US Open Series 2009 - Page 6 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 08-18-2009, 06:40 AM   #76
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute
Default Re: US Open Series 2009

The article in L'Equipe today:
Quote:
Monfils dans l’inconnu
Le Français a besoin de compétition, mais Karlovic l’a stoppé net. Les repères font défaut.

GAËL MONFILS avait déjà croisé la route d’Ivo Karlovic une première fois. C’était en 2008, à Monte-Carlo, et le Français avait battu le géant Croate (2,08 m) sans encaisser – fait rarissime ! – le moindre ace de toute la rencontre. Le Français n’en a gardé aucun souvenir. Deux mois plus tard, Gaël Monfils avait croisé une deuxième fois la route d’Ivo Karlovic. C’était à Nottingham, sur gazon, où le Croate avait alors fait parler la poudre et imposé toute sa puissance de feu (11 aces). Le Français n’en a gardé aucun souvenir. Hier, à Cincinnati, Gaël Monfils a croisé la route d’Ivo Karlovic pour la troisième fois. Et il y a fort à parier que le Français,une fois de plus, n’en gardera pas le moindre souvenir. « Et puis, d’ailleurs, se souvenir de quoi ? rigolait-il après sa défaite en trois sets (6-4, 6-7, 7-6). Qu’il a de mieux en mieux servi pendant le match, qu’il m’a balancé vingt et un aces dont cinq sur les sept points du dernier tie-break ? Quand on a dit ça, on a tout dit. » Tout est dit et rien n’est vraiment dit à la fois. Car Gaël Monfils, venu à Montréal puis à Cincinnati pour engranger un maximum de matches avant l’US Open, ne peut que se retrouver des plus frustrés. Et des plus perplexes quant aux choix à effectuer à deux semaines de l’ouverture de l’US Open.

« Le peu que j’ai pu faire, j’ai bien aimé »
« Là, à chaud, je serais bien en peine de vous dire ce que je vais faire dans les quinze prochains jours, avoue-t-il. Quand je suis arrivé à Montréal, j’avais six jours de tennis derrière moi. Là, j’en ai beaucoup plus et je me sens super bien à l’entraînement. Est-ce que ça vaut le coup d’hypothéquer tous ces progrès en allant m’inscrire dans un tournoi de plus (New Haven) où je risque de connaître une frustration semblable à celle que j’ai éprouvée aujourd’hui contre Karlovic ? D’un autre côté, quinze jours à attendre pour NewYork, c’est un peu long. Faut voir…» Pour Paul-Henri Mathieu, le choix le plus judicieux serait de ne pas se risquer à un enchaînement de tournois qui pourrait tout remettre en question. « À partir de mon expérience, je sais qu’il vaut mieux s’abstenir d’enchaîner tous les tournois avant l’US Open, rappelait-il. Il y a deux ans, j’avais voulu tout faire, j’étais arrivé en demi-finales à New Haven et j’avais explosé au premier tour à Flushing. J’étais arrivé là-bas complètement cramé. Et je me suis dit : plus jamais ça ! » Reste que, pour Gaël Monfils, privé cet été pendant deux mois de compétition à cause d’une entorse au poignet, la perspective de se voir privé de repères avant d’affronter le grand juge de paix new-yorkais risque aussi d’être fatale. « J’ai conscience du danger. D’autant qu’avec Roger (Rasheed, son coach) on était d’accord pour dire dans les vestiaires après le match que, en dépit des circonstances, je m’étais tout de même pas mal débrouillé. Physiquement, je suis bien, je n’ai mal nulle part et, quand on a pu faire un peu de jeu, j’étais plutôt bien sur la balle. C’était bien parti au Canada (une victoire contre Safin avant de perdre contre Ferrero) et c’est dommage que le fait de rencontrer d’entrée un joueur comme Karlovic ne m’ait pas permis de poursuivre sur ma lancée. Mais le peu que j’ai pu faire, j’ai bien aimé. » Alors, la route de New York passera-t- elle par un nouveau long tunnel d’entraînement ou par New Haven ? Une chose est sûre : Ivo Karlovic et ses vingt et un aces ne l’auront guère aidé, hier, dans sa réflexion.
MARC BEAUPÈRE
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 08-18-2009, 06:53 AM   #77
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

He might play New Haven. Here's a simplified translation of the last part (the first part is about the match, he says there's not much to say except that Karlovic was serving better and better and served 5 aces in the TB - "that's the story of the match"):
"Right now, I really can't say what I'm going to do in the next 2 weeks. I arrived in Montreal with only 6 days of training under my belt. But I've practiced a lot in the meantime and I'm feeling really well now in training. Should I take the risk of entering one more tournament and maybe ruining this good feeling again if I have another frustrating experience like against Karlovic today? On the other hand, to wait 2 more weeks before NY is a bit much. I'll have to think about it..."
PHM says that playing New Haven never is a good idea. He did it 2 years ago, made it to the SF in New Haven and was dead for his 1st round in NY. He will never do that again.
But Gaël's situation is special as he was out for 2 months already this summer because of his wrist. "I'm aware of the danger. With Roger, we agreed in the locker rooms after the match that I did pretty well under the circumstances. I'm feeling well physically, nothing hurts (!!!!) and when we were playing a little bit, I was moving and hitting the ball quite well. I had got off to a good start in Canada and it's too bad I had to play a player like Karlovic here which didn't allow me to keep going. But I liked the bit of tennis I could play."

Last edited by Truc : 08-18-2009 at 09:15 AM.
Old 08-18-2009, 01:16 PM   #78
country flag JMG
Registered User

JMG's Avatar

JMG has a reputation beyond reputeJMG has a reputation beyond reputeJMG has a reputation beyond reputeJMG has a reputation beyond reputeJMG has a reputation beyond reputeJMG has a reputation beyond reputeJMG has a reputation beyond reputeJMG has a reputation beyond reputeJMG has a reputation beyond reputeJMG has a reputation beyond reputeJMG has a reputation beyond repute

Sick winner at 1-2 in the tb.

You could hear that the crowd wanted Gael to win, Karlovic got hardly any applause. When he aced it was almost silent. I can understand them.

I hope he plays Roddick in New York, this would be entertainment, as their RG match was the funniest of the season so far imo. (and I enjoyed Gael's behaviour there )
JMG is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-26-2009, 07:11 AM   #79
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Rasheed says again in L'Equipe today that Gaël is feeling perfectly fine atm and has no physical problems.
He's in NY and working, he trained with Sela yesterday, with Jo the day before (Wino, Jo's coach: "it was... let's say... spectacular! At least they had fun. They teased each other a lot, but in a good spirit. They played a couple of games which turned into a sliding contest.")

The usual Gaël stuff, quoi. Wasting precious training time (Ouanna's coach explains in the same article that it's quite tough for non-seeded players to practice properly as they're only allowed 45 minutes on a court with 4 players), but at least he's having fun.
Old 08-27-2009, 04:13 PM   #80
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

He takes Jeremy Chardy first round Why ?
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-27-2009, 04:58 PM   #81
country flag krn81
Registered User

krn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond repute

Nooo
And Richard against Rafa and Tsonga also in this quarter
krn81 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-28-2009, 03:38 PM   #82
country flag Naina
Registered User

Naina's Avatar

Naina has a reputation beyond reputeNaina has a reputation beyond reputeNaina has a reputation beyond reputeNaina has a reputation beyond reputeNaina has a reputation beyond reputeNaina has a reputation beyond reputeNaina has a reputation beyond reputeNaina has a reputation beyond reputeNaina has a reputation beyond reputeNaina has a reputation beyond reputeNaina has a reputation beyond repute

BAD BAD draw
Please beat jeremy I am not going to think beyond that right now
Naina is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-01-2009, 09:51 PM   #83
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

1st match on Grandstand tomorrow, let's hope he won't celebrate his birthday too late tonight.
He isn't a morning person, I hope Jèrémy isn't either?
Old 09-02-2009, 07:01 PM   #84
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Jérémy was woeful, but Gaël did a good job too, only 12 UE, solid serve, moving well.

The audio interviews:
http://www.fft.fr/usopen/2009/?id=5252
The little boxing celebration was a hint at M. Ali because he had watched a movie about him this morning. It sounds like it's his new passion, he says he has used the time when he couldn't play to discover a few things and other sportsmen.

Beck now, it will be their first match.
Old 09-02-2009, 07:31 PM   #85
country flag nab_94
Registered User

nab_94's Avatar

nab_94 has a reputation beyond reputenab_94 has a reputation beyond reputenab_94 has a reputation beyond reputenab_94 has a reputation beyond reputenab_94 has a reputation beyond reputenab_94 has a reputation beyond reputenab_94 has a reputation beyond reputenab_94 has a reputation beyond reputenab_94 has a reputation beyond reputenab_94 has a reputation beyond reputenab_94 has a reputation beyond repute

Good Job Gael even if i cant see the match
And next is Andreas Beck, allez Gael
Old 09-03-2009, 06:52 AM   #86
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

The match report from the tournament site:
Quote:
Happy Birthday (Plus 1) for Gael Monfils
By Vince Pisano - Wednesday, September 2, 2009

Rising star Gael Monfils celebrated his September 1 birthday in great style Wednesday, dominating his countryman Jeremy Chardy in straight sets, 6-1, 6-4, 6-3. Perhaps turning 23 was not the reason for his complete mastery of 22-year-old Chardy, but on a perfect day in the Grandstand, he could do nothing wrong while Chardy could hardly do anything right.

Prior to today’s match, Monfils’ fourth US Open, he was ranked 13th in the world and his career has been on a major upswing. In 2008, Gael advanced to the round of 16 at the US Open, where he lost to Mardy Fish, after having reached the semifinals at the French Open, losing to Roger Federer. This year he has continued to advance, reaching the round of 16 at the Australian Open and the quarterfinals at Roland Garros. Jeremy Chardy has not done poorly himself and was expected to give Monfils a tough match. Chandry’s big 2009 included reaching the last 16 in the French Open as a wild card and doing well in the US Open Series events, again reaching the round of 16 in Cincinnati. Chardy is now ranked 34th in the world, one spot from his first seeding in a major.

History aside, however, today belonged to Monfils. His court coverage was spectacular, sliding around for wide and short shots as if he were on clay. Sore knees or not, he vowed to continue his “sliderman” approach through the tournament. Monfils’ strong forehand and defensive backhand seemed to always find the court while Chardy struggled to get anything inside the lines. Unforced errors reflected the true nature of this match, with Chardy hitting 40 to Monfils’ 12.

One of Monfils’ few mistakes took place on the first point of the match. Chardy hit his first serve and watched the return without moving, thinking it was long. It was called good. He challenged. The shot turned out to be in by a millimeter and both he and the umpire burst out laughing at what may well have been the earliest use of a challenge since it was first instituted at the US Open. When Gael turned back to tennis, however, he turned it on. His first service break of the match, in only the second game, was greatly helped by two double faults by Chardy and a Chardy backhand into the net. The key to the set, and possibly the match, came in the fifth game, with Monfils serving and Chardy getting his first break point. There followed the longest rally of the match, with Monfils mixing looping forehands, defensive cross court backhands and laser-like forehands, with Chardy hitting his flat forehand with some accuracy. Finally looking for a way to end the point, Chardy hit a soft drop shot, bringing on Monfils’ first mad dash and slide, reaching the ball and hitting a cross court winner. He then served out the game and ultimately the set in a 25 minute highlight reel.

The second set looked like it could be a turning point for Chardy as he began to turn up the heat on his serve and sent Monfils tumbling for one of his sharply angled forehands. At 4-4, however, with Chardy serving, the wheels came off for good. A weak volley led to a Monfils’ passing shot, and two short service returns by Monfils were hit into the net, a pattern that continued to the end of the match. Monfils broke and served out the set.

By the third set, the only question mark was how many times Chardy’s flat forehand would hit the middle of the net, especially on short shots by Monfils. Game one of the third set, with Chardy serving, consisted of an ace, a mishit, an attempted drop shot that hit the net, another mishit and a forehand into the net - and a 1-0 lead for Monfils. Monfils did try to make it interesting by coming to the net, actually – halfway to the net – several times at 2-1 and gifting Chardy two break points, but an ace and an unforced error by Chardy took care of those and two aces closed out the game. Game 4 is one I’m sure Mr. Chardy will never watch on tape. With the score 3-1, he fought off a breakpoint, and had game point five times. With five chances to possibly get back into the match, he hit a short shot by Monfils into the net four times and double faulted once. Despite losing his serve in the next game, Monfils was clearly ready to finish the match and fittingly, with a triple break point at 5-3, slid into a drop volley by Chardy and hit a clean cross court passing shot winner. Nothing to do after that but a little shadow boxing dance and a big smile.

Gael Monfils is clearly on a roll and is a fan favorite. He said his parents brought him up to always be happy on the court and he showed it. It helps to have a straight set win. If he can use his backhand as a weapon a little more often, he may have a bright 2009 US Open.
http://www.usopen.org/en_US/news/mat...933985890.html

Last edited by Truc : 09-03-2009 at 07:23 AM.
Old 09-03-2009, 06:55 AM   #87
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

And the post-match interview:
Quote:
THE MODERATOR: Questions, please.

Q. You've had a number of injury issues. Are you completely healthy coming into this tournament?

GÄEL MONFILS: Completely much better, but I think I still have a little problem with my knee and I have to make sure. My wrist is getting better, so I'm quite good. But 100%? Not really.

Q. Do you have to tone down your game, play not as aggressively as you used to because of the injury?

GÄEL MONFILS: No, I just be myself. Why I would change my game? Because I was born like that. I mean, I was gifted like that, so I'm not gonna change my game about my injury. I used to go like that and I have knee problems, so I just have to make sure I am again vigorous, and I just try to be me and play aggressive style, whatever.

Q. How do you feel about your chances coming into the US Open?

GÄEL MONFILS: Pretty good. Pretty good. I feel great. I feel great the ball. I think I had a good match today. I have a day off tomorrow, so yeah, I feel good. Hope to be very fine.

Q. What was working well for you today out there?

GÄEL MONFILS: Actually, I think like my best thing about today was I tried to play inside the court, tried to be more aggressive, and not going too far off my baseline. So this was good. Not too good the serve. It was okay, 57, I think, percent. But 12 aces, none double faults, so actually the rest was quite correct. So I'm happy.

Q. Can you talk about your style of play a little bit? Some fans give you the nickname Slider Man, and they enjoy seeing you on the court, how colorful you are and happy you seem to be. Talk about that a little bit.

GÄEL MONFILS: I'm pretty natural on the court. I mean, the slide is like a gift, because when I see the ball and I don't know how to reach it, I just slide. Actually, I can slide on the hardcourt also, so it's a gift, I think.I'm happy on the court because my parents always learn me to be happy on the court. They told me always it's somewhere you can express yourself, you can be you. So I just keep doing it. Every time I'm on the court I just enjoy.I'm lucky to be on the tennis court, so just be myself and just leave my expectations out.

Q. Last year after some matches that you won, you did a Soulja Boy dance. Will there be anything explosive like that this year?

GÄEL MONFILS: Depends. I mean, depends, depends, because it change a little bit, dance, since Soulja Boy. So now, I don't know. Depends on my elation. Maybe. Why not?
http://www.usopen.org/en_US/news/int...918867656.html

His serve looked fine to me, I hadn't paid attention to the stats.
L'Equipe writes it's Rasheed who makes him watch the Muhammad Ali stuff before his matches.
Old 09-03-2009, 07:56 AM   #88
country flag Keijan
Registered User

Keijan's Avatar

Keijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond repute

Thanks! What does elation mean ?
I like what he's saying about Ali. I obviously wanted Gaël to win, but Jim was so out of it it was painful to watch, and I felt bad for him !

The review of the match is funny too, but I don't get the story about the first point (which I didn't see). Jérémy lost his challenge for an inch, so how is that a mistake from Gaël ? I would have liked to see them laugh though.
Keijan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-03-2009, 09:27 AM   #89
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Same here, I wanted to rewatch the beginning again because I don't remember either what happened exactly on the first point, but his match isn't in the Eurosport archive yet.
(I've heard you can rewatch the matches on the Tennis Channel website too, but it doesn't seem to work for me and since I have this subscription to the Eurosport archive anyway, I haven't looked for other videos.)

(Je pense qu'il veut dire avec "elation" que la danse varie selon son état d'allégresse à la fin du match!)

He seems to be in a terrific mood, all the articles describe him laughing and having fun:
(...) Outside, Gael Monfils was sitting with about six friends, laughing and talking in French. He put some unidentifiable music on his iPhone and everyone started chair dancing. He must be happy that he cleaned Jeremy Chardy's clock today!
http://www.observer.com/2009/sam-que...monfils-dances
In the last Mousquetaires video too, it's great to see him like that again.

Last edited by Truc : 09-03-2009 at 09:40 AM.
Old 09-04-2009, 08:15 AM   #90
country flag Keijan
Registered User

Keijan's Avatar

Keijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond repute

(désolée, je n'avais pas vu ta réponse, ça plante pour moi aussi les alertes pour dernier post !)

I think maybe the article got it wrong, because it seems to me that at some point in the set, Jérémy still had all his challenges while Gaël had only one left. So maybe Gaël challenged that call and missed it, and that's why he was laughing

Gaël is playing third on court 11 today, after Cilic and Gillou. Please let it be a televised court ! Let's hope he'll be as happy as yesterday when he finishes the match
Keijan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules