News & articles - Page 4 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 08-22-2008, 06:58 AM   #46
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute
Default Re: News & articles

In l’Equipe today, but I have no time to translate or make a summary today, sorry (quelqu'un d'autre?):
Quote:
Jo a les crocs
Jo-Wilfried Tsonga prépare sa rentrée à New York après trois mois d’absence. Le finaliste de l’Open d’Australie a faim et il le dit.

Opéré du ménisque le 27 mai dernier, Jo-Wilfried Tsonga sort d’une nouvelle période de convalescence. Initialement prévue à New Haven cette semaine, sa reprise a été reportée à l’US Open qu’il attaquera face à l’Espagnol Santiago Ventura (112e mondial). Même s’il sera sans doute encore un peu juste pour renouveler son aventure de Melbourne, le Français, à pied d’oeuvre à New York depuis dimanche dernier, n’a pas ménagé ses efforts pour revenir à son meilleur niveau.

SUR LES DEUX courts de tennis du village de La Flotte-en-Ré, encastrés entre un jardin public, un club de pétanque et quelques terrains clos de murs, les journées se passent paisiblement. Jeunes en stage, joueurs du dimanche qui font un peu d’exercice, les activités ne sont pas de nature à déplacer la foule des vacanciers qui se presse sur le port situé à deux cents mètres de là. Et pourtant, si les estivants amateurs de tennis avaient su que Jo-Wilfried Tsonga avait choisi ce cadre tout simple pour taper ses premières balles de reprise, début août, il y aurait eu foule autour des grillages. « J’ai joué là durant quatre jours, assez tôt le matin, et c’était plutôt calme, racontait hier Tsonga installé dans un large fauteuil de son hôtel new-yorkais. Au bout de trois jours, ça a commencé à se savoir et il y avait tout de même un peu de monde pour assister à mes entraînements, mais c’était cool. » L’insolite présence dans l’île de Ré du finaliste de l’Open d’Australie s’expliquait par le fait qu’il finissait de faire traiter son genou, opéré le 27 mai dernier, par un kiné résidant l’été dans l’île, sur la recommandation de Michel Franco qui s’occupe, lui, d’Amélie Mauresmo. Aujourd’hui, le ménisque n’est plus une cause de souci pour Tsonga qui en termine avec sa énième blessure sérieuse, alors qu’il n’est âgé que de vingt-trois ans. Rompu à ces mises à pied forcées, le finaliste de l’Open d’Australie a pris son mal en patience. « Quand on est blessé à répétition comme moi, on finit par devenir fataliste. On se blinde et même si c’est la galère, on se lève le matin pour aller faire trois heures de rééducation en répétant cent fois le même mouvement destiné à renforcer le genou, et l’après-midi, on attaque le truc que personne n’a envie de faire : pédaler sur un vélo immobile. Ces séances sympathiques ont commencé cinq jours après mon opération, jusqu’à fin juillet. Heureusement, j’ai la chance d’avoir un super entourage pour me soutenir et me guider dans ces moments-là. »
Winogradsky : « Un grand coup sur la tête »
Il n’empêche que même s’il acceptait sereinement de se plier à une discipline stricte, Tsonga souffrit d’un énorme coup de blues lorsqu’il se rendit compte qu’il ne pourrait pas participer aux Jeux de Pékin. « On a poussé un peu plus les efforts sur le genou et il s’est mis à gonfler, expliquait Winogradsky. Comme il était entendu qu’à la moindre alerte il n’était pas question de forcer, il a fallu renoncer à Pékin. Là, Jo en a pris un grand coup sur la tête. » L’intéressé opine : « J’étais défait, tellement écoeuré que j’ai tout arrêté pendant dix jours (avec l’accord de l’entraîneur), je n’ai vu personne. Ensuite, lorsque j’ai regardé la cérémonie d’ouverture à la télé, j’étais là, la bouche ouverte, avec des frissons partout. J’étais envieux des copains que j’apercevais sur l’écran. » Maintenant qu’il se trouve à New York, en pleine préparation pour réussir son retour à l’US Open, Tsonga a oublié ce triste épisode. Il a faim de matches, de victoires, et assure qu’il ne vient pas à Flushing Meadows pour faire de la figuration.
Avantage fraîcheur
« Faire son retour sur un tournoi du Grand Chelem après plus de trois mois d’absence, ce n’est pas évident, tempérait Winogradsky. Mais il fait ce qui faut, Jo, il y croit. Quoi qu’il arrive, la préparation qu’il effectue en ce moment sera utile pour les tournois d’automne et j’espère bien qu’il sera capable de faire claquer quelques bons résultats d’ici la fin de la saison. » Le plus difficile pour Tsonga, ce sera le premier match. « Je sais ce que c’est que de revenir après avoir été blessé, disait-il. En principe, il me faut un ou deux matches pour que je me sente bien. Après, pour retrouver le plus haut niveau, cela demande un peu plus de temps. Mais lorsque je serai sur le court, j’oublierai ce qui s’est passé ces derniers mois. Je serai dans mon match, pour gagner. Peut-être que je manque de compétition mais, par rapport aux autres joueurs, j’aurai l’avantage de la fraîcheur, surtout en cette année olympique où pas mal de types arrivent rincés de Pékin. En plus, comme ce sera mon premier tournoi, je n’aurai aucune pression sur les épaules. Alors, j’ai peut-être une belle carte à jouer. »
Cette carte, il la jouera non seulement à l’US Open mais aussi dans tous les tournois qui suivront. « L’objectif principal est de terminer la saison à mon meilleur classement (il était 43e à la fin de l’année dernière et figure aujourd’hui à la 18e place). Je ne sais pas si je serai top 20, top 15 voire même top 10. Et je ne parle pas non plus du Masters (Tsonga est pour l’instant 16e à la Race). Chaque chose en son temps. Pour commencer, il faut déjà très bien jouer ici. » Avec trois à quatre heures de tennis par jour face à des sparring-partners comme Gasquet, Monfils, Chardy ou Gulbis, suivies d’une bonne heure et demie de musculation en fin de journée, Tsonga ne laisse rien au hasard. « Vous voyez, je sors du gymnase, je viens juste de terminer ma journée », disait-il mercredi soir sur le coup de 20 heures alors que, dans le hall de l’hôtel Méridien de New York, le large groupe de joueurs français s’ébranlait pour partir dîner. Avant qu’il ne remonte prendre sa douche, on demanda à Tsonga s’il pensait souvent au fait qu’il reste, à ce jour, le seul joueur à avoir battu Nadal dans un tournoi majeur cette année. « Je ne suis pas obsédé par cette idée mais j’y pense quand je le croise. Dans mes pensées, je suis plus tourné vers l’avenir que vers le passé. En fait, je me dis : “Je t’ai battu à l’Open d’Australie (en demi-finales, 6-2, 6-3, 6-2) et j’espère bien que ce n’est pas la dernière fois. J’espère que tôt ou tard, j’aurai de nouveau l’occasion d’aller te chercher. ” »
ALAIN DEFLASSIEUX
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 08-22-2008, 07:21 AM   #47
country flag MacArthur
Registered User

MacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond repute

I am quite in a hurry too, so I will just make a brief translation of the few interesting points :

He was terribly disappointed of his absence from Beijing and took 10 days off at the beginning of august to compensate for it. Now he is really eager to play and to win.

Right now, the knee is absolutely fine and he is doing 3 to 4 hours of tennis per days (plus some musculation to mix things up) without any problem.

He knows that usually he needs one or two matches to regain the rythm of the competition. But he thinks he is fresher than many guys out there after the olympics and the hardcourt season, and he has absolutely no pression whatsoever for his first tournament after a long injury. So he may have a little chance for the US open.

Lastly, for the end of the season, he is looking for the best ranking possible (the masters : why not ? he is 16 at the race), and he doesn't forget that he is the last guy who has beaten Nadal in a big competition this year and he hopes to have the occasion to make it happen again.

Last edited by MacArthur : 08-22-2008 at 08:52 AM.
MacArthur is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-22-2008, 09:55 AM   #48
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

Thank you! I was nicely surprised he can already practice so much.
The Olympics story seems to have affected him even more than I thought. He says the opening ceremony gave him the shivers, he was watching "open-mouthed" and envying his buddies so much when he could spot them on TV. He had been in good spirits all the time during the rehab, but this was a new low again for him.
But he's over it now. And he swears he's not in NYC "to do a walk-on part" (not sure it makes sense in English, I hope you get the idea).
Old 08-22-2008, 10:29 AM   #49
country flag Turquoise
Registered User

Turquoise's Avatar

Turquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond repute

Apparently, missing the Olympic Games was a devastating blow for Tsonga. According to Winogradsky, they had placed more demands on the knee in training, and it had started to inflame. There was no question of forcing it further, hence the decision to withdraw from the Olympics. Jo said that he was so gutted that he stopped everything for 10 days (with his coach's permission) and didn't even see anybody. He watched the opening ceremony open-mouthed, feeling goosebumps as he enviously watched his friends/colleagues on the TV screen. But now, he's making his comeback to the US Open, this sad episode is behind him, he's hungry for matches, for victories, and he can assure us that he's not there just to make up the numbers.

Thanks Truc & McArthur for the news and translations. I'm just adding a little to it.
Old 08-22-2008, 10:56 AM   #50
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

I had no idea you speak French, Marie, thanks a lot, we are going to enrol you for the translations!

He is really good friends with Gaël and also with Gilles, they would have had loads of fun for sure if he had been with them in Beijing. He was definitely missed, Gaël said in interviews he so badly wanted Jo to go to the Olympic Games too.
It's too bad because he wouldn't have really taken away the spot of a more deserving player, Mika was playing doubles and it wouldn't have been tragic for him to focus on doubles. And Jo would have had a decent chance in doubles.
Anyway, he has to get over it, but I totally understand his disappointment.
Old 08-22-2008, 11:07 AM   #51
country flag Turquoise
Registered User

Turquoise's Avatar

Turquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond repute

Hi Truc My French is passable, because I don't use it actively. Creole is my first language. I understand a lot of English idioms and expressions, but struggle with the French ones. But I'm happy to help out with translations where I can
Old 08-25-2008, 11:26 AM   #52
country flag lilibel13
Registered User

lilibel13's Avatar

lilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond repute

Le 30 aout jo will be in l'équipe magazine
Old 08-27-2008, 11:26 PM   #53
country flag lilibel13
Registered User

lilibel13's Avatar

lilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond repute

HE MODERATOR: Questions, please.

Q. Are you quite pleased with the way that you played today?

JO‑WILFRIED TSONGA: Sorry?

Q. Are you happy, content with the way you played?

JO‑WILFRIED TSONGA: Yeah.

Q. Can you describe how you felt out there today?

JO‑WILFRIED TSONGA: I was just happy to be on the court. I didn't play a really good tennis, but I played with what I'm possible to do, and that's it.

Q. I think he's the last person that you played, is he not?

Q. So kind of coincidental. But how do you feel health‑wise after the surgery? Do you feel anything from the surgery? You feel healthy? Feel strong?

JO‑WILFRIED TSONGA: Yeah, I feel healthy, I feel strong. No, I'm a little bit worried on my knee, and of course it's different than before.

But I feel good and I can play tennis, so I play and I see.

Q. Did you have any question in your own mind about maybe should you play here best of five, hardcourts?

JO‑WILFRIED TSONGA: No, no, no.

Q. You thought you were going to do well?

Q. Has this been sort of an agonizing year? Tremendous Australian Open and then not much since.

JO‑WILFRIED TSONGA: Sorry?

Q. Has this been a agonizing or very difficult year for you? We watched such a marvelous Australian Open, and then nothing much since then.

JO‑WILFRIED TSONGA: Yeah, of course it's difficult, but it's life, you know? Sometimes you have things like this or you are happy and sometimes you are not.

So now I'm happy to be on the court, so that's it. I have nothing to speak, to tell about what is.

Q. Your health is perfect?

Q. Some players experience depression when they're away from the tour, especially with injury and a few weeks goes by they're not on the tour. They're wondering what's going to happen in the future. Did you have any difficult periods during your layoff?

JO‑WILFRIED TSONGA: Sorry, can you repeat.

Q. Some players experience depression when they're away from the sport, especially with an injury. Seems like the world is moving and they're staying in one place. Mentally, some players struggle with this. Did you have any problems like that?

JO‑WILFRIED TSONGA: No, no. No problems, because when I don't play tennis I have a lot of things to do, like see my family, see my friend, because when we play tennis we don't have time for that.

So at this moment it's good for that, and it give me a lot of, I don't know, a lot of power, you know, when I come back.

Q. You said you had a little bit of fear or anxiety about your knee, but obviously now it seems like it's fine. At what point during the match did you feel like it was back or that...

JO‑WILFRIED TSONGA: I can't say that.

Q. No?

JO‑WILFRIED TSONGA: If I tell it, I give lot of things to my future opponent.

Q. For those of us who weren't familiar with the accident, your knee, was it a one‑moment thing or was it a slow...

JO‑WILFRIED TSONGA: No, it was slow. It was slow. It was ‑‑ I don't know how you say that in English, but it's ‑‑ it was not broke like this.

It was, you know, on the time. So for me, it was obliged to make surgery, and that's it.

Q. Ligament?

JO‑WILFRIED TSONGA: No ligament, meniscus.

Q. Meniscus?

Q. In Casablanca your last match was a walkover with Simon, I believe. Was that because of your knee injury?

JO‑WILFRIED TSONGA: Yeah, right. Because my knee was like this.

Q. To look at your record, you would make an appearance here, you went down to Indian Wells, you went down to Florida. You were trying to play, but it just got to be too much. Was that it?

JO‑WILFRIED TSONGA: (Speaking French.) No, no. Only on clay. Only after Davis Cup, and all the tournament on clay I played.

Q. How was your play against Monfils? Have you played Monfils again?

JO‑WILFRIED TSONGA: Juniors. In juniors and before.

FastScripts by ASAP Sports

and a french audio itw here http://www.fft.fr/usopen/2008/?id=3941

Ps il a dedicacer sa victoire a gade (oui oui jade fooret lemannekin ki aurai eu un accident de voiture...)

Last edited by lilibel13 : 08-27-2008 at 11:43 PM.
lilibel13 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-29-2008, 11:51 AM   #54
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

I had not seen your post last time, sorry.

Bodo: "Kingdom of Tsonga"
http://tennisworld.typepad.com/tenni...08/tsonga.html
Old 08-30-2008, 06:24 PM   #55
country flag amdany
Registered User

amdany's Avatar

amdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond repute

Jo is on the "Djamel Comedy club", I'm sure it'll be on dailymotion/youtube/canalplus soon
amdany is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-06-2008, 01:16 PM   #56
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

Equipe Mag
Attached Images
File Type: jpg 1.jpg (290.6 KB, 12 views)
File Type: jpg 2.jpg (255.5 KB, 12 views)
File Type: jpg 3.jpg (217.9 KB, 14 views)
File Type: jpg 4.jpg (268.0 KB, 16 views)
File Type: jpg 5.jpg (260.8 KB, 12 views)
File Type: jpg 6.jpg (289.0 KB, 13 views)
File Type: jpg 7.jpg (306.9 KB, 10 views)
File Type: jpg 8.jpg (317.3 KB, 13 views)
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-06-2008, 01:59 PM   #57
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Thanks a lot, it's impossible to find L'Equipe Magazine abroad!
When did PHM have the same surgery on both knees? Was he already on the tour? (I know he had serious knee issues when he was younger.)*

So no clay tournaments, Bangkok will be his next event. I don't get why he's been asking for WC everywhere...

* I asked in the Paulo forum, which is the more appropriate place, and here's the answer:
http://www.menstennisforums.com/show...ostcount=23161

Last edited by Truc : 09-06-2008 at 03:17 PM.
Old 09-08-2008, 02:34 AM   #58
country flag SelvenluvJo
Jo,Dimi,Rica,Ryan

SelvenluvJo's Avatar

SelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond repute

Thanks soulage~What a pity ,I don't understand Franch......@_@
Old 09-09-2008, 06:19 AM   #59
country flag martine2
yawn

martine2's Avatar

martine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond repute

Thanks for the article
martine2 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-10-2008, 01:41 PM   #60
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

http://www.welovetennis.fr/fil-info/...-menu-335.html
Dominguez says Jo is training in Paris atm, he decided to practice ten days before leaving for Tokyo, he's fine, mentally and physically, he came back from NY "raring to play" and the rest of his season is looking very promising.

(I'm posting this because I've seen on other websites people saying Jo must have some physical problems again since he decided not to play Bucharest, but it's not true, afaik, he just changed his mind.)
Reply

Thread Tools

Posting Rules