Rotterdam & Marseille 2009 - Page 5 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 02-18-2009, 07:25 PM   #61
country flag Keijan
Registered User

Keijan's Avatar

Keijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond repute
Default Re: Rotterdam & Marseille 2009

What The....
Keijan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 02-18-2009, 07:25 PM   #62
country flag Keijan
Registered User

Keijan's Avatar

Keijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond repute

On a *double* ?
Old 02-18-2009, 07:27 PM   #63
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

he has never win a match in marseille ? maybe a malediction
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-18-2009, 07:27 PM   #64
country flag Jess22
Registered User

Jess22's Avatar

Jess22 has a reputation beyond reputeJess22 has a reputation beyond reputeJess22 has a reputation beyond reputeJess22 has a reputation beyond reputeJess22 has a reputation beyond reputeJess22 has a reputation beyond reputeJess22 has a reputation beyond reputeJess22 has a reputation beyond reputeJess22 has a reputation beyond reputeJess22 has a reputation beyond reputeJess22 has a reputation beyond repute

Can't believe that This match deserved to have been won in the 2nd set
Old 02-18-2009, 07:29 PM   #65
country flag xhr75019
Registered User

xhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond repute

PHM : most of the time you want him to win and he looses. On rare occasions you want him to loose and he wins....

SIMONFILS
& TSONGASQUET
+ a few others...
xhr75019 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-18-2009, 07:31 PM   #66
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

Well, Marseille is the right place for having this kind of stupid defeats as I don't care about the tournament.
But it was truly ridiculous.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-18-2009, 09:01 PM   #67
country flag simplet
Registered User

simplet's Avatar

simplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond repute

As long as he doesn't learn how to take control of the points in these moments, he'll always have those kind of stupid surprises. You can't always hope for the other guy to make a mistake, especially not when you're two or three points from losing the set or the match....
simplet is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-18-2009, 09:04 PM   #68
country flag Keijan
Registered User

Keijan's Avatar

Gaël's interview after his loss to Paulo. Before reading it I just wanted to but now... He sounds so sick with himself and disgusted. His own words : total crap, frustrated, trashy, he's the only one to blame, etc. Could someone give him a big hug please ?

Quote:
Arrivé en conférence de presse immédiatement après sa défaite contre Paul-Henri Mathieu, Gaël Monfils n'a pas mâché ses mots sur la qualité de sa prestation : «C'était un match pourri. » Et le Français est revenu sur son choix de disputer la semaine prochaine le tournoi d'Acapulco sur terre battue juste avant la Coupe Davis sur dur en République tchèque : «Quand j'ai fait mon programme, je n'avais aucune certitude d'être dans l'équipe. Si je suis sélectionné, je serai à 100% et Guy le sait très bien. »

« Gaël Monfils, comment analysez-vous votre match ?
Je suis très déçu et frustré par ma performance. J'ai mal joué. Je n'étais pas agressif, j'étais loin de ma ligne, je ne tapais pas. Au début, ça allait parce qu'il faisait des fautes. Après il a peut-être un peu mieux joué, mais le match était pourri. Du fond de court, je ne lâchais pas mes coups. Je n'ai pas fait de revers gagnants et je n'ai pas lâché de grands coups droits.

Vous n'avez converti qu'une balle de break sur onze.
Justement. Lors des moments importants, je ratais ou je ne tentais pas assez. De son côté, il a fait ce qu'il avait à faire. Je jouais court et sans poids dans la balle. C'était nul.

Comment l'expliquez-vous ? Aviez-vous récupéré de votre gastro-entérite ?
J'étais un peu fatigué. Après Rotterdam, je ne me suis pas beaucoup entraîné. Aujourd'hui, c'était un des premiers jours où je me sentais mieux physiquement. Je n'avais pas d'énergie, c'est bizarre. Je ne jouais vraiment pas bien. Ca arrive. J'ai eu du mal à récupérer et il a fait ce qu'il avait à faire : mettre la balle dans le terrain et m'agresser. Au début, je pense qu'il était un peu tendu et il a commis un peu plus de fautes.

Avez-vous des regrets ?
Je m'en veux. Je n'arrive pas à gagner un match ici. C'est frustrant. Me dire que je suis si proche de rentrer dans les dix voire y être la semaine prochaine et faire un match comme ça, c'est chiant.

Pouvez-vous expliquer votre choix d'aller disputer le tournoi d'Acapulco sur terre battue la semaine prochaine avant la Coupe Davis ?
J'en ai parlé avec Guy (Ndlr : Forget, le capitaine de l'équipe de France). Quand j'ai fait mon programme, je n'avais aucune certitude d'être dans l'équipe. A ce moment-là, j'ai donc fait un choix plus personnel. On a peut-être eu une discussion un peu trop tardive par rapport à la date limite (Ndlr : six semaines avant le début du tournoi). Maintenant les règlements sont vraiment durs à l'ATP, on ne peut pas se retirer. Donc j'irai là-bas et je jouerai à fond quoi qu'il arrive. Je vais jouer sur terre battue, cela me fait plaisir. Si je réussis la transition dur-terre battue, ce sera pareil dans l'autre sens. Si je suis sélectionné, je serai à 100% et Guy le sait très bien.

Cette défaite est-elle embêtante pour la sélection en Coupe Davis ?
Pour la sélection, je ne m'en fais pas trop. Je pense que j'ai de bonnes chances d'être dans le groupe, ce n'est pas un match qui va enrailler ma sélection. Cela m'agace surtout pour moi. Cela fait longtemps que je n'ai pas perdu au premier tour et que je réalise un match aussi dégueulasse. »
Old 02-18-2009, 09:15 PM   #69
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

I just wanted to post it too. He's MAD! The interview is great, it's a very normal reaction.

He says he was playing poorly, he wasn't aggressive enough, he wasn't striking the ball well. It was good enough at the beginning because Paulo was making a lot of UE, but it was a crappy match. He wasn't going for his shots from the baseline, He didn't hit one single winner on the BH side, his big FH wasn't working either.
He was too passive on BP, there was no power in his shots, they were too short, it was crap.
(He's so mad! It wasn't that bad, he was totally dominating the first 2 sets with his big serve. He just choked it away badly at 5-4, so I understand he's absolutely mad at himself for losing that match, but his level of game was good enough during 2 sets for a 1st round.)

They ask him if he was still weakened by his gastroenteritis, he says he's a bit tired, he hasn't practiced a lot since Rotterdam, today was the first day he was starting to feel a bit better. He had no energy. It was strange.
And again, he's mad at himself, etc. It's so frustrating to not be able to win a match in Marseille. To think that he's about to enter the top 10 and played such a bad match really sucks.

Then he's asked about Acapulco and why he's playing there. He wasn't sure to be on the DC team when he made his schedule. It was a personal choice. Maybe they should have talked about it earlier with Forget, he had to enter it 6 weeks ago already. The rules are strict, he has to play now, so he will go there and give his all. He's happy to play on clay. If he manages the transition hard/clay well, he can do the opposite too. He will be 100% ready if Forget picks him for the DC.

He isn't worried his defeat in Marseille will jeopardize his chances to play DC, he thinks he has good chances to be on the team. It's more for him. It's very frustrating. It's been a long time he hadn't lost in a 1st round, playing such a disgusting match...
Old 02-18-2009, 09:28 PM   #70
country flag simplet
Registered User

simplet's Avatar

simplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond repute

He's pretty lucid about his match. It was pretty crappy. No point in beating himself up so bad though, it's a pretty meaningless loss. Let's just hope he learns from it.

Otherwise I don't think it's such a bad idea to play Acapulco. There really aren't many top players over there, and the ones that are going to be there are good match-ups for him. I think from that "top 30 players schedule" thread on GM only Nalbandian, Almagro and Robredo are going. He's won his last matches against all three, often pretty easily, and they don't seem to be in the form of their lives (especially Almagro who lost to Oscar Hernandez this week! And I think he would have been the most dangerous for gael in good form). Surely if he wins an ATP 500 tournament, it can't be bad for his ranking and his confidence. He'll have a week with davis cup to train on hard courts afterwards, and I think Indian Wells has a big draw, so he should have a couple of easy matches to get into the tournament?

Last edited by simplet : 02-18-2009 at 09:34 PM.
simplet is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-18-2009, 09:50 PM   #71
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

It's funny to me he was feeling so hopeless out there when he was looking so comfortable on his service games. I'm not saying his allround game was great, but he was totally cruising on his serve, he had BP in every service game of Paulo, he would have won that match very comfortably had he taken just 1 of those 10 wasted BP, it was solid enough for a 1st round match coming back from illness. He's way too harsh with himself.
He has played so many really unbelievably crappy matches in the past, it's weird he can't get over his level in that match. Gilles was much "crappier" yesterday! It's something he badly needs to work on if he's feeling that way now. I thought it was one of his qualities, on the contrary - not getting frustrated when he plays poorly. It's an important quality.
But I can understand his incredible choke jobs better if he was feeling so crap on the court.

As for me, I don't mind his loss, I prefer him to recover and be completely fit again. And since he plays Acapulco, I definitely prefer him to have more time to adjust to clay and to the jetlag, so it's really not bad at all.
But I had no idea it was so important for him to finally win a match in Marseille. Nobody cares, Gaël!

Last edited by Truc : 02-18-2009 at 11:07 PM.
Old 02-18-2009, 10:03 PM   #72
country flag Keijan
Registered User

Keijan's Avatar

The interview happened very quickly after his loss, he didn't have the time to breathe a bit and reflect on it. He's so competitive, it's understandable that he feels so bad, especially since he should have won it from the second set. But a good night of sleep and tomorrow he'll discover there are worse things than losing in Marseille or playing a crappy match (which was not so crappy in the end, as we all seem to agree. I would just take off all those missed BP and that double fault in the end ). And after all he enters the top ten, not in the wonderful way that he (and we) probably imagined but still, it's an amazing achievement. Why couldn't the stupid journalists tell him just that

I'm a bit worried about that Acapulco tournament. All the way to South America, and then back for the DC, it's really tiring -especially since he's one of the favourites there and could easily win the whole thing, or at least make the final. I really want him to do well at DC, and I also feel like it's a far more important even to him than Acapulco.

Hope he and Simon don't only hug when they beat other players, but also when they're defeated. This way Gillou can give him a comforting hug and make him feel better
Old 02-18-2009, 10:28 PM   #73
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

It's cute when he says it sucks to maybe enter the top 10 next week already with such a disgusting performance! I love this interview because he's often been too polished lately with the media for my liking, he sounds more natural this time.
He usually is very evasive about his ranking, so I wasn't sure he knows that he will be top 10 next week (unless Jo wins Marseille) and it's important to him - but I guess it is if he says that.
Old 02-18-2009, 10:54 PM   #74
country flag Keijan
Registered User

Keijan's Avatar

Quote:
He usually is very evasive about his ranking, so I wasn't sure he knows that he will be top 10 next week (unless Jo wins Marseille) and it's important to him - but I guess it is if he says that.
Crap, I had forgotten about that. Okay Jo, be a good boy and lose to Gillou in the final please
Old 02-19-2009, 07:00 AM   #75
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

You're optimistic, the way Gilles is playing atm!

Gaël says in L'Equipe he had thought of playing all the South American tournaments, that's why he decided to play Acapulco. It still doesn't make much sense, he had clearly said some time ago that he was playing Rotterdam and Marseille because of the DC. He must have thought at one point he wouldn't be on the DC team.
There also is an interview of Forget in L'Equipe, he's asked about that choice and he says he told Gaël: either you win Acapulco and you arrive in Ostrava full of confidence or you lose in the 1st round and if you're on the team, you come back as soon as possible.

Forget sounds so conservative again, some statements of the 4 guys about DC make him smile, they don't realize what it means to play in DC, he whines Hagelauer was the best trainer, but the young guys wanted somebody who was closer to them (thanks God! I've always found Hagel very doubtful towards Gaël), it is out of question to focus on the singles and take the risk to sacrifice the doubles...

Last edited by Truc : 02-19-2009 at 07:18 AM.
Reply

Thread Tools

Posting Rules