Articles & interviews - Page 50 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 09-26-2010, 05:46 PM   #736
country flag Silver.
Registered User

Silver.'s Avatar

Silver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond reputeSilver. has a reputation beyond repute
Default Re: Articles & interviews

http://www.welovetennis.fr/open-de-m...noi-va-m-aider

Press Conference after the final

Thanks for the memories... Andy Roddick.
Silver. is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 09-28-2010, 03:14 AM   #737
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

lalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond repute

L’Equipe the paper has an itw of Tutu (Saw it on Ayane’s blog, so thanks to her). It’s a short recap of the events that happened in the past 9 months that led to this point that makes the Metz title so emotional.

Thierry Tulasne, le coach de Gilles Simon, évoque les grands épisodes qui ont conduit à la résurrection messine de son joueur

"JAMAIS PERDU ESPOIR "

C' est une victoire très émouvante, car elle fait remonter à la surface tous les moments de doute qu' on a traversés. Un titre, c' est tellement rare !

Et il y avait eu tant de désillusions sur le chemin. Avant l' Open d' Australie, il s' était rouvert sa déchirure (tendon sous- rotulien) en faisant une exhibition. Mais le pire, c' était à Miami, au mois de mars, où ça c' était aggravé. Il a appris, à ce moment-là, qu' il ne disputerait pas Roland-Garros.

Après est venu le temps de la reconstruction, avec un genou qui n' était alors pas complètement guéri. C' était difficile à gérer. Jusqu' à l' US Open, où il a commencé à être vraiment à cent pour cent sur le plan physique. C' est une galère qui durait quand même depuis Roland-Garros 2009 !

Rien que pour ça, c' est génial ce qui lui arrive ici. Il faut dire qu' il bosse très dur, peut-être comme jamais. On a beaucoup travaillé pendant cette période de galère, notamment au service. La modification technique a été légère -globalement, essayer de faire, chaque fois, le même geste avec le même lancé, quelle que soit la zone choisie -, mais les résultats sont spectaculaires. Gilles se donne désormais beaucoup plus de confort sur ses propres engagements pour faciliter ses jeux de retour. C' est un plus par rapport à l' année 2008 et le début de l' année 2009, où il était 6 ème mondial.

Et puis, en dépit de quelques rechutes, il s' est énormément amélioré au niveau de l' attitude. Il est plus que jamais calme, intelligent, se taisant de plus en plus. Il ne faut pas non plus oublier le boulot considérable qui a été fait par son préparateur physique (Paul Quétin). Il a fallu repartir souvent de zéro. Mais je suis un optimiste. Gilles aussi. On a eu des moments durs, mais on n' a jamais perdu espoir. "Marc Beaupère Lequipe (27/09/10)
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Google translate:

Gilles Simon's coach, recalls the great episodes that led to the Metz resurrection of his player.

Never lose hope

"IT'S A VICTORY very emotional because it brings to the surface every moment of doubt that we crossed. A title is so rare! And there had already been so many disappointments on the road.

Before the Australian Open, he had opened his tear (sub-patellar tendon) by an exhibition. But the worst was in Miami in March, where it had worsened. He learned at that time, he is not to compete in Roland Garros. After it came to rebuilding, with a knee that was so not completely healed. It was difficult to manage. Until the U.S. Open, where he began to be really a hundred percent physically. It's a pain that lasted anyway since Roland Garros 2009!

For that alone, it's great what is happening here. It must be said that he works very hard, maybe ever. We worked a lot during this time of ordeal, especially in the service. The technique has been modified slightly - generally, try to do every time, the same gesture with the same run, whatever the chosen area - but the results are spectacular. Gilles now gives much more comfort in its own commitments to facilitate his return games. It is more compared to 2008 and the beginning of 2009, where he was 6th in the world.

And despite some relapses, it has greatly improved in terms of attitude. It is more quiet than ever, smart, saying nothing more. Do not forget also that considerable work has been done by his physical trainer (Paul Quétin). He had often start from scratch. But I'm an optimist. Gilles also. We had some tough moments, but we never lost hope.

Gilles got the title, and I think Tutu deserves some love too .

Btw, all is great, but I'm not so sure about that being quiet part . But anyway, let's hope he continues to improve and keep his momentum going all the way til the end of the season, at least.
lalaland is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-03-2010, 05:51 PM   #738
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

lalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond reputelalaland has a reputation beyond repute

Anyone seen this interview before? looks like it's done last year before RG. Some answers were obviously tongue-in-cheek, but it's great fun and he seems to have fun too

http://www.magmalemag.com/guest-3-gilles-simon.html
Old 11-08-2010, 08:22 PM   #739
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

An article before his match at Bercy:

http://www.20minutes.fr/article/6200...e-second-choix

Bercy: Simon, un bonne tête de second choix

TENNIS - A Bercy, le Français brigue une place en simple pour la finale de la Coupe Davis...
Même quand il s'entraîne sur un court annexe, Gilles Simon ne peut s'empêcher de palabrer. Seul, ou avec son coach, il jacte contre ses propres balles. Surtout quand elles lui échappent. «Cette volée, elle ne vient pas!», «Ces revers, je les frappais cinq fois plus fort!» En face de lui, lundi après-midi Andy Roddick a l'impression d'affronter le commentateur de sa propre séance. Mais il ne bronche pas. Gilles Simon est comme ça. Un brin nerveux, «trop cérébral» selon son Thierry Tulasne qui l'accompagne sur le circuit. La donne ne risque pas d'évoluer la veille de son entrée en lice à Bercy, face au Kazakh Golubev.

En bord de Seine, le 6e joueur français (il est 43e mondial) se sait observé. Presque traqué. Après le forfait de Tsonga pour le voyage de fin d'année à Belgrade, Guy Forget doit bien trouver un second cadre. Derrière Monfils, numéro 1 naturel, Simon devrait endosser ce rôle-là, même s'il refuse pour l'instant d'enterrer le débat. «Il ne se dit pas du tout que la place de numéro 2 est pour lui, embraye Tulasne. Chez les joueurs français, personne ne revendique une place. Ils ont vraiment cette générosité par rapport à l'équipe. Ils laissent faire le sélectionneur. Après, si Gilles n'est pas choisi, il y aura une forcément une déception. Il sait que cela peut arriver.»

Ne plus psychoter

Comme en période électorale, le joueur a ses soutiens. Nicolas Escudé, le capitaine de Fed Cup, ou Roger Rasheed, le coach de Monfils, lui ont déjà donné leur voix. Car depuis cet été, Simon enchaîne les bons résultats. Vainqueur à Metz, quart de finaliste à Pékin puis demi-finaliste à Valence, samedi dernier. Pendant ce temps, Gasquet s'est tiré une balle dans le pied en pliant sous les coups de Djokovic et Troicki, que les Bleus croiseront en finale. Quant à Llodra, il ne sait pas lui-même s'il a les jambes pour jouer à la fois les simples et le double.

Simon doit donc assumer, même si lui aussi se dit fatigué. Le jeune papa a quitté Valence les batteries à plat. Depuis sa blessure au genou droit, il peine à remettre les gaz. «C'est progressif, analyse Tulasne. Il y a encore quelques mois, il n'avait pas beaucoup de confiance dans ses coups. Donc il a appris à faire avec, à ne plus psychoter. On travaille sur le fait de jouer au tennis sans trop penser. Pour être efficace, il faut jouer à l'intuition. Gilles a trop tendance à tout analyser pendant ses matchs. Il faut éviter cela.» D'autant qu'avant Belgrade, d'autres le feront à sa place. Dans les tribunes de Bercy, Guy Forget est avant tout là pour ça.
Romain Scotto

Google translated:

At Bercy, French intrigue in a single place for the final of the Davis Cup ...

Even when he trains on a short schedule, Gilles Simon can not help to discuss endlessly. Alone or with his coach, he talks against his plays at his own expenses. Especially when they escape him. "This fly, it does not come!", "These setbacks, I was hitting five times stronger!" In front of him Monday afternoon, Andy Roddick has the impression of facing the commentator's own session. But he did not flinch. Gilles Simon is like that. A bit nervous, "too cerebral" by Thierry Tulasne its accompanying on the circuit. The deal is not likely to change before his opening match at Bercy, in front of Kazakh Golubev.

Front de Seine, 6th French player (he is the 43rd World) knows observed. Almost hunted. After the package Tsonga for the trip later this year in Belgrade, Guy Forget has found a good second frame. Behind Monfils, No. 1 natural, Simon should assume that role, even if he refuses for now so to bury the debate. "It did not say at all that the No. 2 position is for him, gears Tulasne. In the French players, nobody claims a place. They really are this generosity of the team. They leave to the coach. Afterwards, if Gilles is not chosen, there will inevitably be disappointed. He knows that it can happen."

No more psychoter

As election time, the player has his supporters. Nicolas Escude, the Fed Cup captain, or Roger Rasheed, the coach of Monfils, have already given their vote. For this summer, Simon connects the right results. Winner at Metz, quarter-finalist in Beijing and a semifinalist at Valencia on Saturday. Meanwhile, Gasquet shot himself in the foot by bending at the hands of Djokovic and Troicki, the Blues will cross the finish. As for Llodra, he does not know himself whether he has the legs to play both singles and double.

Simon must therefore assume, although he also said he’s tired. The young father has left Valencia batteries flat. Since injuring his right knee, he struggles to go around. "It’s progressing”, analysed Tulasne. “There are still a few months, he did not have much confidence in his shots. So he learned to do with, no longer psychoter. We are working on that playing tennis without thinking too much. To be effective it must play to intuition.” Gilles is a tendency to analyze everything during his matches. This must be avoided. "Especially before Belgrade, others will for him. In the stands at Bercy, Guy Forget is primarily there for.
Old 11-19-2010, 05:47 PM   #740
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

Magazine interviews of the DC team. Soulage is very kind to scan them in and post it in the DC thread:

http://www.menstennisforums.com/show...&postcount=125
Old 12-02-2010, 10:50 AM   #741
country flag Trezegirl
Registered User

Trezegirl's Avatar

Trezegirl has a reputation beyond reputeTrezegirl has a reputation beyond reputeTrezegirl has a reputation beyond reputeTrezegirl has a reputation beyond reputeTrezegirl has a reputation beyond reputeTrezegirl has a reputation beyond reputeTrezegirl has a reputation beyond reputeTrezegirl has a reputation beyond reputeTrezegirl has a reputation beyond reputeTrezegirl has a reputation beyond reputeTrezegirl has a reputation beyond repute

http://sharapovanovic.com/2010/12/01...-gilles-simon/
Trezegirl is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-02-2010, 02:37 PM   #742
country flag teem
Registered User

teem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond repute

an interview with gael and gilou :
Ami depuis de nombreuses années, Gilles Simon et Gaël Monfils ont effectué leurs classes ensemble à l'INSEP. Et quand on interroge les deux joueurs appelés à jouer en simple, vendredi, en finale de Coupe Davis, ils ne masquent pas leur joie. « On s'est demandé hier (mercredi) s'il y a avait plus de chances de gagner au loto à 16 ans ou de gagner les simples d'une finale de Coupe Davis, explique Simon. C'est incroyable de la jouer avec Gaël. C'est un rêve de gamin à tous les niveaux. » Et Monfils de reprende : « Si à 15 ans on nous avait dit qu'on jouerait deux simples de finale de Coupe Davis, on aurait gratter un ticket de Millionnaire. On aurait eu plus de chance de gagner. »

Translate ()
Friends since many years, gilles and gael have learned tennis together at "l'insep". When we ask the 2 players of single dc this friday they look very happy : "we have asked themselves wenesday if we were luckiest to win the lot at 16 years ago or to win the singles in a cd" explains simon. it's unbelievable to play with gael. It's kid's dream at all levels". And monfils to continue "if at 15 years old someone said to us that we will play 2 singles on final dc, we should have take a loto's ticket and we should have more chances to win with the ticket !".
teem is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-02-2010, 02:38 PM   #743
country flag teem
Registered User

teem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond repute

sorry : ... to win the loto ...
Old 12-03-2010, 11:53 PM   #744
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

So, this is the itw on L'Equipe, dated Dec 3.
I always love reading his itw because I think he's a good thinker and he articulates his thoughts well.
I'm not going to post the google translate because it won't do a good job and I never feel comfortable posting a badly represented translation.

Dans la tête de Gilles Simon
Le Français, qui va défier aujourd’hui l’épouvantail Djokovic, vit dans un questionnement perpétuel. Et il adore ça. Visite dans sa boîte crânienne.

« Qui a tué qui et pourquoi ? »
« RÉFLÉCHIR, c’est quelque chose qui m’intéresse. Depuis que je suis tout petit, j’ai toujours adoré travailler la logique. J’essaye en permanence de ne pas trop me laisser imposer une vision des choses. Pour ça, je peux comprendre que l’on me voie comme un mec qui fait un peu de provoc ou comme un mec qui a le chou. Mais c’est parce que je ne laisse pas les avis des autres m’influencer. Je viens d’une famille dans laquelle tout le monde est certainement plus intelligent que moi ! Une famille de matheux. Par exemple, mon frère était une tête à l’école. Moi, j’avais l’impression que leur cerveau tournait plus vite que le mien. À la maison, j’assistais à des conversations entre mon père et mon frère. Pour moi, c’était du chinois, mais ils étaient dans leur trip. Autour de moi, les gens parlaient et réfléchissaient. Le point commun de ces discussions, c’était la logique. Quand on voyait un film ou qu’on lisait un polar, il fallait toujours essayer de trouver la solution avant la fin : qui a tué qui et pourquoi ? Mais toujours dans une dimension jeu. C’est ce que j’ai observé toute mon enfance.
Mine de rien, je pense que ça m’a influencé. Dans mon domaine perso, le sport, je me suis fait mon petit jeu à moi en développant mes capacités de réflexion : Pourquoi A bat toujours B ? Pourquoi C n’y arrive pas, etc. »

« Quels coups travailler ? »
« DANS MON MÉTIER, schématiquement, on va dire que j’utilise la réflexion à trois niveaux. Ce qu’il faut savoir, c’est que j’aime bien avoir une ligne directrice sur une saison, en m’inspirant des précédentes. Je l’ai toujours fait et c’est ce qui m’a permis d’améliorer chaque année mon classement. Enfin, tant que je n’étais pas blessé.
C’est très important de comprendre ce que tu as fait de bien et ensuite d’analyser la situation pour savoir comment tu peux encore t’améliorer. Ça, c’est le premier niveau.
Ledeuxième t’amène sur le terrain de ton propre jeu : quels coups travailler ? et comment ? Le dernier niveau, c’est quand tu raisonnes sur ton prochain adversaire. Ça, c’est une réflexion au jour le jour. C’est pour ça que j’aime autant réfléchir sur la tactique. »

« Pourquoi je perds toujours contre Untel ? »
« J’ADORE PARLER tactique avec les personnes qui aiment le tennis. Mais il faut qu’il y ait un aspect jeu. Par exemple, je peux parler de ça des heures avec Gaël, mais c’est très rare que je le fasse avec Jo. Pour Jo, il n’y a que lui qui existe. Avec lui, l’équation est assez simple : “il joue bien = il gagne ; il joue mal = il perd ”. C’est un joueur qui se focalise énormément sur ses propres forces, très peu sur les faiblesses de son adversaire. Avec d’autres joueurs, on se demande parfois si, face à tel adversaire, il faut mieux retourner de près ou de loin. Avec Jo, la question ne se pose pas : il retourne de là où il retourne ! Bien sûr qu’il utilise quand même des notions tactiques, mais il cherche rarement à contrer un adversaire, il cherche à lui imposer son jeu. Avec Gaël, c’est l’inverse : on peut parler des heures d’un joueur ou d’un match, sans jamais voir le temps passer. Quand je perds systématiquement contre un mec, comme c’est le cas contre Youzhny ou Mika, j’aime essayer de comprendre pourquoi. Au niveau de l’observation, le top, c’est être là quand il perd. Tu scrutes comment le joueur A a réussi à battre le mec B que toi-même tu ne bats jamais. Mais je regarde toujours un gars qui a plus ou moins le même style de jeu que moi. À quoi cela me servirait de voir Jo battre Youzhny ? Ça n’a aucun intérêt : on n’a pas du tout le même profil ! C’est pour cela que je regarde plus souvent jouer Gaël. C’est par exemple grâce à lui que j’ai battu Roddick pour la première fois. Voir Murray breaker cinq fois Roddick, ça m’aide. »

« Champion du monde de quoi ? »

« SI JE DÉTONNE UN PEU dans le tennis français, c’est aussi pour une raison très simple : en France, je trouve qu’il y a un énorme décalage entre ce qu’on fait et son retentissement. Regardons les choses en face : en tennis, on ne gagne rien ! L’image médiatique est disproportionnée par rapport à nos résultats. Qu’on parle beaucoup de Sébastien Loeb ou de Laure Manaudou, c’est normal : lui est champion du monde tous les ans et elle a tout gagné. Nous, on n’est champions du monde de rien du tout. On a de très bons classements mondiaux, mais on ne gagne pas les plus grands tournois du monde. Si on enlève Jo à Bercy en 2008, qu’est-ce qu’il reste ? Rien. Or, quand je lis la presse, j’ai l’impression qu’on est au niveau d’un Loeb ou d’une Manaudou. Je ne trouve pas ça normal. On est à des années-lumière d’un Söderling qui est lui-même à des années-lumière d’un Nadal ou d’un Federer. Moi, ça me gêne un peu qu’on soit mis au même niveau qu’un sportif français qui a gagné des brassées de titres mondiaux ou olympiques. »

« Qu’est-ce qu’on sait de la pression ? »
« QUAND ON PARLE pression dans le tennis, je trouve qu’on se plante souvent sur un point : les joueurs n’ont pas la pression par rapport aux attentes des gens, ils ont la pression par rapport à leur propre attente. Si on me dit que ce match-là est très important mais que, moi, je ne le ressens pas comme ça, je vais jouer très bien et très relâché. On est souvent impressionné par une victoire parce qu’on pense que le mec a joué avec une grosse pression sur les épaules. Mais qu’est-ce qu’on sait de la pression vécue de l’intérieur ? La vérité, c’est que j’ai ressenti beaucoup plus de pression quand j’ai joué Nadal à Madrid il y a deux ans ou quand je me suis retrouvé mené 4-0 par Federer en dix minutes à Toronto que lors de ma première sélection enCoupe Davis, à Ostrava. Bien jouer en Coupe Davis, pour moi, ne sera jamais plus fort que bien jouer en Grand Chelem. Quand on est très tendu sur un terrain, quand on ressent la pression, le cerveau et la faculté de raisonnement peuvent t’aider… ou te bloquer encore davantage. Quand j’ai perdu contre Nieminen à Hambourg, j’étais tétanisé, je me suis décomposé… En fait, seule la confiance permet d’évacuer la pression. Tous les matches que tu as gagnés t’aident à te raisonner. »

« Moi, bavard? »
« BAVARD, MOI ? Je ne crois pas. Karine (sa copine) est toujours étonnée de voir qu’on me prend pour quelqu’un de bavard. En fait, je ne donne mon avis que lorsque l’on me le demande. Si on ne me demande rien, je ne dis rien. Évidemment, tous les journalistes ont l’impression que j’aime parler, mais c’est normal, ils me posent des questions ! Après, si je mets du temps à apporter une explication, c’est parce que, souvent, j’ai des avis étranges ou, au minimum, différents. Et je tiens à ce l’on comprenne bien dans quel sens je dis tel ou tel truc. Je n’aime pas la tendance à la simplification. Et je déteste voir un de mes propos mal retranscrit. C’est pour ça que je préfère répéter dix fois le même truc pour que les gens comprennent exactement ce que je veux dire. Si, par exemple, je dis que je ne comprends pas comment Federer a fait pour perdre contre Gaël à Bercy, on va trouver ça bizarre. Mais, si on me laisse le temps de m’expliquer, on pourra comprendre mes arguments. »

« Contre Djoko, qu’est-ce que j’ai à perdre? »

« JE CROIS QUE GUY a fait le bon choix. Sur tout le week-end, ce n’est vraiment pas le match où on est favoris. Je me doutais que c’était Djokovic que j’avais le plus de chances de jouer et Guy me l’a fait sentir assez tôt. L’affronter rend presque les choses plus faciles. Parce que tu sais que, si tu y vas trop timide, tu vas sortir rapidement du court. Là, je n’aurais pas besoin de calculer. À Ostrava, je rentrais en favori contre Berdych et Stepanek, qui ne sont pourtant pas des “quiches”. Là, il y aura plus de pression, mais je suis complètement outsider. Contre Djoko, qu’est-ce que j’ai à perdre ? Strictement rien. Ce qui est aussi fabuleux, c’est d’être là avec Gaël. À quinze ans, on se disait qu’on avait plus de chances de gagner au Loto que de disputer ensemble une finale de Coupe Davis. Et aujourd’hui on y est. »
Old 01-18-2011, 12:14 PM   #745
country flag teem
Registered User

A french article from Gilles about the 5 better servers
http://www.lequipemag.fr/EquipeMag/T...17_181955.html
Old 01-21-2011, 06:21 AM   #746
country flag lalaland
Registered User

lalaland's Avatar

1.19.2011
Australian Open R2 Post-match itw

Q. Well played. Did you feel you were really going to win that match at some stage, especially when you came back to two sets all? Did you feel you had it in you to win?

GILES SIMON: Yeah. I was playing to win. Of course. At the moment, I had the impression that I was playing just a little bit better than him.

Finally, at the beginning of the fifth, he played a very good game. I think we were 1 All, Love 30 on his serve. Then he played four good points in a row. Two from the baseline and two aces. He started to be better on his serve and on the second shot. It was harder after.

I think he played a great match also.

Q. What did you think made the difference from the first two sets? He looked in control for most of that time. Did he lift your game or did you drop off a little bit?

GILES SIMON: Well, you need time to get used to his game. It's going fast; he's moving fast also. He can play one forehand for me, and the other one the same. It's just impressive.

There is not too many players able to play this level, so it feels a little bit strange. You just look at the ball, and you have yeah, you have the impression that you cannot do anything at the moment.

But the thing also is I was doing one mistake every game on my side, and I was just thinking about not doing it anymore. I just wanted to play my match. I was feeling good. I had also the impression that I could do better than that, a little bit better.

Finally, managed to come back. But not enough.

Q. Did you get a little tired right at the end?

GILES SIMON: Yes, I was tired. I had to run everywhere for three hours. There is not too many players who can play longer than me, but Roger is one of them. He was moving still very fast until the end. Maybe that's why it gives the impression that I was dropping down a little bit. But I was still feeling good.

Q. Even though you lost, you got to take some positive out of that to push a player of that quality, especially after injuries and so on you've had over the last couple years.

GILES SIMON: Well, of course it's good to play this kind of match. At the Australian Open it's almost better. The problem is I lost second round, and tomorrow you will forget it and I will have to work for the next tournament. It will be different.

I'm just sad that I had to play Roger this soon in the tournament. I was feeling good. I was hoping to play a very good tournament, but the draw was tough. Even with a very good match from me, it was not enough.

Q. You have been up to 6 in the world. You must be thinking you're on the right track to get back to where you were, if not higher.

GILES SIMON: At the moment I'm feeling better. I can move as I want and it's good for my game. The thing is I'm not seeded anymore so I have to come back as soon as possible with the ranking, because the three slams I played since I came back, I played Andy third round in Murray in Wimbledon; Rafa third round in the US Open, and now Roger second round. It's hard to win every time.

Q. What do you think it is about your game that causes Roger so many problems? He's had problems against you, particularly your forehand. He seemed to be really surprised by it.

GILES SIMON: Well, I think that he is playing so well. And when I played the two first sets, I had the impression that I am so bad, because I cannot do anything. I feel like he's in control, he can do whatever he wants. At a moment, I just think, It's enough. I have to do something. I have to hit everything and take some more risks.

It's not easy when you play some other players with, I mean, same level. It's always fight, four games all, five games all, so you never want to give the easy point.

But against Roger and he wins 6 3, 6 2, one hour, you cannot do worse than that. Even if you missed everything, it's 6 0 and it's done.

So I have to up my game a little bit. I feel that on the court, and that's why I'm playing my best match against him.
Old 01-27-2011, 07:54 PM   #747
country flag MsTree
Registered User

MsTree's Avatar

MsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond repute

Someone posted this link on GM and I thought I'd repost it here, a collection of pressers by various players, this is Gilles' page

http://www.asapsports.com/show_player.php?id=15943

Code:
Gilles Simon

[ January 15, 2011 ] 	MEDIBANK INTERNATIONAL
	[ January 14, 2011 ] 	MEDIBANK INTERNATIONAL
	[ January 13, 2011 ] 	MEDIBANK INTERNATIONAL
	[ December 3, 2010 ] 	DAVIS CUP BY BNP PARIBAS WORLD GROUP FINAL: FRANCE v SERBIA
	[ December 2, 2010 ] 	DAVIS CUP BY BNP PARIBAS WORLD GROUP FINAL: FRANCE v SERBIA
	[ September 5, 2010 ] 	U.S. OPEN
	[ June 26, 2010 ] 	WIMBLEDON
	[ June 24, 2010 ] 	WIMBLEDON
	[ February 22, 2010 ] 	BARCLAYS DUBAI TENNIS CHAMPIONSHIPS MEN
	[ October 16, 2009 ] 	SHANGHAI ATP MASTERS 1000
	[ August 21, 2009 ] 	WESTERN & SOUTHERN FINANCIAL GROUP MASTERS
	[ August 18, 2009 ] 	WESTERN & SOUTHERN FINANCIAL GROUP MASTERS
	[ June 25, 2009 ] 	WIMBLEDON
	[ April 14, 2009 ] 	MONTE-CARLO ROLEX MASTERS
	[ February 27, 2009 ] 	BARCLAYS DUBAI TENNIS CHAMPIONSHIPS
	[ February 26, 2009 ] 	BARCLAYS DUBAI TENNIS CHAMPIONSHIPS
	[ February 25, 2009 ] 	BARCLAYS DUBAI TENNIS CHAMPIONSHIPS
	[ February 24, 2009 ] 	BARCLAYS DUBAI TENNIS CHAMPIONSHIPS
	[ January 28, 2009 ] 	AUSTRALIAN OPEN
	[ January 26, 2009 ] 	AUSTRALIAN OPEN
	[ January 24, 2009 ] 	AUSTRALIAN OPEN
	[ January 22, 2009 ] 	AUSTRALIAN OPEN
	[ January 20, 2009 ] 	AUSTRALIAN OPEN
	[ November 15, 2008 ] 	TENNIS MASTERS CUP
	[ November 14, 2008 ] 	TENNIS MASTERS CUP
	[ November 12, 2008 ] 	TENNIS MASTERS CUP
	[ November 10, 2008 ] 	TENNIS MASTERS CUP
	[ July 26, 2008 ] 	ROGERS CUP
	[ July 25, 2008 ] 	ROGERS CUP
	[ July 24, 2008 ] 	ROGERS CUP
	[ July 23, 2008 ] 	ROGERS CUP
	[ August 23, 2007 ] 	PILOT PEN TENNIS PRESENTED BY SCHICK
	[ April 17, 2007 ] 	MASTERS SERIES MONTE-CARLO

Gillou ~~~~~ & ~~~~~ Andy
MsTree is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-24-2011, 01:03 PM   #748
country flag duong
Registered User

duong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond repute

Gasquet about Simon :

http://www.welovetennis.fr/gilles-si...atch-un-sketch

Translation : "Retrieving every ball and making you crazy, I've always known him like that. Our first match was a "sketch". It was in Bressuire, I was 11 and he was 12. I had won but it had been 3 hours long ! He had killed me. Next day, I couldn't play my match"
Old 02-24-2011, 01:15 PM   #749
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by duong View Post
Gasquet about Simon :

http://www.welovetennis.fr/gilles-si...atch-un-sketch

Translation : "Retrieving every ball and making you crazy, I've always known him like that. Our first match was a "sketch". It was in Bressuire, I was 11 and he was 12. I had won but it had been 3 hours long ! He had killed me. Next day, I couldn't play my match"
Can he really remember a match he played 14 years ago?

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-24-2011, 02:08 PM   #750
country flag teem
Registered User

Quote:
Originally Posted by Puschkin View Post
Can he really remember a match he played 14 years ago?
of course he really remembers this match even his age ! there are some players who remember all their matches
Reply

Thread Tools

Posting Rules