Seb's Come Back - Page 7 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 08-23-2009, 02:29 AM   #91
country flag Ilovetheblues_86
Registered User

Ilovetheblues_86's Avatar

Ilovetheblues_86 has a reputation beyond reputeIlovetheblues_86 has a reputation beyond reputeIlovetheblues_86 has a reputation beyond reputeIlovetheblues_86 has a reputation beyond reputeIlovetheblues_86 has a reputation beyond reputeIlovetheblues_86 has a reputation beyond reputeIlovetheblues_86 has a reputation beyond reputeIlovetheblues_86 has a reputation beyond reputeIlovetheblues_86 has a reputation beyond reputeIlovetheblues_86 has a reputation beyond reputeIlovetheblues_86 has a reputation beyond repute
Default Re: Seb's Come Back

Grosjean miss those old fights with Guga.

MAY THE SPIRIT OF KOSTAS PROTECT US
Ilovetheblues_86 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 09-06-2009, 07:40 PM   #92
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

Seb comments the USO for Canal Plus Sport but i don't have the channel he answered to some questions about french players and his shoulder for a french free newspaper. He's enjoyed by Gael and concerning himself he restarts the train in RG since one week but he does't serve yet he had to wait the reaction in the next days.http://www.metrofrance.com/infos/mon...kYTg2LCW@iHvw/

"Monfils, je le trouve vraiment fort"
Sébastien Grosjean a enfilé le costume de consultant pour l'US Open. APrès une semaine de tournoi, il nous livre ses impressions...

Ancien n°4 mondial, Sébastien Grosjean a enfilé le costume de consultant pour Canal + Sport à l'occasion de l'US Open. Après une semaine de tournoi, il nous livre ses impressions.
Votre épaule droite a gâché vos deux dernières saisons. Où en êtes-vous ?
J'ai repris l'entraînement à Roland-Garros en début de semaine dernière après deux mois sans toucher une raquette. Mais je ne me suis pas encore remis à servir. On va voir comment elle réagit d'ici quelques jours.
Comment jugez vous le parcours des Français à l'US Open ?
Joe (Tsonga) assume son statut. Il adore les gros matches. Les tournois du Grand Chelem le subliment. Maintenant, il a un match piège à jouer face à un copain, un Français, Julien Benneteau, qui réussit son meilleur US Open. Gaël (Monfils) s'est montré très solide jusqu'ici. Je le trouve vraiment fort physiquement. Quant à Gilles (Simon). Ce n'est pas évident pas pour lui. Il est à la recherche de sa confiance de l'an dernier.
Et les favoris ?
Federer, Djokovic et Murray ont été accrochés mais sont encore là à l'inverse de Roddick. Martin Del Potro n'a pas encore lâché un set. Il a encore progressé cet été lors de la tournée américaine. Nadal m'impressionne. Après deux mois sans jouer, il fait un quart de finale puis une demi. Il monte en puissance à chaque match.
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-06-2009, 09:16 PM   #93
country flag aliasthad
Registered User

aliasthad's Avatar

aliasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond repute

Thanks for the update!
aliasthad is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-14-2009, 05:47 PM   #94
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

Seb should take part to the Open de la baie de Somme this week-end if we belong this http://issuu.com/natrib/docs/baie200...owFlipBtn=true

This tournament belongs to the french tour le circuit des grand tournois internationaux or something like that lol.
Old 09-14-2009, 06:58 PM   #95
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

Ok, thanks.
Well...why not... I don't know what to think.
The last week I listened to him at tv while he was commenting a match in NYC, on eurosport (or sport+).

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-18-2009, 10:23 PM   #96
country flag Hangdog
Registered User

Hangdog's Avatar

Hangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond repute

Thanks for the updates!

I do like this idea of playing a smaller tournament to test his form.
The draw is out, and in his first match Seb will face either Antony Dupuis or his opponent (whoever wins tomorrow morning). Dupuis is good at these CNGT tournaments, if it's him, it won't be an easy match for Seb.

Also, Seb was asked about the DC by a French sports newspaper (article). But there is nothing special, he just says that if a team has some troubles this year, if doesn't mean they can't win the whole competition next year. And that it is not exactly at all that there should be a leader. When he was a team member himself, all of them were just mates, and it didn't prevent them from winning back in 2001.

Nicolas Devilder

Last edited by Hangdog : 09-18-2009 at 11:05 PM.
Hangdog is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-18-2009, 10:45 PM   #97
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

He won

Dans le tableau masculin, Sébastien Grosjean a obtenu sa qualification en battant Charles Roche 6-2/6-1 http://www.courrier-picard.fr/courri...Coin-qualifiee
Old 09-18-2009, 11:06 PM   #98
country flag Hangdog
Registered User

Hangdog's Avatar

Hangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond repute

Didn't notice that note, thanks!
Next is probably Santoro

Nicolas Devilder

Old 09-19-2009, 06:55 AM   #99
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by soulage View Post
He won

Dans le tableau masculin, Sébastien Grosjean a obtenu sa qualification en battant Charles Roche 6-2/6-1 http://www.courrier-picard.fr/courri...Coin-qualifiee
We don't know Charles Roche (maybe he's 4/6 lol) but a win is a win !

Guy Forget
Old 09-19-2009, 07:37 PM   #100
country flag Hangdog
Registered User

Hangdog's Avatar

As far as he didn't need to retire, I'm very happy (and Roche is -30 ).

Metz 1st round: (WC)Sebastien Grosjean vs Jarkko Nieminen

The result of his match again Santoro is not yet available, but there are two videos from the tournament where we can see Seb: here and there (no more strapping on his shoulder!).

EDIT: Santoro bat Grosjean 6-3 / 6-2 (http://www.courrier-picard.fr/courri...ina-en-finales).

Nicolas Devilder

Last edited by Hangdog : 09-19-2009 at 10:55 PM.
Old 09-20-2009, 08:40 AM   #101
country flag Tulipe
Registered User

Tulipe's Avatar

Tulipe has a reputation beyond reputeTulipe has a reputation beyond reputeTulipe has a reputation beyond reputeTulipe has a reputation beyond reputeTulipe has a reputation beyond reputeTulipe has a reputation beyond reputeTulipe has a reputation beyond reputeTulipe has a reputation beyond reputeTulipe has a reputation beyond reputeTulipe has a reputation beyond reputeTulipe has a reputation beyond repute

At least some good news as French tennis seems to be cursed this season...
Ruben Ramirez-Hidalgo is an intruiging player. A complete nobody who near the age of 30 worked himself up to be a competitive claycourter (2006-2007), beating Ferrer at RG, leading Federer 5-1 in the final set in Masters Series tournament.

His playing style is also of interest, he is the most technically pure moonballer on the tour
miles ahead of Nadal in esthetic terms, complete with a never-failing trademark grunt. A legend.
Quote:
Originally Posted by Nathaliia View Post
i sit on central court in the front row, turn my head back over whole stand and the vip lounge above and see RRHs moonballs from court #2
Tulipe is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-21-2009, 09:07 AM   #102
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

I'll try to do a summary later http://www.republicain-lorrain.fr/fr...-de-jouer.html

Quote:
On ose parler de votre santé ?
« Je vais mieux. D’accord, je ne peux pas encore servir systématiquement à plus de 200 km/h mais les sensations sont bonnes. Je suis surtout très heureux de retrouver le chemin des courts, de jouer des matches, de recommencer sérieusement les entraînements et de finir cette saison normalement en me projetant sur 2010 que j’espère aborder dans d’autres dispositions après un travail hivernal musclé. »
• Grosjean qui prend sa retraite, ce n’est donc pas d’actualité !
« Ah, non ! Je me donne encore deux ans. J’ai trop encore envie de jouer au tennis, j’ai trop envie de faire des efforts en ce sens et ces efforts, je les fais : rééducation, entraînement, récupération. Tout est réalisé pour que mon épaule tienne. Si je n’avais pas eu cette motivation, j’aurais arrêté depuis plusieurs mois. »
• Mais vous avez rechuté lors de la saison sur herbe, non ?
« Oui, en juillet, on a cru au début qu’il s’agissait des tendons opérés. En fait, cela n’avait rien à voir. Les médecins ont constaté qu’il s’agissait d’une autre lésion musculaire et que les tendons n’étaient pas touchés. »
• Durant votre longue carrière, jamais vous n’aviez arrêté aussi longtemps ?
« Je subis ce problème depuis presque deux saisons en ayant plus ou moins mal et je n’avais jamais été opéré. Les infiltrations pour calmer la douleur, ça va un temps. Auparavant, je n’avais pas stoppé plus de huit semaines. »
• Donc, vous voilà à l’Open de Moselle en tant qu’invité. Content, évidemment !
« Très. J’aime Metz. Et je le répète, mon envie de jouer est énorme. La compétition me manque. »
• Revenir à votre ancien niveau paraît un objectif incroyable… « Un beau challenge. Un beau défi. C’est évident que je n’attends pas grand-chose en cette fin d’année. L’important, déjà, est d’être sur le court, de pouvoir fournir un gros travail. »
« Passe la balle, Passe l’espoir »
• Pendant cette période où vous avez été écarté des terrains, on vous a vu sur Canal +. Sébastien Grosjean, nouveau consultant ?
« Non, c’était ponctuel, pendant l’US Open. J’ai davantage occupé mon temps à lancer ma fondation, sous l’égide de Jean-Luc Lagardère et de la Fondation de France, pour venir en aide aux victimes des maladies orphelines : " Passe la balle, passe l’espoir ". »
• Pour un sportif de haut niveau, c’est tout à votre honneur.
« Ce n’est pas du tout une question de reconnaissance. Simplement, je suis parrain d’un petit garçon malade depuis huit ans, j’ai trois enfants et je mesure l’énorme chance que je possède. J’ai donc décidé de m’investir un peu plus. »
• Pendant votre absence des courts, le tennis mondial a -t-il évolué ?
« Il y a deux ou trois joueurs qui ont vraiment progressé : Del Potro, Murray, Djokovic et sinon, on a en arrive toujours aux deux mêmes : Federer et Nadal. Et eux aussi se sont améliorés, sans aucune contestation possible ! Ils étaient déjà haut tellement que cela se voit moins. »
• Comment percevez-vous la densité du tennis français actuel ?
« Il est dense mais il ne faut pas oublier un récent passé. Notre tennis affichait déjà une belle densité. Nous avons connu de belles périodes. D’ailleurs, en ayant trois joueurs dans le top 10 en début d’année, on aurait pu s’attendre encore à de meilleurs résultats comme en Grand chelem ou en coupe Davis où nous avons laissé passer une grosse occasion d’aller en finale puisque la République Tchèque, qui nous a battu au 1er tour, y est arrivée. »
• Faut-il critiquer Tsonga, Monfils et Simon ?
« Non car l’année qui suit une éclosion est toujours délicate. Confirmer est le plus difficile. Leur marge de progression étant importante, ce n’est que partie remise ! »
He's happy to be back on court. He miss the competition. He can't serve 200 Km but he feels no more pain on shoulder. He hasn't great expectations for the end of the year, his goal is 2010 and he wants to play 2 years.

Last edited by soulage : 09-21-2009 at 11:50 AM.
Old 09-22-2009, 10:26 AM   #103
country flag aliasthad
Registered User

aliasthad's Avatar

aliasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond reputealiasthad has a reputation beyond repute

Thanks for all the updates and video - I'd never hear of Seb otherwise!
aliasthad is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-22-2009, 07:22 PM   #104
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

He plays tomorrow not before 5 pm and he has also entered Rennes in week 41.
Old 09-22-2009, 08:33 PM   #105
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

ehheheheheh yeahhh it sounds like the true come back !
Welcome back on the Tour, Seb !
Try your best, don't injure again, enjoy !

Guy Forget
Reply

Thread Tools

Posting Rules