2010 Australian season no more. Get Well, Gilles. - Page 12 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 01-17-2010, 07:37 AM   #166
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute
Default Re: 2010 Australian season no more. Get Well, Gilles.

The article in L'Equipe, I was hoping they would interview Tulasne, but there's nothing really new:
Quote:
Simon, option sagesse
S’estimant à court de préparation, le Français a décidé de tirer un trait sur l’Open d’Australie.

GILLES SIMON a renoncé à disputer l’Open d’Australie, et c’est un soulagement. Moins pour le principal intéressé, pourtant serein à l’annonce de son forfait, que pour le corps médical de la Fédération française, qui ne voyait pas forcément d’un bon oeil son « opération marche forcée » sur Melbourne. Handicapé durant le second semestre 2009 par une fissure au tendon sous-rotulien, le Français avait mis à profit l’intersaison pour prendre quatre semaines de repos complet, suivre trois semaines de soins et subir deux IRM. La seconde, passée le 31 décembre, avait montré une diminution de la lésion de 11 à 6 millimètres. Un diagnostic suffisamment « optimiste » pour l’inciter à reprendre l’entraînement le lendemain à doses homéopathiques. Mais la course contre la montre était presque perdue d’avance. Pour le coup raisonnable, Simon en est convenu hier. À Adélaïde, où il a disputé cette semaine une exhibition, le Français a vite montré les limites de son coup de poker. Face à Stepanek, Ginepri et Tomic, il ne gagna en tout et pour tout qu’un set. « Le premier match était encourageant, mais ça n’a été qu’en empirant, reconnut-il hier. J’essayais de monter en intensité à l’entraînement, mais le vrai révélateur, ce sont les matches. Or, je n’ai jamais passé l’heure de jeu. J’avais l’impression de pouvoir tout me casser. Je n’avais pas la capacité de jouer deux sets, je me suis dit que ça allait être dur d’en disputer cinq... » Davantage que la douleur, supportable, c’est son manque évident de préparation et l’appréhension suscitée par l’état de son genou qui firent finalement pencher la balance.
« Je ne me fixe plus aucune échéance »
« C’est simple, je n’arrive pas à planter ma jambe, admit-il. Je ne peux pas prendre mes appuis normaux sans avoir peur sur chaque frappe. Je ne peux quand même pas passer tout mon temps à compenser... Quinze jours d’entraînement n’ont pas suffi à me mettre à niveau et en confiance. Dans ces cas-là, mieux vaut ne pas insister. » Même s’il admet que son choix initial lui a « fait perdre deux semaines » pour son futur rétablissement, Simon ne verse pas dans l’autoflagellation. Ni dans la déprime. « Ce n’est pas trop dur à vivre parce que je m’étais préparé à cette issue, expliqua-t-il. Honnêtement, il y avait plus de chances que ça finisse mal que bien. Dès le début, je le savais. Aujourd’hui, je me dis que j’aurai au moins essayé… »
Dès samedi soir, le Français grimpait dans le premier avion. Une fois arrivé à Paris, il passera une nouvelle IRM et prendra l’avis du docteur Montalvan, le médecin de la FFT et de l’équipe de France de Coupe Davis. Mais il ne tire plus aucun plan sur la comète. « Je vais probablement reprendre les soins et travailler notamment sur une machine qui renforce les quadriceps et les ischio-jambiers, prévoit-il. Mais je ne me fixe plus aucune échéance. Je ne rejouerai sur le circuit que lorsqu’une IRM aura donné des résultats satisfaisants. Le doc m’avait dit que je reprenais deux ou trois semaines trop tôt. Voilà, il m’a manqué ces trois semaines pour être prêt... Une chose est sûre : je ne referai plus de course contre la montre. Je ne reviendrai que lorsque je m’en sentirai capable. » Sa participation au premier tour de Coupe Davis contre l’Allemagne (5-7 mars) a du plomb dans l’aile. Mais là n’est vraiment pas la priorité du moment.
VINCENT COGNET
It's the same as the other articles. It does stress that the docs and physios of the FFT didn't like the fact he wanted to play there and it was a relief for them when he decided to pull out.
The journalist writes that the pain was "bearable", so he might still be a little bit in pain too.
He's calm and serene. Not shattered because he knew from the beginning that his chances to be able to play were not high. But no "self-flagellation" either, he admits he "lost 2 weeks" for his recovery when he decided to come down under, but he wanted to give it a try.
He honestly admits that the doc was right and those 3 weeks he tried to bypass would have been necessary. He sounds very determined to listen to the doc, he says he will do the required exercises to strengthen his quadriceps and his hamstring, etc.
He swears he will only be back when the MRI results are good this time. "No race against the clock anymore".
He took a flight back to France on Saturday evening.

Last edited by Truc : 01-17-2010 at 08:58 AM.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 01-17-2010, 06:10 PM   #167
country flag but-it's-ok
Registered User

but-it's-ok's Avatar

but-it's-ok has a reputation beyond reputebut-it's-ok has a reputation beyond reputebut-it's-ok has a reputation beyond reputebut-it's-ok has a reputation beyond reputebut-it's-ok has a reputation beyond reputebut-it's-ok has a reputation beyond reputebut-it's-ok has a reputation beyond reputebut-it's-ok has a reputation beyond reputebut-it's-ok has a reputation beyond reputebut-it's-ok has a reputation beyond reputebut-it's-ok has a reputation beyond repute

I'm relieved by his decision and satisfied he hasn't taken any risks with his health.

Hope you're soon fully fit Gillou

Cheering forNole Gilles Tomas Dima Grisha Delpo Stan Fed Nando GGL Domi
Thanks for the memories Juan Carlos!

Anci Petra Maria Sharapova Sabine Thanks for the memories Kim
Norwich City Football Club
but-it's-ok is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-18-2010, 07:12 PM   #168
country flag MsTree
Registered User

MsTree's Avatar

MsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond repute

I'm missing him already However absence makes the heart grow fonder... as if that was possible

Gillou ~~~~~ & ~~~~~ Andy
MsTree is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-18-2010, 09:07 PM   #169
country flag Scotso
Registered User

Scotso's Avatar

Scotso has a reputation beyond reputeScotso has a reputation beyond reputeScotso has a reputation beyond reputeScotso has a reputation beyond reputeScotso has a reputation beyond reputeScotso has a reputation beyond reputeScotso has a reputation beyond reputeScotso has a reputation beyond reputeScotso has a reputation beyond reputeScotso has a reputation beyond reputeScotso has a reputation beyond repute

It's definitely both good and bad. I'm glad he's doing the right thing and getting well, but at the same time it makes the Australian Open much less interesting for me.

Le Poussin! Faithfully ignoring the haters since 1995.

Le Poulailler de Poussin! (Simontarded.)

Ron Paul for President 2012!
Scotso is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-18-2010, 09:21 PM   #170
country flag turtle-rn
Registered User

turtle-rn's Avatar

turtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond repute

Support Lena! she will need some.

turtle-rn is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-18-2010, 09:36 PM   #171
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

lalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by MsTree View Post
I'm missing him already However absence makes the heart grow fonder... as if that was possible
me too.

Quote:
Originally Posted by Scotso View Post
It's definitely both good and bad. I'm glad he's doing the right thing and getting well, but at the same time it makes the Australian Open much less interesting for me.
me too.
lalaland is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-18-2010, 09:45 PM   #172
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

lalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by turtle-rn View Post
Support Lena! she will need some.
Lena got a rotten deal. I'll send all my vibes to her but it probably won't help much.
I didn't take a look at the women draw, only find out how awful it was yesterday, Maria Vs Maria, Chakky vs Flavia, Peng vs Li and then Lena got Justin in R2 , wholly suck.
Old 01-18-2010, 10:16 PM   #173
country flag turtle-rn
Registered User

turtle-rn's Avatar

turtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond repute

Lena peaked too early once again, easily booting Safina, Azarenka & Serena last week although none of them did try really hard; Azarenka didn't even bother shrieking half of the match.. It will be another story against Henin. Hopefully, Justine will still lack endurance if Lena can keep her running.

turtle-rn is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-19-2010, 12:24 AM   #174
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

If that Sydney final is of any indication, then I'm not that hopeful, who could tell these 2 were retired just 6 months ago, unreal. I like to know what they eat in Belgium, and have some.
Old 01-19-2010, 12:34 AM   #175
country flag WarriorA
Registered User

WarriorA has a reputation beyond reputeWarriorA has a reputation beyond reputeWarriorA has a reputation beyond reputeWarriorA has a reputation beyond reputeWarriorA has a reputation beyond reputeWarriorA has a reputation beyond reputeWarriorA has a reputation beyond reputeWarriorA has a reputation beyond reputeWarriorA has a reputation beyond reputeWarriorA has a reputation beyond reputeWarriorA has a reputation beyond repute

The Clijsters-Henin Brisbane final was awesome. I actually watched the whole thing and I rarely watch an entire match, even Gilles or Stan.

I miss Gillou a lot now. I'd even be willing to not sleep through the middle sets of a five-setter just to see him.
WarriorA is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-19-2010, 12:53 AM   #176
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

Oh, right, I do mean Brisbane, or whatever that city was. It happened too long ago . Between then and now, I've watched a lot of tennis already.
Old 01-19-2010, 12:56 AM   #177
country flag WarriorA
Registered User

WarriorA has a reputation beyond reputeWarriorA has a reputation beyond reputeWarriorA has a reputation beyond reputeWarriorA has a reputation beyond reputeWarriorA has a reputation beyond reputeWarriorA has a reputation beyond reputeWarriorA has a reputation beyond reputeWarriorA has a reputation beyond reputeWarriorA has a reputation beyond reputeWarriorA has a reputation beyond reputeWarriorA has a reputation beyond repute

I knew that's what you meant. It's funny now that you say it that it does seem like a really long time ago
WarriorA is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-19-2010, 01:06 AM   #178
country flag MsTree
Registered User

MsTree's Avatar

MsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond repute

I can't do the shrieking so rarely watch WTA but even I got sucked into watched the Brisbane Final too

Just woken up and now I've been sucked into Ball - Verdasco I wish Eurosport had more than 2 channels though

Gillou ~~~~~ & ~~~~~ Andy
MsTree is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-19-2010, 01:11 AM   #179
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

Season just began 15 days ago but I was so hungry to watch tennis after off-season that I pretty much watched everything since, plus that 12 hrs that I log in yesterday, sometimes watching 3 matches at a time . It's getting a bit hard to remember who played when and where . But joking aside, that Kimmy/Henin match was awesome.
Old 01-19-2010, 01:14 AM   #180
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

I'm watching Ball too (along with Gael's match), he looks like Cahill . He played very well so far, I hope he keeps it up.
Reply

Thread Tools

Posting Rules