2009 Australian season thread - Page 9 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 01-14-2009, 07:59 PM   #121
Ivanatis
Registered User

Ivanatis has a reputation beyond reputeIvanatis has a reputation beyond reputeIvanatis has a reputation beyond reputeIvanatis has a reputation beyond reputeIvanatis has a reputation beyond reputeIvanatis has a reputation beyond reputeIvanatis has a reputation beyond reputeIvanatis has a reputation beyond reputeIvanatis has a reputation beyond reputeIvanatis has a reputation beyond reputeIvanatis has a reputation beyond repute
Default Re: Australian Open series 2009

at least he can enter the AO freshly now

lets hope for a good draw for him
Ivanatis is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 01-14-2009, 09:05 PM   #122
country flag Tutu
Registered User

Tutu's Avatar

Tutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond repute

Lol Gilles sort it out or you wont win AO.

Allez. Come on.

WTA >>>>>>>>>>>>>>>>> ATP
Tutu is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-14-2009, 09:36 PM   #123
country flag but-it's-ok
Registered User

but-it's-ok's Avatar

but-it's-ok has a reputation beyond reputebut-it's-ok has a reputation beyond reputebut-it's-ok has a reputation beyond reputebut-it's-ok has a reputation beyond reputebut-it's-ok has a reputation beyond reputebut-it's-ok has a reputation beyond reputebut-it's-ok has a reputation beyond reputebut-it's-ok has a reputation beyond reputebut-it's-ok has a reputation beyond reputebut-it's-ok has a reputation beyond reputebut-it's-ok has a reputation beyond repute

Les,the speed at which your suggestion was adopted-magical

BBC Scotland

Cheering forNole Gilles Tomas Dima Grisha Delpo Stan Fed Nando GGL Domi
Thanks for the memories Juan Carlos!

Anci Petra Maria Sharapova Sabine Thanks for the memories Kim
Norwich City Football Club
but-it's-ok is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-15-2009, 12:39 AM   #124
country flag turtle-rn
Registered User

turtle-rn's Avatar

turtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by ictmee View Post
MTF is being a total pain
Did you notice it happens always at the same time, between 6 and 7AM GMT ? MTF servers probably perform a daily maintenance at those hours.

Quote:
Originally Posted by patchett View Post
I cant comment on the match cos I didn't see it. The troubles on his serve,frustrating and horrible though they are right now,he's trying to make some adjustments to the one shot that he can be in sole control of usually to the disadvantage of the opponent. When he's serving at the moment it must feel so alien and unnatural to him, which is leading to a real lack of confidence on it.. I hope he's getting analysis and feedback on the part of the technique that is faltering on serve. Its very worrying,but I'm sure with hard work and perseverance it will come right again.
Didn't see the match either but looking at the stats data, the troubles on his serve hardly explain this straight defeat. Actually, he better served than Gasquet : overall, 42% 1st serve vs 34%(!!) for Gasquet, 80% 1st serve points won vs 65% for Gasquet. What is more "remarkable" are his poor stats on his return game : 42% 2nd return points won vs 71% for Gasquet!!
It seems the other departments of his game were not in place either; I'm still inclined to think this is the result of a lack of consistency in concentration and in his overall game, which wouldn't be surprising for a player resuming competition. In this perspective, the worrying thing is that he will still be lacking competition when he'll enter Melbourne next week.

Le Poussin! Faithfully ignoring the haters since 1995.

Le Poulailler de Poussin! (Simontarded.)

turtle-rn is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-15-2009, 12:48 AM   #125
country flag Olympus
Registered User

Olympus's Avatar

Olympus has a reputation beyond reputeOlympus has a reputation beyond reputeOlympus has a reputation beyond reputeOlympus has a reputation beyond reputeOlympus has a reputation beyond reputeOlympus has a reputation beyond reputeOlympus has a reputation beyond reputeOlympus has a reputation beyond reputeOlympus has a reputation beyond reputeOlympus has a reputation beyond reputeOlympus has a reputation beyond repute

I think the positive from this match was he looked quite good and comfortable at the net. His serving was atrocious, out of his missed first serves, i think 80% of them were dumped half way up the net.
Old 01-15-2009, 01:00 AM   #126
country flag turtle-rn
Registered User

turtle-rn's Avatar

turtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond reputeturtle-rn has a reputation beyond repute

That's good news! too bad I couldn't find any stats about the winners/UE/volleys to get a broader picture of that match (even though stats only tell half stories).

Old 01-15-2009, 06:59 AM   #127
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

His reaction in L'Equipe, nothing worrying, it was just a practice match so to say :
Quote:
« Pas le feu au lac »
GILLES SIMON n’était ni déçu ni inquiet d’avoir été battu hier par Richard Gasquet (6-4, 6-4). La semaine prochaine, Gilles Simon attaquera l’Open d’Australie sans la moindre victoire en match officiel cette année. Un peu parce qu’il avait choisi de découvrir la Hopman Cup plutôt que de se montrer sur le circuit, à Doha ou à Brisbane, beaucoup parce qu’il a valdingué d’entrée hier à Sydney. Faut-il plaindre le numéro 2 français ? Il ne voit pas pourquoi. Devrait-il s’inquiéter ? Il ne voit pas le rapport. SYDNEY – (AUS) de notre envoyé spécial

« QUE DE FRAPPES BOISÉES, que de déchet, que de doubles fautes… De l’extérieur, on se demandait pourquoi vous persistiez tant à forcer votre jeu contre Gasquet…
– Attention, je n’ai quand même pas joué freestyle. Mais je suis d’accord : de l’extérieur, on pouvait se dire : “Mais qu’est-ce qu’il fout Simon à arroser partout ? C’est pas lui, ça !” Normalement, quand je commence à en mettre partout, je sais passer au plan B et revenir à un jeu plus sécuritaire. J’aurais pu reculer et faire jouer Richard. Mais, depuis un mois, je suis en train de me fabriquer un schéma de jeu plus risqué qui doit m’aider à plus long terme. Si je ne l’essaye pas à Sydney, je l’essaye où et quand ? Voilà pourquoi j’ai accepté tant d’erreurs. Sinon, au bout d’un moment, j’en aurais eu marre de manger des doubles fautes (dix hier).
– Vous n’étiez pas intéressé plus que ça par la victoire. Pourquoi ?
– J’ai l’impression que ce genre de tournoi ne compte plus trop pour moi. Le Masters France, la Hopman Cup ou Sydney, c’est kif-kif dans mon esprit. Avant le match, je n’étais pas anxieux et, après, je ne suis même pas déçu. Je ne voulais pas “méga” gagner ce match. Si j’avais voulu, je n’aurais pas défié Richard au petit jeu en deux-trois coups de raquette, là où il est le plus fort.
« Je vise plus haut qu’un huitième »
– Vous avez donc décidé de faire évoluer votre jeu, celui qui vous a mené au Masters et au 6e rang mondial, celui avec lequel vous avez battu l’an dernier et Federer et Nadal…
– Oui. J’ai la certitude que je dois me trouver un service plus fort. Cet hiver, j’ai déjà gagné une bonne dizaine de kilomètres/heure en première comme en seconde balle. Mais je dois réussir à servir fort plus longtemps J’ai trop perdu de matches parce que le mec d’en face servait mieux que moi sur la fin. Ensuite, autre priorité, le coup droit d’attaque. C’est essentiel que je prenne confiance dans cette arme. Je sais m’en servir à l’entraînement, je dois aussi pouvoir avoiner sur ces balles hautes en match.
– Vous allez attaquer l’Open d’Australie sans victoire en match officiel. Cela doit vous turlupiner…
– Désolé, mais non. Y a pas le feu au lac. La Hopman Cup n’est peut-être pas une compétition officielle mais ce ne sont pas des matches en bois. Je sais aussi que, physiquement, j’en ai sous le capot. C’est moi qui ai passé deux heures en plein cagnard ici à m’entraîner avec Hewitt, juste après une séance de muscu.
– Comptez-vous développer ce “nouveau” jeu à risques à Melbourne ?
– Melbourne, c’est autre chose. Ça fait trois mois que j’attends ce “putain” de tournoi. Je fais hyper gaffe parce que, par le passé, chaque fois que j’ai autant attendu un grand tournoi, je me suis planté (à Roland- Garros). Melbourne, c’est trop important. Là-bas, si je suis en danger au premier tour, je n’aurai aucun scrupule à revenir vers mon jeu plus défensif. Mais je continuerai à croire que mes chances de progrès dépendront ces prochains mois de ma capacité à oser plus. À l’avenir, je voudrais que gagner un match comme une “crapule”, en limant quatre heures, ne soit que mon ultime recours.
– Vous ne vous cachez pas. À Melbourne, vous voyez grand. Grand comment ?
– Je n’ai jamais atteint un huitième de finale en Grand Chelem. Mais franchement, je vise plus haut que ça. Genre, au moins une demi-finale. Moi, je veux battre un “gros” en Grand Chelem. J’ai battu Nadal et Federer ailleurs. J’aimerais le refaire en Grand Chelem.
– Préféreriez-vous une demi-finale en Grand Chelem à une place dans le top 10 mondial ?
– Mais oui, cent fois ! J’entends ici et là des gens se demander si Machin, Bidule ou moi allons rester dans le top 10 cette année. Waouh, quelle affaire ! Moi, je n’en ai rien à cirer. Ce que je veux, c’est gagner un Masters Series ou faire une énorme percée dans un tournoi du Grand Chelem. Dans ma tête, en fin de saison, soit je serai 5e en ayant réussi un de ces trucs, soit je serai 30e. Refaire la même chose que l’an dernier, je trouve ça sous-motivant. Je veux avancer. Aller plus haut. Et je sais que ça sera très dur. Mais si j’arrive en finale à Melbourne et que derrière je ne fais plus rien de spécial, je serai très content.
– Avez-vous été vexé d’entendre certains joueurs dire que si Simon est dans le top 10, alors pourquoi pas Pierre, Paul, Jacques ou eux-mêmes ?
– Ça m’a fait marrer. Ce n’est pas demain la veille que ces mecs-là y seront. C’est tellement facile de dire ça. C’est rigolo, c’est les mêmes mecs qui ne passent jamais le deuxième tour des tournois. Tant qu’ils y sont, ils n’ont qu’à dire : “Les treize titres en Grand Chelem de Federer, c’est du flan. Je fais ça quand je veux.” C’est les mêmes qui nous racontent depuis des années que Nadal va exploser. Et Nadal est numéro 1 mondial. »
FRÉDÉRIC BERNÈS

Last edited by Truc : 01-15-2009 at 07:09 AM.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-15-2009, 07:06 AM   #128
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

The article about the match with the comments of Tulasne and Peyre is here:
http://www.menstennisforums.com/show...postcount=1095
I'm horribly late today, I'll make a summary in English later (unless somebody else does it in the meantime, of course).
Old 01-15-2009, 09:02 AM   #129
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

The article is more about Ritchie, that's why I posted it over there. It says he was less brilliant and creative than in Brisbane, "but so clever", Tulasne says. "He played exactly the shots Gilles doesn't like." Peyre (Gasquet's coach) says they had really thought together about an "anti-Simon" gameplan. "Gilles loves to outsmart his opponent/prevent him from playing. We thought we were going to do the same with him." So Ritchie played a lot of short sliced returns to lure Gilles to the net, where he doesn't feel at ease, and then pass him immediately. There were some hiccups (Ritchie was broken 3 times), but the plan worked well. Gilles was being generous with loads of UE too and always trailed in the match. Peyre: it wasn't a big Gasquet, but he did exactly what he had to do. He could have been more relaxed at times, but he proved to himself that he didn't need to play out of his mind to beat the world number 7. ^^
Old 01-15-2009, 09:04 AM   #130
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

And a simplified translation of the interview (just the first 2 questions for the time being to give you an idea of his point):

- So many mishits, so much waste in your game, so many DF... Watching the match from the stands, one was wondering why you kept trying to overplay against Gasquet.
- I wasn't playing completely "freestyle", but it's true, people probably thought: "but what is Simon doing spraying UE all over the court? It's not his game!" When I start shanking shots, I usually know I need to come up with "plan B" and get back to a safer game. I could have moved back and made Richard play more. But I've been trying for one month to play a more risky game which is supposed to help in a long term. If I don't try to play like that in Sydney, where and when will I try? That's why I accepted to make so many errors. Otherwise I would have been sick of hitting all those DF after a while.

- You were not that interested in winning the match. Why?
- It feels like this type of tournament doesn't count so much anymore. The Masters France, the Hopman Cup or Sydney are pretty much the same in my mind. I wasn't worried before the match and I'm not even disappointed afterwards. I didn't "badly" want to win the match. If I wanted to, I wouldn't have tried to challenge Richard in that kind of game (2-3 shots rallies) where he is stronger.
Old 01-15-2009, 10:38 AM   #131
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

The rest:

- So you've decided to change your game, the game which brought you to the Masters Cup and the 6th spot in the rankings, which allowed you to beat Federer and Nadal last year...
- Yes. I'm convinced I need to serve harder. I already gained about ten km/h on my first and second serve during the winter. But I need to be able to serve like that during a longer period. I lost too many matches because the other guy was serving better than me at the end of the match. The other priority is the attacking FH. It's essential for me to feel confident in this weapon. I know how to use it in training, I need to be take advantage of the high balls on that side in matches too.

- You'll enter the AO without a win under your belt. It has to bug you...
- Sorry, but no. There's no panic. The Hopman Cup might not be an official event, but the matches there aren't complete jokes either. I also know I can hold out physically. I spent two hours training with Hewitt in the blazing sun the other day just after a work-out session in the gym.

- Are you planning on developping your "new" risky game in Melbourne?
- Melbourne is different. I've been waiting for that damn tournament for 3 months. I'm very careful because everytime I've been dying to play a big event in the past, I failed (in Roland-Garros). Melbourne is too important. If I'm in danger in the 1st round, I'll have no scruples about going back to a more defensive game. But I'll still think that my chances to improve depend on my ability to dare more in the next months. I'd like that winning a match like a "crook", struggling four hours on the court, becomes my last resort in the future.

- You make no secret of your big ambitions in Melbourne. How big are they?
- I've never reached the 4th round of a Slam. But to be honest, I aim higher. Like, a semi-final. I want to beat a top player in a Slam. I beat Nadal and Federer in other events. I'd like to do it again in a Slam.

- Would you take a semi-final in a Slam over a spot in the top 10?
- Yes, hundred times! I hear sometimes people wonder if X or Y is going to stay in the top 10 this year. Wow, huge deal there! I couldn't care less. I want to win a Masters Series or to do a huge thing in a Slam. In my mind, at the end of the season, I'll be ranked either #5 because I'll have achieved one of these goals or I'll be #30. To do the same as last year is "undermotivating" for me. I want to progress. To go higher. And I know it will be very tough. But if I reach the final in Melbourne and I don't do anything for the rest of the year, I'll be happy.

- Were you hurt to hear some players say that if Simon is top 10, everybody, including themselves, can do it too?
- I had a good laugh. Those guys are not going to enter the top 10 in a while. It's so easy to say that. It's funny, they're not making it past the 2nd round in tournaments [he might be discreetly hinting at Benneteau here...] While they're at it, why not say: "Federer's 13 GS are no big deal, I can do it too". The very same guys also have been saying for years that Nadal is going to go down. And Nadal is world number 1.
Old 01-15-2009, 10:57 AM   #132
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

A lot of things he says make sense to me. But the thing with the Gasquet match is not very convincing imo. Why not try to win that match in a normal way and then use the next one to experiment more? Why not come up with plan B at one point when he saw his tactic wasn't working? I do believe he had decided to play like that before the match, but I think he was eluding the fight too.

He scares me a bit with his obsession with the Slams because as he says, things have often turned badly in the past then, but I like he's ready to end the year ranked #30 if it doesn't work anyway.

Last edited by Truc : 01-15-2009 at 11:59 AM.
Old 01-15-2009, 02:58 PM   #133
country flag turtle-rn
Registered User

turtle-rn's Avatar

Thanks Fran for the article. I agree about the Gasquet bit; this is probably Gilles' first interview that leaves me more than skeptical. "wasting" a whole match for the sake of experimenting a new approach to his game is a bit extreme, especially in this circumstance : one week before a grand slam, with no competition under his belt and against a struggling Gasquet who was more than beatable.

He sounds rather pissed off in this interview ^^

Old 01-15-2009, 05:30 PM   #134
country flag MsTree
Registered User

MsTree's Avatar

MsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond repute

Theres something in this that doesn't ring true - I can get that he's experimenting and that's fine but this was a competitive match in a tourney against someone he's never beaten? He should have been more fired up imo!
Or maybe I just expect too much from him!

Gillou ~~~~~ & ~~~~~ Andy
MsTree is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-15-2009, 06:15 PM   #135
country flag Keijan
Registered User

Keijan's Avatar

Keijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond repute

Merci beaucoup Truc for the article and translation

I agree with you all - I find it strange that he's talking about experimenting during the whole match. He never beat Richie and he was always so excited when he was about to play him. I'm okay with the fact that he tried a new approach but when he saw it wasn't working, he should have changed. He sounds a little like he could have totally won the match had he wanted and Richard had nothing to do with it and it's a bit... I don't know, I feel he acts like that mostly with Richard. I do know they're the less close of the 4 musqueteers and Gilles could have been annoyed by all the Richie is so talented talk through the years when he was struggling to be acknowledge by a few people. Maybe he's a bit blind when it comes to Richie -I still think he's a very honest person, but maybe he's not completely honest with himself here.
Keijan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules