Articles & interviews - Page 43 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 10-10-2009, 12:54 PM   #631
country flag MsTree
Registered User

MsTree's Avatar

MsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond repute
Default Re: Articles & interviews

I was about as rubbish at playing the piano as I am at playing tennis and it's got nothing to do with my wrists!
But I can see that the transferable skills Gillou would have learned (motivation, dedication, concentration) in playing might explain why (when he gets his head together) he's so focused in what he considers to be a big match. Gael strikes me as a bit flighty, a tremendous showman but quick to lose concentration if things aren't going how he expects. I love the quote in someone's sig about him on MSN but maybe that's the thing that makes me think he's got the attention span of a goldfish! Just a thought, you guys know Gael far better than me!

Gillou ~~~~~ & ~~~~~ Andy
MsTree is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 10-10-2009, 01:09 PM   #632
country flag Keijan
Registered User

Keijan's Avatar

Keijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond repute

Yeah, it must have helped in some ways, but they make it sound a bit like "Monfils lost 5 finals, too bad, he should have played the piano" as if it would have solved all his problems (maybe Gaël believes in that too, as he started to play the piano last year and won his last final )

But it's definitely true that the mental qualities you need to be a good pianist are useful in tennis (and in life in general I would add), and of course the other way around is also correct.

I agree with you about Gaël, he does has a hard time staying focused. I like the goldfish image What was that msn quote btw ?
Keijan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-10-2009, 01:16 PM   #633
country flag MsTree
Registered User

MsTree's Avatar

MsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond reputeMsTree has a reputation beyond repute

It's Chiakifug's sig lol

Quote:
Gael Monfils is nuts over MSN. A couple of days ago he was sitting in the lobby and, I’m not kidding, talking on six MSN Windows at the same time. The guy is like Neo in Matrix. He has no idea what he is writing anymore or who he is writing to. He just puts “lol” and moves on to the next window. The girl is probably telling him that her kittens died and he just says, “lol.”

Old 10-10-2009, 01:49 PM   #634
country flag Keijan
Registered User

Keijan's Avatar

Keijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond repute

I remember that, it's from Tursunov's blog for the atp website.
Old 10-11-2009, 04:41 PM   #635
country flag ammaly
Registered User

ammaly's Avatar

ammaly has a reputation beyond reputeammaly has a reputation beyond reputeammaly has a reputation beyond reputeammaly has a reputation beyond reputeammaly has a reputation beyond reputeammaly has a reputation beyond reputeammaly has a reputation beyond reputeammaly has a reputation beyond reputeammaly has a reputation beyond reputeammaly has a reputation beyond reputeammaly has a reputation beyond repute

i can play neither of them : (
but i had to learn tennis! it's mandatory i thought it's not gonna be fun
but since i knew gilles he's my inspiration !!!
ammaly is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-13-2009, 07:44 AM   #636
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

An interview in L'Equipe today:
Quote:
« Compliqué, mais jouable »
Gilles Simon, qui met les points sur les i, croit encore à sa qualification pour le Masters. Comme l’an dernier.

Nous sommes à Tokyo et Gilles Simon a quelque chose en travers du gosier. Appelons ça un malentendu. Bredouille pour sa première sélection en Coupe Davis, décevant sur terre battue, enquiquiné par son genou droit depuis Roland- Garros, l’actuel numéro 2 français s’est senti dévalorisé par rapport à Tsonga et Monfils. Or, il est 14e à la Race et peut toujours rêver au Masters. Pour espérer une qualification, il lui faut comme l’an dernier à Madrid disputer au moins une finale de Masters 1000.

« Connaissez-vous la phrase qu’on entend le plus en ce moment et qui commence par “Gilles Simon” ?
– Je devine un peu. Allez-y, j’écoute.

– Depuis votre titre à Bangkok il y a dix jours, on entend partout dire :“ GillesSimon est 14e à la Race, ça alors, j’aurais jamais cru...”
– Hé oui, je ne suis pas si largué que ça. Mais ça, moi je le savais. Toute l’année, j’ai passé mon temps à me justifier que je n’étais pas en train de “merder” complètement. Voilà, je suis 14e à la Race, je pense que je vais finir l’année entre les 10e et 15e places mondiales et j’ai le sentiment que tout le monde se réveille et se dit : “Ah mais en fait Simon il ne s’est pas tant vautré que ça cette saison !”

