~*Musketeer-to-be*~Richard Gasquet - Page 55 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 04-16-2005, 06:50 PM   #811
country flag loeliepoelie
Registered User

loeliepoelie's Avatar

loeliepoelie has a reputation beyond reputeloeliepoelie has a reputation beyond reputeloeliepoelie has a reputation beyond reputeloeliepoelie has a reputation beyond reputeloeliepoelie has a reputation beyond reputeloeliepoelie has a reputation beyond reputeloeliepoelie has a reputation beyond reputeloeliepoelie has a reputation beyond reputeloeliepoelie has a reputation beyond reputeloeliepoelie has a reputation beyond reputeloeliepoelie has a reputation beyond repute
Default Re: ~*Musketeer-to-be*~Richard Gasquet

He played an amazing match!!! I really didn't know who I wanted to win, so I have mixed feelings now. I know Rafa's ranking will be about 15, what will Richards ranking be? Will it be top 50? Or is that wishful thinking???
Advertisement

Old 04-16-2005, 06:53 PM   #812
country flag silverwhite
Registered User

silverwhite's Avatar

silverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by loeliepoelie
He played an amazing match!!! I really didn't know who I wanted to win, so I have mixed feelings now. I know Rafa's ranking will be about 15, what will Richards ranking be? Will it be top 50? Or is that wishful thinking???
Around 60, according to Domino.
silverwhite is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-16-2005, 06:57 PM   #813
country flag silverwhite
Registered User

silverwhite's Avatar

silverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Marine
Yeah
We're like that.
Mais quelquefois, vous devriez rire, n'est-ce pas? *Cough* Paulo

Besides, Richard didn't choke. He fought hard in the beginning but didn't have anything left in the tank to hold serve as often as he would have liked in the last 2 sets.
Old 04-16-2005, 07:16 PM   #814
country flag misyou25
Registered User

misyou25's Avatar

misyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond repute

what's next?
misyou25 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-16-2005, 07:59 PM   #815
country flag silverwhite
Registered User

silverwhite's Avatar

Plenty of rest, I hope.
Old 04-16-2005, 08:19 PM   #816
country flag deflori
Registered User

deflori's Avatar

deflori has a reputation beyond reputedeflori has a reputation beyond reputedeflori has a reputation beyond reputedeflori has a reputation beyond reputedeflori has a reputation beyond reputedeflori has a reputation beyond reputedeflori has a reputation beyond reputedeflori has a reputation beyond reputedeflori has a reputation beyond reputedeflori has a reputation beyond reputedeflori has a reputation beyond repute

ALL RICHARD FANS!!!

go to www.Coolstreaming.org
Download the little programm and watch the last set on the channel "starsports",i watch it at the moment,so great !!
You only need a newer version of the Mediaplayer,iam out now
Old 04-16-2005, 08:40 PM   #817
country flag misyou25
Registered User

misyou25's Avatar

misyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond repute

yeah...i think he has one week break...what is that deflori?
misyou25 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-16-2005, 08:43 PM   #818
country flag deflori
Registered User

deflori's Avatar

deflori has a reputation beyond reputedeflori has a reputation beyond reputedeflori has a reputation beyond reputedeflori has a reputation beyond reputedeflori has a reputation beyond reputedeflori has a reputation beyond reputedeflori has a reputation beyond reputedeflori has a reputation beyond reputedeflori has a reputation beyond reputedeflori has a reputation beyond reputedeflori has a reputation beyond repute

thats the match against federer: )
Now iits 2-2 in the Tiebreak
So happy that i see now the match a bit
Old 04-16-2005, 09:01 PM   #819
country flag deflori
Registered User

deflori's Avatar

Wow,the last Backhand of the Match,was one of the greatest ive ever seen,what a bomb by Richy

Iam sure the Channel will show the match against Nadal tomorrow too,so watch out for it...
Wow simply amazing to see him playing like that
Old 04-16-2005, 09:15 PM   #820
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

Top 60 the next week, wowwwww

R: Quel est le sentiment qui vous anime au sortir de cette défaite?

Q: "C'est avant tout la satisfaction qui prime. Je suis arrivé ici en commençant par les qualifications et j'atteins les demi-finales en battant le N.1 mondial au passage. C'est quelque chose d'énorme pour moi. C'est ce que je retiens. Je suis bien sûr un peu déçu d'avoir perdu, mais j'étais tellement fatigué! Si j'avais gagné, je ne sais même pas comment j'aurais fait demain (dimanche). Surtout avec Coria en face et sur trois sets gagnants. Je n'imagine même pas."

Q: Est-ce que la fatigue a joué un grand rôle dans cette demi-finale ?

R: "Oui quand même. C'était dur, j'étais cuit. J'ai disputé aujourd'hui mon septième match en sept jours, mon dix-septième en trois semaines. En plus j'ai eu un match très dur hier (vendredi) contre Federer. Alors je ne vais pas dire que je l'aurais battu si j'avais été plus frais, mais c'est sûr que ça a joué."

Q: Vous n'êtes pourtant pas passé loin au troisième set ?

R: "C'est sûr, j'ai eu pas mal de balles de break. Mais je n'étais pas très lucide à ce moment-là. Encore une fois, je n'avais plus assez de jus pour faire avancer la balle et le gêner. Mais il m'a aussi remis des balles incroyables. C'est quand même un joueur exceptionnel. Il court partout, ne fait pas de fautes et vous met constamment sous pression. Je n'ai rien à me reprocher."

Q: Malgré la fatigue, avez-vous pris du plaisir dans ce match ?

R: "Ah oui, je pense que c'était un grand match, vraiment très +sympa+. Ca a bien joué des deux côtés. Je pense que c'est moi qui ai fait le jeu. J'ai fait les points mais malheureusement aussi les fautes. Devant Rafael (Nadal), c'est toujours un peu spécial. On se connaît bien, on a le même âge. Il a eu le mérite d'avoir remis des balles que personne ne remet. Mais bon, je m'y étais préparé."

Q: Quel bilan tirez-vous de ce tournoi ?

R: "Un excellent bilan, forcément. J'ai énormément appris cette semaine. A 12-13 ans, je venais regarder des matches ici. Là, cinq ans plus tard, je joue une demi-finale sur le central, alors vous imaginez bien: c'est fabuleux ce qui m'est arrivé. Je savais que je pouvais atteindre les quarts, mais c'est devenu un rêve depuis que j'ai battu Federer, une grosse surprise pour moi."

Q: A quoi attribuez-vous votre parcours ici ?

R: "J'ai été très sérieux ces six derniers mois. Je découvre un peu tout ça. Ce n'est pas facile tous les jours de rester appliqué. Maintenant, je comprends tout ce que ça implique. Mais je fais un sport que j'adore. Je me rends compte de la chance que j'ai de jouer au tennis. Je me régale mais je sais aussi que personne n'y arrive sans travail. Il faut que je continue dans cette voie-là."

Q: Justement comment envisagez-vous l'avenir ?

R: "Il n'y a pas de raison que cela s'arrête. Mon niveau de jeu est là. J'estime que je peux le reproduire souvent. J'ai maintenant un nouveau statut à défendre. La pression, je pense pouvoir la gérer. Cette fois, je ne me laisserai pas avoir. A partir de lundi, je vais intégrer le Top 60 ce qui est super: cela devrait me permettre de rentrer directement dans les grands tableaux à Rome et à Hambourg. Avec l'objectif bien sûr d'être fin prêt pour Roland-Garros."

He said he was too tired to win the last set, he doesn't know how he had played in final if he would have won this match, so he's not disapointed, and added he played his 7th match in 7 days, and his 17th match in 3 weeks !!!

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-16-2005, 09:28 PM   #821
country flag Damita
Burned-out Safin fan

Damita's Avatar

Damita has a reputation beyond reputeDamita has a reputation beyond reputeDamita has a reputation beyond reputeDamita has a reputation beyond reputeDamita has a reputation beyond reputeDamita has a reputation beyond reputeDamita has a reputation beyond reputeDamita has a reputation beyond reputeDamita has a reputation beyond reputeDamita has a reputation beyond reputeDamita has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Marine
I'm proud of him, and during the match I was thinking "It's not possible, this player is not french, he's too good !"

Great match today again, despite the result. He did fight, and it was awesome to watch. It would have been cool to have him in the final of an AMS, but in an other hand he looked so exhausted at the end that a final against Coria would have been a nightmare. But really, great match! best wishes for the future (especially RG )

My Tennis Pics updated after Roland Garros 2009 - 8 new albums
Damita is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-16-2005, 09:38 PM   #822
country flag richard gasquet
Registered User

richard gasquet's Avatar

richard gasquet has a reputation beyond reputerichard gasquet has a reputation beyond reputerichard gasquet has a reputation beyond reputerichard gasquet has a reputation beyond reputerichard gasquet has a reputation beyond reputerichard gasquet has a reputation beyond reputerichard gasquet has a reputation beyond reputerichard gasquet has a reputation beyond reputerichard gasquet has a reputation beyond reputerichard gasquet has a reputation beyond reputerichard gasquet has a reputation beyond repute

thanks marine for the richard interview

very positive richard.

Allez!
richard gasquet is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-16-2005, 10:48 PM   #823
country flag silverwhite
Registered User

silverwhite's Avatar

Nadal's interview is very interesting, especially this part.

Q. When Gasquet was not playing well, did you never ask around your friends, what about Gasquet , where he is playing? He's almost disappear for two years.

RAFAEL NADAL: Yeah, sometimes I ask for Gasquet , but, you know, the tennis is that, no. He's playing good now. He have confidence. I think he go up in the ranking, no. I think he finish the ranking in the Top 30, I think, no?

And the last years I think he have a lot of pression for the French . And now he have Monfils and change the pression, you know. I think he's better ‑‑ that is better for him, no?

http://montecarlo.masters-series.com.../05_nadal6.asp

Last edited by silverwhite : 04-16-2005 at 10:54 PM.
Old 04-16-2005, 10:56 PM   #824
country flag silverwhite
Registered User

silverwhite's Avatar

Thanks Marine! Where did you get that interview. The one on the Monte-Carlo site is different.
Old 04-16-2005, 11:04 PM   #825
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

= yahoo sport

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules