News & articles - Page 19 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 07-09-2009, 08:29 PM   #271
country flag lilibel13
Registered User

lilibel13's Avatar

lilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond repute
Default Re: News & articles

yes that the question i was thinking about the shop of the playboy..lol but i think we can find it on the web...but we must search....
Advertisement

Old 08-05-2009, 09:12 AM   #272
country flag Keijan
Registered User

Keijan's Avatar

Keijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond repute

Interview of Jo in l'équipe of this morning... he rested well, he lost weight, he attended his sister wedding last saturday and he's hungry of tennis

WASHINGTON (ATP 500, dur)

« Chatouiller le top 5 »

JO-WILFRIED TSONGA attaque aujourd’hui sa tournée américaine avec des kilos en moins et l’ambition de franchir un nouveau cap.

La dernière fois qu’on l’a vu sur un court, il y a cinq semaines, Jo-Wilfried Tsonga s’était fait assommer à coups d’aces par l’ogre Karlovic, au troisième tour de Wimbledon (7-6, 6-7, 7-5, 7-6). Depuis, le numéro 1 français (no 7 mondial) s’est reposé quinze jours en Suisse, a ensuite progressivement repris l’entraînement et la raquette, a marié sa sœur samedi dernier au Mans – « Tout s’est bien passé, elle a dit oui » – et il a atterri à Washington dimanche soir. Il attaquera son tournoi aujourd’hui contre le géant américain Isner, un autre grand serveur, pour faire la transition après Karlovic. Pour la première fois de sa carrière, il dispute une vraie tournée estivale américaine avec ensuite les deux Masters Series à Montréal et à Cincinnati, puis l’US Open pour finir (31 août-13 septembre). Avec sa nouvelle raquette et son « nouveau » corps, puisqu’il arrive allégé. Et déterminé à augmenter aux États-Unis ses chances de qualification pour le Masters.

WASHINGTON –

de notre envoyé spécial

« CONTENT D’ÊTRE à Washington et de lancer le grand mois américain ?

– En roulant de l’aéroport vers l’hôtel, je me disais que c’était bon d’arriver en tournoi, plein d’appétit après une bonne pause.

– Une pause qui était peut-être intervenue un poil trop tôt, dès le troisième tour d’un tournoi de Wimbledon où l’on aurait pu vous imaginer traverser le tableau…

– Contre Karlovic, c’est sûr, ç’a été une défaite assez décevante, j’aurais pu mieux faire… Mais en même temps je relativise car je me sens dans une phase de transition, avec ma nouvelle raquette (1), que j’utilisais pour la première fois sur surface rapide à ce moment-là.

– Parlons-en, de cette raquette. À la base, elle n’était censée vous accompagner que pour la saison de terre battue, mais finalement vous ne vous en séparez plus ?

– En fait, elle m’a apporté tellement sur terre que je me suis dit : « Pourquoi ne pas l’utiliser partout ? » Ensuite, je n’ai pas voulu me prendre la tête en rechangeant. Je ne suis pas du tout pointilleux sur le plan technologique, le cordage, tout ça. Une fois que j’ai choisi de garder cette raquette, je ne me suis jamais dit que j’allais revenir en arrière.

– Mais si ce nouveau cadre était censé vous apporter un plus sur terre, ne vous retire- t-il pas quelque chose sur surface rapide ?

– En fait, il n’y a pas que des avantages mais, au final, je suis content. Et, encore une fois, je ne me pose plus la question. Je joue avec, point. Je suis donc encore en phase de transition dans ce domaine, puisque ça va être mon premier tournoi sur dur avec, mais ça n’est pas le seul. La transition, au-delà de la raquette, c’est mon physique.

« Aller chercher

ma qualification

pour le Masters »

– C’est-à-dire ?

– Je suis en train d’essayer de perdre du poids, mais de le perdre intelligemment. Pas faire deux mois de suite où je perds beaucoup pour le reprendre dès que j’arrête de faire attention. Là, j’ai envie de descendre progressivement, ce que je fais depuis le début de l’année. Mon métabolisme change et c’est bien.

– Êtes-vous entré dans une phase d’analyses biologiques pour déterminer votre poids de forme idéal ?

– Il n’y a pas eu d’analyses particulières, c’est juste au feeling. Là, je suis au poids que je fais habituellement à la fin d’une tournée, donc je devrais encore faire baisser ça cet été.

– Et aujourd’hui vous pesez ?…

– Je préfère garder ça pour moi. (Sourire.)

– Mais vous êtes nettement en dessous du poids officiel stipulé sur votre fiche ATP (91 kg pour 1,88 m) ?

– Oui, voilà…

– Quand vous parlez de transition, est-ce que vous englobez aussi votre statut sur le circuit ?

– Pas vraiment, dans la mesure où je suis installé depuis un petit moment dans le top 10 et que je me sens top 10. Maintenant, le but du jeu, bien sûr, c’est de progresser encore pour aller chatouiller le top 5. Mais le classement en lui-même n’est pas une obsession. Par exemple, je viens de redevenir septième mais c’est quelqu’un qui me l’a appris par texto. Ça ne change pas ma journée, d’être huitième ou septième joueur mondial. Tant que t’es pas no 1, 2 ou 3, ça ne change pas trop…

– Il y a un an tout juste, vous étiez blessé. Vous n’avez donc pas de points à défendre avant l’US Open…

– J’ai justement l’occasion de pouvoir m’installer définitivement dans le top 10, d’aller chercher ma qualification au Masters pendant ce mois d’août. Le but du jeu est d’engranger des points là, parce que je n’en ai jamais pris (2). Tout ce que je vais prendre va être du bonus. Si je joue bien aux États-Unis cet été, je peux y aller…

– Vous suivez de près la course au Masters ? Vous connaissez votre position actuelle ?

– Je dois être dans les vingt premiers, non ?

– Vous êtes quatorzième, à 500 points (ce que rapporte le titre à Washington) du huitième et dernier qualifié virtuel, Robin Söderling…

– C’est ce que je dis, si je joue bien dans cette tournée, je vais me rapprocher.

– Autre raison d’espérer franchir un cap : vous ne vous blessez plus !

– C’est vrai que ça fait près d’un an qu’aucune blessure ne m’empêche de jouer. D’ailleurs, c’est aussi pour ça que je me suis bien reposé ces dernières semaines. J’ai bien fait le vide parce qu’à force de ne pas me blesser j’enchaîne comme jamais j’avais enchaîné. Et je sens que je planifie à bon escient. Chaque fois que j’ai décidé d’un programme, je ne l’ai pas payé derrière. Et là, je reprends de zéro, plein d’envie quoi. »

JULIEN REBOULLET

(1) Raquette au tamis un peu plus grand, au profilage plus large, aux cordes plus espacées, qu’il a commencé à utiliser quinze jours avant Roland-Garros et qui est censée lui apporter plus de puissance, plus d’effet et plus de longueur de balle, aux dépens du contrôle.

(2) Dans sa carrière pro, Tsonga n’a presque jamais joué au mois d’août, période où il était souvent blessé.
Keijan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-05-2009, 10:05 AM   #273
country flag duong
Registered User

duong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond reputeduong has a reputation beyond repute

The main news are that Jo confirms he keeps his racket from Roland-Garros, and that he has changed his diet from the beginning of the year to become lighter : he says it's effective and his metabolism has changed and now he has the weight he usually had in the end of a tourney : he should be even lighter in the end.

He says he has been in a transition period in the recent months because of that.

He is also happy that he has not been injured for nearly one year (he has never played in August in his whole carreer )
Old 08-05-2009, 11:46 AM   #274
country flag SelvenluvJo
Jo,Dimi,Rica,Ryan

SelvenluvJo's Avatar

SelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond repute

duong thank you
Old 08-05-2009, 01:51 PM   #275
country flag DanaKz
Registered User

DanaKz's Avatar

DanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond reputeDanaKz has a reputation beyond repute

Thank you soooo much!
DanaKz is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-07-2009, 08:10 AM   #276
country flag Turquoise
Registered User

Turquoise's Avatar

Turquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond repute

Thanks Keijan for the informative article. I like the fact that he's making a concerted effort to reduce his weight, improve his physical conditioning, and his ambitions about cracking the top 5 and qualifying for the World Tour Finals. Sorry he had a disappointing result in Washington, but his attitude is very positive and I hope he has a great American season; as he said, every point is a bonus.

For the non-French speakers, here's my translation attempt - others, please feel free to correct errors, thanks.

WASHINGTON (ATP 500, hard)

Tantalising the top 5

JO-WILFRIED TSONGA kick-starts his American tournament with less kilos and the ambition to reach a new milestone.

When we last saw him on court five weeks ago, Jo-Wilfried Tsonga was assaulted by ace bullets by the ogre Karlovic in the third round of Wimbledon (7-6, 6-7, 7-5, 7-6). Since then, the French number 1 (World number 7) recuperated for fifteen days in Switzerland, then progressively took up his racquet and resumed training, had his sister married last Saturday in Mans – “Everything went well, she said yes” – and he landed in Washington last Sunday night. He will start his tournament (today) against the giant American Isner, another huge server, to make the transition since Karlovic. For the first time in his career, he competes in a real summer American tournament followed by the two Masters Series in Montreal and Cincinnati, then the US Open to cap it up (31 August – 13 September). With his new racquet and his “new” body, for he arrives much lighter. And, he’s determined to increase his chances in the United States of qualifying for the Masters (World Tour Finals).

WASHINGTON –

From our special correspondent

Q: Happy to be in Washington and to start the great American month?

Jo: Whilst driving from the airport to the hotel, I told myself that it’s good to arrive at a tournament, full of appetite (hunger) after a good break.

Q: A break which perhaps started a little too early since the third round of Wimbledon where we had hopes of you making a breakthrough…

Jo: Against Karlovic, it’s hard, that was quite a disappointing defeat, I could have done better… But, at the same time, I put it in perspective for I feel I’m in a transition phase, with my new raquette (1) that I’m using for the first time on fast surface.

Q: Tell us about this racquet. It was originally meant to accompany you in the clay season, but in the end you’ve decided not to part ways?

Jo: Actually, it did me so much good on clay that I told myself: “Why not use it on all courts?” Then, I did not want to bother myself about rechanging. I’m not too particular about the technological aspect, the stringing, all of that. Once I decided to stick to this racquet, I never looked back.

Q: But if this new frame is supposed to bring more benefit on clay, would you not change something on fast surface?

Jo: Actually, it has so many advantages that I’m happy with it. And, once again, I have nothing more to ask. I play with it, period. I am still in a transition phase in this aspect, as it’s my first tournament on hard with this racquet, but it’s not the only thing. The transition, apart from the racquet, is my physical condition.

Q: “Going for the Masters’ qualification” – what does this mean?

Jo: I am trying to lose some weight, but doing so intelligently. Not lose a lot quickly in two months only to put it all back on when I stop paying attention. I want to lose weight progressively, which I have been doing since the start of this year. My metabolism has changed, and that’s good.

Q: Have you entered a phase of biological analysis to determine your ideal weight?

Jo: There have been no specific analyses, it’s simply the “feeling”. Now, I’m at my normal end-of-tournament weight, I should reduce it some more this summer.

Q: And what is your current weight?...

Jo: I prefer to keep that to myself. (smiles)

Q: But you are clearly below the official weight stipulated on your ATP profile (91 kg for 1,88m)?

Jo: Yes, indeed…

Q: When you refer to transition, does that also encompass your status on the circuit?

Jo: Not really, in the sense that I have for a while been installed in the top 10 and I feel top 10. Now of course, the goal of the game, is to progress even more to go tantalise the top 5. But, the ranking per se is not an obssession. For example, I have just regained seventh but it’s more by someone else’s default. It does not affect my day, being eighth or seventh in the world. As long as you’re not number 1, 2 or 3, it does not change much…

Q: Exactly one year ago, you were injured. You therefore have no points to defend before the US Open…

Jo: Precisely, I have the opportunity to cement my position in the top 10, go seek my qualification in the Masters during this month of August. The goal is to accumulate points here, because I have never done so before (2). Everything I collect is a bonus. If I play well in the United States this summer, I can get there…

Q: Are you following closely the race to the Masters? Do you know your actual position?

Jo: I should be in the top twenty, no?

Q: You are fourteenth, with 500 points (which is the same number of points for the Washington title) from the eighth and virtual qualifier, Robin Söderling…

Jo: As I said, if I play well in this tournament, I can get closer.

Q: Another reason to reach a milestone: you are no longer injured!

Jo: It’s true that it’s almost a year that I have not been hampered by injury. For that matter, that’s why I’ve been well-rested these past few weeks. I’ve had to clear my mind because in order to avoid injuring myself, I restrain myself as I’ve never restrained myself before (NB: not sure if the context is correct). And I feel that I plan more wisely. Every time I’ve set on a programme, I’ve not been badly set back. And now, I start from zero, with a lot of desire.

JULIEN REBOULLET

(1) Racquet with larger sieve, larger frame, strings more spaced-out, that he started to use fifteen days before Roland-Garros and which purportedly gives him more power, more effect and more depth of the ball, at the expense of control.

(2) In his pro career, Tsonga has virtually never played in the month of August, the period in which he was often injured.

Last edited by Turquoise : 08-07-2009 at 08:28 AM.
Turquoise is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-20-2009, 03:18 PM   #277
country flag MacArthur
Registered User

MacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond repute

The smacking from Wino has come after the Guccione's match :

L'entraîneur de Jo-Wilfried Tsonga, Eric Winogradsky, était déçu du comportement de son joueur lors de la défaite de celui-ci contre Chris Guccione au deuxième tour du Masters 1000 de Cincinnati, 7-6(12), 6-2.

"C'est pitoyable. Jo a eu un comportement de junior. Il était beaucoup trop négatif, il y avait beaucoup trop de lamentations." Après avoir manqué cinq balles de set dans le jeu décisif, le numéro 7 mondial a clairement lâché dans la tête, au point de finir le match résigné "Je suis très étonné parce que c'est la première fois que je le vois lâcher comme ça. J'espérais qu'il se servirait de son match à Wimbledon (contre Karlovic) pour rectifier le tir. Mais c'était pire."

Quid d'un problème technique pour le Français face aux bombardiers? Wino refuse cette éventualité. "Ça ne peut pas être un problème de cet ordre par rapport aux grands serveurs dans la mesure où il a eu plein d'occasions. Il sait ce qu'il doit faire pour les concrétiser. Mais ça passe par un autre comportement, une autre attitude."

En conférence de presse, Tsonga gardait la tête sur les épaules. "Sur ce match, c'est vrai, j'ai un certain manque d'humilité." Battu à Wimbledon par Karlovic, à Washington par Isner, à Cincinnati par Guccione, le Manceau souffre contre les gros serveurs, mais ne souhaite qu'une seule chose. "A l'US Open, j'espère jouer contre un de ces trois-là au premier tour." Pour une douce revanche?

In short : it's a problem of attitude. Jo was like a junior in this match. He swears he wants to draw one of them (Isner, karlovic and Guccione) at the first round of the USO.
I am not sure to want the same thing .
MacArthur is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-20-2009, 03:40 PM   #278
country flag SelvenluvJo
Jo,Dimi,Rica,Ryan

SelvenluvJo's Avatar

SelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond repute

MacArthur me too.He gets back to junior match,what's wrong with him?
Old 08-20-2009, 03:47 PM   #279
country flag SelvenluvJo
Jo,Dimi,Rica,Ryan

SelvenluvJo's Avatar

but I believe that if the problem of attitude doesn't solve ,I don't care who will be his first opponent in the USO. Because the result is all the same, that is lose.
Old 08-21-2009, 05:15 PM   #280
country flag reggie1
Registered User

reggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond reputereggie1 has a reputation beyond repute

Blimey, Eric doesn't hold back does he? I bet Jo got a real ear bashing after that match!
reggie1 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-21-2009, 11:16 PM   #281
country flag Bashak
Registered User

Bashak's Avatar

Bashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond repute

Thanks guys for the articles and translations. Be careful what you wish for Jo! I think it's best if he avoids dangerous servers in the first 2 rounds so that he guarantees some grand slam ranking points.

Suicide Tennis Winner: Doha 2010, Basel 2009 FITD Winner: Auckland 2012, Nice 2010, London WTF 2009, Tokyo 2009, Roland Garros 2009, Paris 2008, Basel 2008 TT Finalist: Nottingham 2009, Savannah 2009, Marrakech 2011. TT Doubles Winner: Sarasota 2011 (w/ coasterman9 TT Doubles Finalist: Bergamo 2011 (w/ leoneo), Fergana 2009 (w/ catatonia) DTT Doubles Winner: Miami 2011 (w/Abollo)
Bashak is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-02-2009, 12:38 AM   #282
country flag MacArthur
Registered User

MacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond repute

A little interview of Jo after his first match :

«Jo-Wilfried Tsonga, comment avez-vous abordé ce match ?
J'étais pressé de commencer. C'est fait. J'ai eu un premier match assez facile qui m'a permis de frapper pas mal de balles, de courir et d'installer mon jeu. Face à ce genre de joueur, on ne sait jamais ce qui va se passer sur le terrain. Je ne le connaissais pas. Quand j'avais son classement, j'étais capable de battre n'importe qui, à n'importe quel moment dans ma tête. Je m'attends à ce que le gars soit vraiment très bon. En général, c'est comme cela qu'on aborde ce genre de match.

Aviez-vous des informations sur lui ?
Je n'avais aucune info. On m'avait dit : il a un bon coup droit et il sert bien. Dans ce cas-là, on dit merci (rires). Avant ce genre de match, c'est difficile parce qu'on me dit qu'il a un bon coup droit et un bon service et finalement, pas tant que ça (rires).

Est-ce un match idéal pour faire des réglages ?
Oui. J'ai fait des réglages, j'avais envie de me rassurer du fond du court, courir, me dépenser. Il faut pouvoir se libérer dans les frappes du fond de court. Ces derniers temps, il me manquait un peu de réussir à tenir la balle dans le terrain. Sur ce match, je me suis attaché à tenir la balle sans faire forcément un coup gagnant en deux ou trois frappes. J'ai voulu l'user, frapper des balles. Quand je commence à mettre la balle dans le court, cela me donne confiance et j'ai l'impression que je ne vais pas trop rater quand je vais accélérer.

Quels sont les petits réglages spécifiques que vous avez effectués ?
Sur les passings, surtout en revers, je me suis un peu rassuré. J'ai aussi réglé ma position de retour. J'ai travaillé sur ces choses-là ces derniers temps.

Que pensez-vous de votre prochain adversaire, Jarkko Nieminen ?
C'est un joueur qui me pose pas mal de problèmes à chaque fois. Il est gaucher, il ne décolle pas trop de sa ligne, il possède une bonne main et il casse un peu le jeu. Cela va être difficile. Il revient de blessure, je vais donc essayer de lui imposer un gros rythme.»

In brief, it was an easy match which gives him the opportunity to set his game. He also talk about being more patient in the rally to miss less on the big shots and about setting his position on the return of serve. He knows Nieminen well and plans to put a lot of pressure on him. He wants to dictate the game against him.

Good luck Jo !

Last edited by MacArthur : 09-02-2009 at 03:55 AM.
MacArthur is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-03-2009, 08:32 AM   #283
country flag Keijan
Registered User

Keijan's Avatar

Keijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond repute

Itw in english from the website :

http://www.usopen.org/en_US/news/int...829489406.html
Quote:
J. TSONGA/C. Buchanan

6 0, 6 2, 6 1

An interview with: Jo-Wilfried Tsonga

THE MODERATOR: Questions, please.

Q. Are you sort of looking at this tournament sort of as an opportunity for you to take perhaps the next step in your career? You've established yourself obviously as one of the top 10 players, and perhaps this is going to be an opportunity to get even further than that.
JO-WILFRIED TSONGA: Yeah, of course. Every Grand Slam you are you know, I'm here to win, you know, and to go to the next step.
The next step for me is to be in the five best players in the world, so yeah.

Q. How did you feel about the way you played today? Just seemed like everything was working for you.
JO-WILFRIED TSONGA: It was all right. I hit some balls and I run a lot, and it's good for me to start in this tournament.

Q. How important is it to get out there and get off to a start like you did today?
JO-WILFRIED TSONGA: It's good, because you don't leave a lot of energy on the court. But I played well, and it was good.

Q. Going forward, you're either going to play Fognini or Nieminen. Do you have a history against those guys? If so, how do you match up?
JO-WILFRIED TSONGA: Yeah, I know both. Both good players. Nieminen come back after injury. Fognini is not really in good shape at this moment, but I know it's going to be a tough match because it's a Grand Slam and everybody want to win.

Q. Nieminen won.
JO-WILFRIED TSONGA: Nieminen then? So it will be Nieminen than. So yeah, I know it's going to be difficult, because he's going to be very hungry. It's going to be tough.

Q. You said you're here to win. Do you have a real belief that that's a legitimate thing that you can accomplish at this US Open?
JO-WILFRIED TSONGA: Yeah, of course. I'm in good shape and I play well, so why not?
Keijan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-03-2009, 12:10 PM   #284
country flag Turquoise
Registered User

Turquoise's Avatar

Turquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond repute

A more elaborate translation of the interview in French above, thanks to MacArthur:

About his first round match, it was quite easy and gave him the opportunity to hit a lot of balls, to run, to establish his game. Against this kind of player, one never knows what’s going to happen on court. He had to prepare himself mentally for the eventuality of his opponent being better than expected.

Asked whether he had any prior knowledge of Buchanan’s game, he admitted that he knew nothing. All they told him was that his opponent had a good forehand and he served well. To which he could but simply reply: Thank you! Before the match, it was difficult to anticipate how good the forehand and serve of his opponent was going to be, but it turned out that they weren’t that good after all (humour).

He said that he had made some adjustments to his game – at the baseline, on the run, use of energy. He admitted that recently, he was not keeping the ball on the court well enough. In the match against Buchanan, he endeavoured to keep the ball longer in play, be more patient in the rallies without necessarily going for winners in two or three shots. Once he has the ball in play, he has more confidence about going more for his shots.

What are the little adjustments he has made? On the passing shots, especially on the backand side, he feels more confident. He’s also adjusted his position on the return on serve. He’s been working on these lately.

On his next opponent, Jarkko Nieminen: He thinks he’s a tricky opponent from past experience. He’s a lefty, does not stray much from the baseline, he has good hands and he can change the rhythm of the game. He’s back from injury, hence Jo will try to impose a lot of pressure on him, dictate play.
Old 09-03-2009, 01:38 PM   #285
country flag SelvenluvJo
Jo,Dimi,Rica,Ryan

SelvenluvJo's Avatar

thanks Turquoise

Thread Tools

Posting Rules