– Savez-vous d’où vient cette perception faussée ?

– C’est de votre faute (rires)... Vous, les journalistes, y avez contribué. Un jour, vous disiez que j’étais dépressif, le lendemain que j’étais blessé et, le surlendemain, que je n’étais pas en confiance. Au lieu de dramatiser, vous auriez dû regarder la vérité des chiffres en face. Je ne suis pas retombé 40e, j’ai fait, cette année, mon premier quart en Grand Chelem (à Melbourne), mon premier quart en Masters 1000 (Cincinnati) mais apparemment ça ne vous a pas marqués (rires).

– La blessure au genou, elle existe non ? Et à Düsseldorf, lors de la WorldTeamCup, vous aviez vraiment le moral tout en bas...

– Oui, oui, Dusseldörf, le genou, je suis d’accord. Mais globalement, j’ai senti un climat de défiance autour de moi. J’ai le sentiment que vous me voyez beaucoup plus en dessous que Jo et Gaël. Or, nos saisons sont plus que jamais identiques. Un quart de finale en Grand Chelem chacun, si je ne me trompe... Mais si on m’explique par A plus B en quoi ma saison est inférieure à la leur, je veux bien écouter (l’interview a eu lieu avant la victoire de Tsonga à Tokyo).

« Ça a toujours été ma force d’aller bien quand on croyait que je jouais mal »
– Selon vous, il y a eu du favoritisme pour Tsonga et Monfils...

– Attention, je ne pleurniche pas. Ce sont mes amis, ils jouent très bien et ils méritent les louanges. Ils sont plus exposés que moi et je crois savoir pourquoi. Déjà, il y a leur charisme naturel. Après, il y a la force de l’image. Qu’est-ce qu’on voit à la télé ? On voit le mec qui saute, le mec qui crie en frappant. Moi, je ne fais pas ça. Mon jeu, c’est plus du timing. Souvent, on retient davantage l’intention que l’action. En même temps je comprends. Le jeu de Jo ou Gaël est plus accessible que le mien. Moi-même, j’adore regarder leurs matches. Mais c’est quand même pas banal ce que je fais ! (Il rit.) Regardez mes bras, c’est des allumettes ! Je pèse 69 kilos et je fais le match avec des gaillards de 90 kilos.

– Et du coup, on pense que votre balle n’avance pas des masses.
– Mais ça me fait marrer d’entendre que ma balle n’avance pas. Croyez-moi, elle avance beaucoup plus vite que celle de plein de mecs catalogués super cogneurs. En fait, j’ai envie de dire aux gens : venez au stade vous rendre compte !

– Encore un malentendu. Mais êtes-vous d’accord pour dire que vous auriez pu mieux faire cette année ?
– Complètement. Par exemple, j’ai foiré ma saison sur terre battue. Contre Andreas Beck à Monte-Carlo, Zverev à Rome, Ljubicic à Madrid, il y avait la place pour passer. En juillet, à Stuttgart et Hambourg, je me suis planté. Mais, malgré ça, je suis 14e à la Race. C’est donc que j’ai été bon ailleurs. Ce qui m’a aussi foutu un peu dedans cette année, c’est effectivement cette histoire de pression. Jusqu’à Wimbledon, je n’ai pas bien vécu avec l’idée que je “ devais” gagner et “éventuellement” perdre que si c’était Nadal, Federer, Murray et Djokovic en face. Au bout d’un moment, j’ai dit stop. J’ai explosé. Et je me suis dit : “Et puis merde, j’ai le droit de perdre !” Mais c’est vachement intéressant d’avoir vécu ça cette année.

– En 2008, à la veille de l’avant-dernier Masters 1000 à Madrid, vous étiez 12e à la course au Masters (il avait ensuite battu Nadal, atteint la finale en Espagne et avait participé au Masters grâce au forfait du numéro1 mondial). Comment voyez-vous vos chances cette année ?
– Pour moi, c’est exactement la même situation que l’année dernière. Ça paraît infaisable, ça sera très compliqué mais ce n’est absolument pas foutu ! Je peux encore prendre des points dans tous les tournois qui restent. Ça a toujours été ma force d’aller bien quand on croyait que je jouais mal. »
FRÉDÉRIC BERNÈS
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-13-2009, 08:08 AM   #637
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

Gilles Simon spells it out and still believes he can qualify again for the Masters Cup:

We're in Tokyo and Gilles Simon has something stuck in his craw. A misapprehension. Empty-handed after his first selection in Davis Cup, disappointing on clay, hampered by his right knee since Roland-Garros, the current French number 2 feels put down in comparison with Tsonga and Monfils. He's 14th in the Race and can still dream of the Masters Cup. In order to qualify he will need at least a final in a Masters 1000.
Do you know what we hear all the time about you these days?
- I think I can guess. But go one, I'm listening.
Since Bangkok, we hear people say everywhere: "Gilles Simon ranked at #14 in the Race, this is incredible..."
- Eh oui, I'm not completely out of the running. But I for myself knew it. I've spent the whole year saying I wasn't totally "cocking up". And see, I'm 14th in the Race, I think I'll end the season between #10 and #15. It seems everybody is now waking up and saying: "Simon hasn't fallen flat on his face this year, after all!"
Do you know the reason for this wrong perception?
- It's your fault (he laughs)... You, the journalists, you've contributed to it. One day you were saying I was depressive, the next day I was injured, then I had no confidence. You should have taken a look at the numbers instead of dramatizing things. I didn't fall out of the top 30, I played my first QF in a Slam (Melbourne), my first QF in a Masters 1000 (Cincy). But it seems you didn't notice it (he laughs).
But the knee injury is real, isn't it? And you really were in very low spirits in Düsseldorf...
- Yes, Düsseldorf, the knee, I agree on those. But more generally, I had the impression peoople were mistrusting me. To me it feels like you clearly see me below Jo and Gaël. And yet, our seasons have never been so similar. We all had a QF in a Slam, if I'm not mistaken.... But if you can prove to me conclusively why my season is worse than theirs, please do, I'm listening to you (the interview was made before Tsonga won the title in Tokyo).
You're saying there was favouritism towards Tsonga and Monfils...
- Wait, I'm not whining either. They're my friends, they play very well and they deserve the praise. They have a bigger exposure than me and I think I know why. First, their natural charisma. Also the power of the pictures. What do we see on TV? The guy who jumps and screams. I don't do that. My game is more a matter of timing. We often remember the intention rather than the action. I understand it. The game of Jo or Gaël is more accessible than mine. I love watching them play too. But still, what I'm doing isn't bad either! (He laughs.) Look at my arms, they look like matchsticks! I weigh 69 kg and I'm able to compete with 90 kg lads.
And as a result, people think your shots aren't particularly fast.
- It cracks me up to hear that. Believe me, they're much faster than those of many supposed hard-hitters. I'd like to tell people: 'come to the stadium and watch so you can form an opinion!'
Another misapprehension then. But do you agree that you could have done better this year?
- Absolutely. For example, I flunked the clay season. There was room for more against Beck in Monte-Carlo, Zverev in Rom, Ljubicic in Madrid. I also blew it this summer in Stuttgart and Hamburg. But even so, I'm ranked 14th in the Race. It means I did well in other events. I screwed up because of this pressure issue too, that's true. Until Wimbledon I couldn't cope with the idea that I "had to" win and that I was only allowed to "possibly" lose if I was playing against Nadal, Federer, Murray and Djokovic. After a while, I said stop. I imploded. And then I said to myself: "To hell with it, I'm allowed to lose!" But it's extremely interesting to have made this experience.
In 2008, you were ranked 12th in the Race before Madrid. How do you assess your chances this year?
- For me the situation is exactly the same as last year. It looks unfeasible, it will be very complicated, but it's far from over! I can still gain points in all the remaining events. It's always been a strength of mine to be fine when people thought I was playing poorly.

Last edited by Truc : 10-16-2009 at 12:25 PM.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-16-2009, 06:13 AM   #638
country flag anaquot
Registered User

anaquot's Avatar

anaquot has a reputation beyond reputeanaquot has a reputation beyond reputeanaquot has a reputation beyond reputeanaquot has a reputation beyond reputeanaquot has a reputation beyond reputeanaquot has a reputation beyond reputeanaquot has a reputation beyond reputeanaquot has a reputation beyond reputeanaquot has a reputation beyond reputeanaquot has a reputation beyond reputeanaquot has a reputation beyond repute

Thanks for all the updates and translations
Old 10-16-2009, 09:34 AM   #639
country flag Rokebyflynn
Registered User

Rokebyflynn has a reputation beyond reputeRokebyflynn has a reputation beyond reputeRokebyflynn has a reputation beyond reputeRokebyflynn has a reputation beyond reputeRokebyflynn has a reputation beyond reputeRokebyflynn has a reputation beyond reputeRokebyflynn has a reputation beyond reputeRokebyflynn has a reputation beyond reputeRokebyflynn has a reputation beyond reputeRokebyflynn has a reputation beyond reputeRokebyflynn has a reputation beyond repute

Wow a very open and honest interview there Fran. He certainly didn't hold back on the press. I enjoyed that interview. Thanks Fran
Rokebyflynn is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 10-30-2009, 07:00 PM   #640
country flag BlueLighthouse
Registered User

BlueLighthouse's Avatar

BlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond reputeBlueLighthouse has a reputation beyond repute

Hi all and especially FRAAAANNNNN.

I'm new Gillou fan from Bangkok. Yes, can't resist when seeing him for the first time.. gotta fall in love. No way out despite the fact that when I first saw him, he's playing double with Marat -- my eternal lover!

Anyway, I've been reading all the articles trying to get to know Gilles better. IMPRESSED with your effort here FRAN -- Merci Beaucoup.

Gulbis . Tursunov . Simon . Thiem . Paire

Last edited by BlueLighthouse : 10-30-2009 at 07:01 PM. Reason: typo
BlueLighthouse is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-08-2009, 11:53 AM   #641
country flag Keijan
Registered User

Keijan's Avatar

Tulasne was this week's "invité" of Christophe Thoreau's blog, and wrote about Bercy, the calendar and of course Gilles. I'm only copying the parts about Gilles, the whole article can be found here : http://fr.sports.yahoo.com/tennis/bl...article/10685/

Quote:
La tournée en Asie, elle fait mal
(....)

Lorsque l'on joue toute l'année, comme ça a été le cas de Gilles Simon ou de Juan Martin Del Potro, l'exercice est terriblement difficile physiquement mais aussi mentalement. Sur le circuit, tout le monde le dit. Alors même si l'ATP réfléchit à alléger le calendrier, c'est aux joueurs de faire des impasses. 

Prenons le cas récent de la défaite de Gilles face à Mikhaïl Youzhny à Valence, où il a obtenu onze balles de break au deuxième set sans en convertir une seule. Il s'est battu sur chaque point mais il s'est aussi battu contre lui-même. Mentalement, sur 20, je ne lui mets même pas 10 sur un match comme ça. Mais il est évident qu'un peu plus d'énergie l'aurait aidé à surmonter cette situation, à oublier qu'il n'avait encore jamais battu cet adversaire et aussi à mieux apprécier ces moments difficiles où l'on doit trouver les solutions. Même s'il n'y a pas que ça, un surplus de fraîcheur lui aurait été d'un grand secours.

Gilles Simon est un bien meilleur joueur qu'il ne le pense
Bon, vous l'avez lu, j'ai déjà enchaîné sur mon troisième sujet, celui qui me tient le plus à coeur évidemment : Gilles Simon. La première chose à dire le concernant est qu'il a disputé toute la saison, ce qui est déjà une belle satisfaction. C'est le joueur qui compte le plus de tournois au compteur : 27 ! Au niveau des résultats, pour reprendre une formule très usitée dans le sport, si on m'avait dit qu'il ferait cette saison-là, j'aurais signé tout de suite. 

Fin 2008, je me demandais comment il allait enchaîner et surtout comment il allait accepter son nouveau statut ?

Bilan positif donc, mais lorsque l'on regarde dans le détail, quelques matches lui ont fait très mal : sa demi-finale à Dubaï contre Novak Djokovic où il a eu balle de match, ses deux rencontres en Coupe Davis ou ses deux demi-finales à Marseille et Lyon, perdues à chaque fois face à Mickaël Llodra. Sa saison sur terre battue n'a pas été très bonne non plus. Une période très pénalisante finalement. Car en jouant normalement contre Andreas Beck à Rome, il aurait pu se qualifier pour les quarts de finale. Autre exemple : Ivan Ljubicic à Madrid. Ljubicic, sur terre battue, c'était jouable. En clair, s'il avait gagné ces trois ou quatre matches, il ne serait pas loin de la qualification pour le Masters.

La vraie satisfaction de cette année sont ses progrès dans le jeu. Il me le dit. Je le vois. Il possède désormais plus de solutions. Auparavant, sa grande force, c'était le contre. Maintenant, il peut aussi attaquer, lâcher des accélérations, surprendre son adversaire ou même distiller quelques services-volées. Il doit maintenant exploiter, dans les moments importants, ce nouvel arsenal avec plus d'audace. C'est quelqu'un qui doit progresser dans la confiance en lui. Gilles est un bien meilleur joueur qu'il ne le pense. Il n'a pas complètement intégré qu'il faisait partie des meilleurs joueurs du monde. Et qu'il est devenu très difficile à battre. C'est vraiment l'une des pistes de mon travail d'entraîneur : essayer de lui apporter ce plus de confiance...
Old 11-08-2009, 01:25 PM   #642
country flag MsTree
Registered User

MsTree's Avatar

Thanks Marion

Google translate tells me the gist of the article is that Gillou is a much better player than he thinks he is!

Old 11-09-2009, 11:25 AM   #643
country flag Keijan
Registered User

Keijan's Avatar

For you, Leslee, hoping it's a bit more understandable than Google translate

Quote:

The asian tour hurts badly

When you play all year, like it was Gilles Simon’s or Del Potro’s case in 2009, it is terribly hard both physically and mentally. Everyone on the tour will tell you so. Even if the ATP speaks about reducing the calendar, the players are the ones who have to pay attention to themselves. Take the recent defeat of Gilles again Youzhny in Valencia, where he had 11 break points in the second set without managing to win a single one. He fought on each point but he also fought against himself. Mentally, out of 20, I don’t even give him 10 on a match like this one. But it’s obvious that a little more of energy would have helped him to overcome this situaton, to forget that he had never beaten this opponent before and also to enjoy those difficult moments where you have to find a solution. Even if there is more than this, a bit more of freshness would have helped tremendously.

Gilles Simon is a much better player than he thinks

Well, you just read it, I already began to speak about my third subject, the one which of course is the most important and closest to me : Gilles Simon. The first thing to say concerning him is that he played the whole season, which is already a great satisfaction. He’s the player who has played the greatest number of tournaments : 27! As far as the results are concerned, if you had told me at the beginning of the year that he was going to have this exact season, I would have signed immediately. At the end of 2008, I was wondering how he was going to continue and most of all how he would accept his new status.
A positive bilan therefore, but when you look a little closer, there are a few matches that hurt him deeply : his semi in Dubai again Djokovic where he had a match point, his two matches in DC and his two semies in Marseille and Lyon where he lost twice against Llodra. His clay season wasn’t excellent either. It was some very penalizing months in the end, because if he had payed normally against Beck in Roma, he could have qualified for the quarters. Or if you take Ljubicic in Madrid, let’s be honest, Ljubicic on clay was playable. To be very clear, if he had won this few 3 or 4 matches, he would have been this close to qualifying for the Masters.

The real satisfaction this year are his progress in the game. He tells me so, and I can see it. He has now more solutions. Before, his better chance was countering. Today, he can also attack, accelerate, surprise his opponent and even add a few serve and volley. He now has to exploit, in the important moments, this new arsenal with more audacity. He’s a person who has to progress most of all in the self confidence part. Gilles is a much better player than he thinks. He doesn’t really integrate the fact that he’s part of the best players of the world and that he became tremendously hard to beat. That’s really one of the things I’m working on as his coach : trying to make him realize that and take confidence out of it.
Old 11-09-2009, 06:56 PM   #644
country flag MsTree
Registered User

MsTree's Avatar

Thank you Marion

Old 11-13-2009, 08:38 AM   #645
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

Full article :http://www.lequipe.fr/Tennis/breves2...fraicheur.html

Quote:
Ca s'appelle du professionnalisme. Fortement diminué par sa douleur au genou, Gilles Simon a tenu à jouer contre Jo-Wilfried Tsonga. Non seulement il s'est présenté, mais il a disputé le match en entier par respect pour le public parisien. Il faut vraiment le féliciter pour cette attitude. Certains joueurs n'auraient pas eu une telle obligeance..........
It is called professionalism. Strongly inhibited by his pain at the knee, Gilles Simon hold on to play JWT. He did not only show up, but he played the whole match because of respect for the Parisian crowd. One has to congratulate him for this attitude. Certain players would not have felt such an obligation...

I hate this. By this hypocritical praise of heroism, the media force players to go through injuries and play, even if the really can't take the court. It creats a superhuman image. Players are human, though, they have every right to have a cold, stomach problems or even more serious injuries and they have a right to cure them.

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules