2010 Clay Season - Page 7 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 05-25-2010, 09:26 PM   #91
country flag PinkFeatherBoa
Registered User

PinkFeatherBoa's Avatar

PinkFeatherBoa has a reputation beyond reputePinkFeatherBoa has a reputation beyond reputePinkFeatherBoa has a reputation beyond reputePinkFeatherBoa has a reputation beyond reputePinkFeatherBoa has a reputation beyond reputePinkFeatherBoa has a reputation beyond reputePinkFeatherBoa has a reputation beyond reputePinkFeatherBoa has a reputation beyond reputePinkFeatherBoa has a reputation beyond reputePinkFeatherBoa has a reputation beyond reputePinkFeatherBoa has a reputation beyond repute
Default Re: 2010 Clay Season

I was at Jeremy's match today and we were really trying to drag him through that 3rd set! I was relieved that at least he gave us some fight in that set and something to cheer, the 2nd was too depressing for words. I have some not so good pics from high up I'll post when I get home next week.

Hope he can find some better form for grass season.

Maybe the sky will fall?
Allez Gasquet~Mathieu~Wawrinka~Mannarino~+++
PinkFeatherBoa is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 07-13-2010, 04:44 PM   #92
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

lalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond repute

Oh Jim . Lost his first match at Stuttgart, his ranking is going to dive
lalaland is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-14-2010, 06:25 AM   #93
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

In L'Equipe:
Quote:
Chardy perd gros
SALE TEMPS pour le Français, qui s’est fait dépouiller hier par l’Espagnol Daniel Gimeno-Traver dès le premier tour (7-5, 6-7, 6-3) de son titre acquis sur la terre battue allemande l’an dernier. Forcément, Jérémy Chardy en avait gros sur la patate : « Non, c’est sûr, je ne suis pas très heureux aujourd’hui, confia-t-il à sa sortie du court. Ça me tenait tellement à coeur en tant que tenant du titre – de mon premier titre – de bien jouer ici. » Las, Chardy, premier Français depuis Henri Leconte en 1984 à être reparti au volant d’une Mercedes comme il est d’usage à Stuttgart pour le vainqueur, ne changera pas de modèle de Merco cette année. « J’ai fait un mauvais match. Je n’ai jamais trouvé mon rythme. Je n’avais pas une base de jeu de fond de court assez solide, j’ai mal servi, je dois avoir un mauvais pourcentage de premières balles (en effet : 53 % de premières balles seulement). »
Et à l’arrivée, une défaite décevante face à un joueur qu’il avait étrillé au premier tour de Wimbledon ! « Oui, mais j’ai eu du mal à me réadapter à la terre battue en plein air après m’être joint au groupe de Coupe Davis en rapide indoor. Dès mon arrivée, je me suis fait mal à l’épaule, je n’ai pu faire que deux sets lundi pour tout entraînement. » Une douleur subite qui ne devrait pas empêcher le protégé de Frédéric Fontang de disputer les tournois de Hambourg et de Gstaad : « J’ai aussi rajouté New Haven à mon programme pour avoir le plus de matches possible avant l’US Open, car dans les Masters 1000 de Toronto et Cincinnati, je ne suis qu’en qualifs. » Chardy, qui avait terminé trente-neuvième l’année 2009 et qui se classait cinquantième avant le tournoi, va salement dégringoler au classement ATP la semaine prochaine : « Sans doute à la soixante-dixième ou à la quatre-vingtième place, jauge-t-il. C’est dur, mais c’est le tennis. Le classement, je n’y pense pas trop, tout ce que je veux, c’est remettre mon jeu en place et retrouver confiance. »
D.B.
He was very downcast yesterday after the match, obviously, He so wanted to do well there as a title holder. But he says he played a bad match, never found his rhythm, his groundgame wasn't solid enough, he served poorly, had bad 1st serve stats (53%).
He had beaten DGT easily in the 1st round of Wimby, but he had trouble adjusting to clay after the DC week. And when he arrived in Stuttgart, he injured his shoulder a little, so he could only play two sets in training on Monday.
This shoulder story shouldn't prevent him from playing Hamburg and Gstaad, though. He also added New Haven to his schedule since he can only enter the qualies in Toronto and Cincy with his ranking.
He says he will probably be ranked around #70-80 next week, but he doesn't think much about his ranking, he just wants to get his game in working order again and recover his confidence.

Last edited by Truc : 07-14-2010 at 09:31 AM.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-14-2010, 09:06 AM   #94
country flag <Eve>
♥ bokehlicious ♥

<Eve>'s Avatar

<Eve> has a reputation beyond repute<Eve> has a reputation beyond repute<Eve> has a reputation beyond repute<Eve> has a reputation beyond repute<Eve> has a reputation beyond repute<Eve> has a reputation beyond repute<Eve> has a reputation beyond repute<Eve> has a reputation beyond repute<Eve> has a reputation beyond repute<Eve> has a reputation beyond repute<Eve> has a reputation beyond repute

Thanks Truc
<Eve> is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-19-2010, 07:07 PM   #95
country flag Ad Wim
Registered User

Ad Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond repute

Wow, impressive win over Chiudinelli! Very good serving
Ad Wim is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-20-2010, 10:33 AM   #96
country flag <Eve>
♥ bokehlicious ♥

<Eve>'s Avatar

<Eve> has a reputation beyond repute<Eve> has a reputation beyond repute<Eve> has a reputation beyond repute<Eve> has a reputation beyond repute<Eve> has a reputation beyond repute<Eve> has a reputation beyond repute<Eve> has a reputation beyond repute<Eve> has a reputation beyond repute<Eve> has a reputation beyond repute<Eve> has a reputation beyond repute<Eve> has a reputation beyond repute

Where do you have a stream??
Old 07-21-2010, 05:08 PM   #97
country flag Ad Wim
Registered User

Ad Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond repute

And another great win, not a single bp faced again
Ad Wim is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-21-2010, 05:58 PM   #98
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

lalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond repute

Nice. GL for the next match.
Old 07-23-2010, 10:40 PM   #99
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

Moving on to Gstaad.

First round in Gstaad against PHM. Sucky draw cos I like both of them .
http://www.atpworldtour.com/posting/2010/314/mds.pdf
Old 07-24-2010, 07:16 AM   #100
country flag <Eve>
♥ bokehlicious ♥

<Eve>'s Avatar

mmm bad draw allez!!
Old 07-24-2010, 05:45 PM   #101
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

Hey he's in the doubles final in Hamburg with Paulo they will face Lopez-Marrero Good luck
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-27-2010, 02:07 PM   #102
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

Anyone watching Jim in Gstaad? On SB it looks dreadful, PHM serving at 35 %, Jim at 40% and almost an hour for a the first set, ending 6-1 for Jim.

edit: turned out to be easy for Jim in the end.

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾

Last edited by Puschkin : 07-27-2010 at 08:12 PM.
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-29-2010, 07:25 PM   #103
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

QF next, against Almagro. GL Jim.
Old 07-30-2010, 05:53 AM   #104
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

Seems as if Jim slowly gets going again.

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-30-2010, 02:39 PM   #105
country flag Chelem
Registered User

Chelem's Avatar

Chelem has a reputation beyond reputeChelem has a reputation beyond reputeChelem has a reputation beyond reputeChelem has a reputation beyond reputeChelem has a reputation beyond reputeChelem has a reputation beyond reputeChelem has a reputation beyond reputeChelem has a reputation beyond reputeChelem has a reputation beyond reputeChelem has a reputation beyond reputeChelem has a reputation beyond repute

Almagro defeated Jérémy 6-2, 7-6(5)...
Chelem is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules