Dc 2011 - Page 11 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 03-01-2011, 01:11 PM   #151
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute
Default Re: Dc 2011

Quote:
Originally Posted by soulage View Post
I don't understand why it's Kwnole and not Marach or Peya ...... strange choice
Maybe they spoke out against their captain.

Seriously, I don't know, but I thought it is still not decided.

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 03-01-2011, 03:11 PM   #152
country flag teem
Registered User

teem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond repute

Well, today gilles is speaking about the shit that the frenchinterviewer of l'équipe had write : gilles is furious against the paper !
that's here :

EXCLU RMC SPORT : Lundi soir, à Vienne, où l’équipe de France prépare le premier tour de la Coupe Davis face à l’Autriche, Gilles Simon a découvert dans L'Equipe le contenu d'une très longue conversation qu'il avait eue le 21 février avec l'envoyé spécial du quotidien sportif à Dubaï. Le texte est rude pour Guy Forget et irrespectueux pour ses coéquipiers. Ce mardi, à 13 heures, au micro de RMC Sport, le Français a donné sa version des faits.

Recueilli par Eric Salliot, à Vienne | RMC.fr | 28/02/20110réactions

Gilles Simon, cette interview dans L'Equipe a évidemment secoué le groupe. Et vous le premier...
J'ai juste des choses à mettre au point. Quand un tel article paraît, ça fait du mal à tout le monde. Je pense que si on avait envie d'aider l'équipe d'Autriche, on ne ferait pas un truc aussi mauvais à quatre jours de la rencontre. C'étaient des choses sorties de leur contexte, qui ne reflètent en rien la vérité. J'ai simplement l'impression d'avoir été piégé.

Pourtant, vous êtes un garçon sensé, rôdé à rencontrer la presse... On a du mal à imaginer que vous ayez pu être piégé...
C'est ce que je reproche à la presse écrite. Il n'y a rien qui ne les empêche d'écrire ce dont ils ont envie. Je prends bien le temps d'expliquer les choses. Quand j'amène un point de vue, je l'amène dans un contexte donné. Là, on a pris toutes les petites phrases, on en a fait une énumération. On a l'impression que je deviens psychopathe parce que mon pote arrive cinq minutes en retard à l'entraînement ! Quand on les énumère, ça fait lourd. Ça visait à faire du mal à d'autres personnes. Je ne peux pas laisser passer un travail aussi mal fait. Quand j'estime qu'une poubelle a été écrite, j'ai le droit de le dire.

Concrètement, quand on vous avertit, comment agissez-vous pour recoller les morceaux ?
Lundi, on était dans notre truc à Vienne. Je sortais de quatre heures d'entraînement. D'un coup, paf, il y a ça. C'est gavant. Ça met tout le monde dans la merde. On en a parlé une demi-heure avec Guy et Mika. Et ça s'est arrêté là. On a autre chose à penser. Ce week-end, je vais me déchirer sur le terrain et essayer de gagner mes points. Ce qui est sûr, c'est que je ne pardonnerai pas !

Vous semblez très marqué par cet épisode. Avez-vous toujours la tête au tennis?
Je ferai une bonne mise au point à la conférence de presse générale. Je joue au tennis. J'ai ma femme, mon fils, ma passion, je gagne bien ma vie. Ça ne vaut surtout pas la peine d'en faire une histoire. De toute façon, vous pouvez écrire ce que vous voulez : je suis là à Vienne. Si Guy était une truffe, si les mecs étaient des blaireaux, je ne serais pas là ! Il faut juste se poser les bonnes questions.

Guy Forget vous a-t-il compris?
Guy m'a compris parce qu'on s'est compris depuis le début. On sait comment ça a été fait. Tout le monde le reprend. Maintenant, le mal a été fait. Quoiqu'on dise.
teem is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-01-2011, 03:26 PM   #153
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by teem View Post
Pourtant, vous êtes un garçon sensé, rôdé à rencontrer la presse... On a du mal à imaginer que vous ayez pu être piégé...
C'est ce que je reproche à la presse écrite. Il n'y a rien qui ne les empêche d'écrire ce dont ils ont envie. Je prends bien le temps d'expliquer les choses. Quand j'amène un point de vue, je l'amène dans un contexte donné. Là, on a pris toutes les petites phrases, on en a fait une énumération. On a l'impression que je deviens psychopathe parce que mon pote arrive cinq minutes en retard à l'entraînement ! Quand on les énumère, ça fait lourd. Ça visait à faire du mal à d'autres personnes. Je ne peux pas laisser passer un travail aussi mal fait. Quand j'estime qu'une poubelle a été écrite, j'ai le droit de le dire.
He's ok that the interview is what he thinks and his words but not ok with the enumeration I'm not convinced by his explanation Well Fred Bernes should no more interviewed Gilles
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-01-2011, 03:34 PM   #154
country flag duong
Registered User

duong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by teem View Post
he says they took a few sentences here and there without keeping the whole context in which he had put them, then it derails with his analysis and exaggerates the problems a lot.

Well when I read what Forget said about Simon analyzing the game and what is said here, I know at least I have a common point with Simon : we have such complicated minds that nobody understands

That's the problem of people who analyze too much

Anyway he's very very angry
Old 03-01-2011, 04:08 PM   #155
country flag duong
Registered User

duong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond repute

funny is that l'Equipe writes an article titled "tense atmosphere in the French team during the press conference" :

http://www.lequipe.fr/Tennis/breves2...les-bleus.html

which gives the impression that the situation is very tense between everybody in the team,

with only one sentence saying that Simon is very angry at the journalist but not saying what he reproaches him,

and when I wrote a comment only to say "Simon says that the article took only some sentences taken out of their context" (nothing more because I know the censorship on their website) l'Equipe did not publish that comment

... but let publish all the comments like "Vienna=Knysna" (Knysna=where the situation became a "scandal" in soccer team).

It's exactly the same as during the "soccer crisis" : the newspaper l'Equipe had taken a great responsibility in that but when it was accused, he returned all that to give the impression that all those became "nervous", which shows how catastrophical the situation is between them
Old 03-01-2011, 04:49 PM   #156
country flag Schu
Registered User

Schu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by lalaland View Post
I was wrong, seems like we don't need to wait for a loss, Gilles is already the scapegoat
I can't really get the tone of the French articles through my pitiful French and the even more pitiful google translation but I don't get the idea that anyone is blaming Simon, in fact Forget is the one who looks like he can't handle his "team" and doesn't know how to deal with the players. SO Simon and his fans - stop being defensive and chill out, it's just "journalists" who love to stir up a mess! Simon is just saying it like he sees it and although his comments may be a bit self-centered that's how he feels. However Simon should be smart enough to know when you do that, the media is going to have a field day so be ready to deal with the consequences or don't say it in the first place.

Hey it's a bunch of guys who generally don't hold grudges for more than about 10 minutes (unless of course the media keeps throwing it in their faces) so all may be cool tomorrow.

It would be nice if we actually heard something about the tennis.
Schu is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-01-2011, 05:14 PM   #157
country flag duong
Registered User

Quote:
Originally Posted by Schu View Post
I can't really get the tone of the French articles through my pitiful French and the even more pitiful google translation but I don't get the idea that anyone is blaming Simon, in fact Forget is the one who looks like he can't handle his "team" and doesn't know how to deal with the players. SO Simon and his fans - stop being defensive and chill out, it's just "journalists" who love to stir up a mess! Simon is just saying it like he sees it and although his comments may be a bit self-centered that's how he feels. However Simon should be smart enough to know when you do that, the media is going to have a field day so be ready to deal with the consequences or don't say it in the first place.

Hey it's a bunch of guys who generally don't hold grudges for more than about 10 minutes (unless of course the media keeps throwing it in their faces) so all may be cool tomorrow.

It would be nice if we actually heard something about the tennis.
in the article from RMC, Simon says that Forget has understood him.
In the article from "L'Equipe", Forget says he had talked about that a long time with Simon in Australia.

However the problem here is the press interview, apart from that the atmosphere didn't look bad.
Old 03-01-2011, 05:21 PM   #158
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

lalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond repute

It's only me, guilty of defending Simon, please don't drag other fans into this. And what's wrong with defending him? You and some fans always thought Richard is the scapegoat and emphasize that enough, and why do you feel that I don't really know, unless we are still talking about that history of whatever that I can't recall anymore which happened in 2007 and some of you still continue that scapegoat theme til today, maybe you should also tell them to not be so defensive? But I don't see any problem, you defend Richard all you want, it's your right, I won't judge you for feeling the need to defend your favorite.

In fact, I first wrote that scapegoat thing because I read this in Richard's forum
Quote:
Originally Posted by Schu View Post
And thank you Simon for opening up your big mouth, and stiring some $%#& cuz if not somehow Richie would get all the grief in the media for what is becoming a total fiasco.
Do you not always see that Richard is the victim of the media all the time? And you seem to think Richard would have been gotten all the blames, hence a scapegoat once again. So why? Didn't Jo and Gael also w/o? The paper has not been nice to Jo either... And you also seem to think that Gilles had taken over that role, hence your relief, no?

Last edited by lalaland : 03-01-2011 at 05:46 PM.
lalaland is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-01-2011, 06:11 PM   #159
country flag *julie*
Registered User

*julie*'s Avatar

*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute

The spacegoat will be Forget and it will be well-deserved. It's been 5 years since there are polemics here and there. He's the captain, the one responsible of the team... and of the polemics. Where there's smoke, there is fire.
A new captain please!
*julie* is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-01-2011, 07:43 PM   #160
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by duong View Post
However the problem here is the press interview, apart from that the atmosphere didn't look bad.
Except the problems there are no problems Gilles says this words and no doubt it has influence on the others guys. He's not ok with the form of that interview doesn't change the content. Gilles called Gael yesterday speaks with Llodra and Forget and should do it with Bennet tonight. Guys like Bennet and Llodra doesn't specially get along with Gilles and for sure this interview won't help the team spirit.

They will win but not sure this tie will be a great memories.
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-01-2011, 07:50 PM   #161
country flag Blackbriar
Banned!

Blackbriar has a reputation beyond reputeBlackbriar has a reputation beyond reputeBlackbriar has a reputation beyond reputeBlackbriar has a reputation beyond reputeBlackbriar has a reputation beyond reputeBlackbriar has a reputation beyond reputeBlackbriar has a reputation beyond reputeBlackbriar has a reputation beyond reputeBlackbriar has a reputation beyond reputeBlackbriar has a reputation beyond reputeBlackbriar has a reputation beyond repute

They may not even win, Austrians must be
Blackbriar is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-01-2011, 08:07 PM   #162
country flag Schu
Registered User

Schu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond repute

Quote:
It's only me, guilty of defending Simon, please don't drag other fans into this. And what's wrong with defending him? You and some fans always thought Richard is the scapegoat and emphasize that enough, and why do you feel that I don't really know, unless we are still talking about that history of whatever that I can't recall anymore which happened in 2007 and some of you still continue that scapegoat theme til today, maybe you should also tell them to not be so defensive? But I don't see any problem, you defend Richard all you want, it's your right, I won't judge you for feeling the need to defend your favorite.

In fact, I first wrote that scapegoat thing because I read this in Richard's forum

Do you not always see that Richard is the victim of the media all the time? And you seem to think Richard would have been gotten all the blames, hence a scapegoat once again. So why? Didn't Jo and Gael also w/o? The paper has not been nice to Jo either... And you also seem to think that Gilles had taken over that role, hence your relief, no?

WHOA - I don't want to turn this thread into another D.C. fiasco. My comment you quoted was SARACASTIC - meant to be a "JOKE" for richard's fans, that's why I intentionally did NOT post it in this DC thread. Hey I'm defending Simon too, saying Forget is the one that looks bad, so please CHILL! TRUCE? and on to discussion about tennis...
Schu is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-01-2011, 11:36 PM   #163
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

I am confused. What is Gilles complaining about? Did the L'Equipe guy make up the whole story, did they misquote Gilles or putting things our of context? If it is the latter, the substance still remains, though the intention might be different. Or is Gilles just back-pedalling? Gilles is no idiot. He should know about journalistic "liberty", As I said, I am not sure what to make from all this.

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-02-2011, 03:17 AM   #164
country flag silverwhite
Registered User

silverwhite's Avatar

silverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond repute

What a mess
silverwhite is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-02-2011, 03:31 AM   #165
country flag silverwhite
Registered User

silverwhite's Avatar

silverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond repute

OMG. Fanwars

Quote:
Yes, I won't change your mind, and what you think does not mean it is the truth. Like I think Richard chickened out on this tie and probably not the only one here who thought that, but I'm sure it doesn't mean what I think is the truth.
Sorry, but the hard evidence isn't in your favour.

FACT: Gilles' quotes about not being chosen for the deciding rubber last year. Most people who can read the original quote would agree that there is at least a hint of self-centredness

FACT: Richard was advised by the doctor not to play. Forget even mentions that in an interview

Quote:

Like Schu said, she didn't mean it seriously. I'm not sure what your main point is due to the lack of coherence but if you're suggesting that Richard hasn't been often maligned, you need to familiarise yourself with the French media.

Overall, I think you're overreacting and being over-defensive. If we're here, it's because most of us want the French team to win and I'm no exception, regardless of players shooting themselves in the foot, so rest assured
silverwhite is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules