2009 Chameleon Hardcourt Season Thread [Part I] - Page 154 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 03-17-2009, 08:49 PM   #2296
country flag Eimear O'Mahony
Registered User

Eimear O'Mahony's Avatar

Eimear O'Mahony has a reputation beyond reputeEimear O'Mahony has a reputation beyond reputeEimear O'Mahony has a reputation beyond reputeEimear O'Mahony has a reputation beyond reputeEimear O'Mahony has a reputation beyond reputeEimear O'Mahony has a reputation beyond reputeEimear O'Mahony has a reputation beyond reputeEimear O'Mahony has a reputation beyond reputeEimear O'Mahony has a reputation beyond reputeEimear O'Mahony has a reputation beyond reputeEimear O'Mahony has a reputation beyond repute
Default Re: 2009 Chameleon Hardcourt Season Thread: Indian Wells

I only have 2 left ... Djokovic and Murray So let's hope I have something to cheer about tonight

Simon Monfils Gasquet

Also liking ... LOPEZ, VERDASCOand NADAL

The Adidas Boys - Impossible is Nothing
Eimear O'Mahony is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 03-17-2009, 08:59 PM   #2297
country flag Nichele Hull
Registered User

Nichele Hull's Avatar

Nichele Hull has a reputation beyond reputeNichele Hull has a reputation beyond reputeNichele Hull has a reputation beyond reputeNichele Hull has a reputation beyond reputeNichele Hull has a reputation beyond reputeNichele Hull has a reputation beyond reputeNichele Hull has a reputation beyond reputeNichele Hull has a reputation beyond reputeNichele Hull has a reputation beyond reputeNichele Hull has a reputation beyond reputeNichele Hull has a reputation beyond repute

Well Djokovic is one of my fives I'm rooting for and hes doing fine against Haas who again I'm rooting for!
Old 03-17-2009, 10:04 PM   #2298
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Eimear O'Mahony View Post
I only have 2 left ...
I have got 3: Marat, Roger and Jérémy.

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-17-2009, 10:10 PM   #2299
country flag MsTree
Registered User

MsTree's Avatar

MsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond repute

I have two... Andy & Jeremy Allez Jim!

Gillou ~~~~~ & ~~~~~ Andy
MsTree is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-17-2009, 11:07 PM   #2300
country flag Keijan
Registered User

Keijan's Avatar

Keijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond repute

And I have three : Rafa, Murray and Jérémy. Vamos/comeon/allez
Keijan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-17-2009, 11:32 PM   #2301
country flag Nichele Hull
Registered User

Nichele Hull's Avatar

Nichele Hull has a reputation beyond reputeNichele Hull has a reputation beyond reputeNichele Hull has a reputation beyond reputeNichele Hull has a reputation beyond reputeNichele Hull has a reputation beyond reputeNichele Hull has a reputation beyond reputeNichele Hull has a reputation beyond reputeNichele Hull has a reputation beyond reputeNichele Hull has a reputation beyond reputeNichele Hull has a reputation beyond reputeNichele Hull has a reputation beyond repute

I hope Jeremy repeats a win against Ferrer just to keep French hopes alive
Can't believe Marat is losing to Isner AGAIN one of the ones I'm rooting for!
Nichele Hull is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-18-2009, 06:59 AM   #2302
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

His interview in L'Equipe:
Quote:
« Je suis farci »
GILLES SIMON sature, s’amuse moins et peine à se concentrer. Il a grand besoin d’une pause.

« S’EN SORTIR ric-rac contre Lu Yen-hsun puis perdre contre Ljubicic (6-3, 7-6), ce n’est pas un tournoi très “Mousquetaires”…
– Je n’ai jamais été en position de gagner contre Ljubicic. Je n’ai pas vu une seule balle de break ; en même temps, ce n’est pas si étonnant puisque je ne l’ai pas retourné une fois. Paumer contre Ljubicic quand il sert si bien, ce n’est pas la honte. Ce qui m’embête, c’est ce que je ressens en ce moment.
– Sentez-vous que vous avez perdu le petit truc en plus qui vous permettait ne pas perdre ce genre de match en fin d’année dernière ?
– Le petit truc, si c’est la force mentale dans les moments clés, oui je ne l’ai plus trop. Contre un serveur pareil, tout dépend souvent de deux ou trois coups que tu n’as pas le droit de rater. Il y a trois mois, ces coups-là, je ne les foirais jamais. Je me suis énervé trop vite.
– Donc, en ce moment, votre tête a envie de dire stop…
– Voilà. Quand tu satures, tu n’arrives pas à la fermer quand tu prends des aces. J’ai beaucoup joué ces derniers temps, il y a eu pas mal d’adrénaline et je sens que je suis farci dans la tête.
– Saturez-vous au point de ne plus vous amuser sur le terrain ?
– Ouais, ouais, y a plus beaucoup de plaisir. Je n’arrive pas à engager l’échange, je pars à la faute trop vite et, surtout, je ne réussis plus à me concentrer au retour comme je voudrais. En coupant trois jours, ça va s’arranger. J’ai déjà connu une saturation comme ça. C’était il y a un an et j’avais failli péter un câble à Zagreb. Et puis, tout était rentré dans l’ordre.
– Trois tie-breaks perdus à Ostrava, un autre ici, ça devient ennuyeux…
– Ljubicic m’a planté quatre aces dans le tie-break. J’ai l’impression que, depuis quelques semaines, je mange sans arrêt des aces dans les tie-breaks. Je jouerais demain Olivier Rochus qu’il me planterait quatre aces dans le tie-break (rires)…
– La grande différence aujourd’hui, c’est qu’une défaite de Gilles Simon si tôt dans un tournoi n’est plus regardée pareil. Vous avez un nouveau statut et les exigences qui vont avec…
– Avant, j’aurais fait demi-finale à Marseille et à Dubaï, tout le monde aurait trouvé ça génial. Maintenant, si j’écoute les gens, c’est limite naze. Ce n’est pas un problème parce que, pour moi, c’est très clair : hormis en Coupe Davis où je joue pour mon pays, je ne dois des résultats à personne. Si je perds, c’est moi qui perds. Point. »
FREDÉRIC BERNÈS
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-18-2009, 07:17 AM   #2303
country flag krn81
Registered User

krn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond repute

Thanks Fran for the interview. He looks agressive in the interview, specially in his last answer. Even if he is right, it is a bit straight I think.
He definitely needs to relax and to take a break. As he already faced it last year, he knows how to manage and this is good.
krn81 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-18-2009, 07:50 AM   #2304
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

Yes, I had exactly the same feeling. And he's not honest with his last anwer, he perfectly knows why the semi-finals in Marseille and Dubai were "limite naze".
I hope he's right when he means "a couple of days off and I'll be fine again". That's what he said before the DC too and he did look kind of refreshed in Ostrava, but it didn't last long. He's been looking a bit "burnt out" to me since Rotterdam already.
But Tulasne also says so (« Il a simplement besoin d’une pause pour être de nouveau content de jouer », dédramatisait son entraîneur Thierry Tulasne).

In another interview yesterday, he said it was not a coincidence if he managed to go through the first round against Lu and lost against Ljubicic. The match against Lu was fun, there were rallies, they were really playing tennis. While he doesn't enjoy at all playing big servers. A bit like after the Llodra match in Marseille, when he complained he was bored against this kind of opponents, etc.
At least it will be less of a problem on clay.

Last edited by Truc : 03-18-2009 at 11:52 AM.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-18-2009, 12:10 PM   #2305
country flag krn81
Registered User

krn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond reputekrn81 has a reputation beyond repute

I have also this feeling about him being "burned" at the moment, specially mentally.
At the same time, his winter break was shorter than usual, I think it is Gasquet who "complained" about this last year. Playing the masters final in somehow changed the preparation.
In welovetennis today, they also talked about the fact he is changing his game at the moment, and this takes time and of course, he lost some matches and will lose others. Without this work to change his games, he can improve in the future his actual rank. This is true.
But honestly I am bit happy that clay season is arriving, it will easier for him and I am aso impatient to see him play on that surface.
krn81 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-19-2009, 01:19 PM   #2306
country flag Mint Chip
Registered User

Mint Chip's Avatar

Mint Chip has a reputation beyond reputeMint Chip has a reputation beyond reputeMint Chip has a reputation beyond reputeMint Chip has a reputation beyond reputeMint Chip has a reputation beyond reputeMint Chip has a reputation beyond reputeMint Chip has a reputation beyond reputeMint Chip has a reputation beyond reputeMint Chip has a reputation beyond reputeMint Chip has a reputation beyond reputeMint Chip has a reputation beyond repute

I wish him the best of luck in Miami and hope I don't jinx anything since I've been watching his matches since the beginning of this year
I want that fighting Gillou we all loved to root for. His fans will stick by him through the bad times,even though a few has lost hope.I will never lose hope in Gillou
Mint Chip is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-19-2009, 01:32 PM   #2307
country flag isabelle86
Registered User

isabelle86's Avatar

isabelle86 has a reputation beyond reputeisabelle86 has a reputation beyond reputeisabelle86 has a reputation beyond reputeisabelle86 has a reputation beyond reputeisabelle86 has a reputation beyond reputeisabelle86 has a reputation beyond reputeisabelle86 has a reputation beyond reputeisabelle86 has a reputation beyond reputeisabelle86 has a reputation beyond reputeisabelle86 has a reputation beyond reputeisabelle86 has a reputation beyond repute

I agree it's more important to be there in the bad times of Gillou, when he wins it's too easy to be his fan.

this is what my fave female player ever: Seles, the youngest french open champion said last year; it was a great and stylish way to thank the fans
" I especially want to thank all my wonderful, loyal fans for all of their support for me over the years. They have inspired me throughout my career in the good times and comforted me in the bad times. I have always been so proud to have such a special group of precious fans to call my very own and felt they were the best an athlete could ever hope to have."

I also hope he wil be more lucky with the draw in Miami, when the draw was out at IW, I almost fainted reading Gillou was going to play the Croats in 3rd round and then friend Tsonga.

Allez Gillou!!!
isabelle86 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-19-2009, 01:37 PM   #2308
country flag Mint Chip
Registered User

Mint Chip's Avatar

Mint Chip has a reputation beyond reputeMint Chip has a reputation beyond reputeMint Chip has a reputation beyond reputeMint Chip has a reputation beyond reputeMint Chip has a reputation beyond reputeMint Chip has a reputation beyond reputeMint Chip has a reputation beyond reputeMint Chip has a reputation beyond reputeMint Chip has a reputation beyond reputeMint Chip has a reputation beyond reputeMint Chip has a reputation beyond repute

Isabelle,I love your avatar and Hi and welcome to the forum I'm Lyssi
Mint Chip is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-19-2009, 02:34 PM   #2309
country flag isabelle86
Registered User

isabelle86's Avatar

isabelle86 has a reputation beyond reputeisabelle86 has a reputation beyond reputeisabelle86 has a reputation beyond reputeisabelle86 has a reputation beyond reputeisabelle86 has a reputation beyond reputeisabelle86 has a reputation beyond reputeisabelle86 has a reputation beyond reputeisabelle86 has a reputation beyond reputeisabelle86 has a reputation beyond reputeisabelle86 has a reputation beyond reputeisabelle86 has a reputation beyond repute

Hi Lyssi! I also like your avi! 2006 Russian Davis Cup Champions!
Hope very soon, Gillou and the other french players will also win the Davis!! fingers crossed, it's not easy!!
isabelle86 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-19-2009, 03:12 PM   #2310
country flag Eimear O'Mahony
Registered User

Eimear O'Mahony's Avatar

Eimear O'Mahony has a reputation beyond reputeEimear O'Mahony has a reputation beyond reputeEimear O'Mahony has a reputation beyond reputeEimear O'Mahony has a reputation beyond reputeEimear O'Mahony has a reputation beyond reputeEimear O'Mahony has a reputation beyond reputeEimear O'Mahony has a reputation beyond reputeEimear O'Mahony has a reputation beyond reputeEimear O'Mahony has a reputation beyond reputeEimear O'Mahony has a reputation beyond reputeEimear O'Mahony has a reputation beyond repute

When is the draw for Miami being made anyway? Probably not before Monday I'm sure?

Simon Monfils Gasquet

Also liking ... LOPEZ, VERDASCOand NADAL

The Adidas Boys - Impossible is Nothing
Eimear O'Mahony is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules