News & articles - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 04-17-2008, 04:51 PM   #1
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute
Default News & articles

I wanted to add something to the article of this morning and we'll need a "News" thread anyway.

http://fr.sports.yahoo.com/17042008/...a-forfait.html
After having said that he's not downcast because of his knee injury and has already been through worse things, he adds:
"J'espère que le fait d'être blessé va me remotiver pour les prochains tournois. Parce que ces derniers temps, je ne prenais pas vraiment de plaisir sur le court. Là, le circuit va me manquer."
I hope that this injury will remotivate me for the next tournaments. Because I was not really enjoying being on the court lately. That way, I will miss the tour.

It was quite obvious during the two American AMS, even before IW he kept talking in interviews about finding back his motivation, it was weird. And he was looking so nervous during his matches. Probably too much pressure. It's nice to see he's aware of it.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 04-17-2008, 05:22 PM   #2
country flag MacArthur
Registered User

MacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond repute
Default Re: News & articles

Indeed

And I agree with you on the problem of pressure instead of motivation : he was really motivated by the DC tie and the match against Roddick (d'après Forget en tous cas). I think he said something like :"I can really make "a coup" if I win that match." He seems to be really anxious about his place and his rank on the tour.
And, because he is a perfectionist, he can be very frustrated during some match if he makes too much UEs, like against Benneteau. I think he needs to learn about the pressure and the expectations now that people count on him and that he has a reputation to sustain .

By the way, we need some more thread like Clay Season 2008 (if he comes back in time), pictures,... and such.

We, jojotards, are really busy people now that we have a board.
MacArthur is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-18-2008, 11:24 AM   #3
country flag MacArthur
Registered User

MacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond repute

Some news with this interview made yesterday :

Où en est votre blessure au ménisque droit ?
J'ai reçu une infiltration de cortisone. J'attends de voir comment mon genou réagit à ce traitement. Je ferai des tests la semaine prochaine. S'ils s'avèrent positifs, je reprendrai la compétition dès que possible.

Une opération est-elle à exclure ?
Non, ce n'est pas une hypothèse à écarter totalement. Même s'il n'en est pas encore question pour le moment.

Savez-vous si vous participerez à Roland-Garros ?
Je ne le sais pas pour le moment. J'espère y être mais cela ne dépend pas que de moi. Evidemment, je vais tout faire pour y être, en tout cas.

Est-ce une blessure avec laquelle on peut composer, quand on joue sous infiltration ?
Oui, on peut jouer sous infiltration. On essaye de gérer la douleur. Après, on ne sait jamais quelle intensité elle peut atteindre.

Cela dit, vous avez l'habitude des blessures, après vos problèmes de hernie...
Oui, j'ai souvent joué auparavant avec des douleurs au dos, même si ça va bien actuellement de ce côté-là. Mais, parfois, la douleur peut être terrible.

Au point d'abandonner un match ?
Ah non ! Pas question ! Au contraire, je me dis que même si je souffre, je dois me prouver à moi-même que je suis dur au mal. Je veux toujours aller au bout du match.

Brief translation :
They made some injection of cortisone for his knee. He will make some tests next week, and, if they are positives, he will be back on court.
However the possibility of an operation isn't totaly excluded, even if it's not in the air for the moment.
It's possible to play while being on injection and he doesn't exclude to do it. But the pain can be really hard.
When they asked if he would retire from a match because of the pain, he said : "No! Impossible! (...) I must prove myself that I am tough enough. I always want to finish a match, no matter what!"

What a fighter, Jo !

Link toward the article :
http://www.myfreesport.fr/sports/ten...ros-44534.html

Last edited by MacArthur : 04-18-2008 at 11:42 AM.
Old 04-19-2008, 09:51 AM   #4
country flag lilibel13
Registered User

lilibel13's Avatar

lilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond repute

ITW by tv mag:

Jo-Wilfried Tsonga : « Yannick Noah a été un grand frère pour moi »
Le Mag • Le 18/04/2008 par Emmanuelle Litaud
Voir d'autres photos

En atteignant la finale de l'Open d'Australie, en janvier dernier, Jo-Wilfried Tsonga est devenu la nouvelle coqueluche du tennis français. Actuellement 13e mondial, le jeune homme de 23 ans entame sa saison sur terre battue cette semaine. Rencontre.

Pourquoi avoir accepté de prendre la pose comme Ali ?
C'était un clin d'œil ! Pour moi, Muhammad Ali, c'est à la fois un personnage, un charisme et une belle carrière. En plus, le tennis et la boxe se ressemblent : dans les deux sports, le combat avec l'autre joueur se passe plus dans la tête que sur le terrain.

D'où vous vient votre grand mental ?
De mon éducation et de mon passé. Malgré mes nombreuses blessures, je ne me suis jamais découragé. Dans les moments difficiles, je me souviens de mes galères, cela me permet de relativiser.

En 2005, lorsque vous étiez blessé, Yannick Noah est passé vous voir. Quel lien vous unit ?
Yannick était présent quand je n'allais pas bien et cela m'a énormément touché. Il a joué un rôle de grand frère. Je le considère un peu comme mon tuteur dans le tennis.

Que pensez-vous des événements racistes qui ont récemment eu lieu dans le football ?
Pour qualifier de telles attitudes, il n'y a pas besoin d'en dire des tonnes, c'est nul c'est tout ! Dans le tennis, il n'y a pas de racisme. Les joueurs voyagent beaucoup et côtoient des gens différents chaque semaine. Cela favorise l'ouverture d'esprit.

Vous avez récemment découvert le Congo, pays natal de votre papa, où vous avez rencontré votre grand-père...
J'avais envie d'y aller depuis longtemps et c'était évidemment très émouvant de voir mon grand-père. Sur place, j'ai découvert des odeurs et des couleurs qui me sont familières... Ce sont mes racines !

L'an dernier, vous n'aviez pas joué à Roland-Garros et la terre battue n'est pas votre surface de prédilection. Comment abordez-vous la saison ?
C'est un défi parce que personne ne m'attend sur terre battue. Tout le monde pense que je ne vais pas bien jouer... Cela touche mon orgueil et j'ai forcément envie de bien faire.

Participer aux JO, qu'est-ce que cela représente pour le sportif que vous êtes ?
Cela me tient vraiment à cœur. Je serai au village olympique avec d'autres sportifs, l'aventure sera humaine avant tout. Depuis tout petit, je suis les JO à la télé et j'ai des frissons quand les athlètes gagnent, alors, si je pouvais apporter ça...
lilibel13 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-20-2008, 10:48 AM   #5
country flag FrenchY52
Registered User

FrenchY52's Avatar

FrenchY52 has a reputation beyond reputeFrenchY52 has a reputation beyond reputeFrenchY52 has a reputation beyond reputeFrenchY52 has a reputation beyond reputeFrenchY52 has a reputation beyond reputeFrenchY52 has a reputation beyond reputeFrenchY52 has a reputation beyond reputeFrenchY52 has a reputation beyond reputeFrenchY52 has a reputation beyond reputeFrenchY52 has a reputation beyond reputeFrenchY52 has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by lilibel13 View Post
ITW by tv mag:

Le Mag • Le 18/04/2008 par Emmanuelle Litaud
Voir d'autres photos

En atteignant la finale de l'Open d'Australie, en janvier dernier, Jo-Wilfried Tsonga est devenu la nouvelle coqueluche du tennis français. Actuellement 13e mondial, le jeune homme de 23 ans entame sa saison sur terre battue cette semaine. Rencontre.

Pourquoi avoir accepté de prendre la pose comme Ali ?
C'était un clin d'œil ! Pour moi, Muhammad Ali, c'est à la fois un personnage, un charisme et une belle carrière. En plus, le tennis et la boxe se ressemblent : dans les deux sports, le combat avec l'autre joueur se passe plus dans la tête que sur le terrain.

D'où vous vient votre grand mental ?
De mon éducation et de mon passé. Malgré mes nombreuses blessures, je ne me suis jamais découragé. Dans les moments difficiles, je me souviens de mes galères, cela me permet de relativiser.

En 2005, lorsque vous étiez blessé, Yannick Noah est passé vous voir. Quel lien vous unit ?
Yannick était présent quand je n'allais pas bien et cela m'a énormément touché. Il a joué un rôle de grand frère. Je le considère un peu comme mon tuteur dans le tennis.

Que pensez-vous des événements racistes qui ont récemment eu lieu dans le football ?
Pour qualifier de telles attitudes, il n'y a pas besoin d'en dire des tonnes, c'est nul c'est tout ! Dans le tennis, il n'y a pas de racisme. Les joueurs voyagent beaucoup et côtoient des gens différents chaque semaine. Cela favorise l'ouverture d'esprit.

Vous avez récemment découvert le Congo, pays natal de votre papa, où vous avez rencontré votre grand-père...
J'avais envie d'y aller depuis longtemps et c'était évidemment très émouvant de voir mon grand-père. Sur place, j'ai découvert des odeurs et des couleurs qui me sont familières... Ce sont mes racines !

L'an dernier, vous n'aviez pas joué à Roland-Garros et la terre battue n'est pas votre surface de prédilection. Comment abordez-vous la saison ?
C'est un défi parce que personne ne m'attend sur terre battue. Tout le monde pense que je ne vais pas bien jouer... Cela touche mon orgueil et j'ai forcément envie de bien faire.

Participer aux JO, qu'est-ce que cela représente pour le sportif que vous êtes ?
Cela me tient vraiment à cœur. Je serai au village olympique avec d'autres sportifs, l'aventure sera humaine avant tout. Depuis tout petit, je suis les JO à la télé et j'ai des frissons quand les athlètes gagnent, alors, si je pouvais apporter ça...
Hey lilibel

I scanned it if someone wants it :

Tati
Marat

Last edited by FrenchY52 : 04-20-2008 at 10:53 AM.
FrenchY52 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-20-2008, 06:04 PM   #6
country flag lilibel13
Registered User

lilibel13's Avatar

lilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond repute

hey fenchy toi ici cool
tout scan de jo est le bienvenu ds ce new thread so ;=D

Ben merci bcp pr le scan c hyper simpo ^^

Last edited by lilibel13 : 04-20-2008 at 06:23 PM.
lilibel13 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-23-2008, 06:30 AM   #7
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

Some news in L'Equipe today: "Tsonga gives it a try"
Quote:
Tsonga tente le coup
Le Français, blessé au ménisque droit, a repris le travail hier. S’il n’a plus mal, il échappera à l’opération.
L’ESPOIR EXISTE. Alors que tout portait à croire que Jo-Wilfried Tsonga, touché au ménisque intérieur droit à l’avant-veille du quart de finale de Coupe Davis, filait droit sur le billard, l’hypothèse d’une guérison non chirurgicale est aujourd’hui crédible. Si les examens ont confirmé la présence d’une fissure, il existe une possibilité de sortie de crise moins brutale. « Le problème fondamental, c’est la douleur, expliquait hier son entraîneur, Éric Winogradsky, depuis Monaco où le rejoindra demain “Jo”. C’est elle et elle seule qui commandera la marche à suivre. Pour le moment, elle est suffisamment supportable pour que l’opération soit mise entre parenthèses. On peut s’y prendre autrement mais pas à n’importe quel prix. S’il a mal, l’hypothèse de l’intervention chirurgicale redeviendra d’actualité. Il faudra voir au jour le jour comment Jo réagit. Mais on ne saura jamais vraiment tant qu’il n’aura pas joué son premier match. Pour le moment, il y a tout un protocole très séquencé à respecter. » Tsonga a recommencé le travail hier à Roland-Garros en douceur (gainage du haut du corps). Il pourrait taper à nouveau la balle lundi. Avec des si, on en viendrait à se demander s’il ne pourrait pas revenir sur le circuit à Hambourg, voire à Rome dans deux semaines. « C’est une éventualité mais il faut rester prudent, tempère Wino. C’est trop tôt pour savoir. Ce qui est certain, c’est que Jo a retrouvé le moral depuis qu’il sait que l’opération n’est pas une obligation. »
He resumed the physical training yesterday in Roland-Garros and should start hitting again on Monday. If he doesn’t feel any pain, he won’t need surgery.
Wino (who is in Monte-Carlo waiting for Jo) explains the criterion will be the pain. So far, it’s tolerable so they can consider avoiding surgery. There are other solutions, but not at all costs. If he’s in pain, they will reconsider the surgery option. They’ll see on a day-by-day basis how he feels. But they won’t really know before he plays his first match. They have a very specific protocole to follow at the moment.
They haven't given up on Rome and Hamburg yet, but remain careful. It’s too early to say anything. One thing is sure, Jo has been in better spirits since he knows that the surgery isn’t inevitable.

Last edited by Truc : 04-23-2008 at 07:50 AM.
Old 04-23-2008, 10:18 AM   #8
country flag martine2
yawn

martine2's Avatar

martine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond repute

Well, at least this positive news

Good to know they won't take unnecessary risks. I'd rather miss him for a couple of tournaments then see the damage aggravated by a too early return to the courts.
martine2 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-23-2008, 11:57 AM   #9
country flag MacArthur
Registered User

The way it sounds, I think it's safe to say that the tests were really positives for him to come back to the training this early.

So the come back seems to be program for Rome, Hamburg at worst. Two tourneys before Roland are enough for him to be able to make some damage I think
Old 04-23-2008, 05:04 PM   #10
country flag 2moretogo
Registered User

2moretogo's Avatar

2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute

Yeah, but what are the chances of it getting worse?
2moretogo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-23-2008, 07:50 PM   #11
country flag MacArthur
Registered User

It's hard to say, but I reckon that the doctors of the FFT and Wino wouldn't let him go back on the court if they thought that he could aggravate his injury.

Although the commentators on sport+ said that he will give tomorow a press conference and will probably clarify the situation.
Old 04-25-2008, 06:30 AM   #12
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

He was in Monte-Carlo yesterday to receive the 2007 ATP newcomer award on the Center Court (I didn’t see that, there must be pics of it?), but there are just 2 lines in L'Equipe today. He says it’ll probably be too close for Rome, but he's confident for the French Open (« Je crois que ce sera trop juste pour revenir à Rome. En revanche, je ne me vois pas rater Roland-Garros »).
Old 04-25-2008, 07:36 AM   #13
country flag Turquoise
Registered User

Turquoise's Avatar

Turquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond reputeTurquoise has a reputation beyond repute

Encouraging news so far. Hope he won't have to resort to surgery at all. I'm so excited at the prospect of seeing play at Roland Garros - I'm interested to see what his movement is like on clay. He's a rare breed of French player who can feed off positively from the home crowd. What an electrifying atmosphere he can generate with his flamboyance, his energy and shotmaking skills!

However, prudence is the key. He and his team know that they can't take risks with his health prematurely - I'm sure they will do the right thing. Even if he misses the whole clay season (fingers crossed it won't happen), the important thing is that he saves himself for another day and many years to come.
Old 04-25-2008, 09:54 AM   #14
country flag martine2
yawn

martine2's Avatar

martine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond repute

Fingers crossed here that he won't need surgery
martine2 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-27-2008, 12:10 PM   #15
country flag SelvenluvJo
Jo,Dimi,Rica,Ryan

SelvenluvJo's Avatar

SelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Truc View Post
He was in Monte-Carlo yesterday to receive the 2007 ATP newcomer award on the Center Court (I didn’t see that, there must be pics of it?), but there are just 2 lines in L'Equipe today. He says it’ll probably be too close for Rome, but he's confident for the French Open (« Je crois que ce sera trop juste pour revenir à Rome. En revanche, je ne me vois pas rater Roland-Garros »).

This photo was cut from Bet365 .
SelvenluvJo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules