Hardcourt season 2008 - Page 13 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 07-25-2008, 03:48 PM   #181
country flag tedlesurfeur
Registered User

tedlesurfeur has a reputation beyond reputetedlesurfeur has a reputation beyond reputetedlesurfeur has a reputation beyond reputetedlesurfeur has a reputation beyond reputetedlesurfeur has a reputation beyond reputetedlesurfeur has a reputation beyond reputetedlesurfeur has a reputation beyond reputetedlesurfeur has a reputation beyond reputetedlesurfeur has a reputation beyond reputetedlesurfeur has a reputation beyond reputetedlesurfeur has a reputation beyond repute
Default Re: Hardcourt season 2008

Quote:
Originally Posted by jitterbug View Post
He's about 5'11" now.

Oh gosh little chicken I go away for three days and you had to choose one of those days to go and beat Roger?

I should go away more often - he'd be #1 in no time.
The same here.
I've been away for 2 whole days because I moved out to my new apartment, and that's when he beat Roger (and then qualifies to QF)

I was in the van, on the highway, with a friend of mine and my mom and we were listening to the radio, yesterday, it was about 6:30 in the morning (I had gone to bed early the night before so I didn't know about Gillou's performance) when I heard "Gilles Simon created a sensation by beating world No.1 Roger Federer" (it was in French )

anyway, I STARTLED so bad that I scared my mom out and my friend too. They both asked what was going on I had to explain the whole thing

Hello Fran, Raffi, Brego, Zahira and the new ones
tedlesurfeur is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 07-25-2008, 03:58 PM   #182
Registered User

tedlesurfeur has a reputation beyond reputetedlesurfeur has a reputation beyond reputetedlesurfeur has a reputation beyond reputetedlesurfeur has a reputation beyond reputetedlesurfeur has a reputation beyond reputetedlesurfeur has a reputation beyond reputetedlesurfeur has a reputation beyond reputetedlesurfeur has a reputation beyond reputetedlesurfeur has a reputation beyond reputetedlesurfeur has a reputation beyond reputetedlesurfeur has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Scotso View Post
Gilles!

I haven't been on the board in a long time, but a title followed by a win over Federer seems like a really good excuse to temporarily break my self-imposed exile.

Congrats Gilles! Keep it up, baby!
It seems everyone missed you, Fran, Raffaele, Brego.. I didn't

________

Fran, thank you for all the articles. (męme si tu ne postes memes plus les originaux des articles français, du coup je lis tes traductions )

Does anyone have a bottle of champagne smiley ? just to celebrate Gillou's victory ?
Old 07-25-2008, 04:05 PM   #183
country flag jitterbug
Registered User

jitterbug's Avatar

jitterbug has a reputation beyond reputejitterbug has a reputation beyond reputejitterbug has a reputation beyond reputejitterbug has a reputation beyond reputejitterbug has a reputation beyond reputejitterbug has a reputation beyond reputejitterbug has a reputation beyond reputejitterbug has a reputation beyond reputejitterbug has a reputation beyond reputejitterbug has a reputation beyond reputejitterbug has a reputation beyond repute

I miss Scott

The importance of being Ernests Riga Mortis

Ernests Gulbis on seeing HEAD racquets being made by hand:
Quote:
I felt so bad. I didn’t break a racquet for like one month. They are putting so much effort to make the racquets and an idiot like me goes and breaks them
jitterbug is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-25-2008, 04:09 PM   #184
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

I'm not really in celebrating mood right now...

You can't open the pdf file, Ted? There is more stuff than just my summary. Here is the full article in French:
Quote:
Simon en format géant
Plein de toupet, le Français a battu Roger Federer dans la nuit de mercredi ! Vainqueur hier d’Acasuso, le voilà en quarts de finale.

