Seb is (again) hurt... - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 10-11-2006, 06:52 PM   #1
country flag Gwench
Registered User

Gwench's Avatar

Gwench has a reputation beyond reputeGwench has a reputation beyond reputeGwench has a reputation beyond reputeGwench has a reputation beyond reputeGwench has a reputation beyond reputeGwench has a reputation beyond reputeGwench has a reputation beyond reputeGwench has a reputation beyond reputeGwench has a reputation beyond reputeGwench has a reputation beyond reputeGwench has a reputation beyond repute
Default Seb is (again) hurt...

http://sports.lefigaro.fr/article_te...nce_11437.html

On this site, we can see that Seb' is hurt...
That's why he lost yesterday

He is not lucky
Gwench is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 10-15-2006, 02:36 PM   #2
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute
Default Re: Seb is (again) hurt...

He said on his website on Wednesday that he was going to have 2 days treatment for his tendinitis (a biceps tendinitis) and he would make a test on Saturday morning to see if he was able to play. If his shoulder was still bothering him, he would withdraw from Madrid, otherwise he would leave for Madrid on Saturday afternoon.
He's in the draw, so I guess his shoulder is fine again.
(It looks like a very quick recovery for a tendinitis though?)

Here's what he wrote:
« Les examens effectués il y a quelques minutes ont confirmé que je souffrais d’une tendinite. Pour être exact, il s’agit d’une tendinite du long biceps. Le docteur m’a donné tout un programme de rééducation. Je vais effectuer dès ce soir une séance de mésothérapie. Une autre est prévue vendredi soir. A côté de cela, je vais recevoir des soins et effectuer de nombreux massages pour relâcher l’épaule.
Deux séances physiques sont à mon programme demain et vendredi. Pour le tennis, il faudra attendre samedi matin. Après cette séance raquette en main, je prendrai une décision concernant le Masters Series de Madrid. Si mon épaule réagit bien, je prends la direction de Madrid dès samedi après-midi. Si je souffre toujours autant, je déclarerais alors forfait pour ne pas compromettre la fin de ma saison. »
http://www.sebastiengrosjean.fr/interview.php
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-15-2006, 08:09 PM   #3
country flag aliasthad
Registered User

aliasthad's Avatar

aliasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond repute

He requested to play from Tuesday, but is scheduled for tomorrow...
aliasthad is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-15-2006, 08:23 PM   #4
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

Yes, you're right, he clearly says in his last entry they granted his request to play on Tuesday.
His training on Saturday was encouraging, that's why he decided to play Madrid. He could play from the baseline without any pain, but he still doesn't serve normally, it would be too risky. And he says again at the end that if he continues his treatment, he should be ready for *Tuesday*.

Last edited by Truc : 10-16-2006 at 09:53 AM. Reason: I always mix Thursday and Tuesday :silly:
Old 05-08-2008, 10:13 PM   #5
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

An article from RMC.FR
Quote:

Grosjean : « Incertain pour Roland-Garros »

Depuis son abandon au 1er tour de Monte-Carlo, Sébastien Grosjean n’a toujours pas repris l’entraînement. Une blessure à l’épaule pourrait l’empêcher de jouer Roland-Garros.

Sébastien Grosjean, quelles sont les nouvelles de votre santé ?

J’avais abandonné à Monte-Carlo à cause d’une petite lésion à l’adducteur gauche. Mais le plus gros problème concerne mon épaule. Le tendon de mon épaule droite est un peu fissuré. C’est assez difficile à vivre. Je n’ai pas d’autre solution que de me soigner et de me reposer pour récupérer le plus rapidement possible.

Depuis deux semaines, vous n’avez donc pas touché à votre raquette.

Non, je ne peux pas jouer. Avant de quitter la France, je m’étais fait infiltré. On m’avait donné deux semaines de break. Depuis trois jours, j’ai repris le footing et je fais un peu de vélo. J’ai prévu d’arriver à Paris à mardi prochain. Je ferai un test à ce moment là.

Cette épaule vous a gâché votre début de saison…

Effectivement, cette épaule me gêne depuis maintenant cinq mois. C’est pour ça que je rencontrais des difficultés pour servir. Ce tendon abimé m’empêche de jouer à 100%.

Peut-on imaginer un forfait à Roland-Garros ?

Si j’ai toujours une petite douleur avant que Roland-Garros débute, je déclarerai forfait. Ca ne sert à rien d’insister si je ne suis pas en pleine possession de mes moyens physiques. En plus, je risquerai d’aggraver la blessure. Nous n’en sommes pas là pour le moment mais la possibilité existe pour que je fasse l’impasse sur Roland.
He said that he could withdraw RG if he isn't at 100%. The tendon of his right shoulder is a little bit cracked and he hasn't play since MC. He arrives Tuesday on Paris and will do a test at this moment.
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-09-2008, 08:06 PM   #6
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

Est-ce que ça la dérangerait tant que ça de zapper Roland ?

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-10-2008, 09:28 AM   #7
country flag VolandriFan
Registered User

VolandriFan's Avatar

VolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond repute

Oh no! Poor Seb ! He's had such a bad run with injuries lately. Please don't give up hope now Sebastien

Fognini|Mathieu|Falla|Bolelli|Muller|Verdasco
Monaco|Garcia-Lopez|Dancevic|Granollers|Massu|Schwank
Wolmarans|Xristos|Ferrer|Monfils|Alcaide|Starace
VolandriFan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-17-2008, 08:50 AM   #8
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Some news in L'Equipe today, he will play in Paris:
Quote:
GROSJEAN : REPRISE LUNDI. – Sébastien Grosjean, qui avait abandonné contre Karlovic à Monte-Carlo, ne reprendra le chemin des courts que lundi, une petite semaine seulement avant Roland-Garros. Si son élongation aux adducteurs s’est résorbée, le Français, arrivé mardi dernier à Paris pour se faire soigner par le staff fédéral, lutte toujours contre une inflammation des tendons à l’épaule droite. Refusant toute idée d’opération, Grosjean a subi une infiltration après Monte-Carlo, avant de passer sur Paris un électromyogramme (rassurant) pour savoir si l’un des nerfs n’était pas coincé. En attendant, le Français travaille le renforcement musculaire de l’épaule, à raison de deux séances quotidiennes. « Je ne suis pas inquiet parce que je n’ai pas mal, disait-il hier. Pour le moment, je me construis une bonne épaule, et si je reprends un peu tard pour Roland, ce n’est pas grave. Y aura l’envie ! »
He will start practicing again on Monday. His adductors are fine now, but he’s still struggling with that shoulder injury. He doesn’t want an OP, so he preferred to get an injection after MC and underwent an electromyogram which was encouraging, the nerve is OK.
He says he’s not worried because he’s not in pain atm. He’s doing a lot of work on his shoulder and if he starts his preparation a tad too late for Roland, it’s not that important, at least he feels eager to play.
Old 05-17-2008, 07:27 PM   #9
country flag aliasthad
Registered User

aliasthad's Avatar

aliasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond repute

Thanks for that!
Old 05-17-2008, 10:10 PM   #10
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

Merci.
I don't know what to hope for him in RG, after one week of training but well, at least he'll be there.

Guy Forget
Old 05-21-2008, 01:33 PM   #11
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

Ome has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond repute

I don't know exactly where to post this... anyway, here's a picture of Seb in the France-Alzheimer association charity football match at the Charlety Stadium in Paris, France on May 20, 2008.

Old 05-21-2008, 02:33 PM   #12
country flag aliasthad
Registered User

aliasthad's Avatar

Thanks!
Old 05-21-2008, 04:28 PM   #13
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Seb seems (almost) happier when he plays soccer than tennis.
Thanks Ome.

Guy Forget
Old 05-21-2008, 06:41 PM   #14
country flag Hangdog
Registered User

Hangdog's Avatar

Hangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Ome View Post
I don't know exactly where to post this... anyway, here's a picture of Seb in the France-Alzheimer association charity football match at the Charlety Stadium in Paris, France on May 20, 2008.
Thank you Ome

So was it the charity match Seb mentioned in his Monte-Carlo interview or there is going to be another exhibition, the tennis one, where he takes part?
Quote:
Originally Posted by Marine View Post
Seb seems (almost) happier when he plays soccer than tennis.
Anyway he looks more natural playing tennis

There is a short interview where Seb tells how much he appreciates Guga and that he hopes they'll play RG doubles together: http://dev.rmc.fr/edito/sport/47549/...nse-champion-/.

Nicolas Devilder

Hangdog is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-21-2008, 08:52 PM   #15
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

OMG He's going to play with Guga ??? I want to see that !!!

Guy Forget
Reply

Thread Tools

Posting Rules