Roland Garros 2009 - Page 3 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 05-27-2009, 11:58 AM   #31
country flag Kezzi
Registered User

Kezzi's Avatar

Kezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond repute
Default Re: Roland Garros 2009

6-1 in the fourth
Marine must have had a nice match to watch
It seems like a whole different Arno than yesterday

Old 05-27-2009, 12:22 PM   #32
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

I hope Marine was there

I couldn't watch the stream today but it seems that Tursunov called the physio and was not able to move correctly but a win is a win especially in RG It will be Christophe Rochus next round and later today Arnico.
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-27-2009, 12:49 PM   #33
country flag Kezzi
Registered User

Kezzi's Avatar

Kezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond repute

I couldn't watch a stream at all, didn't know Tursunov called the physio. But as you say, a win is a win and if the injury was really bad, he would've retired I guess

Allez Arnico!
(I won't be home this afternoon, so I cheer in advance )
Old 05-27-2009, 02:46 PM   #34
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

Via has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond repute

whoa a win and an upset as well!!!!! who would have thought

congrats
Via is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-27-2009, 04:52 PM   #35
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

Arnico are in trouble it doesn't sound good for them

The post match interview which is on France Television website that i uploaded for people abroad
http://www.zshare.net/video/6059397516035775/

Quote:
TENNIS – Tombeur de Tursunov, «la Clé» s'est réconciliée avec Roland-Garros...
Il a fallu deux jours au Français pour sortir le Russe Dmitry Tursunov (6-3, 3-6, 6-4, 6-1). Il sera opposé au Belge Christophe Rochus au prochain tour.

Content de retrouver le deuxième tour à Roland Garros, quatre ans après ?

Je me posais la question; je ne savais pas exactement quand j’avais gagné le dernier match.
C'était vraiment un nouveau match ce matin?
Non, mais c'est quand même plus sympa de jouer quand il y a un petit rayon de soleil ; il fait moins froid qu'hier soir. C'était plus simple pour développer son jeu.
Comment avez-vous géré votre nuit?
C'est personnel ! A mon âge, j'ai l'expérience de cela. On n'a pas fini trop tard. A minuit, j'étais au lit. A 8 heures, j’étais levé.
Comment gère-t-on un match comme un garçon comme Tursunov, un peu lunatique et capable de tout ?

Il n'a pas joué ces dernières semaines. Il a un problème au talon ou au pied, je crois. Il ne pouvait pas se déplacer correctement, c’était visible. J'ai donc essayé de jouer le plus intelligemment possible. Il faut prendre en compte les éléments que l'on a en face de soi, mais aussi savoir développer son jeu. Il faut faire un mixte des deux, c'est ce qui est compliqué, surtout en ayant un mec diminué en face. Mais Je ne vais pas me plaindre.
Au prochain tour, vous affrontez, vous auriez préféré retrouver Fabrice Santoro?

Jouer un Français c’est jamais marrant, encore moins à Roland Garros. Sincèrement, je préfère prendre Rochus. Un affrontement franco-français, ça aurait fait trop de bruit pour moi, je n'aime pas trop. Et puis un match de 12 heures... (Rires).
Quote:
Quatre ans qu'Arnaud Clément attendait de pouvoir goûter de nouveau aux joies d'un succès à Roland Garros. D'où son bonheur d'y être parvenu cette année, même face à un adversaire diminué.

A Roland Garros
Arnaud, cela doit vous faire plaisir de retrouver le deuxième tour à Roland Garros, quatre ans après ?
Arnaud Clément : Je me posais justement la question à quand remontais ma dernière victoire ici… Cela fait plaisir. C'était top. Je ne suis pas sûr d'avoir joué souvent sur ce court, c'était plein, il y avait une bonne ambiance.
Etes-vous content de votre prestation ?
Arnaud Clément : C'est dur d'avoir des points de repère par rapport à ce match. Je voulais juste le gagner. Lui était visiblement diminué. Il avait des problèmes pour se déplacer. Il fallait essayer de le jouer normalement et de le bouger. J'ai réussi à faire cela aujourd'hui, ce que je n'avais pas réussi hier. En revanche, techniquement, je ne vais pas dire que c'était fabuleux.
Etait-ce vraiment un nouveau match aujourd'hui ?
Arnaud Clément : Non, mais c'est quand même plus sympa de jouer quand il y a un petit rayon de soleil ; il faisait moins froid qu'hier soir. C'était plus simple pour développer son jeu.
Vous n'avez pas cogité cette nuit…
Arnaud Clément : Non. Il n'y avait pas de quoi cogiter. Quand on est à un set partout, après cela devient un match classique, comme on en joue toute l'année. Il n'y avait pas de souci.
Comment gère-t-on un match contre un adversaire comme Tursunov, un peu lunatique et capable de tout ?
Arnaud Clément : Il n'a pas joué ces dernières semaines. Il avait un problème au talon ou au pied. Il ne pouvait pas se déplacer correctement, c'était visible. J'ai essayé de jouer le plus intelligemment possible. J'ai fait des petites bêtises, mais aussi des trucs pas mal en fonction de mon adversaire du jour. Il faut prendre en compte les éléments que l'on a en face de soi, mais aussi savoir développer son jeu. Il faut faire un mixte des deux, c'est ce qui est compliqué, surtout en ayant un mec diminué en face. Mais bon, je ne vais pas me plaindre, même si cela ne restera pas la victoire la plus prestigieuse de ma vie. J'ai connu des pépins l'année dernière aussi. Les adversaires avaient ce petit plus de facilité. Aujourd'hui, c'est moi qui en ai bénéficié.
Au prochain tour, ce sera Christophe Rochus. Pas trop déçu que ce ne soit pas Fabrice Santoro ?
Arnaud Clément : Jouer un Français n'est pas marrant, encore moins à Roland Garros. Sincèrement, je préfère jouer Rochus. Un affrontement franco-français, cela aurait fait trop de bruit pour moi, je n'aime pas trop. Un match de 12 heures... (Rires).
Vous faites partie des quelques joueurs trentenaires qui sont sur le circuit. Prenez-vous cela comme une fierté ?
Arnaud Clément : Une fierté non. Par contre, je me dis ce que cela est passé très vite. Aujourd'hui, je suis tellement content de jouer et d'être bien physiquement. Je me rends compte que les douze premières années sont passées vite. J'ai vraiment envie de profiter de chaque tournoi, et de chaque moment. Cela me fait plaisir de passer ce premier tour ici. Au début, il y avait peu de trentenaires sur le circuit. Aujourd'hui, physiquement, les joueurs sont meilleurs que par le passé et du coup, tous les progrès que l'on a pu voir dans la préparation physique font que les joueurs à 30 ans ne sont plus vieux comme ils l'étaient il y a 10 ou 15 ans. Il n'est pas rare de voir des joueurs entre 30 et 34 ans jouer leur meilleur tennis. On a l'exemple le plus flagrant en France avec Fabrice qui est cinquantième mondiale à 36 ans.
Old 05-27-2009, 05:24 PM   #36
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