Vainqueur du quatrième titre de sa carrière dimanche, à Indianapolis, détenteur du meilleur classement de sa carrière cette semaine (22e), Gilles Simon est lancé comme un bolide. Très solide du fond, il a privé de solutions le numéro 1 mondial en personne, mercredi soir (2-6, 7-5, 6-4). Ça faisait trois ans qu’aucun Français n’avait dominé maître Federer. TORONTO – (CAN) de notre envoyé spécial
UN CRI, deux poings serrés, et c’est tout. Pas de danse du scalp pour Gilles Simon, grand manitou des coupeurs de têtes. Dans les gradins, son entraîneur, Thierry Tulasne, qui en a vu d’autres, secouait sa tête, incrédule. Maman Simon avait les larmes aux yeux et, ici et là, on entendait des« Oh my god ! » qui résumaient bien l’atmosphère générale après la défaite d’entrée du Suisse (2-6, 7-5, 6-4 en 2 h 1’). Les désastres s’enchaînent pour Federer. La nouveauté vient de la nationalité de ce nouveau tourmenteur. Mais qui mieux que Simon pouvait faire retentir le chant du coq ? Trois ans que le tennis français cherchait un successeur à Gasquet, le dernier des siens à avoir battu le boulimique numéro 1 mondial. « Après la balle de match, raconte le héros, j’ai poussé un cri dans lequel j’ai tout lâché et, après, je suis redevenu calme. Je n’allais pas faire la vague comme Stepanek à Rome ou six fois le tour du terrain comme Volandri en 2007. Ça n’est pas mon style. » Ça n’est pas son genre non plus de la jouer détaché : « C’est juste énorme. Mais pour l’instant, je n’ai pas le droit de célébrer. Mon tournoi n’est pas fini. Mais attention, après, je vais me faire un grand kif. Ce qui est génial, c’est d’avoir battu Federer en étant toujours derrière. » Cette course-poursuite lui a cependant facilité la tâche. « Je ne risquais pas d’avoir peur de gagner, comme ça m’est arrivé dans mon premier set lors de mon dernier match contre Nadal. » Il n’a pas battu le meilleur Federer, mais Thierry Tulasne insiste : « Ç’a été un très bon match, sauf au tout début, quand Gilles a été débordé. »
« Alors, c’est qui le patron ? »
Il y eut, surtout au deuxième set, des échanges d’une grande intensité du fond de court.« Gaël (Monfils) m’avait dit : “T’inquiètes pas, avec lui, t’as quand même du temps pour jouer”, raconte Simon. Tu parles ! Au début, avec tous ces missiles que je prenais... Ah ! j’y ai pensé au Gaël. »Au moins le temps de faire tourner à plein régime les baguettes qui lui servent de jambes. « J’avais décidé de vivre ou mourir avec mon jeu à moi. Du droite gauche et hardi petit ! Par moments, ça partait tellement vite de son côté et du mien. Un joli ping-pong ! » Et ça a marché. D’autant que Federer rejetait ce scénario.« Il ne voulait pas rester au fond du court, analyse Tulasne. J’ai l’impression qu’il est à la recherche de l’antidote contre Nadal et qu’il veut désormais aller plus vers l’avant. Mais Gilles et un sacré contreur et un bon passeur. » Pas prudent en effet de changer son jeu face à un malin comme Simon. Ce lycéen brillant a toujours promené un regard acéré sur son sport. Ses opinions, on les connaît. Il ne faut jamais lui demander s’il a cinq minutes devant lui. Une demi-heure plus tard, il est toujours là, à tchatcher. Sacré Simon, qui faillit bien passer à travers les mailles du filet fédéral, trop grandes pour lui avec ses jambes fluettes (elles le sont restées) et son petit gabarit (il a bien grandi). « Si Luigi Borfiga, qui croyait en lui malgré des résultats décevants et des pépins physiques, ne l’avait pas gardé à l’INSEP, raconte Tulasne, il ne serait pas là aujourd’hui. » Merci à Luigi et bravo à « Tutu », qui s’est investi avec lui dès 2004 pour ses premiers résultats sur le circuit, avant de devoir l’abandonner pour des raisons de redéploiement à la FFT. « Ça fait près de deux ans que je l’ai repris, précise-t-il. Cet exploit, il ne vient pas d’hier, même si j’avoue qu’il m’a épaté. Être capable de finir le match comme il l’a fait, ça prouve une force mentale extraordinaire. Je croyais bien le connaître, mais en fait, je continue à le découvrir. » Quand les deux hommes se sont retrouvés dans les vestiaires, la scène n’a pas manqué de sel. « Je lui ai lancé : “Alors, c’est qui le patron ?”, raconte Simon. Et lui m’a répondu : “Mais, qu’est-ce qui s’est passé ?!” » Non, Tulasne n’avait pas rêvé. « En quinze ans de carrière de joueur et autant comme entraîneur, j’en ai vécu des moments forts, avouait-il. Mais celui-ci, c’est le plus beau. Et il n’y a pas que moi qui ai été impressionné. Tout le monde dans le vestiaire est venu féliciter Gilles. Même Söderling, qui ne décoince jamais, a traversé le vestiaire. Les gens sont même venus me féliciter, moi. Un truc qui n’arrive jamais. » Désormais, le Français va pouvoir enlever son étiquette de « champion des petits tournois ». Quatre titres déjà, mais pas le moindre huitième de finale en Grand Chelem ni le moindre quart en Masters Series. Enfin, ça, c’était jusqu’à hier et une très propre victoire de confirmation contre l’Argentin Jose Acasuso (6-3, 6-4). Pourtant, « la nuit n’a pas été reposante, racontait Simon hier. À chaque fois que je fermais les yeux, des tas d’images me revenaient. Mais je la voulais, cette victoire. Si j’avais perdu, mon succès sur Federer n’aurait plus eu la même saveur. » Et l ’aventure continue. Ce sera aujourd’hui face au teenager croate Marin Cilic, tombeur surprise d’Andy Roddick hier mais que Simon a déjà battu deux fois.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-25-2008, 04:19 PM   #185
Registered User

I'm a Franosaure
Old 07-25-2008, 05:34 PM   #186
country flag jitterbug
Registered User

jitterbug's Avatar

jitterbug has a reputation beyond reputejitterbug has a reputation beyond reputejitterbug has a reputation beyond reputejitterbug has a reputation beyond reputejitterbug has a reputation beyond reputejitterbug has a reputation beyond reputejitterbug has a reputation beyond reputejitterbug has a reputation beyond reputejitterbug has a reputation beyond reputejitterbug has a reputation beyond reputejitterbug has a reputation beyond repute

Toronto QF: Gilles Simon (FRA) def. Marin Cilic (CRO) 3-6 6-2 6-3

I didn't watch the match because I didn't want to jinx him, but judging by Fran's commentary, it was so bad it was actually funny

Quote:
I felt so bad. I didn’t break a racquet for like one month. They are putting so much effort to make the racquets and an idiot like me goes and breaks them
Old 07-25-2008, 05:41 PM   #187
country flag Eliande
Registered User

Eliande's Avatar

Eliande has a reputation beyond reputeEliande has a reputation beyond reputeEliande has a reputation beyond reputeEliande has a reputation beyond reputeEliande has a reputation beyond reputeEliande has a reputation beyond reputeEliande has a reputation beyond reputeEliande has a reputation beyond reputeEliande has a reputation beyond reputeEliande has a reputation beyond reputeEliande has a reputation beyond repute
Smile Re: Hardcourt season 2008

Well... he won! It wasn't pleasant, but what matters is that Gilles is in the semis now.
He seemed very tired, though, so I hope he'll get to rest a bit, before tomorrow's semi.
Well done to Gilles!
Eliande is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-25-2008, 05:46 PM   #188
country flag Tutu
Registered User

Tutu's Avatar

Tutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Eliande View Post
Well... he won! It wasn't pleasant, but what matters is that Gilles is in the semis now.
He seemed very tired, though, so I hope he'll get to rest a bit, before tomorrow's semi.
Well done to Gilles!
He did seem really tired. The schedulers have been horrible to him but hopefully he will get a bit of rest and will come back fighting tomorrow. Allez! I really think he can do it...

WTA >>>>>>>>>>>>>>>>> ATP
Tutu is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-25-2008, 06:03 PM   #189
country flag gambit84
Registered User

gambit84's Avatar

gambit84 has a reputation beyond reputegambit84 has a reputation beyond reputegambit84 has a reputation beyond reputegambit84 has a reputation beyond reputegambit84 has a reputation beyond reputegambit84 has a reputation beyond reputegambit84 has a reputation beyond reputegambit84 has a reputation beyond reputegambit84 has a reputation beyond reputegambit84 has a reputation beyond reputegambit84 has a reputation beyond repute

ok, the match was horrible but it doesn't matter...this is an orgasmic moment

but please little chicken tomorrow play the bhdtl, use it, don't be afraid

you rock
Old 07-25-2008, 06:07 PM   #190
country flag jitterbug
Registered User

jitterbug's Avatar

He's on the ATP homepage and on their Play of the Week!

Quote:
Old 07-25-2008, 06:08 PM   #191
country flag Tutu
Registered User

Tutu's Avatar

Tutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond reputeTutu has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by gambit84 View Post
ok, the match was horrible but it doesn't matter...this is an orgasmic moment

but please little chicken tomorrow play the bhdtl, use it, don't be afraid

you rock
Little chicken.

WTA >>>>>>>>>>>>>>>>> ATP
Tutu is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-25-2008, 06:10 PM   #192
country flag gambit84
Registered User

gambit84's Avatar

gambit84 has a reputation beyond reputegambit84 has a reputation beyond reputegambit84 has a reputation beyond reputegambit84 has a reputation beyond reputegambit84 has a reputation beyond reputegambit84 has a reputation beyond reputegambit84 has a reputation beyond reputegambit84 has a reputation beyond reputegambit84 has a reputation beyond reputegambit84 has a reputation beyond reputegambit84 has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Tutu View Post
Little chicken.

absolutely
Old 07-25-2008, 06:45 PM   #193
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

I did go to GM and it's one of the best Simon threads I've ever seen in GM, actually, he did push his way to the victory and he knows it.
"Cilic has the shots, but Simon made him forget anything he knew. By the end he looked like he wouldnt be able to remember his name if someone asked him."

So proud of him for having found a way to win that match, I was sure he was going down this time when I saw him dead tired in the first set.
I actually found it more fun than the Chucho match! It wouldn't have felt the same without a real "pushing ugly" victory, it completes nicely our "Poussin weeks".
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 07-25-2008, 06:47 PM   #194
Registered User

Quote:
Originally Posted by jitterbug View Post
Ted is the one I admire
Thank you I admire you too

By the way, Zahira, You know Di, right ? (Patchett) She's a friend of mine now. She's a "Tedinette"
Old 07-25-2008, 06:52 PM   #195
Registered User

Quote:
Originally Posted by Truc View Post
I did go to GM and it's one of the best Simon threads I've ever seen in GM, actually, he did push his way to the victory and he knows it.
"Cilic has the shots, but Simon made him forget anything he knew. By the end he looked like he wouldnt be able to remember his name if someone asked him."

So proud of him for having found a way to win that match, I was sure he was going down this time when I saw him dead tired in the first set.
I actually found it more fun than the Chucho match! It wouldn't have felt the same without a "pushing ugly" victory, it completes nicely our "Poussin weeks".

Good to know. I actually tried out on the court something I saw Poussin do in his match against Haas it was a deep flattened ball, then a deeper and even flatter ball (still crossed), then a mid court powerless shot and then a DHL BH powerful passing shot.
The more I change rythm the easier it was
Reply

Thread Tools

Posting Rules