Roger news and articles - Page 111 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 02-17-2012, 01:03 PM   #1651
country flag SUKTUEN
Registered User

SUKTUEN's Avatar

SUKTUEN has a reputation beyond reputeSUKTUEN has a reputation beyond reputeSUKTUEN has a reputation beyond reputeSUKTUEN has a reputation beyond reputeSUKTUEN has a reputation beyond reputeSUKTUEN has a reputation beyond reputeSUKTUEN has a reputation beyond reputeSUKTUEN has a reputation beyond reputeSUKTUEN has a reputation beyond reputeSUKTUEN has a reputation beyond reputeSUKTUEN has a reputation beyond repute
Default Re: Roger news and articles

SUKTUEN is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 02-26-2012, 05:56 PM   #1652
country flag mcavoyfan
Registered User

mcavoyfan's Avatar

mcavoyfan has a reputation beyond reputemcavoyfan has a reputation beyond reputemcavoyfan has a reputation beyond reputemcavoyfan has a reputation beyond reputemcavoyfan has a reputation beyond reputemcavoyfan has a reputation beyond reputemcavoyfan has a reputation beyond reputemcavoyfan has a reputation beyond reputemcavoyfan has a reputation beyond reputemcavoyfan has a reputation beyond reputemcavoyfan has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by shanks View Post
http://www.atpworldtour.com/News/Ten...l-Burning.aspx

FIRE STILL BURNING FOR FEDERER
Rotterdam, The Netherlands
by ATP Staff | 13.02.2012

© Henk Koster
Roger Federer practised for an hour with Juan Martin del Potro on Monday.
World No. 3 Roger Federer declared his competitive fires are still burning brightly on Monday ahead of appearing as the top seed at the ABN AMRO World Tennis Tournament in Rotterdam.

Since his last appearance in Rotterdam, seven years ago, Federer has won 12 more Grand Slam championships, taking his record-breaking total to 16 major trophies. But he has been forced to give way at the top of the South African Airways ATP Rankings to Novak Djokovic and Rafael Nadal, losing to the latter in the recent Australian Open semi-finals.

Now aged 30, and with a family – wife Mirka and twin daughters, Charlene Riva and Myla Rose – it was put to Federer that perhaps he might start to wind down now. It was a suggestion the Swiss quickly rebuked, instead declaring he is intent on returning to the World No. 1 spot, a position he held for 285 weeks.

Buy Tickets | TV Schedule

Discuss On Facebook

"I think I do [still] have the pressures of a World No. 1," said Federer. "That never really changes with all the success I’ve had. I have the same attention; there’s just different stories written. I’ve had a wonderful career so far. The fire is the same, basically. It’s just in terms of having a family now and not being World No. 1.

"But I take so much joy out of playing this sport and travelling the world still. I do care mostly about trying to win tournaments. That’s what’s important. That’s how I could get back to World No. 1 potentially. I have to get back to winning ways again after losing the last two, and I hope I can start doing that on Wednesday."

Federer first made his debut at the ATP World Tour 500 indoor hard-court tournament in Rotterdam in 1999, but is playing this year for the first time since 2005, when he won the title with victory over Ivan Ljubicic.

Read: "Federer Fearless At 30" In DEUCE

"I’m very happy to be back," said Federer, who went straight from Rotterdam airport to the Ahoy Stadium for a four-hour stint that included a pre-tournament press conference, a one-hour practice with Juan Martin del Potro, an autograph session with fans, and a meeting with corporate guests.

"I know this tournament from way back when; ’99 was my first time," continued the Basel native. "I played really well from the start and it’s a tournament I’ve always enjoyed coming back to. I can’t believe it’s been so long. This time around everything just seemed perfect and I’m really happy to be here and healthy after the Davis Cup weekend. I’m really excited about the Wednesday start for me."
Gotta love Fed's optimism!!
Go Roger, your fans are always with you!!!

JUAN MARTIN DEL POTROJO-WILFRIED TSONGARICHARD GASQUET

Not a fan of Nadal or Djokovic but respect their achievements
mcavoyfan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-27-2012, 12:43 PM   #1653
country flag SUKTUEN
Registered User

SUKTUEN's Avatar

SUKTUEN has a reputation beyond reputeSUKTUEN has a reputation beyond reputeSUKTUEN has a reputation beyond reputeSUKTUEN has a reputation beyond reputeSUKTUEN has a reputation beyond reputeSUKTUEN has a reputation beyond reputeSUKTUEN has a reputation beyond reputeSUKTUEN has a reputation beyond reputeSUKTUEN has a reputation beyond reputeSUKTUEN has a reputation beyond reputeSUKTUEN has a reputation beyond repute

Old 02-28-2012, 02:52 PM   #1654
country flag _Chaz
Registered User

_Chaz has a reputation beyond repute_Chaz has a reputation beyond repute_Chaz has a reputation beyond repute_Chaz has a reputation beyond repute_Chaz has a reputation beyond repute_Chaz has a reputation beyond repute_Chaz has a reputation beyond repute_Chaz has a reputation beyond repute_Chaz has a reputation beyond repute_Chaz has a reputation beyond repute_Chaz has a reputation beyond repute

German journalist Jörg Allmeroth did an interview with Fed in Dubai for tennisnet.com. It's only available in German though and I don't have the time (and the motivation as well) to translate all that stuff, so you have to use some (shitty) translator like Google Translate if you don't speak German. I'm sorry for that.

Link for the interview: http://www.tennisnet.com/deutschland...zu-tun/3806269

Quote:
Herr Federer, die letzten Wochen waren einigermaßen turbulent für Sie. Erst das verunglückte Davis-Cup-Spiel gegen die USA, dann der Turniersieg in Rotterdam.

Roger Federer: Es war schon eine Achterbahnfahrt der Gefühle. Aber für mich war es sehr wichtig, dieses Ausrufezeichen in Rotterdam gesetzt zu haben. Ich war richtig gut in Schwung, habe mich durch sehr schwierige Spiele durchgebissen, etwa gegen Davydenko. So war es auch etwas leichter, die Niederlage im Davis Cup hinter mir zu lassen.

In Dubai, wo Sie viel freie Zeit und viele Trainingswochen im Jahr verbringen, erwartet Sie nun gewaltige Konkurrenz. Das Feld besitzt in der Spitze beinahe Grand-Slam-Niveau.

Federer: Um den Titel zu holen, musst du hier einige massive Brocken aus dem Weg räumen. Djokovic ist dabei, Murray, del Potro, Tsonga und andere Topleute. Es ist erstaunlich, was sie hier in den letzten 20 Jahren aufgebaut haben.

Für Sie ist es ein zweites Heimturnier, neben dem eigentlichen Heimspiel in Basel.

Federer: Klar. Es sind vertraute Wege, bekannte Gesichter, die einem auf Schritt und Tritt begegnen. Ich fahre auch mal hier in den Klub, wenn kein Turnier stattfindet. Und während der Turnierwoche treffe ich viele Freunde und Bekannte. Das ist schon ein angenehmes Gefühl.

Das Jahr 2012 bringt eine Fülle von Herausforderungen, nicht zuletzt das olympische Tennisturnier. Da ist gute Saisonplanung mehr denn je nötig.

Federer: Ich denke, ich habe immer ganz gut abgeschnitten, was die Einteilung des Tennisjahres anging. Und da wird 2012 hoffentlich keine Ausnahme sein. Im Frühling werde ich sicher auch kurzfristig Dinge entscheiden müssen – bei welchen der großen Sandplatzturniere spiele ich dann wirklich, bei welchen am Ende doch nicht. Eins jedenfalls ist klar: Die Zeit zwischen French Open und US Open wird eine echte Prüfung für alle auf der Tour.

Stimmt es, dass Sie inzwischen sogar eine Olympiateilnahme 2016 in Rio ins Auge gefasst haben?

Federer: Ich habe mal gesagt, dass London keinesfalls das Ende sein muss. Und warum sollte ich auch ausschließen, in Rio dabei zu sein? Dann wäre ich knapp 35. Und in dem Alter haben schon ganz andere Spieler erstaunliche Leistungen vollbracht.

Welchen Stellenwert hat das olympische Turnier für Sie, aber auch für die Profis im Allgemeinen?

Federer: Alle fiebern den Spielen entgegen. Es ist wirklich historisch und einmalig, dass olympische Medaillen in Wimbledon vergeben werden. Ich glaube schon, dass für die meisten Profis dieses Turnier mindestens den gleichen Rang hat wie ein Grand Slam. Und für einige ist es sogar der Event des Jahres überhaupt.

Und einmalig wird auch sein, dass Wimbledon dann eine relativ bunte Angelegenheit sein wird, ohne die übliche Kleiderordnung?

Federer: Ich werde vielleicht selbst ein wenig staunen, wenn ich mit einem roten Shirt auf den Centre Court marschiere. Es wird ganz sicher ein Riesenspektakel werden, das Tennisturnier. Sicher auch ein Höhepunkt der ganzen Spiele in London.

Nun werden Sie allerdings in diese ganz großen Tenniswochen des Jahres ohne aktuellen Grand-Slam-Titel in der Hand gehen. Spukt einem das im Kopf herum, diese Serie von verpassten Titelchancen, die Dominanz eines Spielers wie Novak Djokovic?

Federer: Sorgen müsste ich mir machen, wenn ich wirklich keine Chance mehr sähe, diese Spieler zu schlagen. Wenn ich spürte: Du gibst dein Maximum, und es reicht nicht mehr. Wer mich abschreiben will, ist frei, das zu tun. Ich selbst sage mir: Du bist bereit und stark genug, weiter Grand Slams und andere Toptitel zu gewinnen.

Das hieße aber: Sie sehen auch die Chance, noch einmal auf Platz eins der Rangliste zu springen?

Federer: Denke ich jeden Tag meines Lebens daran, noch einmal die Nummer eins zu sein? Nein, sicher nicht. Das betrachte ich ohne jede Verkrampfung. Wenn es im Sommer gut läuft, wenn sich die Höhepunkte jagen, ist das gleichwohl drin. Und dann werde ich mich auch richtig darüber freuen. Aber ich spiele Tennis, um Titel zu gewinnen. Das ist die oberste Leitlinie.

Sie haben allerdings selbst auch davon gesprochen, dass Sie in manchen der großen Matches nicht mehr über dieses Selbstbewusstsein wie in den Jahren Ihrer großen Dominanz verfügt hätten.

Federer: Wenn man Grand-Slam-Titel auf Grand-Slam-Titel gewinnt, sieht die Welt halt anders aus. Das ist selbstverständlich. Das betrifft beide Seiten: Mich und meinen Gegner. Es ist sicher so, dass ich manche Matches verloren habe, weil diese letzten paar Prozent an Zutrauen fehlten.

Viele Experten in der Tenniswelt sprechen gerade von einer goldenen Ära mit den Fabelhaften Vier an der Spitze.

Federer: Es ist eine wunderbare Zeit im Herrentennis, keine Frage. Diese vier Spieler, die sehr konstant da vorne stehen und die meisten Titel gewinnen. Aber ich weigere mich, da ein Ranking draus zu machen: Jede Ära hat ihre Superlative, aber auch ihre eigenen Gesetzmäßigkeiten. War das Duell Federer gegen Nadal interessanter oder besser als Borg gegen McEnroe? Sind die Spitzenprofis heute stärker als vor 30 Jahren? Es ist amüsant, darüber zu diskutieren. Aber es gibt keine gültige, gesetzmäßige Aussage.

Eins kann man allerdings doch feststellen: Die Herausforderungen auf der Tour sind gewachsen. Djokovic brauchte allein für die letzten beiden Matches zum Sieg bei den Australian Open rund elf Stunden.

Federer: Das Spiel ist unheimlich physisch geworden. Du siehst es bei den Grand Slams, wo jedes Match, jeder Satz, jeder Punkt so umkämpft ist. Da gibt es diese Partien, die nur drei Sätze, aber über drei Stunden dauern. Fitness ist ein enorm dominierender Faktor geworden.

Hat es Sie eigentlich erstaunt, dass auch Spieler wie Nadal und Djokovic niemals in den letzten Jahren Leistungseinbrüche erlebt haben?

Federer: Ein wenig schon. Sie sind in sehr jungen Jahren an die Spitze gekommen und niemals wirklich abgefallen. Nicht mal aus den ersten Fünf. Novak hat nun eine komplett andere Statur bekommen, ist sehr viel gefestigter als Profi, psychisch ausbalanciert, körperlich robuster.

Der vergangene Mittwoch muss ein Freudentag für den FC-Basel-Fan Federer gewesen sein. 1:0 gegen Bayern München – doch schon ein kleiner Coup, oder?

Federer: Leider habe ich nicht viel sehen können von dem Match. Ich hab an der Fernbedienung hantiert und keinen Sender gefunden, der's übertragen hat hier in Dubai. Da war nur Marseille-Inter drin. Aber ich bin natürlich sehr glücklich über das Ergebnis. Eine Topleistung.

Wie es scheint, kam Bayern im richtigen Moment als Gegner?

Federer: Sagen wir so: Es hätte auch schlechtere Momente geben können, auf Bayern zu treffen. Gewonnen ist leider nur der erste Satz, mehr auch nicht. Aber es ist wirklich eine Chance da, eine gute Chance, noch eine Runde weiterzukommen. Wer hätte das gedacht?

I also like: Wawrinka | Tsonga | Tipsarevic | Isner | Raonic | Baker

Warm regards: 6-3 6-0 / 6-3 6-4

Last edited by _Chaz : 02-28-2012 at 03:09 PM.
_Chaz is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-28-2012, 11:17 PM   #1655
country flag Eden
Proud to be your fan

Eden's Avatar

Eden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond repute

I had the time to translate the interview. As usual it's far from perfect but still better then a translation with Google I think

„Who wants to write me off is free to do so”

The Swiss talks in this interview about his second home tournament, about the Olympic Games and about the Golden Era in Mens Tennis.

By Jörg Allmeroth, Dubai

Mr. Federer, the last weeks have been quite turbulent for you. First the unsuccessful Davis Cup encounter against the USA, then the tournament victory in Rotterdam.

Roger Federer: It was a roller-coaster of feelings indeed. But it was very important for me to set an exclamation mark in Rotterdam. I had a good run and fought through very difficult matches, for example the one against Davydenko. That made it a bit easier to leave the loss in the Davis Cup behind me.

In Dubai, where you spend a lot of your free time and many practice weeks in the year, you face a strong competition. The entry list of top players nearly has the level of a Grand Slam tournament.

Federer: You have to beat some really tough opponents when you want to win the title here. Djokovic plays, just as Murray, Del Potro, Tsonga and other top players. It is astonishing what they build up here in the last 20 years.

For you it is like a second home tournament beside your real home tournament in Basel.

Federer: Sure. There are known ways, known faces, which you see at every turn. I sometimes drive into the club here when no tournament takes place. During the week of the tournament I meet many friends and acquaintances. That’s a pleasant feeling.

The year 2012 brings a lot of challenges, including the Olympic tennis tournament. That requires a good planning of the season more than ever.

Federer: I think I always did quite well with how I managed to plan the season. I hope 2012 won’t be any different. In spring I will surely have to decide things short-dated – at which of the big clay tournaments I’m going to play and which not in the end. One thing is for sure: The time between the French Open and US Open will be a real test for everyone on the tour.

Is it true that you meanwhile even envisage taking part in the Olympic Games 2016 in Rio?

Federer: I once said that London doesn’t have to be the end. Why should I rule out to participate in Rio? I would be nearly 35 then. In this age some other players were able to accomplish remarkable performances.

How much significance has the Olympic tournament for you but also for the players in general?

Federer: Everyone is looking forward excitedly to this. It is really historically and unique that Olympic medals are given away in Wimbledon. I think that for most of the players this tournament has the same significance as a Grand Slam. For some it might even be the event of the year.

It will be a one-off that Wimbledon will be a colourful event then without the usual dress code.

Federer: I will maybe be surprised myself when I walk on the Centre Court with a red Shirt. The tennis tournament is surely going to be a huge spectacle - surely one of the highlights of the whole games in London.

You are going into these main tournament weeks of the year without a current Grand Slam title in your hand. Do you think about all the missed title chances and the dominance of a player like Novak Djokovic?

Federer: I would be concerned when I wouldn’t see any more chances to beat those players and when I would feel: You are giving your maximum but it isn’t enough anymore. Who wants to write me off is free to do so. I say to myself: You are ready and strong enough to win more Grand Slam titles and other main tournaments.

That means that you see the chance to reach #1 again in the ranking one day?

Federer: Do I think every day about being #1 again one day? No, I don’t. I see it without any tension. When everything works well in the summer when the highlights happen it is possible and then I will surely be happy about it. But I play tennis in order to win titles. That’s the most important guideline.

You mentioned yourself that you don’t have the same self-confidence in big matches like you had in the years of your dominance.

Federer: When you win Grand Slam tournament by Grand Slam tournament the world looks different. That’s naturally. For both sides: My one and my opponent. It’s surely the case that I lost some matches where I didn’t have the last percent of confidence.

Many experts in the tennisworld talk about the current Golden Era of the fabulous four players at the top.

Federer: It’s a great time for Menstennis, that’s without a question. To have these 4 players who are constantly at the top and win most of the titles. But I refuse to make a ranking: Each Era has their superlatives but also their own regularity. Was the duel Federer against Nadal more interesting or better as Borg against McEnroe? Are the top athletes today better as the ones of 30 years ago? It is amusing to discuss about all this. But there is no valid point.

One thing which we can notice is that the challenges on the tour have increased. Djokovic nearly needed 11 hours for his last 2 matches to win the Australian Open.

Federer: The game has become incredible physically. You can see it at the Grand Slams where each match, each set, each point is highly competitive. There are matches with 3 sets but which last more than 3 hours. Fitness has become an extremely dominant factor.

Is it astounding for you that players like Nadal and Djokovic didn’t had any trips in the last years?

Federer: A little bit, yes. They reached the top when they were very young and they didn’t fall, not even out of the best 5. Novak has got a completely different physique now, is more stable as a professional, mentally balanced and physically more robust.

Last Wednesday must have been a day of rejoicing for the FC Basel fan Federer. The 1:0 victory against Bayern Munich was really a little coup, right?

Federer: Unfortunately I wasn’t able to see much of the match. I was plying with the remote control and couldn’t find a TV station which broadcasted the match here in Dubai. They only had Marseille against Inter. But of course I’m very happy about the result. That was a top performance.

It seems that Bayern was the opponent at the right time.

Federer: Let’s say that there could have been worse moments to play against Bayern. Unfortunately only the first set has been won, nothing more. But there is a chance, a really good one, to go one round further. Who would have thought this?
Eden is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-29-2012, 12:25 AM   #1656
country flag Kat_YYZ
Registered Fed fan

Kat_YYZ's Avatar

Kat_YYZ has a reputation beyond reputeKat_YYZ has a reputation beyond reputeKat_YYZ has a reputation beyond reputeKat_YYZ has a reputation beyond reputeKat_YYZ has a reputation beyond reputeKat_YYZ has a reputation beyond reputeKat_YYZ has a reputation beyond reputeKat_YYZ has a reputation beyond reputeKat_YYZ has a reputation beyond reputeKat_YYZ has a reputation beyond reputeKat_YYZ has a reputation beyond repute

thanks Doris
Old 02-29-2012, 04:14 AM   #1657
country flag Fed_Ds
Registered User

Fed_Ds's Avatar

Fed_Ds has a reputation beyond reputeFed_Ds has a reputation beyond reputeFed_Ds has a reputation beyond reputeFed_Ds has a reputation beyond reputeFed_Ds has a reputation beyond reputeFed_Ds has a reputation beyond reputeFed_Ds has a reputation beyond reputeFed_Ds has a reputation beyond reputeFed_Ds has a reputation beyond reputeFed_Ds has a reputation beyond reputeFed_Ds has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Eden View Post
„Who wants to write me off is free to do so”
Roger

thanks Doris, love to hear from him always.
Fed_Ds is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-29-2012, 01:00 PM   #1658
country flag SUKTUEN
Registered User

SUKTUEN's Avatar

Old 03-02-2012, 09:13 PM   #1659
country flag duong
Registered User

duong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond repute

Federers funny quotes about the hawk-eye, also speaks of his website and facebook :

http://gulfnews.com/sport/tennis/fed...adget-1.989209

Quote:
Federer bats for human judgement over gadget
By Alaric Gomes, Senior Reporter
Published: 00:00 March 3, 2012

Dubai: Former world number one Roger Federer has spoken out in favour of human judgement over the use of Hawk-Eye technology in tennis.

"What I like without Hawk-Eye is just the players challenging the umpires more often. The umpires had to be very aware. People today don't lose any energy over arguing with umpires any more, which back in the day we used to. I think also their mental strength came into play more often," Federer told the media following his Dubai Duty Free Men's Open quarter-final win over Russia's Mikhail Youzhny late on Thursday.

"Now you just move from point to point to point so you don't see that much character any more. That's kind of what I miss, because I just felt it was going to even out eventually throughout your career with all the good and bad calls."

Federer has never been a great fan of the use of Hawk-Eye in tennis. In fact, he has gone on record urging organisers to stop using it, saying it's "killing" the sport.

And he would be in support of spectators getting a good view of arguments with umpires in the absence of Hawk-Eye.

"I think some fans who have never seen Hawk-Eye think it's amazing to see how accurate or inaccurate, whatever, it can be. I mean, I believe it's pretty accurate," he said with a hint of irony.

"So I see fans liking that, but then those are maybe the ones who don't remember the arguments back in the day with the umpires, which was when the booing starting, fans getting behind you or against you. I mean, those were the good days, sometimes."

The former world No 1, a four-time winner here, is aware of the huge following he has via social media websites, which show he has more than ten million fans following him this week.

"Yes. More than Switzerland has people," he said laughing. "I don't know if the ten million are on live score or watching my match, but I definitely feel great support by my followers, how they're into it.

"My website has been up and running a long time. They've been really so supportive of me for such a long time and always present in the stadium and showing their colours and support. Also I guess on Facebook or other websites and so forth I know that I also have a lot of the support.

"So I try to be as good as I can with information. I don't like to post too much sometimes. I like to do it when I think it's the right time. So far, there's not too much complaint.

"I guess you can always give more [information], but then it eventually maybe gets a bit silly if you post too much stuff.

"I try to do what I feel is natural and so far it's been fun. It's got to be fun for me and not a must, otherwise I wouldn't be doing it."
Old 03-03-2012, 10:51 AM   #1660
country flag SUKTUEN
Registered User

SUKTUEN's Avatar

Old 03-10-2012, 07:58 PM   #1661
country flag castrationcult
Registered User

castrationcult's Avatar

castrationcult has a reputation beyond reputecastrationcult has a reputation beyond reputecastrationcult has a reputation beyond reputecastrationcult has a reputation beyond reputecastrationcult has a reputation beyond reputecastrationcult has a reputation beyond reputecastrationcult has a reputation beyond reputecastrationcult has a reputation beyond reputecastrationcult has a reputation beyond reputecastrationcult has a reputation beyond reputecastrationcult has a reputation beyond repute

Greetings all

Some of you may be aware of the superb UK-based Federer blog peRFect-tennis. I have been kindly allowed to write a post about the great man and his difficulties in the past few years in dispatching some of his larger and more powerful foes.

Please let me know how wrong I am/ how I have over-analysed a few losses caused by bad form

http://www.perfect-tennis.co.uk/a-fed-for-all-seasons/

https://twitter.com/#!/TennisNiche
castrationcult is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-19-2012, 02:37 PM   #1662
country flag Eden
Proud to be your fan

Eden's Avatar

Eden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond reputeEden has a reputation beyond repute

Roger Federer concedes nothing, to opponents or to age

Federer, who's won a record 16 major titles, is 30, an age when many players in the punishing sport of tennis are thinking retirement. But he just keeps winning, including Sunday's Indian Wells final.

By Bill Dwyre

March 18, 2012

It is not merely the laws of tennis that Roger Federer is defying. It is the laws of nature, of logic, of aging and human endurance.

He is 30 years old and is amused when that is even brought up. They make movies about bionic men. Federer should star in the next one.

When he beat John Isner in Sunday's BNP Paribas Open final, it wasn't so much that he won, but that his winning appears to foreshadow more of the same. And that it continues on a level of tennis that demands a near-perfect body more than a near-perfect forehand.

The score Sunday was 7-6 (7), 6-3. Isner is 6 feet 9, is just starting to make a breakthrough, and even he understands the rigors of the game he plays for a living. He is 26, but says he is one of the lucky ones, because he went to college, got his degree from the University of Georgia and was spared the wear and tear of those years on his body that would have been inflicted by the pro tour.

Pro tennis is played mostly on hard courts now. It has standardized the game for promoters and shortened careers for players. The years of many matches on grass and clay, softer and more forgiving surfaces, are gone. Three of the four Grand Slam events — the Australian Open, Wimbledon and the U.S. Open — were once played on grass. Now, only Wimbledon and the French Open (red clay) are still contested on their traditional surfaces; the other two are hard-court tournaments.

Rafael Nadal is among the best ever to play the game. With 10 major titles, some project him to pass Federer's record 16. He will be 26 in June and won his 10th major last year at his favorite, the French, which he has won six times. But what appeared to be an unstoppable run a few years ago has been slowed by injuries — mostly sore knees — and Nadal went on an uncharacteristic tangent in a news conference after one of his matches here the other day, citing the need for tennis to understand how hard courts were breaking down all the players.

If he had thought that through, he would have amended it to "breaking down all the players, except Federer."

Federer has been a regular on the pro tour since 1999. Earlier this year, he passed the 1,000 mark in tour matches played. You can count on one hand the number of injuries he has had, at least those he's publicly acknowledged.

As he did against Isner on Sunday, and as he has throughout his career, Federer seems to float when others run. He gets to the ball without noticeable effort, and he hits it the same way. His demeanor is similar — unruffled, in control and stunned that anyone would perceive otherwise.

Isner had him right where any self-respecting big server would want him in the first-set tiebreaker. He had a 3-2 lead and four service chances ahead. The math is simple. Convert all four and you win the tiebreaker. The math should have been equally simple across the net, but it probably never occurred to Federer. He knew, as did just about everyone in the packed stadium — capacity 16,100, but they actually let in 16,668 Sunday — that Federer would figure something out.

At 7-7 point on Isner's serve, Federer hit a half-lob, half-passing shot that somehow got over the head of the 6-9 Isner and dropped like a sack of potatoes onto the baseline.

Isner called it "that backhand pass lob, whatever it was."

That gave Federer his fourth set point, which he converted on his serve, and Isner had learned the lesson: If it is a crucial time and Federer hits the shot, it will go in.

Along about the time Federer lost in an agonizing semifinal at last year's U.S. Open to Novak Djokovic, holding two match points and a 2-0 sets lead, many who type on computers and babble into microphones for a living began to theorize what appeared obvious: Federer's career is in the twilight. Let's show respect and celebrate the old guy as he hits a few more overheads before settling in next to a fireplace in a ski lodge in Switzerland.

But wait. It appears that rumors of Federer's demise are premature.

Since that U.S. Open semifinal, Federer has won 39 of 41 matches. He's 22-2 this year, the losses to Nadal in the Australian semifinals in January and to Isner in a Davis Cup match in February. Saturday in the semifinals, he avenged the Nadal loss. Sunday, he did the same with Isner.

Federer certainly understands the dynamics of being Roger Federer much better than the typists and babblers. He addresses his injury history by saying he has been mostly lucky. He says being No. 1 is not high on his list of goals now —- even though he is No. 3 and was the top guy for five of six years, starting in 2004 — because Djokovic is so good and so entrenched. He says he understands what is written and said about him being in decline.

"It's the age that people talk about right now," he said Sunday. "Some don't understand how you can play tennis at 30, which is shocking to me."

It's not shocking to all the players in the trainer's room, with ice on their knees.

In a ceremony after his win, Federer collected a check for $1 million and a trophy representing his record fourth Indian Wells title.

He told the crowd he'd be back. The 16,668, part of another record tournament attendance of 370,406, cheered that, even though, it is clear now, there was never a doubt.

Roger Federer, the amazing man from Switzerland, has much magic left. It is only a matter of where and when the next rabbit comes out of the hat.

Source: http://www.latimes.com/sports/la-sp-...4478267.column
Eden is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-19-2012, 05:35 PM   #1663
country flag Sunset of Age
Anathemaniac

Sunset of Age's Avatar

Sunset of Age has a reputation beyond reputeSunset of Age has a reputation beyond reputeSunset of Age has a reputation beyond reputeSunset of Age has a reputation beyond reputeSunset of Age has a reputation beyond reputeSunset of Age has a reputation beyond reputeSunset of Age has a reputation beyond reputeSunset of Age has a reputation beyond reputeSunset of Age has a reputation beyond reputeSunset of Age has a reputation beyond reputeSunset of Age has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Eden View Post
[b]Roger Federer, the amazing man from Switzerland, has much magic left. It is only a matter of where and when the next rabbit comes out of the hat.

Source: http://www.latimes.com/sports/la-sp-...4478267.column
I really liked that last sentence.
Well in six months time we've already seen six rabbits jump from the hat.
Hopefully more to follow.

Am I still here? As one, with The Fear?
Am I still alive? I'm still f*cking ... Here...!"

"The Storm Before The Calm"

Anathema

Into music of the PROG-Dorky-kind? visit my blog or MTF's Prog Rock Thread.
Sunset of Age is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-19-2012, 07:27 PM   #1664
country flag mlrf11
Registered User

mlrf11's Avatar

Location: That soft pink cloud where "my avatar" sent me. ♡ ♡ ♡
mlrf11 has a reputation beyond reputemlrf11 has a reputation beyond reputemlrf11 has a reputation beyond reputemlrf11 has a reputation beyond reputemlrf11 has a reputation beyond reputemlrf11 has a reputation beyond reputemlrf11 has a reputation beyond reputemlrf11 has a reputation beyond reputemlrf11 has a reputation beyond reputemlrf11 has a reputation beyond reputemlrf11 has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Sunset of Age View Post
I really liked that last sentence.
Well in six months time we've already seen six rabbits jump from the hat.
Hopefully more to follow.
And I Add - 6 biggest rabbits.
Almost every Roger's point is a rabbit
17 7 ⓇⒻ = Ⓣⓗⓔ ⓉⒺⓃⓃⒾⓈ #1 302

♡ ☼ ❤ ⓇⓄⒼⒺⓇ ❤ ☼ ♡
————————————————————————————————————————
* Haas * Dimitrov * Tsonga * Wawrinka *
The "Who plays tennis?" thread
mlrf11 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-20-2012, 01:49 PM   #1665
country flag SUKTUEN
Registered User

SUKTUEN's Avatar

Reply

Thread Tools

Posting Rules