Do you want to hear the good news of the day... I didn't watch ANY MATCH
No kidding...

I arrived in RG at 10h50, I had never seen so many people in the street, incredible... and a girl of the tournament annonced there were no tickets anymore !!!!
It's the second year I buy my tickets on spot. The last year I arrived at 12.00 and I got tickets easily... I don't know what happened today.
Trust me, I was very very frustrated, disguted and sad.
I had the occasion to see arnaud in single and in double, that was going a great day...

I'm a bit selfish, because the most important is his win over Tursunov.
He's in second round. Good. Just a pity I wasn't there to see him winning, it was kids day, and the atmosphere was crazy it seems...

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-27-2009, 05:49 PM   #37
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

I'm really sorry you missed him It seems that all the little courts was plenty today maybe cos the kids day and no rain. Really pity !

Arnico lost 2-6/6-7(2), pity for the second set but it was a bad draw for them.

On l'equipe.fr an other interview & a video http://www.lequipe.fr/Tennis/breves2...ieme-tour.html

He explains very well that Tursunov wasn't at his best but he's happy and also very happy to not play a french guy cos he doesn't like that. During the fourth he began to think when it was the last time he won a match in RG lol the journalist said him it was 4 years ago.

He plays on court 2 tomorrow after two women matches i hope he will rest correctly tonigh.
Old 05-27-2009, 06:59 PM   #38
country flag Hangdog
Registered User

Hangdog's Avatar

Hangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond repute

May I add some smileys too? Also had a dreadful day today
Having no tickets for the day is really stupid - and horrible in general. And what if someone would come from the other side of the globe specially to watch a few certain matches?
Sorry for this bad luck, Marine But at least Arnaud won, and has good chances to win tomorrow too - so maybe you'll be able to see him on the weekend.
Quote:
Originally Posted by soulage View Post
Arnico lost 2-6/6-7(2), pity for the second set but it was a bad draw for them.
Cute little chokers I was back home just in time to enjoy how they waste 4 set points

Nicolas Devilder

Hangdog is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-27-2009, 07:32 PM   #39
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hangdog View Post
Cute little chokers I was back home just in time to enjoy how they waste 4 set points
I didn't know they were 2-4 down in the second set with 2 BP to save when i gave up.

We have a quite funny video on eurosport http://video.eurosport.fr/tennis/rol...03/video.shtml He doesn't remember the questions lol
Old 05-27-2009, 08:05 PM   #40
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by soulage View Post
/video.shtml[/url] He doesn't remember the questions lol

Even when he doesn't remember what was the question, his answer is good...lol

Match point + itw on the court

http://videos-nolwenn.com/RG-27-05-09.wmv

Funny, at the end, the interviewer talks about nolwenn. and wants arnaud to say something... but he answered he was happy about the support of his family, friends, the crowd etc... laurent luyat and tatiana were laughing about that "wow, he's very good to change the subject !" lol

ps: Bravo Josselin ! What a fantastic match (at tv...)

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-28-2009, 12:38 PM   #41
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

Arno lost first set 1-6 broken three times I can't follow the stream but i put one eye few seconds and rochus has still his hand and is on fire. Against players like Arno or Santoro Rochus knows what to do since they are not powerful. I don't know what could help Arno
Old 05-28-2009, 01:47 PM   #42
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

Rochus just won second set 7-5. Arno made the break in the first game of that set but after that Rochus has been on control winning easily his service games. According the stats arno makes many faults. The end is near
Old 05-28-2009, 02:38 PM   #43
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

Arnaud won the third 6-4 but called the physio who gave him something. He had problems with one leg apparently but not sure cos i open only few minutes by set the stream this afternoon.
Old 05-28-2009, 02:52 PM   #44
country flag higherlaw
Registered User

higherlaw's Avatar

higherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond repute

I just figured out that I have a stream, too!

The crowd is very much behind him, chanting his name!

This is a screen cap of him stretching out whatever it is that is apparently tight.
Attached Images
File Type: jpg AC FO1.jpg (83.3 KB, 8 views)
higherlaw is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-28-2009, 03:43 PM   #45
country flag higherlaw
Registered User

higherlaw's Avatar

higherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond repute

Awesome third set, but not the ending we wanted.
Attached Images
File Type: jpg AC FO3.jpg (59.2 KB, 6 views)
higherlaw is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules