Indoor season 2008 - Page 37 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 11-14-2008, 05:19 PM   #541
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute
Default Re: Indoor season 2008

And the audio interview of Tutu:

Gilles played a perfect match against Stepanek. Very clean performance.
But the waiting was very tough then. It had never happened to him in 30 years to have to wait for the result of another match like that, especially such a high level match.
They'll have to refocus very fast. It's like a new tournament beginning now.
"Are you saying a big thank you to Andy Murray?" Tutu answers Andy was playing for himself too, he wanted to get rid of Fed today. But Tulasne is very impressed by what he's seen today. Really great champs at this Masters Cup.
Nole: he means his game might suit Gilles' counterpunching game quite well because Nole can hit a lot of winners with his FH and BH. The h2h in favour of Gilles is important too [I really doubt that! It was a pure tank job of Nole and they both know it]. Gilles is going into this match as the heavy underdog since Nole has much more experience of that level, but he believes in his chances.
What is happening is absolutely crazy. "Very proud of what Gilles is doing, of what we are doing". It will almost be a bit frustrating to go on vacation after this week-end because things have been getting better and better week by week lately, he almost wishes the season would go on.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 11-14-2008, 06:05 PM   #542
country flag lisaplenske
Registered User

lisaplenske's Avatar

lisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond repute

happy for gilles, I dont like murray but in that match I was cheering for him cause I thought about gilles chances to play the semi finale.
He has perhaps the best draw he could hope, murray will be tired tomorrow and djokovic is beatable these days.
Well just go and fight gilles, merdeeeeeeeeeeee!

Happy for simontards

Tsonga - Simon - Monfils - Mathieu - Chardy - Baghdatis
Mannarino - Safin - Santoro - Gulbis- Nishikori
lisaplenske is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-14-2008, 06:34 PM   #543
country flag rtgy
Registered User

rtgy's Avatar

rtgy has a reputation beyond reputertgy has a reputation beyond reputertgy has a reputation beyond reputertgy has a reputation beyond reputertgy has a reputation beyond reputertgy has a reputation beyond reputertgy has a reputation beyond reputertgy has a reputation beyond reputertgy has a reputation beyond reputertgy has a reputation beyond reputertgy has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by lisaplenske View Post
Happy for simontards
rtgy is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-15-2008, 06:40 AM   #544
country flag *Raine
Registered User

*Raine's Avatar

*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute

I will be happy for Gilles if he wins but of course it would be better for me if my no.1 beats him today .

Good luck.

| San Antonio Spurs | NY Mets| Pittsburgh Penguins
~Cristiano Ronaldo ~ Albert Pujols ~ Ricky Rubio
*Raine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-15-2008, 07:09 AM   #545
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

There is a looooong review of his day in L'Equipe, a bit too much detail, but there are some nice parts:
Quote:
Au bout, la délivrance
Dans l’attente de la victoire de Murray, Gilles Simon a passé une fin de soirée qu’il n’oubliera jamais. Récit en direct live.

GILLES SIMON COMMENCE à en avoir marre. Marre de dépendre des résultats des autres. « J’avais déjà eu ma dose pendant Bercy où j’avais vécu une ou deux journées noires après mon élimination pour connaître mon sort, lâche-t-il. Voilà que ça recommence ici. Je n’ai pas l’habitude et je n’aime pas ça du tout. » Lorsqu’il prononce ces mots, le Français est pourtant tranquillement installé dans le canapé de sa suite no 3124 de l’hôtel Hilton, à Shanghai. Cela fait un quart d’heure qu’il sait qu’il disputera aujourd’hui sa première demi-finale de Masters. Mais l’interminable attente au stade et l’extraordinaire dramatique du troisième set entre Murray et Federer l’ont fait passer par tous ses états. Là, il savoure, mais sans en faire trop. Dans quelques heures, un choc redoutable l’attend contre Novak Djokovic. Jusqu’à sa balle de match contre Stepanek, Simon a pourtant passé « une journée assez agréable ». Il n’a rien changé à ses habitudes : lever à 10 heures, p’tit déj’, voiture pour se rendre au stade à midi, une demi-heure de warm-up entre 13 h 15 et 13 h 45, déjeuner à 15 heures, concentration dans son salon privé au stade. À 18 heures, il entre sur le court face à Stepanek. Une heure et cinq minutes plus tard, il en sort avec le sentiment du devoir accompli. « J’ai préparé ce match comme si c’était une finale, dit-il. Sans pression mais avec un objectif simple : gagner pour atteindre le meilleur classement de ma carrière (7e). C’était une bonne motivation, une motivation saine. C’est d’ailleurs pour ça que j’ai réussi un grand match. Voilà, jusque-là, tout était simple. » Commence alors une plongée dans l’inconnu. L’histoire de son avenir à Shanghai reste à écrire. Pis, il n’a aucun droit de regard dessus. Les coscénaristes s’appellent Roger Federer et Andy Murray. Dans un premier temps, Simon décide de rester au stade. « J’ai fait comme d’hab, explique-t-il. J’ai fait ma récup, j’ai dîné et j’ai suivi le match à la télé. Mais lorsque Murray s’est fait remonter dans le deuxième set, je n’en pouvais plus. J’ai décidé de rentrer à l’hôtel. De toute façon, je ne pouvais en aucune façon influer sur le résultat. »
Dans l’ascenseur avec « Djoko » !
Pendant ce temps, son coach Thierry Tulasne est parti suivre le match dans le box de Federer, laissé vide par son entourage. Il y reste jusqu’à 5-4 au deuxième set. « En fait, j’étais plus tendu durant le match de Gilles, avoue-t-il. Ce qui est arrivé à Bercy m’a rendu philosophe. Mais l’heure avançait et Gilles commençait à vraiment stresser. Il était plus sage de rentrer. Je n’avais pas envie qu’il se couche au-delà de minuit. » Lorsque les compères quittent le stade, Murray mène 3-1 au troisième set. Quarante minutes plus tard, ils se garent devant l’hôtel où les y attendent cinq groupies de Simon scotchées à trois drapeaux français. « Dans la bagnole,“ Tutu”a reçu un texto qu’il a mal interprété, sourit Simon. On a cru que Murray servait pour le match à 5-4. Mais,comme il n’y a pas eu de suite, on s’est douté qu’il se passait quelque chose. » Ce qui se passe est très simple : Federer refuse de mourir. Dans le lobby de l’hôtel, un attroupement s’est formé devant un poste de télévision. Simon le rejoint et assiste, les bras croisés, aux cinquième, sixième et septième balles de match sauvées par le Suisse. À 5 partout, accompagné par son père Daniel, il décide de monter dans sa chambre. Une surprise l’y attend. Sa clé ne fonctionne pas. « J’ai cru qu’il viendrait voir la fin du match dans ma piaule, qui est juste à côté de la sienne, précise Tulasne, mais il est redescendu à la réception ! » Le temps de refaire la clé et le revoilà devant l’ascenseur. Simon raconte : « J’entre dans l’ascenseur et sur qui je tombe ? Djokovic, accompagné d’un mec que je ne connais pas. “ Djoko ” me demande le résultat, je lui dis que Federer a sauvé sept balles de match et là, le mec que je connais pas, qui est au téléphone, me dit que Murray a fini par gagner à la huitième. Voilà, j’ai appris la nouvelle dans l’ascenseur avec Djoko ! Après, on a un peu rigolé tous les deux. Je lui ai dit que je ne lui parlais plus jusqu’à demain (aujourd’hui). Et j’ai même ajouté qu’il avait de la chance : là, c’est comme si j’avais joué cinq sets ! »
« Super fier de ce qu’il a accompli »
Lorsqu’il retrouve son étage, Simon tombe sur son père et sur Tulasne, qui l’attendent sur le pas de la porte. Les trois hommes se tombent dans les bras. L’accolade est brève mais surchargée d’émotion. « Comme son père était très remué, ça a énormément ému Gilles, explique Tutu. Ça n’a duré que quelques secondes mais il y avait une intensité incroyable. Vous savez, ce Masters représente beaucoup pour lui. À ses yeux, c’est une épreuve pleine de prestige. Le voilà en demi-finales après avoir gagné deux matches sur trois, dont un face à Federer. Il est super fier de ce qu’il a accompli. Pour lui, cette demi-finale est un événement. En plus, il affronte un joueur qu’il pense pouvoir battre. Quand j’y repense, ça a été une sacrée belle journée. » Il est un peu moins de minuit à Shanghai et Gilles Simon est toujours assis dans son canapé. Comme d’habitude, il est intarissable. Il parle, il parle... De tout, mais surtout de Djokovic. « J’ai remarqué qu’il cherchait cette année à rendre son tennis plus offensif, note-t-il. C’est bien, on a toujours besoin de faire évoluer son jeu. Son service et son retour sont toujours redoutables, mais il cherche davantage à conclure le point en deux ou trois frappes. La contrepartie, c’est qu’il est moins régulier. Il faudra que je sois très bon sur les premiers coups de raquette. Mais, cette semaine, je me suis vraiment rassuré sur mon niveau de jeu. Et je n’ai pas envie de passer à côté de cette demi-finale. » Le temps de régler les problèmes d’intendance du lendemain avec Tulasne et il va être l’heure de passer au lit. Pas trop vite tout de même. « Je ne vais pas traîner pour traîner, glisse-t-il,mais ça ne sert non plus à rien que je me couche trop tôt. Vu les horaires des matches, ici, je vis en décalé : couche-tard, lève-tard. » Son préparateur physique Paul Quetin passe lui donner l’accolade. Les yeux de Simon brillent. Il y a des jours comme ça, où la vie est foutrement belle.
VINCENT COGNET
Gilles says at the end of the day that he hates depending on others, it felt like the nightmare of Bercy again, he was really sick of it.
He had prepared the match against Steps as if it was a final. He wanted to become #7 in the world. "A sound motivation". He played "a big match". Everything was simple.
Then the usual post-match routine, he had dinner and watched the other match on TV. But when Andy didn't manage to serve out the 2nd set, it was too much for him and he decided to go back to the hotel. Meanwhile, Tulasne was following the match in Fed's box and means he was more tense during Gilles' match, actually, he had learned from the Bercy experience and not driving himself crazy anymore. But Gilles was really stressed, so it was better to go back to the hotel so Gilles wouldn't go to bed too late in case Andy won.
When they leave, Andy leads 3-1 in the 5th set. When they arrive at the hotel, everybody is watching the match in the lobby, so Gilles joins them and watches with arms crossed Fed save the MP #5, 6 and 7. ^^
At 5-5, he can't stand it anymore and decides to go to his room with his father. But his key isn't working anymore. So down to the reception, in the elevator he meets Nole with a friend of his and the friend gets on his cell phone the news that Andy finally took his 8th MP. So they joke together with Nole [who must be quite happy himself to play Gilles Simon instead of Fed!] and Gilles tells him that he (Nole) is lucky since it feels as if he (Gilles) had just played a 5-setter!
Tulasne says that the father was so deeply moved, it was a lot of emotion for Gilles to see his father like that.
Then Gilles gives a couple of his never-ending interviews again and finally goes to bed, but he means it's not a problem since the matches in Shanghai start very late. It's been like that during the whole week - going late to bed and waking up late too.
At the end of the interview, Paul Quétin (his physical trainer) drops by, another embrace, Gilles is radiant. "There are days when life can be so bloody beautiful."

Last edited by Truc : 11-15-2008 at 07:30 AM.
Old 11-15-2008, 07:14 AM   #546
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Tulasne's opinion about today’s match:
Quote:
« Faire le jeu»
« CETTE ANNÉE, DJOKOVIC joue beaucoup plus l’offensive. Il est moins patient, on sent qu’il a envie d’attaquer. Son jeu comporte donc plus de déchets. À certains moments du match, il est carrément injouable, mais il y a aussi des passages où il “donne” davantage. On l’a vu contre Jo récemment.C’est peut-être aussi lié à sa motivation du moment. Sur un match comme ça, Gilles n’a pas beaucoup à réfléchir. Il faut qu’il essaye de ne pas trop subir, il doit attaquer et contre-attaquer en espérant que “Djoko” ne soit pas dans un jour où tout lui réussit. À mon avis, la clé du match sera la capacité de Gilles à relancer le service de Djokovic. En première balle, il sert toutes les zones en utilisant le même lancer. En seconde, il sert aussi tous les effets et il est très audacieux : il tente même l’ace sur deuxième pour surprendre l’adversaire. S’il sert bien, il va mettre une grosse pression sur les jeux de service de Gilles. Tactiquement, Gilles ne doit pas jouer commeil l’a fait contre Murray. Il doit plutôt s’inspirer de ses matches contre Federer et Stepanek. Contre Djokovic, on ne peut pas se permettre de jouer des coups d’attente ou de neutralisation. Il ne faut surtout pas subir. Il faut faire le jeu. Tout en s’appuyant sur le rythme et l’intensité des frappes de son adversaire. Ça tombe bien, c’est un très bon contreur. La chance de Gilles, c’est qu’il est super bien physiquement. En ce moment, il a un jus incroyable. Il va donc pouvoir courir partout et ramener beaucoup de balles. C’est un match à sa portée mais, avec Djoko, tout dépend aussi de comment il se lève le matin ! Gilles l’a battu à Marseille cette année, mais sa motivation ne sera pas du tout la même : c’est dur de rebondir après un titre à l’Open d’Australie. Là, ce sera une demie de Masters. Sa motivation sera toute trouvée. »
He means Nole seems much more aggressive this year, he is also less patient in the rallies, he has good patches when he looks sheer unbeatable and some not so good patches when he "gives" a lot more points than he used to. It was obvious against Jo.
For Gilles, it will be simple: he must take care not to be too passive and hope Djoko isn't in a good day. He should try to dictate the game according to Tulasne and not "neutralize" too much.
He thinks the key will be the ability of Gilles to return Nole's serve. His first serve is very good, he's able to reach all the areas of the service box with an identical ball toss. And he uses all the possible effects on his 2nd serve and can be very bold too, sometimes trying to serve an ace on his 2nd serve to surprise the opponent. So if Nole serves well, Gilles will be under a lot of pressure on his service games.
Gilles’ main asset: his physical condition. He has an incredible energy at the moment, he's able to run and retrieve like crazy.
It's a match he can win, but with Djoko, all depends on his mood on that day! In Marseille, it was hard for Nole to be motivated after having won the AO. This time it's a Masters Cup semi, it will be another story.
Old 11-15-2008, 07:31 AM   #547
country flag MsTree
Registered User

MsTree's Avatar

MsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Truc View Post
Gilles is radiant. "There are days when life can be so bloody beautiful."
Aw bless
MsTree is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-15-2008, 12:39 PM   #548
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

He was so mad just after the match, it's hilarious, he cracks me up when he's a sore loser and doesn't try to hide it - "Nole was incredibly lucky".

«Là, tout de suite, j'ai envie de tout casser, il (Djokovic) a eu une réussite incroyable pendant tout le match. J'ai tout donné, je n'ai rien à me reprocher, mais cette défaite fait mal. Cela s'est joué à rien, à quelques jeux accrochés. J'ai tout donné, je n'ai rien à me reprocher. Il m'a manqué de la réussite. Le dernier jeu reflète d'ailleurs bien la physionomie du match, je rate par exemple un passing de peu. Maintenant, je vais partir en vacances, cela va me faire du bien. Après une saison de plus de 80 matches, ces rencontres de plus de deux heures font mal, les heures comptent double. Je vais bien me reposer afin d'attaquer au mieux la nouvelle saison.»
http://www.lequipe.fr/Tennis/breves2...ut-casser.html
Right now, I'm feeling like breaking everything in sight. He was incredibly lucky during the whole match. I gave everything on the court, I have nothing to reproach myself with, but this defeat hurts. It was so close, a couple of very tight games. The last game is characteristic of the whole match, I miss a passing-shot by just a small margin. Time to go on vacation now, it will do me good. After having played 80 matches during the season, these matches over 2 hours are painful, twice painful. I'll rest well in order to be in the best possible shape for the new season.

Last edited by Truc : 11-15-2008 at 01:34 PM.
Old 11-15-2008, 12:58 PM   #549
country flag lisaplenske
Registered User

lisaplenske's Avatar

lisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond reputelisaplenske has a reputation beyond repute

well sorry gilles road ended in semi finale, I thought he will win if he had to play a long match, in 3sets.
But like thierry tulasne said about today match, gilles really has to make the game and dictate it. I think he did it quite well in the first and then not that much.Djokovic played more offensive than usual.Gilles serve was also missing,too many dfs against such a player.
He still need to improve but guys what a year he can be proud of;he'll end 7 in the ranking beating twice federer and once nadal.
Wish him the best for next year with richard,jo and gael, cant wait for 2009!!!

Tsonga - Simon - Monfils - Mathieu - Chardy - Baghdatis
Mannarino - Safin - Santoro - Gulbis- Nishikori
lisaplenske is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-15-2008, 01:24 PM   #550
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

His post-match interview (the other thing was the knee-jerk reaction just after the match):
http://www.fft.fr/action/masters-cup/?ID=4356

He used to win all these close matches lately. This time he loses it. So it's tough.
The reasons: Djoko was strong, he was able to bounce back after a very poor start; and he was a bit lucky too, a lot of netcords or close shots.
Gilles felt well physically at the end of the match, he felt able to keep playing and running, that's not the reason why he lost.
In the last game he played a great BH to get a 30-15 lead, felt safe then and wasn't careful enough on the next 2 points, so he's mad at himself because of that. But it's hard to be careful all the time too.
It was inconceivable at the beginning of the season to reach that level. But he never gave up the hope, even when he went through a little slump during the spring.
He will keep on working during the winter because he still has so many things to improve in his game. It's very encouraging to be able to annoy the top players knowing he can still improve so much.
The most important thing for him is that he was able to play his best tennis in big matches lately.

Last edited by Truc : 11-15-2008 at 04:26 PM.
Old 11-15-2008, 01:32 PM   #551
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

And Tulasne's reaction:
He can play better than that, he can come more to the net to win the points, like he did against Fed and Nadal. He didn't do it today, so it was a frustrating loss.
And still, he almost beat the number 3 in the world, which is very positive in a way.
His neck seized up at the beginnig of the 2nd set because he probably was too tight.
After that he was always trailing and it was tough.
When he managed to come back at 5-5, Djoko was bolder than Gilles and deserved to win. Gilles was too passive at that point and that's why he's so mad at himself now.
Like Gilles, he stresses that Gilles can still improve so many things in his technique and in his gameplan (= to be more aggressive), so it's very positive to see he can already fight at the top level.
Gilles is very surprising and very courageous on the court, it's a joy to work with him. He gives everything on the court and always is so eager to improve after a defeat, to learn from it. He's very lucid too about his shortcomings.
It's so much stress to play at that level, the holiday will do them good. Now for next year they'll have to be very ambitious and to believe they can do it.

Last edited by Truc : 11-15-2008 at 05:39 PM.
Old 11-15-2008, 01:45 PM   #552
country flag *Raine
Registered User

*Raine's Avatar

*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute

to Gilles

and to everyone as well.

Still I give my and to Gilles for such an amazing season.

| San Antonio Spurs | NY Mets| Pittsburgh Penguins
~Cristiano Ronaldo ~ Albert Pujols ~ Ricky Rubio
*Raine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-15-2008, 02:43 PM   #553
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Quote:
Gilles SIMON : ''Poursuivre sur cette voie en 2009''

Gilles Simon était très déçu par cette défaite d'un souffle face à Novak Djokovic. Le Français a fait son mea culpa, avant de dresser évidemment un bilan positif de cette formidable saison 2008.

"- Gilles, quel est votre sentiment après ce grand combat et cette défaite ?
- Je suis très déçu. J'ai tout donné. On a joué près de trois heures. Ça a basculé sur quelques points. J'ai joué mon tennis "sûr" aujourd'hui. Je n'étais peut-être pas assez agressif. Mais c'est comme ça que je voulais jouer. Ça a fonctionné au premier set.

- Que vous est-il arrivé à 2-1 au deuxième set ? Vous avez fait appel au kiné…
- En fait, à 5-4, 30-30 au premier set, j'ai forcé au service. J'ai fait un ace, mais je me suis fait mal au cou. Par moments, j'avais l'impression que ma tête allait dévisser. Je voulais savoir ce que j'avais. Le kiné m'a massé fort pendant deux minutes. Après, je voyais des étoiles. Mais ça a été mieux ensuite. Je n'ai plus souffert.

- Sur quoi cette partie s'est jouée ?
- J'ai eu tellement d'occasions de faire mieux sur certains jeux… Je m'en veux. Je n'ai pas été irréprochable au niveau de l'attitude. C'est dur de l'être pendant trois heures… Il a eu pas mal de réussite sur certains points, avec les lignes, la bande du filet. Mais surtout, j'ai l'impression que je pouvais faire mieux. J'ai plutôt bien retourné. Il y a donc eu un combat du fond de court. Et j'ai horreur perdre un combat du fond de court.

- Dans le premier set, vous aviez le match en main. Que s'est-il passé ?
- C'est monté en intensité. Il a élevé son niveau de jeu. Il a retrouvé son attitude de guerrier. J'ai un peu perdu le fil à un moment. Je n'ai pas été bon dans mon jeu vers l'avant. J'ai raté au filet, j'ai raté sur ses amorties, alors que j'étais parfois dessus…

- Quand vous revenez à 5-5, qu'est-ce qui se passe dans le jeu suivant ?
- Je mène 30-15 après un très beau revers. Dans ma tête, je suis bien. Et puis je sers une deuxième balle à 23 km/h. Je l'aurais jeté à la main, ça aurait été pareil. Je m'en veux, je ne me suis pas appliqué. Je ne suis pas bon sur ce coup.

- Qu'avez-vous appris dans cette Masters Cup ?
- Je retiens d'abord que j'ai perdu… Ensuite, dans l'ensemble, j'ai fait un bon tournoi. J'ai prouvé que je pouvais tenir la distance face aux meilleurs. J'ai joué mon meilleur tennis contre eux, dans des gros matchs. Je bats le n°2 mondial, je résiste trois heures au n°3. Et je suis sûr que je peux améliorer plein de choses. Il y a donc plus pessimiste comme horizon. Je vais devoir améliorer mon pourcentage de premières balles, la vitesse de ma seconde balle, mon jeu vers l'avant… Plein de choses.

- Quelle saison quand même ! Vous terminez 7e mondial…
- C'est sûr, je ne m'attendais pas à jouer une demi-finale en début de saison. Je visais un top 15. Septième mondial, ça fait un sacrée différence. J'ai continué dans mon évolution. Et je vais poursuivre dans cette voie pour essayer de faire de belles choses en 2009. J'espère notamment faire de meilleurs résultats en Grand Chelem."
http://www.fft.fr/action/masters-cup/?ID=4358

He's very disappointed. He was playing "safe tennis" today. Maybe he didn't dare enough. But that's how he wanted to play today. And it worked in the 1st set too.
The journalist asks him about the timeout. He says that at 5-4 30-30 in the 1st set, he forced on his serve. He hit an ace, but he hurt his neck. He felt like his head was going to "unscrew". So he called for the trainer. After the treatment he was "seeing stars" (I don't know if it makes sense in English? He was feeling dizzy). But he felt better after a while and wasn't in pain anymore then.
Just after the match he was saying "I have nothing to reproach myself with", but here he says on the contrary that his attitude and his concentration were not beyond reproach today (I like how he gets more and more lucid in each interview). It's not easy to be faultless during 3 hours too. He feels like he could have done better. He returned pretty well, so there was a battle from the baseline. And he hates to lose baseline battles.
The journalist says he looked in control during the 1st set. He answers that Nole stepped up his game then and found back to his warrior attitude. Gilles kind of lost the thread at one point, he wasn't good enough in his game forward, he missed some volleys, he didn't play well on Nole's dropshots although he sometimes was reaching them on time.
About the game at 5-5, he says he played a great BH winner at 30-15 and was feeling well. "And then I serve a 2nd serve at 23 km/h. I could have just thrown the ball over the net, it would have been the same. I'm mad at myself for that one, I didn't apply myself. I'm not good on that shot."
"What do you keep from that Masters Cup?" "First, I keep the fact that I lost... But all in all, I played a good tournament." He beat the world number 2, played 3 hours against the world number 3, worse things happen. He'll need to improve his 1st serve percentage, the speed of his 2nd serve, his game forward. A lot of things.
His goal at the beginning of the season was to be top 15, so #7 is a big difference.

Last edited by Truc : 11-15-2008 at 05:42 PM.
Old 11-15-2008, 03:01 PM   #554
country flag rtgy
Registered User

rtgy's Avatar

rtgy has a reputation beyond reputertgy has a reputation beyond reputertgy has a reputation beyond reputertgy has a reputation beyond reputertgy has a reputation beyond reputertgy has a reputation beyond reputertgy has a reputation beyond reputertgy has a reputation beyond reputertgy has a reputation beyond reputertgy has a reputation beyond reputertgy has a reputation beyond repute

wow Fran thanx for the articles and pictures....great job once again
rtgy is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-15-2008, 04:14 PM   #555
country flag Elena.
Registered User

Elena. has a reputation beyond reputeElena. has a reputation beyond reputeElena. has a reputation beyond reputeElena. has a reputation beyond reputeElena. has a reputation beyond reputeElena. has a reputation beyond reputeElena. has a reputation beyond reputeElena. has a reputation beyond reputeElena. has a reputation beyond reputeElena. has a reputation beyond reputeElena. has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Truc View Post
His post-match interview (the other thing was the knee-jerk reaction just after the match):
http://www.fft.fr/action/masters-cup/?ID=4356

He will keep on working during the winter because he still has so many things to improve in his game. It's very encouraging to be able to annoy the top players knowing he can still improve.
The most important thing for him is that he was able to play his best tennis in the big matches lately.
Thanks Fran Waiting for 2009 Gilles !
By the way I am sorry for Muzza he didn't have any energy left today
Elena. is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules