Anybody speak French? - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 08-20-2004, 11:19 PM   #1
country flag Guille's Girl
Registered User

Guille's Girl's Avatar

Guille's Girl has a reputation beyond reputeGuille's Girl has a reputation beyond reputeGuille's Girl has a reputation beyond reputeGuille's Girl has a reputation beyond reputeGuille's Girl has a reputation beyond reputeGuille's Girl has a reputation beyond reputeGuille's Girl has a reputation beyond reputeGuille's Girl has a reputation beyond reputeGuille's Girl has a reputation beyond reputeGuille's Girl has a reputation beyond reputeGuille's Girl has a reputation beyond repute
Default Anybody speak French?

Yeah well translate dis fo' us. Part of an interview with Guille is some French magazine. Mordicus! Solenne!! Help us!

Entretien : Guillermo Coria
Tennis Magazine : Guillermo, vous êtes devenu l’un des tout premiers mondiaux, mais contrairement aux habitudes du circuit professionnel, vous êtes resté le même au niveau de votre relation avec les journalistes. Pourquoi, comme beaucoup d’autres, ne pas avoir dressé certaines barrières ?
Guillermo Coria : Parce que ce n’est pas dans ma nature. La célébrité n’a rien changé de spécial en moi. Et puis je respecte votre travail. J’espère rester la même personne tout au long des années qui viennent. Je serais déçu s’il en était autrement.
T.M. : Avant d’évoquer la dernière finale de Roland Garros, parlons de la brutale accélération de votre carrière en 2003. Où situez-vous le déclic ?
G.C. : La semaine de ma victoire à Hambourg a été décisive et un match plus que les autres m’a vraiment fait passer dans une autre dimension : mon quart de finale contre Mark Philippoussis. Je n’ai rien raté ce jour-là et j’ai alors compris que je n’étais plus tout à fait le même joueur. J’avais vraiment franchi un cap. Oui, ce fut réellement l’un des tournants de ma carrière et cela reste l’un de mes meilleurs matches, avec mon quart de finale contre Andre Agassi à Roland Garros cette année-là et mon premier tour contre Davydenko, toujours à Roland Garros, mais en 2004 cette fois.
T.M. : Dans quelle mesure avez-vous progressé physiquement et mentalement en 2003 ?
G.C. : Le fait de gagner beaucoup de matches, d’enchaîner les victoires en tournois comme ce fut le cas l’été dernier quand j’ai remporté en l’espace de trois semaines le titre à Stuttgart, Kitzbühel et Sopot, m’a permis de constater que le travail, à partir du moment où il était intensif, trouvait sa juste récompense. Et pour cela, je ne peux que remercier Alberto Mancini, mon entraîneur de l’époque, et Jorge Trevisan, mon préparateur physique. Ils ont exigé le meilleur de moi et j’ai su répondre à leurs attentes. Pour faire décoller ma carrière, j’avais vraiment besoin de gens aussi exigeants qu’eux.
T.M. : Cela veut-il dire que vous étiez trop «gentil» avec vous-même avant votre rencontre avec Mancini et Trevisan ?
G.C. : A l’époque, j’étais un peu dans le brouillard. Je ne savais pas vraiment quels étaient mes buts. En fait, j’avais besoin d’une autorité pour me guider, pour me donner la direction. Et pour cela, il me fallait un ancien bon joueur. J’ai hésité entre Alberto Mancini et Gabriel Markus, mais comme Markus s’était engagé auprès de David Nalbandian, la question a été vite réglée. Malheureusement, ma collaboration avec Mancini n’a pas duré aussi longtemps que je l’aurais souhaité. C’est comme dans un couple, quand il n’y a plus d’amour, cela ne sert à rien de continuer (sourire). Après quelques mois avec Blengino dont le contrat se terminait à Roland Garros et à qui, je tiens à le dire, je n’ai rien à reprocher et surtout pas ma défaite contre Gaudio, je viens de commencer à travailler avec Gabriel Markus qui était à nouveau libre. C’est une bonne nouvelle pour moi parce qu’il est dur et exigeant. Avec lui, je vais devoir donner le maximum et c’est qui me motive. Même si je dois le partager avec Juan Ignacio Chela. On a décidé de faire un bout d’essai jusqu’au Masters de Houston. Après, on verra.
T.M. : Qu’est-ce qui domine dans votre jeu ? La technique ou le physique ?
G.C. : Le physique et je l’ai beaucoup amélioré. Avant, j’explosais très vite dans l’échange. J’avais tendance à donner des points assez rapidement. Maintenant, mon adversaire doit fournir davantage d’efforts pour me battre. Ces progrès physiques m’ont donné une régularité que je n’avais pas jusqu’alors. Le fait de mieux me sentir sur mes jambes a été également bénéfique pour ma tête. Maintenant, je suis aussi fort mentalement que physiquement.

Someday, we'll all be free.

!*~Guillermo Sebastian Mago Coria~*!
Guille's Girl is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 08-21-2004, 03:45 AM   #2
country flag willie
Registered User

willie's Avatar

willie has a reputation beyond reputewillie has a reputation beyond reputewillie has a reputation beyond reputewillie has a reputation beyond reputewillie has a reputation beyond reputewillie has a reputation beyond reputewillie has a reputation beyond reputewillie has a reputation beyond reputewillie has a reputation beyond reputewillie has a reputation beyond reputewillie has a reputation beyond repute
Default Re: Anybody speak French?

i got an F in my french test last month, i only know bonjour that is hello, jeje
Old 08-21-2004, 04:14 PM   #3
Registered User

Guille's Girl's Avatar

Guille's Girl has a reputation beyond reputeGuille's Girl has a reputation beyond reputeGuille's Girl has a reputation beyond reputeGuille's Girl has a reputation beyond reputeGuille's Girl has a reputation beyond reputeGuille's Girl has a reputation beyond reputeGuille's Girl has a reputation beyond reputeGuille's Girl has a reputation beyond reputeGuille's Girl has a reputation beyond reputeGuille's Girl has a reputation beyond reputeGuille's Girl has a reputation beyond repute

LMMFAO!!!!!!

Old 08-21-2004, 04:15 PM   #4
country flag feichti
Registered User

feichti's Avatar

feichti is on a distinguished road

Sorry GG i had french 5 years but i hated it all the time and i am really happy about having finished school this year.
feichti is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-21-2004, 04:29 PM   #5
Registered User

Guille's Girl's Avatar

Oh well I got my gurl Jade!!! From Hong Kong!!! To hook me up. I hope she don't mind me posting this here ya. Eh, this is only PART of the interview but it's all good. So Thanks Jade! and um, thenk you sister too And forgive me Victoria for being impatient!!!!
-------------------------------------------------------------------
T.M. Guillermo, you have become one of the best in the world. But despite your achievements on the professional circuit, you have remained the same person on your relation with the media. Why, unlike others, have you drawn up this barrier (between him and the media)?

G.C. Because it is not in my nature. The celebrity thing did not change anything in me. And I respect your work. I hope to remain the same person throughout the years to come. I wouldn't be happy if I changed.

T.M. Before bringing up the last final of the Roland Garros, let's talk about the huge acceleration of your career in 2003. When was the turning point?

G.C. The week I won Hamburg was the turning point and the one match that really put me in another dimension (set me off) was my QF match against [Mark] Philippoussis. It was that day that I realized that I wasn't really the same player anymore. I had really crossed the boundries. Yes, it really was one of the turning points of my career and it is still one of my best matches, along with my QF against Agassi at the Roland Garros and my first round match against Davydenko, again at the Roland Garros, but this time in 2004.

T.M. How were you able to progress physically and mentally in 2003?

G.C. Because of the fact that I was able to win many matches, win consecutive tournaments last year in Stuttgart, Kitzbuhel and Sopot, it made me see that when I did my very best, it found me the right reward. And for this reason, I can only thank Alberto Mancini, my trainer at that time and Jorge Trevisan, my physical preparer. They required my maximum effort and I knew I had to give them that. To make my career take off, I really needed people as demanding as them.

T.M. Does that mean you were too "nice" with yourself before you met Mancini & Trevisan?

G.C. At that time, I was a little in the fog. I did not really know what my goals were. In fact, I needed someone with authority to guide me, to give me directions. And for this reason I needed a good former player. I hesitated choosing between Alberto Mancini and Gabriel Markus, but as Markus was with David Nalbandian, the question was quickly settles. Unfortunately, my partnership with Mancini did not last as long as I would have wished it to. It is as in a couple, when there is no more love, there is no point in continuing (smiles). After a few months with Blengino whose contract finished after Roland Garros and which I make a point by saying: I do not have anything to reapproach, especially not my defeat against Gaudio, I have started to work with Gabriel Markus who was free again. It was good news for me because it was hard and demanding. With him, I will have to give my maximum effort and that is what will help me. Even if I must share him with Juan Ignacio Chela. I will see how everything goes until the Tennis Masters Cup. Afterwards, we'll see.

T.M. What is the most important aspect of your way of playing? Technique or physical?

