirma le Suisse. Jeme méfiais de Gasquet. Plus tu l’affrontes loin en tournoi, plus il est dangereux. Parce que s’il est arrivé loin, c’est qu’il touche bien la balle. La preuve, ce soir, je ne suis pas passé loin d’aller au troisième set. C’est vraiment l’un des gars que j’adore rencontrer. C’est un des meilleurs créateurs qu’on ait. » Ça, on s’en est souvenu un peu plus tard. Quand Gasquet osa enfin des retours punchés et de moins loin. Quand il muscla davantage ses tout premiers coups, empêchant Federer de s’installer dans sa zone de confort et d’appuyer comme un malade sur la gâchette. « Là, j’ai enfin pu jouer, appréciait le Français. Le repousser avec des balles hautes liftées pour ensuite accélérer. Enfin un peu d’air. »

Et c’est ainsi que Federer fut perturbé. Assez pour boiser deux ou trois revers et tousser au service. L’autre jour, le numéro 2 mondial parlait de ces moments où sa concentration s’égare. « Je ne suis pas Robocop. Parfois, une chanson me passe dans la tête ou bien je pense à ce que je vais faire après le match. Mais très vite, je me dis : “Hé oh ! Concentre-toi s’il te plaît.” » Même quand il s’engueule, Federer dit « s’il te plaît ». Si ça c’est pas du raffinement. Avant qu’il en arrive là, hier, Gasquet lui avait pris son service au septième jeu. Mais quand il servit à 5-3, il se mélangea tous les crayons. Pour commencer, une double faute. « Ensuite, on fait un énorme échange qu’il finit par un coup droit “banco” le long de la ligne. Ce point m’a fait mal. J’étais essoufflé. D’où les deux mauvais choix d’après. Je monte à l’envers et contre lui, ça, c’est sanctionné. » Débreaké, Gasquet baissa les voiles. Il n’allait sauver que deux points dans les trois derniers jeux. « J’ai accusé le coup. Le coude et l’épaule me tiraient (rien d’alarmant selon lui en vue de la Coupe Davis dans six jours, l’ulcère de GuyForget peut aller se rasseoir). C’est dommage de ne pas avoir pu le pousser au troisième set. Mais ces matches me font le plus grand bien. Une demifinale dans un 500, c’est très bon pour le moral (et pour le classement aussi. De 28e, Gasquet passera au pire 23e et au mieux 21e, selon les résultats à Acapulco). Je recommence à jouer bien, un peu comme l’an dernier à Nice et pendant deux sets contre Murray à Roland-Garros. Cette fois-ci, il faut juste que je ne me pète pas ( touché au dos, il avait raté la saison sur gazon l’année dernière). J’essaie en ce moment de retrouver un grand revers et cette semaine, il était là. » Pas de bol, le coup droit de Federer était là aussi.

Last edited by lalaland : 02-26-2011 at 09:15 PM.
lalaland is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-26-2011, 09:12 PM   #98
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

lalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond repute

Confirmation:
http://www.lequipe.fr/Tennis/breves2...t-forfait.html
Old 02-26-2011, 09:14 PM   #99
country flag ImmzB
Registered User

ImmzB's Avatar

ImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by lalaland View Post
He did mention his shoulders in L'Equipe post-match article yesterday, although he said it wasn't a concern, maybe it is now. Can someone translate what he said? Here's the article:

Gasquet a servi pour pousser Federer au troisième set. Il a échoué (6-2, 7-5) mais est sur la bonne pente.

GILLES SIMON avait raison. Àmoitié raison. Jeudi soir, consterné après sa défaite contre Richard Gasquet, il avait tenté une prédiction à la Paco Rabanne. « Si “Ritchie” joue comme ça contre Federer, il va prendre une dérouillée. » Là où Simon est plus fort que Paco, c’est que la station Mir Federer s’est bel et bien écrasée sur la planète Gasquet. Mais elle ne l’a qu’à demi pulvérisé, le temps d’un premier set où le pauvre Gasquet n’arriva pas à en placer une. Ça allait trop vite, ça frappait trop fort. « Il jouait à dix mille (à l’heure, ça va de soi). Quand il est dans son rythme, sur un court aussi rapide, il est dur à suivre. C’est là qu’on voit que sa balle en coup droit est unique en son genre. C’est puissant et ça fuse à une telle vitesse que tu ne la vois pas partir. » C’est ce qu’on disait des tribunes : Gasquet ne voit pas la balle partir. Et Federer, lui, ne la voit pas souvent revenir. « Tout de suite, j’ai senti que je frappais très bien, confirma le Suisse. Jeme méfiais de Gasquet. Plus tu l’affrontes loin en tournoi, plus il est dangereux. Parce que s’il est arrivé loin, c’est qu’il touche bien la balle. La preuve, ce soir, je ne suis pas passé loin d’aller au troisième set. C’est vraiment l’un des gars que j’adore rencontrer. C’est un des meilleurs créateurs qu’on ait. » Ça, on s’en est souvenu un peu plus tard. Quand Gasquet osa enfin des retours punchés et de moins loin. Quand il muscla davantage ses tout premiers coups, empêchant Federer de s’installer dans sa zone de confort et d’appuyer comme un malade sur la gâchette. « Là, j’ai enfin pu jouer, appréciait le Français. Le repousser avec des balles hautes liftées pour ensuite accélérer. Enfin un peu d’air. »

Et c’est ainsi que Federer fut perturbé. Assez pour boiser deux ou trois revers et tousser au service. L’autre jour, le numéro 2 mondial parlait de ces moments où sa concentration s’égare. « Je ne suis pas Robocop. Parfois, une chanson me passe dans la tête ou bien je pense à ce que je vais faire après le match. Mais très vite, je me dis : “Hé oh ! Concentre-toi s’il te plaît.” » Même quand il s’engueule, Federer dit « s’il te plaît ». Si ça c’est pas du raffinement. Avant qu’il en arrive là, hier, Gasquet lui avait pris son service au septième jeu. Mais quand il servit à 5-3, il se mélangea tous les crayons. Pour commencer, une double faute. « Ensuite, on fait un énorme échange qu’il finit par un coup droit “banco” le long de la ligne. Ce point m’a fait mal. J’étais essoufflé. D’où les deux mauvais choix d’après. Je monte à l’envers et contre lui, ça, c’est sanctionné. » Débreaké, Gasquet baissa les voiles. Il n’allait sauver que deux points dans les trois derniers jeux. « J’ai accusé le coup. Le coude et l’épaule me tiraient (rien d’alarmant selon lui en vue de la Coupe Davis dans six jours, l’ulcère de GuyForget peut aller se rasseoir). C’est dommage de ne pas avoir pu le pousser au troisième set. Mais ces matches me font le plus grand bien. Une demifinale dans un 500, c’est très bon pour le moral (et pour le classement aussi. De 28e, Gasquet passera au pire 23e et au mieux 21e, selon les résultats à Acapulco). Je recommence à jouer bien, un peu comme l’an dernier à Nice et pendant deux sets contre Murray à Roland-Garros. Cette fois-ci, il faut juste que je ne me pète pas ( touché au dos, il avait raté la saison sur gazon l’année dernière). J’essaie en ce moment de retrouver un grand revers et cette semaine, il était là. » Pas de bol, le coup droit de Federer était là aussi.
That's why I'm thinking he's a doubt and Forget called Chardy as cover, well I hope this is true!

- A.Khan

Man-Utd Fan Forever!
Old 02-26-2011, 09:17 PM   #100
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Something like. "It had an impact", he refers obviously to Federer's rebreak and then Something like "I felt my ellbow and shoulder" ( but nothing alarming according to him for DC in 6 days).

He was grimacing, but he also did that against Gilles and he served well yesterday apart from that dreadful game, so I was not really worried.

Of course it is the right decision not to play, if he isn't fully fit, but I wonder why he retired already today and did not wait for some more days. Forget still could have called Jim.

~♠ Gasquetaires ♠~

Old 02-26-2011, 09:18 PM   #101
country flag ImmzB
Registered User

ImmzB's Avatar

Quote:
I was really looking forward to watch him play in the Davis Cup as it has been ages!

It's the shoulder which is the problem! I hope he can recover in time for Indian Wells!

- A.Khan

Man-Utd Fan Forever!
Old 02-26-2011, 09:22 PM   #102
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

OMG, I hope Jeremy can handle this, his head already hasn't been at the right place, now he suddenly got thrown into the pressure cooker of DC. Dammit, what a disaster this tie is for Team France.
Old 02-26-2011, 09:25 PM   #103
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Quote:
OMG, I hope Jeremy can handle this, his head already hasn't been at the right place, now he suddenly got thrown into the pressure cooker of DC. Dammit, what a disaster this tie is for Team France.
Maybe the doubles final from Dubai will do him good. Besides his ranking is still far better than the Austrian NR. 2, so he has a good chance. Besides, I like Jim, so he will have my support.

~♠ Gasquetaires ♠~

Old 02-26-2011, 09:30 PM   #104
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

Quote:
Maybe the doubles final from Dubai will do him good. Besides his ranking is still far better than the Austrian NR. 2, so he has a good chance. Besides, I like Jim, so he will have my support.
He lost to the Tomic kid in AO, I like to wipe that off my memory.
But that doubles final, hopefully will give him some confidence. We don't know if he'll be the 2nd single player anyway, he can play double and free Mika/Benny to play single.

Now, the strategy will indeed be interesting, and important. The choice is not all that obvious anymore, it'll be fun to see what Forget thinks and picks.
Old 02-26-2011, 09:44 PM   #105
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

The ranking difference is still HUGE, Benneteau has the worst at 80, while Fischer is 137 and Koubek 174. Benneteau is good on clay. Just wonder if it will be wise to have him play twice. He still lacks matches.

~♠ Gasquetaires ♠~

Reply

Thread Tools

Posting Rules