Indoor Season 2009 Autumn Version - Page 12 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 10-29-2009, 07:31 PM   #166
country flag Kezzi
Registered User

Kezzi's Avatar

Kezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond repute
Default Re: Indoor Season 2009 Autumn Version

Yay!

edit: I actually posted the end result, but my internet is slower than higher law's (First I typed Irina, I totally confuse usernames with the person behind it sometime )

Last edited by Kezzi : 10-29-2009 at 08:34 PM.
Kezzi is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 10-29-2009, 08:07 PM   #167
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

There were no streaming but as they didn't cut the video we could follow the match with the video on the roof very strange but from what i saw Arno did less faults than Becker who made a lot. Arno made also some nice points at the volley very well touched. The first set decided the match before it was very close. We heard him speaking to the speaker at the end and he was very happy found his game more solid and thanked the crowd for the cheering because it's true we heard them cheering Arno all the match.

In the FFT audio http://www.fft.fr/gptl/2009/?ID=5537 you can listen him smile. He's happy and a little story about the black shirts of last weeks it's because it was more close of his state of mind lol now it's a mix a flashy coulours and black. Today he started in yellow and finished in black.

Last edited by soulage : 10-29-2009 at 08:20 PM.
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-29-2009, 09:24 PM   #168
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

And tomorrow he won't wear all black clothes, he added.

I am very happy for him. That's not a win over Jo, but it's a good win !
And yes soulage, we can "hear" him smile , I like that.

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-29-2009, 10:08 PM   #169
country flag kukka
Registered User

kukka's Avatar

kukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond repute

Arnaud!

Arnaud & Seb!

Elina

Allez! Nicolas Escudé Jérôme Haehnel Arnaud Clément Sébastien Grosjean Thierry Ascione Olivier Mutis Julien Varlet

C'mon! Lleyton Hewitt Mark Philippoussis Todd Reid

¡Vamos! Juan Carlos Ferrero Rafael Nadal

Yippee! Jan-Michael Gambill Graydon Oliver

Come on! Gustavo Kuerten Tim Henman

Wow! Patrick Rafter Wayne Ferreira
kukka is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-29-2009, 10:09 PM   #170
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

Jo destroyed Oli this evening. The powerful against the dwarf this is too much They played at 7.00 PM tomorrow.

The semi-final of Seb & Arno will be Saturday it means that Arno won't play next week and for the AO MD it should remain only Bercy Qualies if he had a WC.
Old 10-29-2009, 10:13 PM   #171
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by soulage View Post

The semi-final of Seb & Arno will be Saturday it means that Arno won't play next week and for the AO MD it should remain only Bercy Qualies if he had a WC.
It should mean I have to go to the qualies...? lol (with flu ? Not a great idea)
I remember the last year, it was not a great match, but funny to watch.

Guy Forget
Old 10-30-2009, 10:02 AM   #172
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

Your flu doesn't leave you ?

An interview in the local press http://www.lyonplus.com/fr/article/2...-m-excite.html

Quote:
Arnaud Clément nage dans le bonheur. Il y a deux semaines, l'Aixois restait sur une série désastreuse de treize matchs perdus pour un seul gagné. Puis il a disputé, et passé, les qualifications du tournoi de Stockholm, où il a atteint les quarts de finale (seulement battu par le futur vainqueur Marcos Baghdatis). Que dire de son moral, alors que le 119e joueur mondial s'est encore qualifié hier pour les quarts à Lyon ? Qu'il est au beau fixe, tout simplement.

Arnaud, vous qui aimez les tenues colorées, on vous a vu porter des chemises noires peut-être pour la première fois de votre carrière depuis quelques semaines. Une signification particulière ?
C'est vrai que c'est rare que je joue en noir. C'est allé un peu avec mon moral, avec la manière dont je jouais ces derniers temps. J'ai mis quelques chemises noires dans mon sac la semaine dernière, pour essayer.
Et vous enchaînez ici votre deuxième quart de suite. Une telle série doit vous ravir...
La semaine dernière, j'étais le seul Français à Stockholm, avec Florent Serra et son coach. Ces victoires, notamment en qualifs où j'ai fait des rencontres très accrochées, m'ont fait du bien. Il a fallu réapprendre à sortir du court après avoir gagné la balle de match. Mais bien jouer la semaine suivante en France, devant mes parents, là où j'ai gagné mon premier titre, ça fait encore plus plaisir.
Comment avez-vous vécu ce match aujourd'hui ?
J'ai fait un très bon match, j'étais très concentré, en plus face à Benjamin Becker qui m'avait déjà battu ici (NDLR : en 2007). J'ai été plus constant que lui, ce qui était une base de mon jeu quand je jouais bien -courir et faire peu de fautes. C'est bon de faire une partie de ce niveau en France, dans cette salle que j'adore.
Qu'est-ce qui vous a manqué ces derniers mois pour jouer ainsi ?
(Il montre la poche de glace qu'il presse contre son coude droit) Si physiquement je ne suis pas au top, mon jeu se dégrade rapidement. Ces dernières semaines, j'ai beaucoup travaillé ma vitesse, ce que je ne faisais que très peu avant. J'ai perdu de la vélocité. Car au grand âge qui est le mien (31 ans), on perd plus vite et on récupère moins bien.
Votre prochain adversaire, c'est Jo-Wilfried Tsonga. Votre sentiment ?
C'est un bulldozer, pas facile à contrer... Contre Jo, ce sera encore un autre niveau qu'aujourd'hui (hier). Ce sera intéressant de voir jusqu'où je peux aller contre un gars de ce calibre. Mais de toute façon chaque match m'excite et est très important pour moi maintenant : chaque partie est qualificative pour le tableau final de l'Open d'Australie, c'est mon objectif. Je profite surtout de tout quand je suis sur le court en ce moment. Je vais tellement mieux que ces derniers mois... J'ai l'impression d'être tout frais en cette fin de saison !

Translation or summary later

And in lequipe

Last edited by soulage : 10-30-2009 at 10:07 AM.
Old 10-30-2009, 10:34 AM   #173
country flag Kezzi
Registered User

Kezzi's Avatar

Kezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond repute

Get well soon Marine!

I had a really bad cold in Mons, I was afraid they wouldn't let me in at the tournament, because they might think I have h1n1.
Old 10-30-2009, 01:33 PM   #174
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

To sum up the article. It's a huge huge pleasure for him because it's in france in front of his parents where he won his first title and because he's happy to play so solid. He seems very happy. He explains that with his age he had lost his natural speed and his velocity that's why in the last weeks he has worked on that with specifical speed sessions.
He had ice on his elbow during that press conference but he says that he feels fresh and he's very excited to play against Jo even it's a buldozer tough to return. He repeats that he has the goal to make the MD for AO.
Old 10-30-2009, 02:28 PM   #175
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

Via has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Marine View Post
It should mean I have to go to the qualies...? lol (with flu ? Not a great idea)
I remember the last year, it was not a great match, but funny to watch.
get well soon (no wonder you seem to have more time online lately )

Quote:
Originally Posted by Kezzi View Post
Get well soon Marine!

I had a really bad cold in Mons, I was afraid they wouldn't let me in at the tournament, because they might think I have h1n1.
don't you wear face masks in europe? i know it attracts attention but at least you're 'safe' to be around. it's all the rage in east asia.

Quote:
Originally Posted by soulage View Post
To sum up the article. It's a huge huge pleasure for him because it's in france in front of his parents where he won his first title and because he's happy to play so solid. He seems very happy. He explains that with his age he had lost his natural speed and his velocity that's why in the last weeks he has worked on that with specifical speed sessions.
He had ice on his elbow during that press conference but he says that he feels fresh and he's very excited to play against Jo even it's a buldozer tough to return. He repeats that he has the goal to make the MD for AO.
he's likely to be another (dwarf) victim of Jo's, but who knows, maybe he gets lucky. one more round and he's pretty much into AO's draw, but this is the biggest hurdle.
Via is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-30-2009, 05:27 PM   #176
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

The video of the press conference yesterday http://www.dailymotion.com/video/xaz...t-2-tour_sport Impressiv hair style lol
Old 10-30-2009, 07:12 PM   #177
country flag Kezzi
Registered User

Kezzi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Via View Post
don't you wear face masks in europe? i know it attracts attention but at least you're 'safe' to be around. it's all the rage in east asia.
No, we all get warned that we should was our hands frequently and call the doctor instead of visiting if you think you have it, but that's it. I'm not afraid of it either, I think they're making too much out of it, all the media attention only scares people.
Old 10-30-2009, 08:03 PM   #178
country flag Kezzi
Registered User

Kezzi's Avatar

Commentator said Arno played the shot of the day.
A backhand cross past Tsonga at the net.
Old 10-30-2009, 08:07 PM   #179
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

I'm watching... he lost the first set 5/7 but plays very well !

Guy Forget
Old 10-30-2009, 08:09 PM   #180
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

Lost 5/7, it's a pity because Arno resisted very well and played some impressiv defense shots but the powerful of Jo gives him the advantage. I don't how Arno will react after losing that set.
Reply

Thread Tools

Posting Rules