G.C. The physical and I have improved it a lot. Before, I would explode very quickly in the beginning of the match. I tended to give points away rather quickly. Now, my opponent must use more effort to beat me. This physical progress gave me better stamina which I did not have before. The fact that my legs felt better was also beneficial for my mind. Now, I am as good with mental stamina as physical stamina.

Old 08-21-2004, 04:44 PM   #6
country flag mordicus18
Registered User

mordicus18's Avatar

mordicus18 has a reputation beyond reputemordicus18 has a reputation beyond reputemordicus18 has a reputation beyond reputemordicus18 has a reputation beyond reputemordicus18 has a reputation beyond reputemordicus18 has a reputation beyond reputemordicus18 has a reputation beyond reputemordicus18 has a reputation beyond reputemordicus18 has a reputation beyond reputemordicus18 has a reputation beyond reputemordicus18 has a reputation beyond repute
Talking Re: Anybody speak French?

Quote:
Originally Posted by willie
i got an F in my french test last month, i only know bonjour that is hello, jeje
guille knows 'bonjour' too

I'm Guille's bottle

LES BETTERAVES !!
Official Mastermind
CoriaKillerSight

Mordicus' Blog
mordicus18 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-21-2004, 04:45 PM   #7
Registered User

Guille's Girl's Avatar

Yeah like 2 seconds before he had to say it

Old 08-21-2004, 04:46 PM   #8
country flag mordicus18
Registered User

mordicus18's Avatar

mordicus18 has a reputation beyond reputemordicus18 has a reputation beyond reputemordicus18 has a reputation beyond reputemordicus18 has a reputation beyond reputemordicus18 has a reputation beyond reputemordicus18 has a reputation beyond reputemordicus18 has a reputation beyond reputemordicus18 has a reputation beyond reputemordicus18 has a reputation beyond reputemordicus18 has a reputation beyond reputemordicus18 has a reputation beyond repute
Talking Re: Anybody speak French?

Quote:
Originally Posted by Guille's Girl
C’est comme dans un couple, quand il n’y a plus d’amour, cela ne sert à rien de continuer (sourire).
he speaks as if he knows all about couples and love we don't know if he had an other girlfriend before carla

I'm Guille's bottle

LES BETTERAVES !!
Official Mastermind
CoriaKillerSight

Mordicus' Blog
Old 08-22-2004, 02:47 AM   #9
country flag willie
Registered User

willie's Avatar

willie has a reputation beyond reputewillie has a reputation beyond reputewillie has a reputation beyond reputewillie has a reputation beyond reputewillie has a reputation beyond reputewillie has a reputation beyond reputewillie has a reputation beyond reputewillie has a reputation beyond reputewillie has a reputation beyond reputewillie has a reputation beyond reputewillie has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by mordicus18
he speaks as if he knows all about couples and love we don't know if he had an other girlfriend before carla
i think carla was her first girlfriend.
Old 08-22-2004, 09:53 AM   #10
country flag mordicus18
Registered User

mordicus18's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guille's Girl
Yeah like 2 seconds before he had to say it
you're wrong

I'm Guille's bottle

LES BETTERAVES !!
Official Mastermind
CoriaKillerSight

Mordicus' Blog
Old 08-22-2004, 05:40 PM   #11
Registered User

Guille's Girl's Avatar

First and last Willie. No matter how much you hate it Marie!

Old 08-22-2004, 09:13 PM   #12
country flag mordicus18
Registered User

mordicus18's Avatar

I don't care GG

I'm Guille's bottle

LES BETTERAVES !!
Official Mastermind
CoriaKillerSight

Mordicus' Blog
Old 08-22-2004, 11:55 PM   #13
Registered User

Guille's Girl's Avatar

Like I care

Old 08-23-2004, 01:27 AM   #14
country flag gravity
Registered User

gravity's Avatar

gravity has a reputation beyond reputegravity has a reputation beyond reputegravity has a reputation beyond reputegravity has a reputation beyond reputegravity has a reputation beyond reputegravity has a reputation beyond reputegravity has a reputation beyond reputegravity has a reputation beyond reputegravity has a reputation beyond reputegravity has a reputation beyond reputegravity has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by willie
I studied French for two years. I came out of those classes knowing a few words:

Bon Jour = hello
Au Revoir = goodbye
Chaud Chien = hot dog (I remember this because it's apparently not the right way to order a hot dog in Paris.... the crazy French waiter barked at me!)

That's about all I learnt....
gravity is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-23-2004, 01:50 AM   #15
Registered User

Guille's Girl's Avatar

Reply

Thread Tools

Posting Rules