Rotterdam & Marseille 2009 - Page 3 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 02-14-2009, 09:29 PM   #31
country flag Cloudygirl
Registered User

Cloudygirl's Avatar

Cloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond reputeCloudygirl has a reputation beyond repute
Default Re: Rotterdam & Marseille 2009

Poor Gael I wanted to give him a massive hug today
Cloudygirl is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 02-14-2009, 10:38 PM   #32
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

"I feel sorry for Gael," Nadal told reporters. "He did not play his best because of stomach problems and I was thinking more about him than myself.
"I saw him vomit when I went to the toilet after the first set. That disturbed my concentration and afterwards I made more mistakes."

http://uk.reuters.com/article/tennis...BrandChannel=0

And there are tons of idiots on French websites who don't believe Gaël was sick tonight. It's a bit crazy, but never mind, with his current results it's not hard to get over the bashing.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-14-2009, 11:11 PM   #33
country flag Keijan
Registered User

Keijan's Avatar

Keijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond repute

Merci ! Je cherchais leurs interviews à tous les deux justement (on n'a jamais droit à celle du perdant, c'est pénible). Je m'en doutais qu'il l'avait vu vomir, il était bizarre en revenant des vestiaires et il lançait des coups d'oeil inquiets vers Gaël.

Laisse tomber, sur wlt il y a beaucoup de gens qui racontent n'importe quoi pour faire valoir leurs théories fumeuses en dépit de tout bon sens et fait avéré. Moi aussi ça m'énerve, mais finalement le mieux c'est de les ignorer.

Rafa's video itw on tennistv (here :http://www.tennistv.com/page/TennisT...557674,00.html)
"Today wasn't the best match because he had some problems in the stomach. It was very strange, I had a lot of mistakes, I think because I was all the time watching him."
He sounds (and looked during the match) really worried for Gaël. I find his concern very cute !

I'm very proud of Gaël tonight. To fight the way he did while being sick to the point of throwing up between the two sets is really impressive And he already has two semis in the pocket for 2009. I feel this is going to be the Monfils year Does anyone know if he has a chance to enter the top ten with those points on Monday ?
Keijan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-15-2009, 07:10 AM   #34
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

No, he needed to make it to the final to enter the top 10. He'll be #11 on Monday.
The reactions on lequipe.fr were even worse, of course, they really bashed him again over there. Even MTF admitted he was sick, the reactions on French websites are a bit surreal, as usual.
(J'imagine que tu es la Marion de WLT? Tu t'exprimes drôlement bien quand tu écris là-bas, j'avais déjà remarqué tes interventions. Un peu plus élégant que mes "il fallait vraiment avoir de la merde dans les yeux pour pas le voir!" J'étais énervée. )

Here's the article in L'Equipe today, it just confirms what we already know:
Quote:
Hier soir, Nadal a mis fin au parcours de Gaël Monfils (6-4, 6-4). Mais d’un Gaël Monfils diminué par une gastro-entérite. La veille, le Français avait déjà connu de graves problèmes face à Julien Benneteau, au point de monopoliser les toilettes à la fin du premier set, puis, plus longuement, à la fin du match. Hier, il dut une nouvelle fois quitter le court à la va-vite, là encore à la fin de la première manche. Il y retrouva… Nadal, lui-même occupé à uriner. « Quand j’ai levé la tête après avoir vomi, j’ai vu que Rafa me regardait, raconta ensuite Monfils. Il a été vachement sympa et m’a demandé comment j’allais. Je lui ai dit que j’allais essayé de tout donner… Franchement, dans ce match, j’ai repoussé mes limites. Mais j’étais trop affaibli pour réussir un exploit. »
Ce contexte particulier et cette rencontre inopinée aux w-c expliquent en grande partie le caractère chaotique de la rencontre. Sur une surface aussi rapide que celle utilisée à Rotterdam, il semble inconcevable que six des huit premiers jeux de service aient donné lieu à un break ou à des menaces de break. Mais le niveau de jeu n’avait rien à voir avec celui proposé la veille par Nadal et Tsonga. On eut bien sûr droit à quelques rallyes homériques, où Monfils étala une nouvelle fois son physique d’homme-élastique, mais la partie manquait de continuité. Breaké lors du cinquième jeu du deuxième set, le Français se procura pourtant deux fois deux balles de break. L’Espagnol claqua quatre points gagnants. À 5-4, il gagna blanc son dernier jeu de service. Il le qualifiait pour la troisième finale en indoor de sa carrière, après Madrid 2005 et Bercy 2007.
« Je pensais plus à Gaël qu’à moi »
« Je ne sais pas trop quoi vous dire, reconnut le numéro 1 mondial. La vérité, c’est que c’était un match étrange. Gaël avait ses problèmes d’estomac. Moi, j’ai l’impression de ne pas avoir bien joué. Ou plutôt : j’ai l’impression de ne pas avoir joué du tout. Je pensais plus à Gaël qu’à moi. Je ne savais pas s’il allait abandonner. C’était super dur de garder sa concentration. Mais, bon, j’ai gagné… » Comme toujours, Nadal raisonne en pragmatique : « Me retrouver en finale est un très bon résultat pour moi. Déjà, ça veut dire minimum 300 points ATP ; et puis, je suis arrivé là avec une préparation minimale. Ça signifie que mon tennis est toujours là. »
He already was seriously sick against Benneteau, during and even more after the match.
Gaël also explains Rafa saw him in the bathroom when he was sick. Rafa was very nice, asked how he was feeling, Gaël told him he was going to give his all. He really set back his limits during this match, but he was too weakened to achieve anything big.
Gaël's physical problems and the fact that Rafa was aware of it probably explain the chaotic match. Having breakpoints in 6 of the first 8 games seems crazy on such a fast surface. The level was far from the Nadal-Tsonga match, Gaël showed at times why he's "the Elastic Man", but there was no continuity in the game.
Rafa says it was a strange match, he means he didn't play well - or more exactly: he didn't play at all. He was thinking more of Gaël than of himself, wondering if Gaël was going to retire. It was really tough to remain focused.

Last edited by Truc : 02-15-2009 at 10:57 AM.
Old 02-15-2009, 10:00 AM   #35
country flag Keijan
Registered User

Keijan's Avatar

Keijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond repute

He's closer than ever then I hope he'll be able to play in Marseille to gain a few more points.

C'est moi ! C'est vrai que je fais un gros effort d'écriture à chaque fois que je vais là-bas pour être sûre qu'on ne me confond pas avec la bande de trolls résidante Il me fatigue ce site, autant les rédacteurs que certains lecteurs, mais comme il y a très peu de blogs français sur le tennis je m'accroche ! Je considère ça comme une victoire chaque fois que je ne me fais pas insulter après avoir posté un commentaire

So Rafa and Gaël spoke to each other during the bathroom break -I was wondering about what happened exactly. It's a very unusual situation, I can't think of anything else which would have been able to break Rafa's legendary focus. I like that he was so worried about Gaël, it just shows how great a person he is
Old 02-15-2009, 10:40 AM   #36
country flag Tess Gray
Registered User

Tess Gray's Avatar

Tess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond repute

That's cute that Rafa worried about Gael... It must have been awkward to see Gael throw up in the bathroom Wonder what they said to each other...

Gael, get better for Marseille
Tess Gray is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-17-2009, 05:17 PM   #37
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

First match of the night session tomorrow, so I guess he's fit again (I hope for him!)
Old 02-17-2009, 06:02 PM   #38
country flag Tess Gray
Registered User

Tess Gray's Avatar

Tess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond repute

Thanks Fran! I definitely hope so!

Hopefully the livestream will work so we'll be able to watch.
Tess Gray is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-17-2009, 07:13 PM   #39
country flag amdany
Registered User

amdany's Avatar

amdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond repute

yes, let's hope he's ok now,
the open 13 livestream works but it's freezing sometimes,
this one is working today: http://www.channelsurfing.net/watch-wabuk-6.html
amdany is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-17-2009, 08:00 PM   #40
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Paulo leads 1-0 in the h2h:
2007 Gstaad QF Clay (O) P.MATHIEU 1-6 6-4 3-6
Old 02-17-2009, 10:39 PM   #41
country flag Keijan
Registered User

Keijan's Avatar

Paulo is a clay courter... and Gaël is much stronger than two years ago. I never understand the use of those Head to Head, I mean they really don't mean much. Tomorrow should be interesting, anyone watching ?
Old 02-18-2009, 07:13 AM   #42
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

When it's just one match, like here, of course the h2h doesn't mean anything. But I always look it up anyway to see if it gives any clue. Match-ups are important in tennis, I do find that a meaningful piece of information.
And since I check it, I post it so the others don't need to look it up too, that's all. Just in case somebody else was wondering if they've already played before.

He was watching Gilles' match yesterday (it was the highlight of the first 2 sets when they were showing him in the stands).

Last edited by Truc : 02-18-2009 at 07:19 AM.
Old 02-18-2009, 09:59 AM   #43
country flag Keijan
Registered User

Keijan's Avatar

Je ne t'accusais pas C'est vrai que parfois ça donne une bonne idée mais dans ce cas précis non. Je me suis mal exprimée, je voulais dire que ça m'énerve d'une façon générale quand tout le monde (surtout les commentateurs ou journalistes) disent que machin va battre bidule à cause du h2h, sans prendre en compte que ce n'est pas la même surface ou qu'ils ne se sont pas joués depuis 5 ans. Mais bien sûr ce n'est pas ce que tu fais ici. Merci de l'avoir posté en tout cas.

I only saw the third set and they didn't show him there But I heard he had his headphones on that's Gaël for you. I wish there was any pic.
Old 02-18-2009, 04:32 PM   #44
country flag Keijan
Registered User

Keijan's Avatar

If anyone wants to watch, Gaël is practicing with Rasheed on center court at the moment :
http://www.open13.fr/web-tv.html
Old 02-18-2009, 04:41 PM   #45
country flag Keijan
Registered User

Keijan's Avatar

Now another player is warming up next to him but I don't think it's Paulo, he usually doesn't wear a cap.
Rasheed and Gaël are so funny, Rasheed is waving his arms in the air and Gaël is he just did a mini 360°
Sorry about the soliloquing
Reply

Thread Tools

Posting Rules