Richie's Sizzlin' Summer Season 2010 (NYC) - Page 3 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 07-12-2010, 01:53 AM   #31
country flag case
Registered User

case's Avatar

case has a reputation beyond reputecase has a reputation beyond reputecase has a reputation beyond reputecase has a reputation beyond reputecase has a reputation beyond reputecase has a reputation beyond reputecase has a reputation beyond reputecase has a reputation beyond reputecase has a reputation beyond reputecase has a reputation beyond reputecase has a reputation beyond repute
Default Re: Richie's Sizzlin' Summer Season 2010 (Hamburg)

but he is still playing hamburg, right?
case is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 07-12-2010, 01:03 PM   #32
country flag ImmzB
Registered User

ImmzB's Avatar

ImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by case View Post
but he is still playing hamburg, right?
We hope so

[M.Safin] [T.Henman] [G.Rusedski] [A.Roddick]

- A.Khan

Man-Utd Fan Forever!
ImmzB is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-13-2010, 06:14 AM   #33
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

No, he won't play Hamburg, he'll be back in Gstaad. There's a long article about him in L'Equipe today, he prefers to have two full weeks of training:
Quote:
Gasquet, objectif zéro douleur
Le Français, qui reprend tout juste l’entraînement après un mois de coupure, repousse sa rentrée au tournoi de Gstaad, le 26 juillet.

HIER, VERS 16 HEURES, un gros cagnard plombait un stade Roland-Garros quasi désert. Descendant l’escalier des courts couverts en terre battue, Richard Gasquet affichait un large sourire. Il était accompagné d’Éric Deblicker, son coach et mentor, et de Julien Cassaigne, bras droit d’Arnaud Lagardère et surtout sparring de renom puisqu’il a, un temps, entraîné les Williams et les filles de la Fed Cup. « Pourquoi on joue sur couvert ? Bah… Parce qu’il pleut ! », expliquait le Biterrois. Première nouvelle ! En fait, c’était prévu comme ça et ils n’ont pas changé leurs plans malgré l’apparition du soleil et l’éclipse de Gaël Monfils qui devait les rejoindre.
Mais Gaël était fatigué et partait en fin de journée à Stuttgart où, en qualité de tête de série no 3, il bénéficie d’un bye au premier tour. Un coup de téléphone amical à Richard avait suffi au héros de la Coupe Davis pour s’excuser de lui poser un lapin à l’occasion de sa reprise.
Après trente et un jours d’arrêt dû à une blessure récurrente au dos qui s’est manifestée sous la forme de « coups de lance » – « j’avais tellement mal que je ne pouvais plus tenir la raquette » –, Gasquet repartait pour un tour.
« Hier (dimanche), j’ai fait du panier au Lagardère Paris Racing avec Éric et aujourd’hui (hier), c’est la première fois que je vais refaire des échanges. » Et, aussitôt, il lâche l’info : « Je n’irai pas à Hambourg, comme prévu initialement. Je serai un peu juste la semaine prochaine. Je préfère prendre quinze jours, bien m’entraîner, ne plus du tout avoir mal. Ça fait un mois que je me tape ce truc ; ça m’a pris vraiment la tête, car même dans la vie de tous les jours, j’avais très mal. » Ce « truc », c’est quoi au juste ? « Je me suis fait une déchirure de seize millimètres en début de saison en Australie, précise le convalescent, et ça s’est rouvert au Queen’s. Il faut le temps de cicatriser. » Résultat, Wimbledon et la Coupe Davis à la trappe, avec en prime la raquette rangée au fond du placard. « C’est dommage, mais toutes les bonnes sensations ressenties à Bordeaux, Nice et Roland-Garros, je les ai encore dans la tête. J’ai le souvenir de comment j’ai joué. Je sais que ça reviendra. » Sa voix va avec sa posture et son sourire, un ensemble très dynamique : « J’ai très envie de jouer, en tout cas ! »
« Une fois Wimbledon passé, je pensais vraiment être rétabli pour la Coupe Davis, je suis venu le dimanche 27 pour m’entraîner et puis… impossible ! J’ai attendu, attendu. Une semaine. Lundi dernier, j’ai réessayé avec “Deblick”, mais, pareil, j’avais mal… »
Une Coupe qui le titille
Mais, hier, après un footing et un long échauffement (trois quarts d’heure le matin), ça allait : « En fait, j’ai surtout du mal au service et en revers. Comme je ne peux pas espérer gagner des parties qu’avec mon coup droit, il faut attendre que ça revienne. Je n’ai pas envie de forcer, de me refaire mal. Je vise un US Open avec zéro douleur, c’est le plus important. » La vraie prochaine étape. Mais comme dit Deblicker : « On ne sait jamais, on avance un jour après l’autre. » Ce qui donne un programme prévisionnel passant par Gstaad, avant d’enchaîner avec la tournée nord-américaine sur dur : Toronto, Cincinnati, New Haven, US Open. Il y sera accompagné par Gabriel Markus dont la présence n’est pas certaine en revanche lors du déplacement à Gstaad.
Reste que Gasquet n’a pas boudé son plaisir le week-end dernier devant le spectacle dela Coupe Davis : « 5-0 contre l’Espagne, il y avait des paris à faire ! C’est super, on est plusieurs à pouvoir prendre le relais quand il y en a un de blessé. On est un peu comme la Russie à l’époque. Quand il n’y avait pas Safin, il y avait Andreev, Tursunov. Tous les joueurs sont arrivés à maturité. Mika, il y a trois ans, n’aurait pas battu Verdasco comme ça. Julien joue très bien, comme Gaël. Il y a vraiment une belle carte à jouer. » Alors, forcément, la perspective de disputer la demi-finale en France contre l’Argentine le titille : « Et en plus il y a une chance que ce soit à Montpellier ! » Il brille alors dans ses yeux comme une grosse fringale de jeu. Mais, pour l’heure, il s’agit de reprendre les gammes jusqu’à épuisement du stock : « Aujourd’hui, je ne suis qu’à 70 %, mais j’espère bien revenir rapidement à 100 %. »
DOMINIQUE BONNOT
A summary:
He was practicing yesterday with Deblicker and Cassaigne on an indoors clay court in RG. The journalist asks Richard why indoors and he answers: "because it's raining!" Actually, the weather was absolutely beautiful yesterday in Paris, they had only booked an indoors court in case it would have rained (= even in French, Richard sometimes gives weird answers.)
He was supposed to practice with Gaël, but Gaël changed his mind because he was too tired, hence the training with Cassaigne who belongs to the Lagardère Group.
He has been out for one full month now because of the back injury. He says he was in so much pain that he couldn't even hold his racquet. He practiced a little on Sunday with Deblicker and yesterday was the first time he was hitting with a sparring-partner.
He won't go to Hamburg because it would be too short. He prefers to take two weeks to practice well and not be in pain at all anymore. The injury has been a "real pain" because it was hurting even in everyday's life. It's a relapse of the 16 mm tear he had in Australia. The tear opened up again during the Queen's and it takes time to heal up. Too bad, but he hasn't forgotten how he was playing in Bordeaux, Nice and RG, it's still very vivid in his mind, he knows this feeling will come back. The journalist says he's all smile and looking full of energy.
He was hoping to have recovered for the Davis Cup, he tried to resume the training on the 27th of June, but it was impossible for him to play. He waited one more week, tried again with Deblicker on last Monday, but he was still in pain.
But yesterday he was feeling fine after a footing and a longer warm-up.
The injury is hampering him on serve and for his BH mostly. As he can't rely on his FH to win matches, he has to be patient. He doesn't want to force and reinjure himself. The goal is to be completely painfree by the time of the USO.
Deblicker says there's nothing sure yet, they will deal with the situation on a day-to-day-basis, but the schedule so far is: Gstaad, Toronto, Cincy, New Haven. Markus will be back for the North American events - or maybe in Gstaad already, but that's not sure yet.
And then Richard talks about the DC tie, he sounds very excited about it, especially since the SF might take place in Montpellier (in the South of France). He really looks very eager to be back on the court. "Right now I'm just at 70% of my abilities, but I hope to be back to 100% very soon."

Last edited by Truc : 07-13-2010 at 10:57 AM.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-13-2010, 11:39 AM   #34
country flag ImmzB
Registered User

ImmzB's Avatar

ImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond repute

Thanks.

I was hoping he would be back for Hamburg but another week's training would be good for him and be ready for Gsttad.

Nice to see him playing New Haven aswell, the Entry List comes out today.

Allez Gasquet!

- A.Khan

Man-Utd Fan Forever!
Old 07-13-2010, 01:08 PM   #35
country flag tennisc
Registered User

tennisc has a reputation beyond reputetennisc has a reputation beyond reputetennisc has a reputation beyond reputetennisc has a reputation beyond reputetennisc has a reputation beyond reputetennisc has a reputation beyond reputetennisc has a reputation beyond reputetennisc has a reputation beyond reputetennisc has a reputation beyond reputetennisc has a reputation beyond reputetennisc has a reputation beyond repute

Thanks for the article, Truc. News has been a long time coming. It has been difficult, I'm sure, for all of us, but especially for him. I do hope he is well, refreshed and ready to go again. Tennis isn't the same without him.
tennisc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-13-2010, 02:57 PM   #36
country flag ImmzB
Registered User

ImmzB's Avatar

I would really like Gasquet to play M.Youzhny in Gstaad
The Aussie Open match which Gasquet should of Won!
Or play Youzhny at the US Open!

- A.Khan

Man-Utd Fan Forever!
Old 07-13-2010, 05:30 PM   #37
country flag case
Registered User

case's Avatar

case has a reputation beyond reputecase has a reputation beyond reputecase has a reputation beyond reputecase has a reputation beyond reputecase has a reputation beyond reputecase has a reputation beyond reputecase has a reputation beyond reputecase has a reputation beyond reputecase has a reputation beyond reputecase has a reputation beyond reputecase has a reputation beyond repute

well thanks for the news truc.

kind of bothers me that he hopes he is free of pain by the USO.
so much tennis before that and the USO is the end of tennis for this year. what a terrible year it has been
case is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-13-2010, 06:49 PM   #38
country flag reggie1
Registered User

reggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond repute

Thanks Fran, much appreciated.
reggie1 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-14-2010, 08:22 PM   #39
country flag ImmzB
Registered User

ImmzB's Avatar

Gasquet is playing "New Haven"

http://www.atpworldtour.com/News/Ten...Announced.aspx

- A.Khan

Man-Utd Fan Forever!

Last edited by ImmzB : 07-14-2010 at 08:32 PM.
Old 07-19-2010, 04:55 PM   #40
country flag ImmzB
Registered User

ImmzB's Avatar

Default Re: Richie's Sizzlin' Summer Season 2010 (Gstaad)

It's kind of dead here but i'm sure it will pick up when Gasquet returns in Gstaad

- A.Khan

Man-Utd Fan Forever!
Old 07-19-2010, 04:56 PM   #41
country flag ImmzB
Registered User

ImmzB's Avatar

Gasquet moved up 1 place in the Rankings to 46.

- A.Khan

Man-Utd Fan Forever!
Old 07-20-2010, 12:22 AM   #42
country flag Kournikovaism
Registered User

Kournikovaism's Avatar

Kournikovaism has a reputation beyond reputeKournikovaism has a reputation beyond reputeKournikovaism has a reputation beyond reputeKournikovaism has a reputation beyond reputeKournikovaism has a reputation beyond reputeKournikovaism has a reputation beyond reputeKournikovaism has a reputation beyond reputeKournikovaism has a reputation beyond reputeKournikovaism has a reputation beyond reputeKournikovaism has a reputation beyond reputeKournikovaism has a reputation beyond repute

Some improvement

Yeah it is kinda dead but there really isn't anything to say

Sesil Karatantcheva
Quote:
Originally Posted by $uricate
How can a thread that introduced the giant frog to the rest of the world be a mess?
I couldnt care less about Ana's predicament when there is an incredibly large frog to be fascinated by.
Kournikovaism is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-20-2010, 04:40 AM   #43
country flag acd692
Registered User

acd692's Avatar

acd692 has a reputation beyond reputeacd692 has a reputation beyond reputeacd692 has a reputation beyond reputeacd692 has a reputation beyond reputeacd692 has a reputation beyond reputeacd692 has a reputation beyond reputeacd692 has a reputation beyond reputeacd692 has a reputation beyond reputeacd692 has a reputation beyond reputeacd692 has a reputation beyond reputeacd692 has a reputation beyond repute

i want to see gasquet back in action!
Old 07-20-2010, 05:29 AM   #44
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

Richard Gasquet > Markus de retour

Il y a une semaine, Richard Gasquet a repris l'entraînement à Roland Garros. Si jusqu'alors Eric Deblicker supervisait les séances, Gabriel Markus est revenu aux commandes ce lundi. Le coach argentin et le joueur ont été aperçus sur le Court 7 de Roland Garros. Pour rappel, Gasquet avait déclaré forfait à Hambourg ne s'estimant pas suffisament prêt pour la compétition et reprendra la semaine prochaine à Gstaad.

Source: http://www.welovetennis.fr/richard-g...rkus-de-retour

nothing special, it only says that Markus has joined him yesterday for practise in Roland Garros. But as we have been so short of news recently, it is good to hear something. And it also gives me hope that he will really be back next week.

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
Puschkin is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-20-2010, 01:14 PM   #45
country flag silverwhite
Registered User

silverwhite's Avatar

silverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond repute

Wow. Just realised I'm quite spoilt for choice for the next few months - Davis Cup (at least once), Metz, Montpellier and Bercy. Tempted to go for all but must resist Will try to attend Bercy at the very least
silverwhite is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules