The Australian Season Thread 2009 - Page 11 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 01-17-2009, 02:23 PM   #151
country flag SelvenluvJo
Jo,Dimi,Rica,Ryan

SelvenluvJo's Avatar

SelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond repute
Default Re: The Australian Season Thread 2009

Mac,you're welcome,This is what I should do.Each Jo 's fans is worried about Jo right now
Advertisement

Old 01-17-2009, 08:02 PM   #152
country flag JBdV
Registered User

JBdV's Avatar

JBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond repute

Really hope he will be OK to play and at least defend some of his points.
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾

Tennis Tipping 2009 Results:
Singles: Cherbourg CH W
Doubles: ...
JBdV is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-17-2009, 08:40 PM   #153
country flag oranges
Registered User

oranges's Avatar

oranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond repute

oranges is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-18-2009, 01:13 AM   #154
country flag Ad Wim
Registered User

Ad Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond repute

But the question is, if he is fit enough to play, will he be able to reach his normal level?
I only hear people talking here if he plays or not, but it is of no use if he plays and loses or retires...
Ad Wim is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-18-2009, 01:20 AM   #155
country flag xhr75019
Registered User

xhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond repute

Hello everyone. What are the best fan sites for Jo? Is there one where you can dl his best matches like there is for Gilles?
xhr75019 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-18-2009, 07:54 AM   #156
country flag SelvenluvJo
Jo,Dimi,Rica,Ryan

SelvenluvJo's Avatar

SelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Ad Wim View Post
But the question is, if he is fit enough to play, will he be able to reach his normal level?
I only hear people talking here if he plays or not, but it is of no use if he plays and loses or retires...
yeah you're right.recently,everyone is doing some practice on the court,but Jo did not do anything(tomorrow is the openning day).In my opinion,if not the best situation, and would prefer not to play.
Old 01-18-2009, 10:13 AM   #157
country flag simplet
Registered User

simplet's Avatar

simplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond repute

From Le Parisien this morning :

"Je me sens mieux. Je vais participer au tournoi." Il était 4 heures du matin en France (14 heures dimanche à Melbourne) quand Jo-Wilfried Tsonga a annoncé la bonne nouvelle. Victime depuis le milieu de la semaine d'une lombalgie qui l'avait contraint à déclarer forfait avant son quart de finale du tournoi de Sydney, le Français observait depuis un repos complet.
"J'étais très inquiet car on ne sait jamais quand ce genre de blessure s'arrête", a-t-il expliqué à la presse qu'il avait conviée dans son très luxueux hôtel du centre de Melbourne. "C'est un vraie satisfaction de savoir que je vais pouvoir défendre mes chances, a-t-il pousuivi. Si mon match avait lieu aujourd'hui dimanche j'aurais été un peu gêné. Mais là il me reste encore deux jours plein pour me préparer donc je risque d'être assez bien". Les organisateurs du tournoi ont effet fait en sorte de programmer son match contre l'Argentin Juan Monaco mardi et non demain, premier jour de la compêtition. Leur affection pour le Français les a même conduit à le faire jouer en session de nuit afin de lui laisser encore plus de temps pour récupérer. "J'ai juste la crainte que mon dos me gêne, ajoute le finaliste de l'édition 2008. Mais c'est le jeu. Et puis si je regarde dans le passé, à chaque fois que j'ai abordé un Grand Chelem je n'étais pas très bien. L'an passé avant le premier tour j'avais une élongation. Donc tout ça me laisse espérer quelque chose..."

He gave an interview sunday afternoon (Australia time), and said he would be ready (). He might have been a bit short had he played Monday but he should be "relatively well" for Thuesday, since he still have two full days. He's still a bit worried his back might disturb him, but he says he almost always have some kind of injury before a big tournament (elongation last year), so he can "really hope for something good [in this tournament]".
simplet is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-18-2009, 10:17 AM   #158
country flag MacArthur
Registered User

MacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond repute

Case solved :

Malgré ses problèmes de dos, Jo-Wilfried Tsonga a confirmé qu'il serait apte à disputer l'Open d'Australie qui débute la nuit prochaine.

«Pressé d'y être»
Ouf ! Et même très gros ouf de soulagement pour tout le clan Tsonga. Gêné par des douleurs au dos depuis le début de la semaine et son match contre l'Italien Simone Bolelli à Sydney, Jo-Wilfried Tsonga a rassuré tout son monde. «Je serai bien là, je me sens mieux, je continue à travailler sur la récupération de mon dos», a confié le Manceau ce dimanche. Bonne nouvelle donc, le numéro 1 français sera de retour sur la terre de ses exploits dès mardi.

Jusqu'à mardi pour se soigner
Pourtant, Tsonga a cru devoir renoncer au premier Grand Chelem de la saison. «Je suis quand même un peu flippé ! Mais en même temps, j'essaie de positiver. Ce n'est pas la première fois que ça m'arrive avant un grand événement de me retrouver à la rue. Une chose est sûre, si j'ai la chance de jouer, je serai au taquet. Je ne lâcherai rien», confiait-il il y a trois jours. Depuis, le travail effectué par les kinés et les soins reçus ont donc été bénéfiques. Le petit laps de temps demandé par le joueur pour n'entrer que mardi dans le tournoi lui sera tout aussi profitable. «Si je devais jouer aujourd'hui, je serais encore un peu gêné mais là j'ai encore pratiquement deux jours pleins devant moi, je risque d'être assez bien.» La Rod Laver Arena peut donc d'ores et déjà se préparer à nouveau à vivre le Tsonga Tsunami…

Brief translation :
He said just a moment ago : "I will be there, I am feeling better, even if I am still working on my back." He also said : "If I should have played today, I would still be a little hurt, but now I have two full days before me, I should be in good form."

@ Oranges and Selven : You should have more faith in him . He has a full preparation behind him, 4 matches playes, three won, and is probably not feeling any pain. Why can't he make a great run this year too ?
Last year, he had won the exact same amount of matches, had a little injury just before the AO and you know the rest...

I think it's going to be a great AO.

Thanks Simplet, even if you were faster than me. Mine is coming from this :

http://www.lefigaro.fr/tennis/2009/0...songa-apte.php

There also is a great article from l'équipe that Duong posted and translated in GM.

I so love the haters and the doubters !!!!! Blah blah blah it's expected blah blah liar ... Like everybody should know, it's a great way to prepare a tournament without training
Anyway, it's so good for the drama

Last edited by MacArthur : 01-18-2009 at 10:36 AM.
MacArthur is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-18-2009, 12:14 PM   #159
country flag oranges
Registered User

oranges's Avatar

oranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond repute

Thanks for the news. No lack of faith here , the prayer was for health. It's not as if he hasn't played this season, so as long as he's feeling fine, I think lack of practice is not such a big deal, though obviously it would be even better if nothing was troubling him and he was able to train. If the injury continues to niggle, it would be far more pf a problem so here's one again for that
oranges is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-18-2009, 12:15 PM   #160
country flag SelvenluvJo
Jo,Dimi,Rica,Ryan

SelvenluvJo's Avatar

Thanks Simplet and Mac,it's really a good news.
Old 01-18-2009, 03:15 PM   #161
country flag MacArthur
Registered User

MacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by xhr75019 View Post
Hello everyone. What are the best fan sites for Jo? Is there one where you can dl his best matches like there is for Gilles?
It's terrible, but I totaly missed your post, xhr. The biggest french community of jo's fans is here :

http://frenchballs.loco-web.com/tsonga/page_news.htm

There is no forum there, but a lot of nice comments from the fans in the "commentaires" section of each last news. There also is the "Jo online" section with "Mail to Jo", where you can leave a message for him. He is reading the comments there from time to time, his surroundings too like his mother.

You also have his official website where you can find some interviews and maybe some videos (I don't know for sure), but the forum is dead there :

http://www.jowiltsonga.fr/itw_fr.php
MacArthur is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-18-2009, 04:03 PM   #162
country flag the graduate
Registered User

the graduate has a reputation beyond reputethe graduate has a reputation beyond reputethe graduate has a reputation beyond reputethe graduate has a reputation beyond reputethe graduate has a reputation beyond reputethe graduate has a reputation beyond reputethe graduate has a reputation beyond reputethe graduate has a reputation beyond reputethe graduate has a reputation beyond reputethe graduate has a reputation beyond reputethe graduate has a reputation beyond repute

Thank goodness Jo is good to go,good luck dawg!!!!!
the graduate is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-18-2009, 04:08 PM   #163
country flag Pepi.
Ajmo Marin!

Pepi.'s Avatar

Pepi. has a reputation beyond reputePepi. has a reputation beyond reputePepi. has a reputation beyond reputePepi. has a reputation beyond reputePepi. has a reputation beyond reputePepi. has a reputation beyond reputePepi. has a reputation beyond reputePepi. has a reputation beyond reputePepi. has a reputation beyond reputePepi. has a reputation beyond reputePepi. has a reputation beyond repute

Yay!!!

Quote:
Q. Why are you playing such good tennis?

MARIN CILIC: 'Cause I'm a good player (smiling).
Marin Cilic & Jo Wilfried Tsonga
Gasquet Dimitrov Gulbis
Pepi. is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-18-2009, 04:27 PM   #164
country flag JBdV
Registered User

JBdV's Avatar

JBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond reputeJBdV has a reputation beyond repute

This is great news

Quote:
Originally Posted by Ad Wim View Post
Jo has such a great desire to step onto court that he is used to playing through the pain barrier. Last year in Bercy and Bangkok he had niggling injuries but got better the more matches he won so let's hope for something similar again. But Monaco is not to be underestimated in round 1 IMO.
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾

Tennis Tipping 2009 Results:
Singles: Cherbourg CH W
Doubles: ...
JBdV is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-18-2009, 07:17 PM   #165
country flag lisaplenske
Registered User

lisaplenske's Avatar

lisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond repute

great news!

I was worried cause l'Equipe talked about a lombago and I was like"omg he will not be able to play at all"
but seems like its not that tough injury.Thank God.

The first round is tricky against monaco but lets hope he will be ready

Allez Jo!!

Tsonga - Simon - Monfils - Mathieu - Chardy - Baghdatis
Mannarino - Safin - Santoro - Gulbis- Nishikori
lisaplenske is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules