Indian Wells & Miami 2009 - Page 3 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 03-16-2009, 07:15 AM   #31
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute
Default Re: Indian Wells & Miami 2009

The Indian Wells curse.

He has my entire support for losing it and getting frustrated against guys like Isner, I would need a punching-ball beside me when I have to watch this guy.
I know Gaël apparently drove everybody nuts, but I for myself was just suffering with him yesterday, playing Isner when you're having a bad day at the office must feel like hell.

He seemed to be moving well, but having been unable to pratice during the whole week probably didn't help to feel very serene either. It was just a match to forget, shit happens.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 03-16-2009, 07:20 AM   #32
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

Quote:
La grande attraction tricolore du "French", Gaël Monfils, demi-finaliste 2008, est lui passé au travers de son entrée en matière dans le désert californien, après avoir avalé deux voyages transatlantiques en dix jours.

Finaliste à Acapulco (Mexique) le 1er mars, il est revenu en Europe pour être remplaçant en Coupe Davis face à la République tchèque avant de rejoindre les Etats-Unis. Le tout avec une inflammation ligamentaire à un genou.

"Je n'ai pas été à la hauteur mentalement, a regretté La Monf. Je n'ai pas bien joué mais je vais me remettre au travail pour essayer de bien conclure la demi-saison sur dur à Miami, en espérant que le genou aille bien."

"Je suis un peu frustré de la façon dont les choses se sont passées ici, je n'ai pas vraiment eu de préparation", a-t-il ajouté.

Tout juste entré dans le Top 10 mondial, le Parisien de 22 ans mesure la difficulté de la tâche qui l'attend pour s'y maintenir. "Entrer dans le Top 10, c'est bien mais je crois que le plus dur c'est d'y rester. Les joueurs derrière moi (Fernando Verdasco, Jo-Wilfried Tsonga, David Ferrer) sont des monstres..."
He says he wasn't up there mentally, he played poorly, but he will now go back to work to try to finish the HC season on a better note in Miami, hoping his knee will be fine.
He's a bit frustrated about how things went in IW, he had no real preparation.
Entering the top 10 is great, but he thinks the most difficult thing is to stay in it, the guys behind him are monsters.

Last edited by Truc : 03-16-2009 at 09:54 AM.
Old 03-16-2009, 10:56 AM   #33
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Truc View Post
He has my entire support for losing it and getting frustrated against guys like Isner, I would need a punching-ball beside me when I have to watch this guy.
I only saw the first set and felt, Gael did well, soaked up Isner's power. Howerver, on a given day, players like Isner are very tough to beat.

But of course, Gael who has so much power himself has to step up the court more. It sometimes drives me crazy, to see him not following up his great groundies.

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-16-2009, 12:31 PM   #34
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

His level dropped so badly in the next 2 sets that it made us forget about the 1st set, so it's not bad to have the input of somebody who's seen only the 1st set!

It turned really ugly after that, he was always trailing, looked horribly agitated, he was standing miles behind the baseline to return the serve, so Isner just had to play a short volley after the return, it was a nightmare. He didn't have one single BP in the whole match although Isner was serving only 38% first serves in the 3rd set. Nothing was working in his game, he seemed to have no gameplan at all, he was looking just lost and frustrated out there.

But I have to say Isner played definitely better than he was in Washington 2 years ago, when he was only serve and playing from the stand. His 1st serve stats in the 3rd set look terrible, but he didn't do us the favour of a little choke job either. :-/

Gaël tanked the end of the 2nd set, which I find OK, he had no chance to come back in that set. He was trying again in the 3rd set.
But it's not so easy when you're playing utter crap to get over the frustration and be patient enough, playing Isner doesn't help when one has lost the plot, the game was so disjointed. Sometimes Gaël manages pretty well to get over the fact that he plays ugly tennis, but yesterday he let it completely get to his mind, he looked nervous, maybe tired too.
As much as I hate seeing him lose to Isner, I don't find tragic he will now have almost two weeks to rest, let that knee heal properly and get ready for Miami, I think a little break won't harm.
Old 03-17-2009, 07:24 AM   #35
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

An interview of Gaël in L'Equipe:
Quote:
« C’est de ma faute »
GAËL MONFILS sait pourquoi il a « savonné » dimanche contre le géant américain John Isner, 147e mondial. John « le Building » Isner, wildcard ici, n’avait plus battu un membre du top 25 depuis juillet 2007. C’est tombé dimanche sur Gaël Monfils (6-7, 6-1, 6-4), coupable de s’être déconcentré après un premier set très sérieux. Bobo à un genou, préparation déréglée par la Coupe Davis, faute personnelle, le 9e mondial fait le bilan.

« PREMIER SET, ÇA VA. Mais ensuite, on vous voit vous disperser et disparaître peu à peu…
– Je n’ai pas fait un grand match. J’en étais même loin. Mentalement, je n’y étais pas. Dans un match traquenard comme celui-là (Monfils n’a pas eu une seule balle de break), ça ne pardonne pas. C’est de ma faute, tant pis pour moi.
– Savez-vous pourquoi vous avez “quitté” ce match après un set ?
– Je n’ai pas pu me préparer normalement pour ce tournoi et j’ai payé les pots cassés. De toute la semaine, je ne me suis entraîné que trois-quarts d’heure avec Lapentti et une heure avec mon coach. J’ai une inflammation à un ligament du genou gauche (il portait un bandage sur le court). Ça remonte à Ostrava (Monfils était remplaçant en CoupeDavis) et, il y a deux jours encore, j’avais vachement mal rien qu’en marchant. Avec des anti-inflammatoires, la douleur s’est calmée, le genou a dégonflé, mais c’était pas non plus la joie. Bref, une blessure, une préparation pas super, et voilà le résultat.
– Ces six derniers mois, vous ne perdiez plus de bonne heure dans les tournois. Mais à Marseille et ici, vous avez chuté d’entrée. Vous sentez-vous dans le creux ?
– Euh, non, c’est pas ça l’histoire. À Marseille, contre Paulo (Mathieu), je n’étais pas dedans. Ici, bof, pas terrible. Cela dit, je n’ai pas non plus paumé contre des peintres. Heureusement, au milieu, il y a eu cette finale à Acapulco. Je ne cherche pas d’excuse, mais, en arrivant ici, je n’avais pas assez de tennis derrière moi. Je sentais venir la tuile. Maintenant, j’aurais dû être plus haut mentalement. Je suis un peu en colère contre moi, contre cette fausse préparation… C’est chiant.

« Je veux gagner Roland-Garros »
– Pensez-vous que le fait d’avoir été remplaçant en Coupe Davis vous a porté préjudice ici ?

– Remplaçant, on joue sans jouer, on s’entraîne à petites doses ; c’est certain que ça n’aide pas à arriver dans les conditions idéales pour un Masters Series. J’ai aimé cette expérience, j’ai vraiment aimé, mais là je la paie. Comme quoi, quand on dit que je n’ai pas joué le jeu de l’équipe de France en allant au Mexique… Je fais juste remarquer qu’aujourd’hui c’est moi qui paie. Je suis fier d’avoir été appelé en équipe de France, c’était un honneur, mais cela a nui à “ma pomme” ici. Attention, j’assume ce qui m’est arrivé à Indian Wells. Je mets juste les points sur les “i”.
– Paradoxalement, depuis que vous êtes entré dans le top 10, il y a trois semaines, ce n’est pas joli joli. Y a-t-il un lien ? Ressentez-vous une pression nouvelle ?
– Non, ça ne me stresse pas. Encore heureux ! Le but n’est pas d’entrer dans le top 10, c’est d’aller plus haut que 9e, que 8e, que 5e… Mais c’est vrai que depuis que j’y suis, je prends des claques. Le plus dur, c’est d’y rester dans ce top 10. Regardez : là, je suis 9e et qu’est-ce que je vois ? Je vois que les deux mecs derrière moi (Verdasco et Tsonga), c’est des monstres. Donc, c’est chaud quand même.
– Avez-vous déjà Roland-Garros dans un coin de votre tête ? Là-bas, vous aurez gros à défendre avec cette demi-finale l’an dernier…
– Je ne raisonne pas “défensif”. J’en ai parlé récemment avec Jo (Tsonga) et on est sur la même longueur d’onde. À Melbourne, Jo n’était pas dans l’esprit du mec qui devait défendre sa finale de l’année d’avant. Il était là pour gagner le tournoi. À Roland-Garros, j’aurai cette même mentalité.
– Vous pensez pouvoir gagner Roland-Garros.
– L’an dernier, j’ai vécu un truc méga fort, et la prochaine fois je veux que ce soit encore au-dessus. Moi, je veux gagner Roland-Garros. Pour ça, une fois le tournoi de Miami terminé, on va attaquer direct sur l’opération Roland-Garros avec une bonne préparation physique en Suisse.
– Beaucoup pensent que vous pouvez être le premier à battre Rafael Nadal à Roland-Garros.
– Pourquoi pas ? Mais avant de l’atteindre, il faut déjà battre ses lieutenants, ses sous-chefs et, entre guillemets, c’est plus dur. Un premier tour, contre un bon Monaco, c’est hard. Un quart de finale contre lui (Verdasco passe à proximité), c’est super hard. Mais je pense être aussi un de ces lieutenants de la terre battue. Je pense faire peur à deux, trois personnes. »
FRÉDÉRIC BERNÈS et FRANCK RAMELLA
Old 03-17-2009, 07:42 AM   #36
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Here's a simplified translation of the 1st part, I'll do the rest later:

Isner hadn't beaten a top 25 since July 2007.
- 1st set: OK. But then you started to lose your focus...
- I didn't play a great match. Far from that. I wasn't there mentally. It's fatal in such a tricky match. It's my fault, too bad for me.
- Do you know why you "left" the match after the 1st set?
- I couldn't prepare properly for this tournament and I paid for it. This week I trained only 45 minutes with Lapentti and one hour with my coach. I've been having an inflammation of the ligament of the left knee since Ostrava. It was still hurting a lot just by walking two days ago. The pain got better with the anti-inflammatories and the swelling went down, but well, it still doesn't feel great. An injury, no real preparation, and you see the result.
- You had cut down the early exits in the past 6 months, but in Marseille and here, you lost in the 1st round again. Does it feel like a slump?
- Hmm, no, that's not the real story. Against Paulo in Marseille I wasn't into my match. Here, well, it wasn't great. That said, I didn't lose to amateurs either. Luckily, there was the final in Acapulco too. I'm not looking for excuses, but I wasn't having enough tennis under my belt in Indian Wells. I could sense it coming. Now, I should have been stronger mentally. I'm a bit mad at myself, at this poor preparation... It sucks.
- Do you think having been an alternate in DC harmed you?
- When you're alternate, you practice just a little bit and it sure doesn't help to prepare a Masters Series in the best conditions. I liked this experience, I really liked it, but I'm paying for it now. So when people say I didn't play the game by going to Acapulco... I'd just like to underline that I'm the one who is paying for the DC today. I'm proud to have been on the French team, it's an honor, but it went against me here. But don't get me wrong, I assume what happened in Indian Wells. I just want to spell things out.
Old 03-17-2009, 08:33 AM   #37
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

Quote:
Beaucoup pensent que vous pouvez être le premier à battre Rafael Nadal à Roland-Garros.
In fact, I belong to those "many", however not in the final. It has to be done earlier.

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-17-2009, 11:14 AM   #38
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Really? And I found the question weird because I've never heard anybody say that.
But I like his answer. I like the interview in general, he finds a nice balance imo between admitting his fault and explaining what happened, between being ambitious and arrogant...

The 2nd part:
- Paradoxically, your results haven't been pretty since you entered the top 10 three weeks ago. Is there a link? Do you feel a new pressure?
- No, it doesn't stress me. Thanks God/that really would be the end! (I don't know any colloquial expression to say that in English.) The goal isn't to enter the top 10, it's higher than being ranked at #9, #8, #5... But it's true, my results have been a real blow since I'm in the top 10. The toughest thing is to stay in the top 10. I'm ranked #9 at the moment, and what do I see? The two guys behind me (Verdasco and Jo) are monsters.
- Is Roland-Garros already in your head? You'll have a lot of points to defend there after your semi-final last year...
- I don't think in terms of points to defend. I talked about it lately with Jo and we are on the same wavelength. Jo wasn't feeling in Melbourne like a guy who needed to defend his runner-up points. He was there to win the tournament. It will be my frame of mind in Roland-Garros too.
- You think you are able to win Roland-Garros.
- I experienced something really strong there last year and I want it to be even stronger next time. My goal is to win Roland-Garros. After Miami we will immediately start the Roland-Garros campaign with a good physical preparation in Switzerland.
- A lot of people think you could be the first player to beat Nadal in RG.
- Why not? But before getting that far, one has to beat his lieutenants, his officers, and it's almost tougher. A first round against a good Monaco is hard. A QF against him (showing Verdasco who is just walking along) is extremely hard. But I think I am one of those lieutenants on clay too. I think a few players out there might be afraid of me.
Old 03-17-2009, 11:23 AM   #39
country flag Keijan
Registered User

Keijan's Avatar

Keijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond repute

I'm part of those "many" too. Like he says he's one of the "lieutenants", maybe not the best but he's up there. It's strange that you say you never heard that before Fran, I think the commentators during DC kept saying sth like "Gaël Monfils, 9 in the world and one of the few who has all the weapons to beat Nadal in RG, staying on the bench means a lot about the quality of the French team" etc etc. Everyone is waiting for him to make something big in Roland, if he loses first round,

I like his answer too. And I love his expressions "j’ai pas non plus paumé contre des peintres" "ça a nui à ma pomme"..
Keijan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-17-2009, 01:21 PM   #40
country flag xhr75019
Registered User

xhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond repute

Excellent interview, I like his perspective on things, you're right Fran it is well balanced. It's nice to see Gilou's sense of analysis and forwardness rub on his buddies . I wish Richard could be so outspoken, so many unanswered questions in his case...

SIMONFILS
& TSONGASQUET
+ a few others...
xhr75019 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-18-2009, 09:36 PM   #41
country flag reggie1
Registered User

reggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by xhr75019 View Post
Excellent interview, I like his perspective on things, you're right Fran it is well balanced. It's nice to see Gilou's sense of analysis and forwardness rub on his buddies . I wish Richard could be so outspoken, so many unanswered questions in his case...
I think there always will be Xavier.
Thanks for the article and translations Fran
reggie1 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-19-2009, 07:46 AM   #42
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

His knee is getting better and he's back to work, as he had said after his match. The inflammation is almost gone. He is still in IW (I thought he was going to leave for Miami since he loves it so much there) and practiced a few times in the past two days with Rasheed and with Richard.

MONFILS ET GASQUET AU TURBIN – IL Y A EN CE MOMENT deux sortes de Mousquetaires. Ceux qui se vident la tête en jouant au golf ou en faisant de petites virées shopping (Simon et Tsonga) et ceux qui bossent (Monfils et Gasquet). Comme prévu, sentant poindre la lassitude, Gilles Simon et Jo- Wilfried Tsonga ont laissé leur raquette tranquille mardi et mercredi. Juste après sa défaite ici, d’entrée contre Isner, Monfils jurait qu’il avait déjà faim de travail. Il disait vrai : avant-hier, comme hier, le numéro 2 français, dont l’inflammation au genou gauche a pratiquement disparu, s’est entraîné, tantôt avec son coach Roger Rasheed, tantôt avec Richard Gasquet. Hier, Gasquet a même eu droit en rab à une bonne séance de physique concoctée par Rémy Barbarin, le préparateur physique du Team Lagardère. La nuit dernière, Gasquet devait jouer en double (et à droite) en compagnie de Stanislas Wawrinka.

Last edited by Truc : 03-19-2009 at 08:51 AM.
Old 03-19-2009, 05:23 PM   #43
country flag Tess Gray
Registered User

Tess Gray's Avatar

Tess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond repute

Good to hear his knee is getting better. And also good to hear he & Richard are working hard! I'm surprised as well he hasn't gone to Miami yet, but I guess it sort of makes sense when all the French players are still in IW as well...

When does the Miami draw come out?
Tess Gray is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-19-2009, 08:35 PM   #44
country flag reggie1
Registered User

reggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond repute

Glad to hear the knee is feeling better.
reggie1 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-23-2009, 07:53 PM   #45
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Hanescu or a qualifier in his first match:
http://www.sonyericssonopen.com/3/en...09ATP_MDS1.pdf

(5) RODDICK, Andy USA - BYE
JUNQUEIRA, Diego ARG - (WC) BHAMBRI, Yuki IND
QUALIFIER - HAAS, Tommy GER
BYE - (25) TURSUNOV, Dmitry RUS

(22) SAFIN, Marat RUS - BYE
LJUBICIC, Ivan CRO - HERNANDEZ, Oscar ESP
HANESCU, Victor ROU - QUALIFIER
BYE - (9) MONFILS, Gael FRA

Last edited by Truc : 03-24-2009 at 10:30 PM.
Reply

Thread Tools

Posting Rules