2009 starts in Doha - Page 3 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 01-09-2009, 12:36 AM   #31
country flag VolandriFan
Registered User

VolandriFan's Avatar

VolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond reputeVolandriFan has a reputation beyond repute
Default Re: 2009 starts in Doha

I can't believe I missed the match. Hopefully someone will upload it soon, it's so exciting! I don't think anyone expected this.

Fognini|Mathieu|Falla|Bolelli|Muller|Verdasco
Monaco|Garcia-Lopez|Dancevic|Granollers|Massu|Schwank
Wolmarans|Xristos|Ferrer|Monfils|Alcaide|Starace
VolandriFan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 01-09-2009, 05:56 AM   #32
country flag Turquoise
Registered User

Turquoise's Avatar

Turquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond repute

Bravo Monfils for a superb performance against Nadal! He and his coach had a clear game plan, and he executed it to perfection. Those sharp-angled cross-court backhands/inside out forehands work to great effect against Nadal. Expect greater things to come from this talented youngster this year.

BTW: My dad is an avid Monfils fan so he's over the top at this result.
Old 01-09-2009, 07:27 AM   #33
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

It's on t3nnis.tv, Paolo.

He's on the cover of L'Equipe!
Here's his post-match interview:
Quote:
« Le tournoi continue »
GAEL MONFILS, très réservé après son exploit, voulait souligner que le boulot n’était pas fini.

« EST-CE LA PLUS BELLE victoire de votre carrière ?
– J’ai plutôt envie de dire que c’est une très belle victoire. Un peu du genre de celle contre Ferrer qui m’avait permis d’aller en demi-finales du dernier Roland-Garros.
– Quand même, c’est super costaud, ce que vous avez fait…
– Oui, mais le tournoi continue.
– On vous a découvert aujourd’hui un revers du feu de dieu…
– C’est vrai que c’est un coup qui a bien progressé. Grâce au travail physique. Avant, j’étais un poil trop faible du haut du corps pour bien relancer de ce côté-là. Maintenant j’ai les abdos pour en remettre une couche. Ça m’a bien servi contre Nadal. Il avait beau pilonner mon revers, ça revenait fort.
– Et puis le service a bien fonctionné cette fois…
– J’ai eu un petit coup de mou au milieu du premier set, mais dans l’ensemble, c’est vrai que j’ai été solide dans ce secteur. L’idée était de le surprendre sur le slice déportant, mais après l’avoir un peu appâté sur le “ T ”, car il peut être efficace même sur le slice si on est trop prévisible.
– En puissance de fond de court vous avez au moins fait jeu égal, ce qui est quand même une belle surprise…
– Je n’avais pas le choix. Il ne fallait surtout pas le laisser respirer. J’avais dit la veille qu’il était interdit de le regarder jouer. Je devais coûte que coûte tenir ma ligne et lui mettre une pression permanente.
« Je suis dans ma trajectoire »
– En général, c’est plutôt lui qui impressionne par son défi physique, non ?
– Oui, mais moi je suis plutôt conquérant dans la tête, donc je ne suis pas vraiment impressionnable. La difficulté, contre Nadal, c’est de garder cet esprit conquérant chaque seconde. Et ça, c’est vrai que ça pèse. D’ailleurs, au moment où je parle, si je ressens bien sûr de la fatigue physique, c’est plutôt la tension nerveuse qui prédomine.
– Elle vient d’où, cette formidable performance ?
– Il n’y a pas de mystère. C’est le fruit du boulot fait ces dernières semaines. Ça vient bien sûr de tout ce que j’ai fait avec Roger (Rasheed), mais ça part de plus loin, de ce que j’ai aussi effectué avec le “ Team ” (Lagardère).
– Avec ce succès extraordinaire, peut-on dire que Gaël Monfils a définitivement changé ?
– Mais non, je suis toujours le même. Je poursuis mon chemin, voilà tout. Je mets en place les pièces, mais je suis dans ma trajectoire.
– N’y-a-t-il pas un risque de décompression après un tel exploit ?
– C’est bien pour ça que je ne peux pas en faire trop. Je le sais bien que j’ai un gros match à jouer contre Roddick.
– Il va falloir être fort en retour de service…
– Je dirais plutôt qu’il faudra impérativement que je tienne mon engagement. Ça va être un match de serveurs. Je suis prêt… » – P. Co.
Just a simplified translation, the journalist first says he was quite reserved after the match:
- Is it the biggest win of your career?
I'd call it a very big win. Like the one against Ferrer in Roland-Garros which brought me into the semi-final.
- But what you did was really strong....
Yes, but the tournament isn't over.
- We didn't know you can strike the ball so well on the BH side...
This shot has improved indeed. Thanks to all the physical work. My upper body wasn't strong enough in the past. Now I have the required abdominals. It helped a lot against Nadal. He kept playing on my BH, but the ball was coming back.
- And the serve was working well this time...
Apart from a weaker period in the middle of the first set, I've been solid on my serve indeed. The idea was to surprise him with slice, but I needed to lure him a little bit on the "T" first because his return is effective on sliced serves if they're too predictable.
- It was evenly matched from the baseline, which is a nice surprise...
I had no choice. I couldn't afford to let him breathe and watch him play. I had to stay on my baseline whatever happened and put him under pressure all the time.
- He usually impresses the opponent by his physical intensity...
Yes, but I'm a warrior and not so easy to impress. The difficulty against Nadal is to keep that frame of mind all the time. And it's demanding, it's true. Right now, I'm feeling tired, but it's mainly nervous tiredness.
- Where is that awesome performance coming from?
No secret, from the work done in the past few weeks. All the work done with Roger too and with the Lagardère team also.
- Can we say Gaël Monfils has definitely changed?
No no, I'm still the same guy, following my way, putting the pieces together.
- Won't it be difficult to back up such a great achievement tomorrow?
That's why I can't go overboard about it. I know I'll have to play a big match against Roddick.
- You'll have to return well...
I'd say I'll have to hold my serve first. It will be a match of big servers. I'm ready.
Attached Images
File Type: jpg Toi aussi Monfils.jpg (139.1 KB, 4 views)
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-09-2009, 07:29 AM   #34
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

And the main article:
Quote:
Vamos Monfils !
C’est en prenant Nadal à son propre jeu de surpuissance que le Français a renversé le numéro 1 mondial (6-4, 6-4).

Incroyable inversion de tendance : incapable de marquer plus de trois jeux par set lors de ses trois premières rencontres avec Rafael Nadal, Gaël Monfils s’est imposé cette fois en deux manches. Grâce à une prise de risques maximale, au service, en coup droit, et – surprise – en revers. Après cet exploit, il ne peut s’arrêter là, même si Andy Roddick aujourd’hui en demi-finales ne sera pas un mince obstacle. DOHA – (QAT) de notre envoyé spécial

LE VENT DU DÉSERT s’était calmé, mais à 17 heures une tornade s’abattit sur Doha. Du nom de Monfils et avec comme objectif de renverser le numéro 1 mondial, Rafael Nadal. Pas moins. Sacré toupet tout de même de la part de quelqu’un qui avait pris trois fessées de suite de la part du bouillant Espagnol. À 4-3 pour lui, on était déjà prêt à lui accorder une oreille quelle qu’eût été la suite. Après tout, ni Santoro au premier tour ni le Slovaque Beck au suivant n’avaient été proches d’une telle cueillette. Nadal avait épaté tout le monde lors de ces deux numéros de bulldozer. Monfils avait une autre idée de la question. Il avait d’ailleurs ouvert le premier les hostilités, ravissant le service adverse à 2-1, sur un coup droit gagnant. Le scénario de Bercy, où il avait vendangé trop de balles de break, n’allait pas se reproduire. La réponse de Nadal ne se fit pas attendre. Il récupéra aussitôt son break sur un coup droit d’attaque adverse trop long. Mais le Français maintenait ses intentions : s’il devait perdre à nouveau, il le ferait cette fois les armes à la main. Le ton était donné. Dans un stade copieusement garni de spectateurs francophones, le public était partagé. C’était déjà une sorte de succès vu la réputation de Nadal. Dans un coin, Roger Rasheed, l’entraîneur de Monfils, tête carrée sur des épaules qui le sont encore plus, n’avait plus qu’à savourer la suite. Son poulain rentrait dans la balle et dans le court. Ses frappes à plat étaient encore plus spectaculaires que le gros lift du quadruple vainqueur de Roland-Garros. Bien sûr Monfils devait en payer le prix avec un peu de déchet en coup droit. Mais – ô divine surprise ! – pas en revers. Du coup, le fameux avantage de gaucher disparaissait. La diagonale « mixte » n’était plus à l’avantage de Nadal. Mais à 4-4, 0-30 sur service Monfils, on se dit que la logique du classement (12 rangs d’écart) allait finir par s’imposer. « J’ai eu mes chances dans ce match », devait confier Nadal, beau perdant mais manifestement affecté par cette correction inattendue. Car, à la stupéfaction générale, l’Espagnol ne fut jamais en mesure de rouler des mécaniques. Presque tous les longs échanges devaient s’achever à son désavantage. Un comble quand on connaît sa capacité à saper la défense adverse par des coups de bélier répétés. Mais Monfils est devenu lui aussi une « bête » des courts grâce au travail forcené entrepris avec Rasheed à l’intersaison. Hier, Monfils a pu d’autant mieux jouer les gros bras dans l’échange qu’il se savait à l’abri sur son engagement. Après le faux pas du débreak, il n’allait plus concéder plus de 2 points sur son service. Nadal n’avait plus de marge. « Non seulement ses services slicés, mais aussi ses services à plat m’ont gêné », avouait-il.
Rasheed : « Une sacrée performance mentale »
À 5-4, le scénario s’emballa : une accélération de coup droit du Français poussa Nadal à la faute et le score à 15-40. Monfils fit faute en revers sur la première balle de set, mais sur la suivante l’Espagnol fut battu au filet. Bingo ! À 18 h 30, l’appel du muezzin se fit entendre. Nadal n’avait plus qu’à faire sa prière. Souvent sous pression sur son engagement dans cette deuxième manche, l’Espagnol craqua, comme au premier set, au pire moment, à 5-4. Un jeu pourri qui en dit long sur l’incroyable travail de sape réussi par son challenger : une amortie de frustration ratée, une faute directe de coup droit, puis, après une faute adverse, l’invraisemblable enchaînement de deux autres fautes directes de coup droit. « Je n’ai pas joué mon meilleur tennis, devait résumer le vaincu. Lui a joué avec beaucoup d’agressivité. Chapeau. Rien à dire. » « Franchement, Gaël m’a épaté », commentait pour sa part un Fabrice Santoro pourtant bien placé pour savoir les dégâts que peut réaliser Nadal. Roger Rasheed aussi savourait l’exploit de son protégé : « Quel plaisir de le voir faire contre le meilleur joueur du monde tout ce qu’il avait travaillé à l’entraînement. C’est d’abord une sacrée performance mentale. C’est un moment important dans sa carrière, mais il va devoir l’oublier très vite car il y a un risque de décompression. Le match de demain (aujourd’hui) contre Roddick va permettre à Gaël d’en apprendre un peu plus sur lui. » Le Français vient déjà de faire un pas de géant dans ce sens. Qui précise les contours des ambitions qu’il tient soigneusement secrètes depuis le début de l’année. Monfils vise le sommet dès cette saison. C’est le message qu’il vient de faire passer.
PASCAL COVILLE
I don't have time for a summary now, sorry. It stresses a lot the improvements on the BH side, essential against a leftie. Rafa says Gaël's serve was difficult to return, the big sliced serves, but also when he was hitting flat serves. Santoro was stunned by Gaël. Rasheed means it was a great mental performance chiefly and the next match against Roddick will be the occasion for Gaël to learn more about himself.

Andy looked quite pissed in Madrid after their match, I think he will be really pumped up today and doesn't want to lose 4 times in a row to Gaël Monfils!

Last edited by Truc : 01-09-2009 at 07:45 AM.
Old 01-09-2009, 09:07 AM   #35
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

In Le Parisien:
« C’EST un sentiment génial. » Pour la première fois de sa carrière,Gaël Monfils a pris le dessus sur l’Espagnol Rafael Nadal, numéro un mondial, en deux manches (6-4, 6-4), hier en quart de finale de l’Open de Doha (Qatar). Le Parisien (13e mondial) avait été battu sèchement lors de leurs trois précédentes rencontres. « Je ne l’ai pas laissé respirer quand il était fatigué et j’ai été un peu chanceux, raconte le Français, 22 ans. J’ai toujours cru en moi pour garder l’avantage. Je savais que si je jouais mon jeu, je pouvais réaliser de belles choses contre lui. »
"It’s a great feeling. I didn’t let him breathe when he started to be tired and I was a bit lucky too. I always believed in myself to keep the upper hand. I knew that if I was playing my game, I was able to do nice things against him."
Old 01-09-2009, 02:41 PM   #36
country flag lisaplenske
Registered User

lisaplenske's Avatar

lisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond repute

disappointing loss from gael after that great win over nadal yesterday.

He served for the first set and seemed tense at this moment,losing a little bit his intensity.
He should have won but well he showed manay good things in that tournament.He seemed tired in the 3rd set so I think he probably spent much of nerve energie from yesterday.

Well congrats to him for his tournament.He wont play sydney right?

Tsonga - Simon - Monfils - Mathieu - Chardy - Baghdatis
Mannarino - Safin - Santoro - Gulbis- Nishikori
lisaplenske is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-09-2009, 03:59 PM   #37
country flag simplet
Registered User

simplet's Avatar

simplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond repute

I think he was tired too. He should have never lost the first set, but other than that it was a good match, hopefully he'll get some good experience from the tournament.

I think he has an exho somewhere next week? Let's hope he rests and prepares well fo AO.
simplet is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-09-2009, 04:19 PM   #38
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Yes, he will play an exho in Adelaide now together with Leconte.

I honestly didn't find it disappointing. He looked genuinely tired to me in the 3rd set, no surprise, yesterday's experience must have been quite draining, I can understand the let down in the 3rd set. And he was so close to winning the two first sets, he actually handled the situation better than I was fearing he would.
The rebreak in the 1st set was stupid, but it's usual stuff with Gaël, I don't expect him to change over night. That's really something they need to sort out, though, he's terrible at serving out a set or a match, it was the same against Nico D. And against Fish at the USO and and and.
But he's improving, clearly, so I can't be disappointed. The attitude, the game... I think he would have pulled a much bigger show because of his painful back and his tiredness a few months ago, he's really improved a lot in that regard with Rasheed (after the little clash after the Vienna final imo), I'm so thankful for that.

And Andy was very consistent too! There's no shame in losing to him, he gave like 4 points per set only (13 UE in the whole match). His approach shots were quite average, as usual, Gaël missed too many passing-shots and lobs, but not by much most of the time.
Andy badly wanted to win today after 3 defeats in a row, while Gaël was quite understandably a little bit off after yesterday's match. Nothing shocking.

Last edited by Truc : 01-09-2009 at 04:26 PM.
Old 01-09-2009, 05:10 PM   #39
country flag 2moretogo
Registered User

2moretogo's Avatar

2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute

I agree with lisa, simplet, and truc, Gael looked tired in the third. But it is all a growing experience for Gael. I still think, baring injury, Gael could do some interesting things at AO. Anyhoo, Andy was surprisingly consistent, but I felt that Gael wasn't aggressive enough (i know right?) at the end of the 1st set and the entire 3rd set (but that could have been fatigue).
2moretogo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-10-2009, 12:46 PM   #40
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

In L'Equipe today:
Quote:
Monfils a coincé
Le Français avait laissé de la gomme, la veille, contre Nadal. Un solide Roddick en a profité pour s’imposer dans un match indécis (7-6, 3-6, 6-3). DOHA – (QAT) de notre envoyé spécial

IL S’AGIT SANS DOUTE d’un problème de digestion. Celle de son exploit de jeudi face au numéro 1 mondial. Gaël Monfils savait que l’enchaînement Nadal-Roddick serait difficile. Mentalement et physiquement. « Il n’a pas été aussi pointu que la veille sur ces deux plans, analysait son entraîneur Roger Rasheed. Quand je l’ai vu servir pour le premier set à 5-4, je pensais pourtant qu’il allait gagner en deux sets. Mais Gaël a fait quelques mauvais choix qui ont changé la physionomie de la partie. » Deux fautes directes de coup droit et une double faute bien malvenue remirent à flot Andy Roddick. Contraste saisissant avec les quatre jeux de service précédents du Français, où il n’avait concédé que deux points au total. « Je me suis mis un peu trop de pression, raconte le coupable. J’avais mal au dos. Je me suis dit que ça serait bien de gagner cette manche. »À trop vouloir, il perdit ce jeu clé puis passa à travers le tiebreak, émaillé d’une double faute et perdu 7-1. Pour quelqu’un qui avait des tiraillements dans les reins, la suite s’annonçait douloureuse. Il fit venir le kiné et repartit au combat. Il attaqua cette deuxième manche par une première balle à 145 km/h ! Pas évident de déstabiliser un numéro 8 mondial avec de pareilles pichenettes. Heureusement ses services lents valent beaucoup mieux que ne l’indique cette vitesse anémique. Et même privé de sa puissance maximale au service, il resta à flot à l’engagement grâce à une jolie palette de variations. « Il n’y a pas qu’au service que son jeu est varié », constatait Roddick. Ce fut la deuxième découverte de la semaine, après sa capacité à défier Nadal en puissance. À 1-1 dans la deuxième manche, il tenta trois amorties dont deux furent gagnantes et, pour conclure ce jeu, servit un ace à 162 km/h. La parfaite illustration de sa capacité à jouer aussi en finesse. Alors les nombreux spectateurs français reprirent confiance. Monfils breaka blanc l’Américain et tint ensuite son engagement pour empocher ce deuxième set. À une manche partout, on ne pouvait s’empêcher de penser à sa victoire de Madrid, acquise à l’automne dernier sur l’Américain en trois manches.
Dur de « trimbaler la masse »
Mais Roddick s’est refait une santé à l’intersaison et c’est lui qui finit le plus fort. « C’est le meilleur Roddick que j’aie vu depuis un bout de temps », estimait Rasheed. « J’avais décidé de l’attirer au filet en faisant du chip, mais il a souvent bien contré ce chip », raconte Monfils. En effet, à 2-1 il se fit breaker sur un lob trop long. Mais, facétieux, sur le jeu suivant il reprit ce break sur… un lob gagnant. La foule appréciait ce duel varié et indécis. Mais Monfils était sur le fil du rasoir. Une faute directe en revers, une amortie mal choisie et son service s’envolait à nouveau. « J’ai manqué de fraîcheur, poursuit le Français. Je n’avais plus les bons appuis pour tirer mes revers long de ligne. » Le joueur le plus frais s’imposa logiquement. Déception pour Monfils, finaliste il y a trois ans et qui voyait s’arrêter son parcours alors qu’il avait fait sauter le plus gros obstacle du tableau. « Bien sûr, je suis déçu, concluait-il. Il me faudra encore un peu de temps pour arriver à trimbaler sans problème la masse musculaire que j’ai engrangée ces derniers temps. Je fais quand même 86 kilos et demi. Je vais encore travailler pour être sûr que, la prochaine fois, je pourrai enchaîner physiquement deux gros matches. Mais je repars de Doha avec de bons repères. » Et un formidable souvenir contre le numéro 1 mondial. Un bonheur qu’il n’aurait jamais dû connaître puisqu’il avait décidé initialement de s’inscrire au Tournoi de Brisbane, engagement invalidé à cause d’un retard d’inscription. Sacré clin d’oeil du destin. Au programme maintenant la chauffe de l’Open d’Australie dans un tournoi exhibition à Adélaïde. Et il en a à exhiber, la « Monf’ ».
PASCAL COVILLE
Old 01-10-2009, 01:17 PM   #41
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

He knew it was going to be tough after the Nadal match. Physically and mentally. And Rasheed says he was indeed less sharp in both regards. When Gaël served at 5-4 in the first set, Rasheed thought he was going to win in 2 sets; but he made some poor choices then and the match turned. Two direct FH errors, a DF and Roddick was back. Too bad since Gaël had lost only 2 points in his 4 other service games. "I put myself too much under pressure. My back was hurting. I thought it would be a good thing to win that set." That's how he completely messed up his service game and the following TB.
He called for the physio in the change over and started the 2nd set with a first serve at... 145 km/h. Not easy to beat the world number 8 with such "flicks" on serve. Luckily he was able to vary a lot and even if he couldn't hit his serves as hard as he wanted to, he was holding comfortably. Roddick: "The serve is not the only shot he can vary well." It was the second revelation of the week indeed, after having showed he was able to challenge Nadal in power matters. At 1-1 in the 2nd set, for example, he played 3 dropshots and closed out the game with an ace at 162 km/h, showing he's also able to play with touch. He broke Andy to love and held for the rest of the set.
In Madrid he had beaten Roddick in 3 sets. But Roddick has recovered his form during the off-season and he was the one who had the upper hand in the 3rd set. Rasheed: "It was the best Roddick I've seen in a while". Gaël explains he wanted to lure Andy to the net with chip, but Andy had the right answer. The beginning of the 3rd set was varied and undecided, with a break and rebreak from Gaël with a lob, the crowd was enjoying it, but Gaël was playing on the razor's edge and lost his serve again with some bad UE. He says he wasn't fresh enough anymore, and it showed especially in his stances when he wanted to deliver his BH down the line.
"Of course I'm disappointed. I'll need some more time to be able to carry around the muscle mass I've gained lately. I weigh 86 kg 1/2 now. I'll have to work more to be sure I can string together two big matches next time. But I'm leaving Doha with a good feeling." And with fantastic memories of his match against the world number 1 (whom he wasn't even supposed to face at all at the beginning since he wanted to play Brisbane and only played in Doha because of a mistake of his agent).
He will now play an exhibition tournament in Adelaide as a preparation for the AO. "La Monf'" sure has quite a lot to exhibit.

Last edited by Truc : 01-10-2009 at 09:36 PM.
Old 01-10-2009, 01:33 PM   #42
country flag lisaplenske
Registered User

lisaplenske's Avatar

lisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond repute

Merci Fran

good for him to play this exhibition in adelaide.

Old 01-12-2009, 08:27 AM   #43
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

The exhibition looks ultra-lame, lisa. The other current players are Pim Pim, Dent and Philippoussis. And with Leconte & Co, it will certainly be more "hit & giggle" tennis.
I see Direct8 is supposed to show it next week-end in France, they have a livestream: http://direct8.directmedia.fr/live (but the coverage is not live.)

Last edited by Truc : 01-12-2009 at 10:50 AM.
Old 01-12-2009, 10:47 AM   #44
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

The website of the event: http://www.worldtennischallenge.com/index.html, maybe Rasheed will keep "blogging"
Old 01-13-2009, 02:35 PM   #45
country flag lisaplenske
Registered User

lisaplenske's Avatar

When I said it can be good for gael,I was meaning that playing a "cool" and "relax" exhibition such as Adelaide one is good for him cause no pressure at all and he could perhaps arrive in the AO "changed" you know.
No pressure on his shoulders at all,he'll be very relax with himself.
I think rasheed is very smart to make gael participate to this exo whereas all the other guys are "competing" in sydney or even Kooyong.

Thanks for the infos Fran

Reply

Thread Tools

Posting Rules