DC 2009 : Play-Off--> Netherlands - Page 2 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 01-16-2009, 09:13 AM   #16
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute
Default Re: DC 2009 : First Round --> Czech Republic

I'm not totally convinced by this idea i prefers a trainer who follow tennis & player all along the year and less "star". I hope he won't say it at the end of the AO.
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 01-16-2009, 03:24 PM   #17
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

On the other article on sport24 http://www.sport24.com/tennis/coupe-...evenir-230832/ Forget said this morning that he thinks that Noah wants to come back but continues to discuss with others trainers. It seems that Noah is his choice but he wants to discuss with the players before and probably waits the final decision of Noah.

Quote:
Sport24.com : Guy forget, confirmez-vous votre volonté de voir Yannick Noah occuper le poste d’entraîneur de l’équipe de France ?
Guy Forget : Effectivement, je suis en pourparlers avec Yannick depuis plusieurs jours à ce sujet. Je serais ravi qu’il accepte. Je discute avec Yannick comme avec d’autres entraîneurs potentiels. Toutefois, je pars aujourd’hui pour l’Australie afin de discuter de tout cela avec les joueurs. Il est donc prématuré d’annoncer quoi que ce soit. D’autant qu’il y a des élections à la présidence de la Fédération française de tennis qui auront lieu le 8 février prochain…
Sport24.com : Pourquoi l’idée de Noah ?
Guy Forget : Tout simplement, parce que je crois savoir que Yannick a très envie de remettre un pied dans le tennis. Je ne peux pas l’affirmer à sa place, il faut lui demander directement quelles sont ses motivations. Cependant, je sais que Yannick en a très envie.
Sport24.com : Vous êtes-vous fixé une date limite pour annoncer votre choix au poste d’entraîneur de l’équipe de France ?
Guy Forget : J’avais l’idée de pouvoir préparer notre premier match de Coupe Davis l’esprit tranquille (Ndlr, contre la République tchèque les 6, 7 et 8 mars). Je l’ai toujours. Néanmoins, je ne me suis pas fixé de deadline précise. Comme je l’ai dit, je serai ces prochains jours en Australie pour évoquer le sujet avec les joueurs. L’annonce se fera ensuite.
Old 01-16-2009, 07:51 PM   #18
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

I must say I find the idea stupid !
Mr. Noah is not irreplaceable. Ok, he did great as a captain, ok, he's a fantastic leader, but it was a long time ago.
For a few years, he uses to say he doesn't give a damm in tennis. He doesn't stop criticizing his former sport saying it's not interesting, that he doesn't follow anymore etc... ! I don't know why they should call to a guy who's so negative about french tennis.
I imagine him coming as a hero. No. The team doesn't need him to win the DC, only not injured men.
I prefer him to keep on making good songs and dancing.

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-17-2009, 08:14 AM   #19
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

Forget says in L'Equipe today people are getting a bit overexcited with the Noah story and nothing is done yet. He isn't about to nominate Noah as DC coach. He would be glad if Noah played a part in French tennis again, but it's not on the agenda for the time being.

« (…) tout le monde s’excite et m’appelle : « Yannick va-t-il revenir ? » Pour l’instant, j’ai parlé avec Yann, c’est vrai, mais comme toujours et comme je le fais depuis longtemps. Ce n’est pas du tout à l’ordre du jour. Yannick devait parler avec Jean Gachassin, je ne sais pas s’ils l’ont fait. C’est peut-être, j’imagine, beaucoup de bruit pour rien. Je ne peux pas en dire plus mais dans mon esprit je ne vais pas annoncer demain Yannick comme entraîneur. Bien que je serais ravi qu’il puisse jouer un rôle dans le tennis français et de l’avoir dans nos troupes comme à la grande époque. »
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-18-2009, 11:27 AM   #20
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

Forget denies it even more clearly on RMC:
http://www.rmc.fr/edito/sport/68790/...as-entraineur/
It will probably be Lionel Roux, but he'll talk with the players first.

It seems Noah will be back, though, as a "consultant" or with another role, it isn't clear yet. He is taking a break from his career as a singer and would like to help the DC team, now that Bîmes won't be around anymore:
http://www.rtl.fr/fiche/3087564/tenn...u-service.html

Last edited by Truc : 01-18-2009 at 11:41 AM.
Old 01-20-2009, 05:57 AM   #21
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

L'Equipe writes today Forget might act simultaneously as DC captain and coach since he has no DC trainer yet. ^^
They both explain in detail what happened, Forget is the one who asked Noah if he wanted to do the job, Noah was all for it first and then he thought a bit more about it and he's not ready to leave NY, he also says he doesn't know the players, Richard just a little bit, he hardly knows Gaël and he has never ever met Gilles. He would like to talk to each player first before he takes a decision, and Forget can't wait much longer, so it won't work according to Forget. Noah might help, but in an informal way.
Old 01-20-2009, 02:36 PM   #22
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

I read the articles in l'equipe and it's The players about that http://www.lequipe.fr/Tennis/breves2...nt-a-noah.htmlJe & Richard are the more "enthousiastes"
Old 01-20-2009, 10:01 PM   #23
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

Je vois pas en quoi son rôle consiste. Il y a un selectionneur, qui est multifonctions, à quoi bon avoir un selectionneur bis, qui par son aura et son statut, empietrait sur les pas de forget ? En plus, il a l'air de se faire désirer... monsieur ne veut pas quitter nyc...mais qu'il y reste, les joueurs s'en remettront !
Forget, lui, se donne à fond dans la tâche, connaît par coeur les joueurs, les adversaires, le circuit, il peut diriger tout ça tout seul. Aucun souci.
Si Noah veut faire consultant à distance, ou marabout pour décoincer un peu richard, qu'il le fasse, ça changera pas grand chose... lol

Guy Forget
Old 01-21-2009, 09:14 AM   #24
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

Today in l'Equipe we learn that Escude has been rejected by FFT because they want separate Fed Cup and Davis Cup, Courteau wanted a full-time job that he found later with Paulo and that Roux & Gilbert has been rejected by young players for personnals reasons What are these reasons ? FFT would be quite happy with Tulasne-Winognasky as trainers according to l'equipe while Forget thinks to go in Ostrava without trainer.

The 4 musketeers takes the power it seems.
Old 01-21-2009, 10:01 AM   #25
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

I might be stupid, but what do they need a trainer for? Of course, these guys are not perfect and can improve, but I don't see it happen in a week before DC. Besides they have all their regular coaches who certainly know their stuff, too. So what is the added value of having a specific DC-trainer?

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-21-2009, 02:33 PM   #26
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

I'm sorry, I've just have realized I wrote my last post in french... it can happen when I'm tired.

Guy Forget
Old 02-03-2009, 01:30 PM   #27
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

http://fr.sports.yahoo.com/03022009/...a-semaine.html
No Noah, as expected, but it seems Forget will take Wino and Tulasne as provisory DC trainers for the 1st round. ^^ That's BS, the private coaches are supposed not to take part.
Old 02-03-2009, 04:52 PM   #28
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Anyway it's not the choice of the co-trainers which will make win the french team, we don't care
I don't know why it's a problem for them...
They just need sparring partners to practice cos forget can't share his time with all of them, that's all...
I'm more interested by the choice of the players.

Guy Forget
Old 02-04-2009, 09:08 AM   #29
country flag Månu
Registered User

Månu's Avatar

Månu has a reputation beyond reputeMånu has a reputation beyond reputeMånu has a reputation beyond reputeMånu has a reputation beyond reputeMånu has a reputation beyond reputeMånu has a reputation beyond reputeMånu has a reputation beyond reputeMånu has a reputation beyond reputeMånu has a reputation beyond reputeMånu has a reputation beyond reputeMånu has a reputation beyond repute

With Wino and Tulasne, Simon and Tsonga will be there except for an injury. The doubles will be a tough choice because I think the best team would be a Tsonga-Gasquet but Tsonga should probably not play three matchs. He could be replaced by Llodra... then this means that Monfils would be left out.

"We still believe that all people are born bad and are made good by society, rather than the opposite" Trey Parker & Matt Stone
Månu is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-04-2009, 10:53 AM   #30
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

I couldn't care less about the DC trainer either if it was going to be Roux, Boetsch, Gilbert or Escudé, Marine.
But Wino and Tulasne is BS, it has to have an influence on the choice of the players. It gives those 2 players a huge advantage to be picked. And the DC trainer, who has watched the players during the whole week in training, also should give his opinion on who is in best position to play against X or Y in singles. It's a biased situation for everybody if Tulasne is the one who has to give his opinion on Gilles Simon.

I can't believe Forget didn't build his staff earlier, since that's all he has to do all year long, and is now considering the most bizarre options one after another.
Reply

Thread Tools

Posting Rules