The Australian Season Thread 2009 - Page 10 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 01-15-2009, 12:15 PM   #136
country flag simplet
Registered User

simplet's Avatar

simplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond repute
Default Re: The Australian Season Thread 2009

Found this on his website (the official one : http://www.jowiltsonga.fr/) :

"15/01/2009
« Un peu flippé ! »
Blessé au dos, Jo-Wilfried a été contraint de déclarer forfait au tournoi de Sydney.

Jo-Wilfried, quelles sont les nouvelles de ta santé ?

Ca pourrait aller mieux. J’espère maintenant me rétablir pour l’Open d’Australie (début lundi prochain). La douleur est apparue hier au début du match face à Simone Bonelli. J’ai continué à jouer parce que Bonelli me donnait le match. Je ne me sentais pas très bien, c’est pour ça que j’ai fait appel au kiné à plusieurs reprises. Après la rencontre, une fois que mon corps s’est refroidi, la douleur est devenue un peu plus vive. J’ai donc pris des anti-inflammatoires et j’ai effectué des soins avec mon kiné. J’ai pris la décision aujourd’hui de ne pas jouer face à Nieminen, ça ne servait à rien d’aggraver la blessure.

Dans quel état physique es-tu ?

Je ne suis pas complètement bloqué. Je ressens une raideur en bas du dos qui m’empêche de bouger. Pour l’instant, je ne peux pas courir. Je prends donc mon mal en patience en me soignant. Je n’ai que ça à faire. Me soigner et me reposer. Ca m’est déjà arrivé d’avoir mal en bas du dos. J’avais mis deux semaines pour m’en remettre. Mais aujourd’hui, la douleur n’est pas comparable. C’était bien plus douloureux la dernière fois. J’ai déjà eu des petites alertes comme aujourd’hui et ça m’avait pris trois ou quatre jours pour me remettre sur pieds. Donc attendons.

Tu es inquiet ?

Je suis quand même un peu flippé ! Mais en même temps, j’essaie de positiver. Ce n’est pas la première fois que ça m’arrive avant un grand événement de me retrouver à la rue. Une chose est sûre, si j’ai la chance de jouer, je serai au taquet. Je ne lâcherai rien

Quand comptes-tu prendre ta décision pour l’Open d’Australie ?

Je prendrai ma décision au dernier moment. Si ça je trouve, tout sera réglé dans deux jours. On ne peut pas savoir. "

There's audio too, if you go there.
simplet is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 01-15-2009, 12:42 PM   #137
country flag simplet
Registered User

simplet's Avatar

simplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond reputesimplet has a reputation beyond repute

Rough translation :

Jo-Wilfried, How is your health?

It could be better. I'm hoping I'll be able to play at the AO. It started to hurt yesterday at the beginning of the match against Bolelli. I finished the match, because he was giving it to me. I wasn't feeling well, that's why I had to take several medical time-outs. After the match, once my body started to cool down, it began to hurt a little bit more. So I took anti-inflammatory pills, and had my physiotherapist work with me. Today I decided not to play against Nieminen, I didn't want to make it worse.

What's you're physical condition?

I'm not completely stuck. My lower back is stiff, and I can't move. For the moment, I can't run, so I try to be patient and wait. That's the only thing I can do. Rest and get treatment. It happened to me before. It took me two weeks to recover. But this time the pain is really not as strong as last time. I've had several little bouts like this one in the past, and I was back on my feet three or four days later. So we wait.

Are you worried?

I'm freaking out a little bit yeah! But I try to be positive at the same time. It's not the first time I'm down before a big event. One thing's certain : if I'm lucky enough to play, I'm going to be hungry. I'll fight for every point.

When are you going to make a decision for the AO?

I'll wait until the last moment. Maybe everything will be back to normal in a couple of days. There's no way to know.
simplet is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-15-2009, 02:53 PM   #138
country flag MacArthur
Registered User

MacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond repute

I don't know what to think. It doesn't seem to be a real hard injury like with his knee last year. But it's really worrisome for the AO.

He still have four days to recuperate, so everything is not lost.
MacArthur is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-15-2009, 04:04 PM   #139
country flag amdany
Registered User

amdany's Avatar

amdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond repute

no, not again, poor Jo!
amdany is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-15-2009, 05:55 PM   #140
country flag martine2
yawn

martine2's Avatar

martine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond repute

Hope it's not too serious
martine2 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-15-2009, 09:25 PM   #141
country flag Bashak
Registered User

Bashak's Avatar

Bashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond repute

oh c'est dommage
I hope he gets better soon, he has a lot of points to defend in Melbourne.
He used to have major problems with his back, sort of like a slipped disk or something horrible like that. It better not be serious this injury.

Suicide Tennis Winner: Doha 2010, Basel 2009 FITD Winner: Auckland 2012, Nice 2010, London WTF 2009, Tokyo 2009, Roland Garros 2009, Paris 2008, Basel 2008 TT Finalist: Nottingham 2009, Savannah 2009, Marrakech 2011. TT Doubles Winner: Sarasota 2011 (w/ coasterman9 TT Doubles Finalist: Bergamo 2011 (w/ leoneo), Fergana 2009 (w/ catatonia) DTT Doubles Winner: Miami 2011 (w/Abollo)
Bashak is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-16-2009, 02:04 AM   #142
country flag oranges
Registered User

oranges's Avatar

oranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond reputeoranges has a reputation beyond repute

I really hope this is nothing serious. Get well soon
oranges is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-16-2009, 06:12 AM   #143
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

It's definitely not precautionary, he sounds quite worried. He says he knows he'll regularly have lumbagos after the herniated disc story, last time was during the summer 2007, it can last a few days or 30 days, there's nothing they can do about it. This time it doesn't feel as bad as the other times when the pain really was unbearable, but he has no idea if he will recover in time for the AO. They didn't do anything wrong either, they always take so many precautions for his back, it's just bad luck. Last year he wasn't sure to be able to play either a few days before the AO because of a problem with the thigh, so maybe he'll get lucky again.
Attached Images
File Type: jpg Incapable de courir.jpg (157.3 KB, 9 views)
File Type: jpg Incapable interview.jpg (147.8 KB, 7 views)
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-16-2009, 06:47 AM   #144
country flag MacArthur
Registered User

MacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond repute

We can only hope, but thanks for the article, Françoise

I think everyone saw the draw for the AO, he is in the quarter of Murray and have some quite abordable matches on the route to the quarters. But obviously, it's going to be a concern only if he plays.

There is still a little hope, so we must endure it
Old 01-16-2009, 08:49 AM   #145
country flag SelvenluvJo
Jo,Dimi,Rica,Ryan

SelvenluvJo's Avatar

SelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond repute

I read one article in Chinese tennis webside,they wrote that the tournament director of ausopen gave Jo a call,asked to his injury. Jo said:he will arrive at Melbourne as soon as possiable.He make sure he can play the match.
---------------------------------
I don't know the news is true or not,but I hope just like some friends said before,the withdraw is a tactical,not very serious.Good luck to Jo!
Old 01-16-2009, 10:17 AM   #146
country flag Turquoise
Registered User

Turquoise's Avatar

Turquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond repute

Thanks for the news Truc & SelvenluvJo. If the organisers give him a late start (Wednesday), this could give more time to recuperate.

I can imagine how worried he must be feeling. He's been plagued by bad luck every time he gains momentum. He doesn't deserve this, we need him, the sport needs him.

Hoping for some good news next week
Old 01-16-2009, 05:25 PM   #147
country flag MacArthur
Registered User

I know you want some good news and I am not the kind of man to disppoint my fellow Jojotards ( ). So here is a piece of good news :

Blessé au dos depuis mercredi, Jo-Wilfried Tsonga espère bien participer à l’Open d’Australie.
Arrivé à Melbourne aujourd’hui, Jo-Wilfried Tsonga continue à se soigner après sa blessure au dos survenue mercredi face à Bolelli. Le Français se sent un peu mieux mais n’est toujours capable de taper dans la balle. Le finaliste 2008 de l’Open d’Australie garde espoir et croit toujours en ses chances pour la première levée du grand chelem. « A J–3, je sens que ça va le faire » a déclaré Jo-Wilfried.

A little translation :
Injured of the back since wednesday, Jo-wilfried tsonga still hopes to play at the AO. Arrived today at Melbourne, (...) the frenchman feels a little better though he is still unable to properly play. (... gosh how can a journalist be more uninteresting ) blah blah...
THE intersting part : Jo said : "At three days from the start, I feel like it's going to be OK."

Usualy he is very honest with himself, so I think it's something good to take.

It's coming from the RMC site by the way :

http://www.rmc.fr/edito/sport/68623/...x-pour-tsonga/
Old 01-16-2009, 08:11 PM   #148
country flag reggie1
Registered User

reggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond repute

Let's hope he will be o.k, he will be so missed at AO if he can't play. Eurosport showed his semi against Nadal at last year's AO last night. It was the first time I had seen it and Jo was amazing.
reggie1 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-16-2009, 11:12 PM   #149
country flag Pepi.
Ajmo Marin!

Pepi.'s Avatar

Pepi. has a reputation beyond reputePepi. has a reputation beyond reputePepi. has a reputation beyond reputePepi. has a reputation beyond reputePepi. has a reputation beyond reputePepi. has a reputation beyond reputePepi. has a reputation beyond reputePepi. has a reputation beyond reputePepi. has a reputation beyond reputePepi. has a reputation beyond reputePepi. has a reputation beyond repute

lets hope,

Not again, please

Quote:
Q. Why are you playing such good tennis?

MARIN CILIC: 'Cause I'm a good player (smiling).
Marin Cilic & Jo Wilfried Tsonga
Gasquet Dimitrov Gulbis
Pepi. is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-17-2009, 09:01 AM   #150
country flag MacArthur
Registered User

Some other news to keep the hope alive :

Wino said that it was fifty-fifty yesterday and that he couldn't say anything more.
The schedule of the AO for Monday doesn't feature Jo. So he will begin at least tuesday, a day in more to heal himself.

There also was today an article in Le Parisien on Jo which were saying the exact same thing as Selvenluvjo the page before : the director of the AO tournament is certain to see Jo play there.

Thanks Selven
Reply

Thread Tools

Posting Rules