Summer hardcourt season 2008 - Page 5 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 08-12-2008, 02:39 PM   #61
country flag *Raine
Registered User

*Raine's Avatar

*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute
Default Re: Summer hardcourt season 2008

Quote:
Originally Posted by Truc View Post
Nalbandian or Massu now.

GaŽl said yesterday that the difficulty for him also is to focus on the tennis event and not get too excited because he's at the Olympics. So he says to himself that if he plays well, he will stay longer and will have more chances to see all the other athletes too.

| San Antonio Spurs | NY Mets| Pittsburgh Penguins
~Cristiano Ronaldo ~ Albert Pujols ~ Ricky Rubio
*Raine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 08-12-2008, 03:13 PM   #62
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

Don't laugh, that's a real problem for Gaël!

Nalbandian next, Gaël gave him a hard time in their only match last year in Roland-Garros.
It should be more difficult on this surface, but who knows? Nalby hasn't been really tested either so far, I think.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-12-2008, 05:16 PM   #63
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

An interview, but it's pretty much the same. It sounds a bit more positive than the audio interview though:
http://fr.sports.yahoo.com/12082008/...ros-match.html
It was a serious match from him, very constant.
The outside courts are much slower than the Center court and the showcourts. The balls are bouncing high too, it's not easy to hit winners, so his tactics (varying the pace a lot and slowing down the game) have been effective enough so far.
Hanescu played really well when he broke back at 5-4 and Gaël didn't panic, just thought he had missed a first chance and he would have more.
He doesn't feel a lot of pressure.
In the match against Almagro he called the trainer 2-3 times because his calf was cramping. He still feels it, but it's OK.

Last match on Center court tomorrow!
-> Livestream + no need to wake up so early anymore!
Old 08-13-2008, 03:15 PM   #64
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Nalby really isn't looking very fit! GaŽl's game isn't exactly flawless, but "good enough" again so far. He looks so much faster.
Allez, 6-4!
Old 08-13-2008, 04:59 PM   #65
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

Quote:
Nalby really isn't looking very fit! GaŽl's game isn't exactly flawless, but "good enough" again so far. He looks so much faster.
Allez, 6-4!
I am pretty sure your day is saved now.

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-13-2008, 05:44 PM   #66
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Yes, it is, thanks!
He looked quite good out there, fast, focused and sharper than I was expecting him to be. Nole will probably be too much, Nalby was very sluggish and average, but that's promising.

And:
Quote:
Originally Posted by Judio View Post
Monfils gets a seeding place at the US Open with his win today
Old 08-13-2008, 05:47 PM   #67
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Gaël MONFILS : « Je prends de plus en plus confiance »
Gaël MONFILS (FRA) b. David NALBANDIAN 6-4 6-4 en 1 h 30’

- « C’était une ambiance assez étonnante pour un match de cette qualité, avec
un stade de 10 000 places quasiment vide…

- J’étais dans mon match, je n’ai pas vraiment fait attention au contexte.
- Ce fut encore un match très sérieux de votre part…
- Je trouve mes marques progressivement. Je me sens de mieux en mieux physiquement,
il fait moins chaud. Je prends de plus en plus confiance, en gagnant des matches assez
durs. Aujourd’hui, tout cela me permet de voir le jeu différemment, de me sentir bien.
Pour une fois, je n’ai pas eu de sautes de concentration. J’ai fait un match très sérieux. Je
suis très content.
- Comment expliquez-vous les très bons résultats d’ensemble des Français
cette semaine ?

- On joue bien. On est là ! On est présents. « Paulo » gagne ses matches tranquillement.
Moi, après une petite interruption, je m’entraîne bien. Mes matches, je les mérite aussi.
J’avais bien joué aux Etats-Unis. J’avais fait un match complet à Toronto. J’avais perdu sur
Andreev qui était plus fort que moi ce jour là. Derrière, j’ai été malade à Cincinnati. Ici,
c’est un peu la continuité de ce que j’ai pu faire depuis deux mois. Je me sens bien.
Maintenant, il faut confirmer, continuer et garder cette constance tout le temps.
- Y a-t-il une émulation entre les différentes disciplines ?
- C’est un peu différent. Il y a des disciplines où tout se joue sur un jour. En tennis, il faut
être bon jour après jour. Si j’ai l’occasion d’être en demie, on pourra commencer à penser
à une médaille.
- Au prochain tour, vous allez rencontrer Novak Djokovic…
- Ce sera un gros match encore. Je le connais bien, depuis longtemps. J’ai une revanche à
prendre contre lui. En plus, il m’avait battu chez moi (NDLR : à Roland-Garros en 2006 ;
Djokovic mène 2-0 dans leur face à face).
- Avez-vous une idée de la façon dont vous allez le jouer ?
- Oui, j’ai une idée, mais je la garde pour moi.
- Pensez-vous que les joueurs des autres pays soient aussi motivés que les
Français sur ce tournoi olympique ?

- Tout le monde veut ramener une médaille à son pays. Nalbandian était, ce soir, soutenu
par des sportifs argentins d’autres disciplines. Je pense qu’il ne voulait pas lâcher le match
comme ça.
- Après votre victoire sur Hanescu au deuxième tour, vous estimiez que vous
pouviez encore améliorer des choses dans votre jeu. Est-ce encore le cas ce
soir ?

- Oui. Je peux encore améliorer des petites choses, progressivement. Ce n’est pas facile. Il
faudrait encore que je m’approche un peu plus de ma ligne. Après, sur certaines phases
tactiques intéressantes que j’ai vu avec Roger (NDLR : Rasheed, son coach), il y a des
choses que je peux encore améliorer. »
http://www.fft.fr/filinfos/default.asp?ID=3963
Old 08-13-2008, 05:56 PM   #68
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

The journalist tells him the atmosphere was quite weird for such a big match, a stadium with 10 000 seats and almost completely empty. He answers he didn't even take notice, he was so focused.
He feels better and better physically. It isn't so hot anymore. Winning tough matches gave him confidence and he's feeling well now. He didn't have any lapse of concentration for a change. It was a very serious match from him and he's happy with his performance.
He's been practicing well after a little break (he means the time after Wimbledon, I think - the injury and the change of coach). He deserves these wins. He played well in the US hardcourt tournaments, Andreev was just too good for him on that day. And in Cincinnati he was sick, but his victories here are the consequence of the work done in the past 2 months. Now he'll have to confirm these good results.
The next match will be a big match again. They know each other for a long time with Novak. He has a revenge to take since Nole beat him at home last time (in RG 2006). He knows how he will play against him, but he doesn't want to say more.
The journalist asks if the Frenchies are more motivated than players from other countries for the Olympics. He says that everybody would like to win a medal. There were Argentine athletes from other sports tonight to support Nalbandian. He certainly didn't tank.
He thinks he can still improve some little things in his game. It's not easy. He has to stay closer to his baseline. And he can also improve some tactical things he has worked on with Roger (so he's still working with Rasheed, I'm very relieved! )

Last edited by Truc : 08-13-2008 at 07:34 PM.
Old 08-13-2008, 10:37 PM   #69
country flag Bullibule
Registered User

Bullibule has a reputation beyond reputeBullibule has a reputation beyond reputeBullibule has a reputation beyond reputeBullibule has a reputation beyond reputeBullibule has a reputation beyond reputeBullibule has a reputation beyond reputeBullibule has a reputation beyond reputeBullibule has a reputation beyond reputeBullibule has a reputation beyond reputeBullibule has a reputation beyond reputeBullibule has a reputation beyond repute

Thank you Truc for everyone. I am very happy for Gael, good match. Go Gael !!!
Bullibule is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-14-2008, 12:17 AM   #70
country flag The Freak
Registered User

The Freak's Avatar

The Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond repute

Yay Gael!
I didn't know the Olympics was giving ranking points...where have I been?

Thanks Truc for the translating

I'm studying French now so that's good practice for me...

Tim Henman--Gael Monfils--James Blake--Rafael Nadal--Jo-Wilfried Tsonga--John Isner--Janko Tipsarevic--Juan Martin Del Potro--Donald Young--Richard Gasquet.

The Freak is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-14-2008, 05:51 AM   #71
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

Quote:
The journalist tells him the atmosphere was quite weird for such a big match, a stadium with 10 000 seats and almost completely empty.
So much about the importance of the Olympic tennis tournament, no crowds, no TV coverage. Allez Gael against Djokovic!

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-14-2008, 06:12 AM   #72
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Quote:
Originally Posted by AgentZero View Post
I'm studying French now so that's good practice for me...
"Learning French with Gaël Monfils"!
Not a bad choice, he expresses himself quite well imo. But be careful, he sometimes uses his own expressions!
Seriously, good luck with learning French, I'm so glad I didn't have to learn it.

I posted the article in L'Equipe today in the Beijing thread because it was not just about Gaël:
http://www.menstennisforums.com/show...5&postcount=81
Sounds like Gaëlou was a bit moody in his press conference. Well, it was late. His audio interview sounds OK to me. The others also give "insipid" answers all the time.

Last edited by Truc : 08-14-2008 at 07:48 AM.
Old 08-14-2008, 07:35 AM   #73
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

I'm sick of GM mentioning over and over again the US Open story between them.
GaŽl says he wants to take revenge, but for the defeat at home in RG ("il m'a battu chez moi la derniŤre fois").
Julie for example said a few times they were training together in Bercy or Monte-Carlo and seem fine together. I can't believe GaŽl would bear a grudge for the rest of his life because of that story (all the more since he's the kind of guy who can pull the same stunts and lie on the ground in a theatrical way).
Old 08-14-2008, 07:36 AM   #74
country flag amdany
Registered User

amdany's Avatar

amdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond repute

for the seeding place but too bad he has to play against Nole today, he's one of my fave too, so good luck to both of them!
ps: it's raining in Beijing right now, I hope they'll be able to play today, anyway I'll be at work so cheer him loud for me
amdany is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-14-2008, 07:38 AM   #75
country flag amdany
Registered User

amdany's Avatar

amdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond repute

Quote:
I'm sick of GM mentioning over and over again the US Open story between them.
GaŽl says he wants to take revenge, but for the defeat at home in RG ("il m'a battu chez moi la derniŤre fois").
Julie for example said a few times they were training together in Bercy or Monte-Carlo and seem fine together. I can't believe GaŽl would bear a grudge for the rest of his life because of that story (all the more since he's the kind of guy who can pull the same stunts and lie on the ground in a theatrical way).
That was a long time ago now, I think Gael is over it now...
amdany is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules