OFF SEASON: Nico Off Season News And Other Nico Chatter... - Page 7 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 12-14-2008, 01:23 PM   #91
country flag NicoFan
Registered User

NicoFan's Avatar

NicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond repute
Default Re: OFF SEASON: Nico Off Season News And Other Nico Chatter...

I don't know what he's thinking.

It makes no sense at all. Especially the he wants "liberty" part.

Which makes me think that all he's saying is pure bs (not the first time our Nico has lied to the press ), and there's another reason for this continued insanity. No money to hire a good coach or no coach wants to coach him (he's known for being completely difficult to coach - besides the fact that his ranking is still low - a good coach wants someone they know will be at the top of the rankings). Anyone's quess, but really I hope that whatever the reason he gets it figured out quickly. From what I'm reading on comment boards and other blogs, the people who watched the match against FeLo said that he's having the same problems that he's had the last couple of years. Which means he'll be back down in challengers again by the summertime if things don't change.

Last edited by NicoFan : 12-14-2008 at 01:29 PM.
NicoFan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 12-14-2008, 01:28 PM   #92
country flag NicoFan
Registered User

NicoFan's Avatar

NicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond reputeNicoFan has a reputation beyond repute

Oh btw there was video along with the photos on canal13 - sorry forgot to post the link yesterday - I can't get the video to work but hopefully it will work for y'all.

http://deporte.canal13.cl/deportes/h...isS364098.html

Kid - if he said anything other than what was in the paper, let us know!
Old 12-15-2008, 02:21 AM   #93
country flag kidnicky
Could it be any harder...

kidnicky's Avatar

kidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond repute

I guess that he can't find a coach that wants to coach him 'cause he said that he has enough money to live for the rest of his life

AC MILAN

Paolo Maldini
The second thing that gets better with age

kidnicky is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-15-2008, 02:24 AM   #94
country flag kidnicky

kidnicky's Avatar

kidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond reputekidnicky has a reputation beyond repute

damn ... I couldn't watch the video, so I'm sorry, you'd have to ask about what he said to somebody else

AC MILAN

Paolo Maldini

Old 12-17-2008, 02:17 AM   #95
country flag kidnicky

kidnicky's Avatar

Nico was for a few seconds on tenis pro this week ... alexito put up the video on youtube as usual so you could watch Nico before his match against FeLo

http://www.menstennisforums.com/show...57056&page=397

AC MILAN

Paolo Maldini

Old 12-17-2008, 02:23 AM   #96
country flag NicoFan
Registered User

NicoFan's Avatar

Thanks Kid!!! I love tenis pro...
Old 12-17-2008, 02:55 AM   #97
country flag kidnicky

kidnicky's Avatar

it used to be better but at least they got Nico again for a little bit

AC MILAN

Paolo Maldini

Old 12-17-2008, 01:44 PM   #98
country flag Fergie
Miss Fabray

Fergie's Avatar

Fergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond repute

Nicolás Massú recargado: "Voy a trabajar para estar entre los 25 mejores"

La segunda raqueta de Chile, que se encuentra preparando su próxima temporada en Santiago, aseguró que "me siento muy bien y con bastante confianza por lo que viene".

SANTIAGO.- Moviéndose de lado a lado en la cancha y mostrando un potente derechazo, así se ve por estos días el tenista chileno Nicolás Massú, quien hace dos semanas inició su pretemporada en el Club Providencia.

Mientras dos niños disfrutan de la práctica, el viñamarino trabaja muy concentrado bajo las órdenes de su amigo, el técnico argentino Jorge Gerosi. Como que fuera un partido oficial del circuito, el campeón olímpico se molesta cuando un golpe no le sale, pero grita eufórico cuando su derecha entra en la pista.

Al término del entrenamiento la segunda raqueta de Chile, que este año finalizó 77° del ranking de la ATP, se da un tiempo para analizar con Emol lo que fue su temporada 2008.

"Fue una año con algunos cambios. No jugaba challengers desde hace 10 años, me tuve que adaptar a torneos que no me sentía cómodo, pero igual no me desanimé, ya que terminé jugando bien y subí en el ranking", aseguró el doble medallista olímpico en Atenas 2004.

Agrega que "estoy tranquilo porque terminé la temporada ganando torneos y a los jugadores que debía vencer, pero lo más importante que ahora estoy en un puesto que me permite disputar los torneos que estoy acostumbrado a asistir".

Sin embargo, reconoce que para nada quedó conforme con su ubicación en el circuito. "Estar dentro de los 70 del mundo no es un ranking que me deje contento. Después de todo lo que hecho en mi carrera no estoy feliz, pero también es positivo considerando de como estaba al inicio de este año".

-¿Fue un bajón anímico el que te marcó el comienzo de temporada?
"Empecé a perder la confianza y me puse un poco negativo. Creo que me cansé mentalmente después de estar diez años jugando sin parar. Y cuando las cosas no me salían me ponía un poco histérico, me costaba ponerme tranquilo, pero sólo fueron cuatro meses y es una cosa que les pasa a todos los tenistas".

-¿Cómo han sido estos días de pretemporada?
"Muy buenos. Estoy con algunos cambios, sobre todo en mi raqueta. Llevo nueve años con la misma y ahora estoy probando una que me permita que la pelota corra más. Ya que hoy por hoy el tenis está tan moderno que salen jugadores más jóvenes con mucha fuerza, por eso nunca está de más buscar una ayuda para mejorar".

"Puedo jugar cuatro a cinco años a gran nivel"

-¿Físicamente y mentalmente cómo estás para el 2009?

"Me siento muy bien y como siempre con mucha motivación y bastante confianza por lo que viene. He trabajado muy duro estos días, sobre todo mi revés y estoy feliz porque por primera vez en mi carrera voy a comenzar la temporada el 1 de enero, en el torneo de Doha".

-¿Cuál es tu objetivo para la próxima temporada?
"No sé si es un objetivo, pero voy a trabajar para estar entre los 25 mejores tenistas del mundo. No tengo miedo ni dudas de que lo puedo lograr, sino es así será porque el otro jugador es mejor que yo. Pero te insisto, si juego bien y estoy física y mentalmente en óptimas condiciones debería estar entre los 25".

-¿En algún momento se te ha pasado la posibilidad del retiro?
"No, nunca. Tengo 29 años, físicamente me siento muy bien, y creo que puedo jugar cuatro a cinco años a gran nivel".

-¿Ganar el ATP Viña del Mar es una prioridad en tu carrera?
"No es algo que me quite el sueño, no pienso todo el día en eso. Obviamente que me gustaría ganarlo, pero no me voy a retirar más enojado o más feliz si lo gano o no. Creo que hay cosas mucho más importantes que puedo lograr antes que ganar Viña".

-¿Te preocupa el hecho de estar sin técnico?
"Es que no es tan así. Siempre tengo personas que me están ayudando. Hoy estoy con Jorge (Gerosi, coach argentino), uno de los mejores técnicos de Argentina y cuando se vaya vuelve el Nano (Leonardo Zuleta). La idea es que hasta los torneos de Miami viaje con uno de los dos, pero solo no voy a ir a ningún campeonato".

Copa Davis y el dos de Chile

-¿Qué te parece que Paul Capdeville haya dicho que se siente con posibilidades de ser titular ante Croacia?
"Ese es un tema que ya lo he hablado. A mi lo que me interesa es ser el uno de Chile y no el dos. Yo trabajo para ser el mejor que pueda a nivel mundial".

-¿Pero si en marzo Paul este pasando por un buen momento, podría ser una alternativa para que sea el número dos?
"Eso lo deciden otras personas, aunque todos saben como rindo por Chile. Pero no me gusta hablar de eso, faltan tres meses y te insisto, trabajo para ser el número uno de Chile, no sé si te respondo con eso".

-¿Se le gana a Croacia?
" Ojalá, pero va a ser muy difícil aunque la ilusión es lo último que se pierde. Vamos a jugar en una cancha rapidísima y esperamos llegar de la mejor forma posible para obtener una victoria".

Pain is only temporary but victory is forever
Fergie is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-18-2008, 11:34 AM   #99
country flag NicoFan
Registered User

NicoFan's Avatar

He's planning on staying with those two bozos until Miami????

These are the things that make me wonder why I've stayed a fan all these years.

I swear that he's doing this just to make everyone insane. He knows that everyone wants him to get a new coach, and he's just being stubborn to show that he's not going to let everyone tell him what to do.
Old 12-18-2008, 07:47 PM   #100
country flag kidnicky

kidnicky's Avatar

He enjoys driving everybody crazy so I just read and my eyes to it ... sooner or later he'll stop being so stubborn about everything, at least I hope so

AC MILAN

Paolo Maldini

Old 12-24-2008, 02:13 AM   #101
country flag NicoFan
Registered User

NicoFan's Avatar

No Nico news lately...

Hopefully he's going to have a wonderful Christmas...
Old 12-24-2008, 02:22 AM   #102
country flag Fergie
Miss Fabray

Fergie's Avatar

Fergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond reputeFergie has a reputation beyond repute

Lun today http://www.lun.com/Pages/NewsDetail....Id=20&bodyid=0

And here is the pic

Pain is only temporary but victory is forever
Fergie is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-24-2008, 03:13 AM   #103
country flag Sparko1030
Registered User

Sparko1030's Avatar

Sparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond reputeSparko1030 has a reputation beyond repute

I don't know if he's having a good Christmas season, but he looks good Thanks for the pic Fergie

FERNANDO GONZALEZ

Best Wishes to: Marcos~Janko~Ivan~Marat~Lucho~Rafa~Tommy H
Gaston-best of luck in whatever you decide to do.

"Its hard to argue against cynics-they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side." Molly Ivins, 1944-2007
Sparko1030 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-24-2008, 12:32 PM   #104
country flag NicoFan
Registered User

NicoFan's Avatar

Oh my. Oh my my my.

He's looking GREAT.
Old 12-24-2008, 02:39 PM   #105
country flag NicoFan
Registered User

NicoFan's Avatar

From cooperativa.cl:

The organizers of the ATP of Vina del Mar delivered this Tuesday the list of players for the edition 2009 of the tournament, to be disputed between the 2 and 8 of February, and to the already known names of Fernando González (15°) and Spanish Tommy Robredo (21°) added that of the German Rainer Schuettler (33°) as attractions of the contest.

The German was fifth of the world in 2004 and he has four titles, although the last one he dates from 2003.

The championship will have a picture of 28 tennis players and next to them mentioned they will be besides the Spaniard Albert Montanes(45°), Argentine Juan Monaco (46°), José Acasuso (48°) and Agustin Calleri (60°), and Nicolas Massú (77°).

As for the wild cards, the first one was offered to the Chilean one Paul Capdeville (111°), while of the two remainders, reserved for foreigners, one already was asked by the trasandino Gastón Gaudio (without ranking).

The opinion of the localities | to rise Massú exactly was this Tuesday in the conference of promotion of the tournament and commented the picture of the contest.

"Is Tommy Robredo and a lot of, Argentine players Spanish player and is going to be a complicated tournament. I agre that does two or three years ago looked at the picture and perhaps a little bit easier one saw it what is now. The tennis players begin to inform that the tournament is good, that many players they come and today already in the first round a difficult party touches you or in second round someone touches you of good ranking, then are five parties that one must win and you cannot think about a semifinal, because all the matches are difficult", indicated.

The owner of house has not been able to win in its land and although its desire is to conquer the crown, is not something that the dream remove him.

"I believe that my tennis career and my life is not going to change if I leave champion of Vina or not, is not something that is going to do me as the sportsman and like happier person, but yes is something that want to win and each time that come I play the tournament I feel that I have the tennis and that I can do it. I have had two ends, I have been close, but itself he has not been given, I believe that with the experience today perhaps I will be able to arrive at an end, to handle me and to feel me more tranquil done not so pressure as in those two finals", declared.
Reply

Thread Tools

Posting Rules