Let's Go For Fall Season 2010 - Page 6 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 11-06-2010, 07:05 PM   #76
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute
Default Re: Let's Go For Fall Season 2010

Quote:
Originally Posted by Marine View Post
Now, I'm pretty sure arnaud/mika is the double team for the final .
a loss in first round of Bercy should not help them to be sure for the final . They play Butorac/Rojer who lately won Tokyo, Stockholm and were in semi in Basel well a solid team atm. And when you see all the pression put by french medias on the players. Not easy

For the training session, Arno can be called as Forget will take at least five guys.
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 11-06-2010, 09:57 PM   #77
country flag Kezzi
Registered User

Kezzi's Avatar

Kezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond repute

When they make it to the second round can already practice against Nenad.

Where is the training session? already in Serbia?
Old 11-07-2010, 10:47 AM   #78
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

The training session for DC final will be more longer with some some days in a place in france not known for the moment and then they flight on sunday to Belgrade so at least 10 days of training. For the session in france it will have at least 5 guys.

Arno and Mika are praticing together on center court of Bercy. Arno should play vs Lopez tomorrow
Old 11-08-2010, 03:55 PM   #79
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

67(8)/76(7)/63

I didn't see the match only few games the match lasted 2h40 so of course i was not able to watch all It looks that it was close and that left serve of Lopez was great on the bercy's surface which is faster than last year. Lopez hit 30 aces but 22 by arno Arno was motivated because his grand-monther who is 83 years old came especially from Marseille to watch him in Bercy for the first time He explains that she was an extra motivation to win. So cute In the interview by 20 minutes he recognised he had played too much this year You've also a video on the tournament facebook http://www.facebook.com/BNPPARIBASMASTERS?v=wall

Quote:
INTERVIEW - Le Français, prétendant à une place en double en finale de la Coupe Davis, réalise un grand coup à Bercy en sortant Feliciano Lopez au premier tour...

Tel un canard étêté, Arnaud Clément galope autant qu'à ses débuts sur le Central de Bercy. Comme en 2009, l'Aixois a sorti au premier tour Feliciano Lopez (6-7, 7-6, 6-3), dans une rencontre où il n'était pas vraiment favori. A trois semaines de la finale de la Coupe Davis, celui qui prétend jouer le double au côté de Llodra se réveille au bon moment.

Comment analysez-vous cette victoire? C'est la patience qui a payé?
J'avais de bonnes sensations. J'ai fait énormément d'aces (22), de services gagnants. Et j'ai eu beaucoup de chance de breaker une fois pendant le match. Le seul break que j'ai fait, c'est plus lui qui me l'a donné en fait... Le plus dur, c'était de maintenir l'intensité au niveau de la concentration. Et je l'ai fait.

Qu'avez-vous fait pour vous changer les idées après les défaites des semaines passées?
J'avais plusieurs options. La première, c'était de poser la raquette et la laisser dans l'armoire. Ne rien faire pendant trois quatre jours. Et il y en avait une autre. Prendre une journée et retourner à l'entraînement dès le lendemain. C'est ce que j'ai fait. Et puis on a fait un entraînement tous les jours. J'ai eu du jus très vite. Les sensations sont revenues.

Les années passent et vous courrez toujours autant...
(il rit) Vous n'étiez pas à Valence la semaine dernière... Je sens que j'ai de l'énergie, que je suis très réactif. Les déplacements sont bons. Je me fais plaisir parfois, mais ce n'est pas toutes les semaines comme ça. L'erreur que j'ai fait cette année, c'est d'avoir un peu trop joué.

Quand la confiance n'est pas là en simple, est-ce la même chose en double ou vous jouez à Bercy avec Llodra?
Non, je peux perdre en simple et rebondir avec le double. En double, il faut avoir du jus. Ça va très vite. Si je joue très bien en simple, j'ai les cartes en main pour bien jouer en double, forcément. Mais l'inverse n'est pas vrai. Le double, c'est plus facile. Il y a moins de choses à gérer.

Comment gérez-vous la perspective de jouer la finale de Belgrade justement?
Dans ma situation et par rapport à ce que j'ai vécu, notamment lors des finales de 2001 et 2002, j'ai beaucoup de recul par rapport à la sélection. On est à Bercy quand même. Ce n'est pas rien. Je suis concentré dessus. Tout le monde pense à Belgrade parce que l'objectif du tennis français c'est la finale de la Coupe Davis. Mais moi, je me concentre sur ce que je peux maîtriser. J'essaye d'être à fond, donner mon maximum sur le court. Vous savez, j'ai ma grand-mère qui est monté de Marseille pour me voir jouer aujourd'hui. Elle a 83 ans. J'avais envie de gagner pour lui faire plaisir. Ma priorité c'est ça. Pas une hypothétique sélection.

Jouer devant Guy Forget, c'est une pression supplémentaire?
Non, c'est d'abord un ami. Je suis content quand on mange ensemble comme quand il est là au bord du court pour m'encourager. Pas qu'il est capitaine de l'équipe de Coupe Davis. S'il juge que j'ai ma place en équipe de France, j'en suis heureux. Mais ce sont deux choses complètement différentes.
Old 11-08-2010, 05:24 PM   #80
country flag kukka
Registered User

kukka's Avatar

kukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond repute

That was a good win over Feliciano. I left to the grocery store when it was 5-6 in the second set and thought that things might not go well for Arnaud. But I was glad to come back home and see from live scoreboard that Arnaud had won.

Allez! Nicolas Escudé Jérôme Haehnel Arnaud Clément Sébastien Grosjean Thierry Ascione Olivier Mutis Julien Varlet

C'mon! Lleyton Hewitt Mark Philippoussis Todd Reid

¡Vamos! Juan Carlos Ferrero Rafael Nadal

Yippee! Jan-Michael Gambill Graydon Oliver

Come on! Gustavo Kuerten Tim Henman

Wow! Patrick Rafter Wayne Ferreira
kukka is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-08-2010, 07:02 PM   #81
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

He already plays his second round vs Verdasco tomorrow and at the end of afternoon he has also doubles but their opponents have changes it's Berrer/Giraldo. Buzy day tomorrow.

Another video about his win for his grand mother http://video.lequipe.fr/video/tous-s...g=iLyROoafZ4YT and an interview on atp site http://www.atpworldtour.com/Tennis/M...w-Clement.aspx and the highlights of monday http://www.atpworldtour.com/Tennis/M...ighlights.aspx
Old 11-08-2010, 11:51 PM   #82
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

Via has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond repute

the granny has taken her time to attend his tennis matches but better late than never

and gosh lopez must be going downhill too to allow so many aces from arno
Via is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-09-2010, 02:24 PM   #83
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

63/36/06

I watched some games of second set and after having some BP in the first game he was broken the first 0-2 down. He broke Verdasco two times to lead *3-2 he had few game points to lead 4-2 but was broken due to a lack of first serve. His pourcentage of first serve goes down along that set. He was looking tired from that debreak certainly because of the lift of Verdasco who was also playing better with more intensity while arno was sinking but surely because of yesterday match. It looks like he had only one hours of fuel today. Pity he has not been able to close that in two sets pity he had no more energy to play like he did at the beginning of the match. Frustrating

Then i follow a bit on scoreboard and he double faulted with no first serve. I watch the stats of that last set and it has been a nightmare . He lost 10 games in row tough to finish the year with a bagel and tough because he had his chance today. He must play doubles soon but with his tiredness it will be difficult .
Old 11-09-2010, 08:31 PM   #84
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Via View Post
the granny has taken her time to attend his tennis matches but better late than never

and gosh lopez must be going downhill too to allow so many aces from arno
It's the first time in Bercy but I think she uses to attend to open 13 in marseille.

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-09-2010, 08:53 PM   #85
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

Arno has waited the doubles to do his press conference because he was really frustrated . He doesn't understand what's happened. He's furious with himself because the win was in his hand and he gives the match to Verdasco in his opinionhttp://www.lequipe.fr/Tennis/breves2...prend-pas.html.

Well guy i think you was tired. He says that in doubles he served well and they win 75/63 now they play tomorrow just after Mika will have finish his match vs Isner. Not easy to play two match the same day with short rest especially Nestor/Zimonjic.
Old 11-10-2010, 10:05 AM   #86
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

Via has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Marine View Post
It's the first time in Bercy but I think she uses to attend to open 13 in marseille.
thanks, i guess i don't remember seeing any pic of her... or maybe my memory is getting to 'grandma' level

Quote:
Originally Posted by soulage View Post
Arno has waited the doubles to do his press conference because he was really frustrated . He doesn't understand what's happened. He's furious with himself because the win was in his hand and he gives the match to Verdasco in his opinionhttp://www.lequipe.fr/Tennis/breves2...prend-pas.html.

Well guy i think you was tired. He says that in doubles he served well and they win 75/63 now they play tomorrow just after Mika will have finish his match vs Isner. Not easy to play two match the same day with short rest especially Nestor/Zimonjic.
no need to be frustrated as the results here are much better than i had expected (but then you know i don't expect much of him lol) but good to see there's still much hope inside the 'old' guy.
Old 11-10-2010, 07:57 PM   #87
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

It's in france in front of his family he had of course much more expectations. Well they lost in doubles 46/46. I just see the result on the scoreboard. To beat top team they would need more automatism as shows their poor stats behind second serve.

Official season 2010 is over
Old 11-12-2010, 10:10 AM   #88
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

i think it's time to thank soulage for your tireless reports of news and many other stuff this year. please stay around for as long as arno plays

official season is over but this guy still shows up in public until perhaps when xmas is near

in two weeks or so we'll start to get the new year's entry lists
Reply

Thread Tools

Posting Rules