Clay season 2008 - Page 5 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 04-25-2008, 06:55 AM   #61
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute
Default Re: Clay season 2008

Quote:
Originally Posted by MacArthur View Post
What I found truly sad is that I never really had the feeling that Gael played that match to win it. I mean it seems to me that he was just moonballing a nice challenger match with Fed to please the crowd before coming back to the real busness next time. He really lacked the killer instinct he showed sometimes during the two previous match.

Well, maybe he will be more agressive and less "respectueux" next time he'll play Fed. But that's truly sad cause he would have had his chances by being more serious.

If every french player is so nice with Fed when they play him, I understand why Fed likes to play the frenchies
Exactly, I was afraid of that by reading his interviews before the match, it's a real problem with the Frenchies, they're way too much in love with Fed.
Q. Do you have any regrets?
GAËL MONFILS: Yes. I should have been more into the match. Instead, I was too happy.

http://www.asapsports.com/show_interview.php?id=49131
That's cute to admit it, Gaël, but grrrrrr... I didn't like his attitude either, that's also why I stopped watching, not only because of the insane court positioning. I like it when he's a "good warrior", like he always says, yesterday's match looked so "blah".
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 04-25-2008, 07:04 AM   #62
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

The article in L'Equipe isn't exactly very nice about his performance:
Quote:
Toi Goliath,moi David
Federer n’a pas frémi contre Monfils (6-3, 6-4). Mais aujourd’hui Nalbandian, sa vieille bête noire, le guette.
« QUAND J’AI ÉTÉ MENÉ 3-1 d’entrée, les échanges étaient durs physiquement. Mais je suis bien revenu. » Mais où va-t-on ? Roger Federer s’habitue-t-il à la compagnie des problèmes pour ainsi les exagérer ? Dans son débriefing, hier, une erreur parasite s’était faufilée. Frappés d’un éclair de vigilance de leur propriétaire, les stylos rayèrent la mention inutile :Gaël Monfils avait, certes, creusé un break de bonne heure, hier, mais jamais il ne le consolida au moment de servir à 2-1. Et comme il n’allait ensuite plus revoir la couleur d’une balle de break, ce huitième de finale fut presque délassant pour les nerfs du numéro 1 mondial.
Enfin, c’est ce que nous avions conclu, caricaturistes que nous sommes. Mais Gaël Monfils nous prit à revers. « Je suis persuadé qu’il y avait quelque chose à faire contre ce Roger-là. Je l’ai trouvé moins bon qu’à Miami il y a trois semaines et je repars avec pas mal de regrets. » À l’oeil nu, Federer ne parut pourtant pas en péril. Rien de comparable avec le souffle de la faucheuse qui avait sifflé à son oreille la veille, quand Rubens Ramirez Hidalgo était passé quatre fois à deux points d’avoir son nom et sa bobine en grand dans tous les journaux.
Hier, si danger il y eut, il fut rachitique. Au début, Federer commit bien quelques négligences dans ses reprises d’appui. On nota une amortie un peu trop fastoche, aussi. Et un ou deux revers incontrôlés. Mais pas de quoi avoir peur du loup. Il breaka à 4-3 et l’émotion disparut pour toujours.Un seul break lui suffit également au second set, à 1-1. « C’est bien d’avoir réagi après mon premier match pas terrible. Je jouais mieux avec la balle que mercredi ; mon jeu de jambes, surtout vers l’avant, était meilleur ; mon service aussi. Gaël vous oblige à prendre des risques et j’ai su les prendre dans le bon tempo. Une fois que vous prenez la main contre lui, il est un peu plus à la peine. Il pourrait plus avancer mais il ne le fait peut-être pas assez. »
« Nadal, il fait ça, non ? »
En vérité, on ne sut pas toujours où voulait en venir Monfils. Il sauva trois balles d’affilée de double break à 4-2 au second set en tricotant au filet. C’était ravissant mais il n’y revint plus. En retour de service, il fut l’inconstance personnifiée. Et sa persévérance à rester loin derrière sa ligne laissa perplexe. « Ouais mais, là, je ne vois pas le problème. Nadal, il fait ça, non ? Et ça marche ou pas ? J’étais agressif au début et puis derrière, bêtement, je me suis mis à le regarder faire. J’aurais dû rester simple et ne pas décaler sans arrêt. Mon revers tenait très bien. J’étais trop content intérieurement de ma frappe de balle et je suis sorti de mon idée. » L’indulgence doit nous rappeler que Monfils se reconstruit. Federer, lui, rappelle que Monfils reste toujours Monfils. Dans l’avant-dernier jeu du match, le rasta catapulta un caramel insensé en coup droit, direct dans la bâche. « Ça m’a fait rire, reconnut Federer. Il y a toujours des points rigolos, des trucs pas normaux avec Gaël. C’est ça que j’aime avec lui. »
David Nalbandian est d’une nature moins comique. Il est d’ailleurs, après Nadal, celui qui fait le moins s’esclaffer Federer.(…)
I should have kept watching though because I didn't see when Gaël missed a shot so badly that Fed had to laugh, it's not in the highlights on AMS.tv.
When journalists ask him why he stays 150 m behind his baseline, he answers Nadal does it too and it works for him...
Old 04-25-2008, 07:04 AM   #63
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

And I know Fed always is very good at flattering the Frenchies and I don't take what he says about them too seriously, but Gaël's reach was indeed quite amazing:
Q. How did you think he played today compared with the previous match against him in Miami? Did he improve?
ROGER FEDERER: He's a very good player. This hasn't changed since the first time I played him in Doha. I was impressed by his game, by the way he moves, and by his athleticism. I don't know how long he stayed off the courts, but it was a while, and still his game is moving forward.
He is making a good comeback. The match today was similar to the one in Miami. I was trying to dictate the game. But, of course, he was more aggressive in Miami, which is normal on hardcourts.
It is amazing how from the baseline he can read all the shots. I made no aces - Karlovic either. He has an excellent reach. I had to play well, otherwise it wouldn't have been enough against him.

http://www.asapsports.com/show_interview.php?id=49130
Old 04-26-2008, 01:58 PM   #64
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

First round in München he will play Andreev.

He can beat I think.
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-26-2008, 04:35 PM   #65
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Ouch, considering the Munich field, it's not a good draw.
(Plus, on a personal note, I don't like Andreev and I'll be pissed if he loses to him.)

But the rest of his draw is not bad, he just needs to beat Andreev somehow.
Old 04-26-2008, 04:37 PM   #66
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Andreev leads 2-1 in the h2h, but they have never played on clay:
2005 Marseille Hard (I) I.ANDREEV 3-6 2-6
2006 Paris Open Carpet (I) I.ANDREEV 5-7 4-6
2007 Queen's Grass (O) G.MONFILS 6-3 6-4

And the 2006 match doesn't count, Gaël only played because it was in Bercy. It's 1-1 in the h2h.
Old 04-26-2008, 06:17 PM   #67
country flag amdany
Registered User

amdany's Avatar

amdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond repute

amdany is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-28-2008, 04:24 PM   #68
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

He plays tomorrow, but not on the Center Court:

Court 4 12.00 pm
Evgeny KOROLEV vs Philipp PETZSCHNER
followed by
Rainer SCHUETTLER vs Gianluca NASO
followed by
Gael MONFILS vs Igor ANDREEV

We hardly get any coverage on German TV anyway (not even one hour a day on the local TV channel), the event is worse than ever...
Old 04-29-2008, 04:58 PM   #69
country flag amdany
Registered User

amdany's Avatar

amdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond repute

he lost 6-3 6-4
amdany is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-29-2008, 05:54 PM   #70
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

He could have won at least one set!
I guess he will play the Rome qualies now, he doesn't seem to have entered any other event for next week.

I see he has also entered Warsaw (on clay) after the French Open. I know he doesn't like grass at all, but he wasn't that bad last year with his big serve, I was hoping he would have changed his mind about it.
Old 04-30-2008, 06:23 AM   #71
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

In l’Equipe today - "Monfils against a wall":
Quote:
MONFILS CONTRE UN MUR. – Un break dans chaque set (à 2-1 dans le premier, à 2-2 dans le second) et une terrible impression de s’être fait rouler dessus par un tank. Gaël Monfils a quitté Munich avec ce constat. Victime d’Igor Andreev (25e), un des pires clients sur terre battue, le Français n’a jamais pu se sortir des griffes et du lift épuisant du Russe. Il a certes sauvé une balle de 5-1 au premier set, mais a ensuite manqué quatre balles de débreak à 4-2, dont une sur un revers trop long qu’il pouvait se reprocher. Loin derrière sa ligne, comme à Monte-Carlo, Monfils, venu sans coach ici, a couru et couru pour essayer de gagner un ou deux mètres de terrain. En pure perte. « Qu’est-ce qu’il m’a mis ! Qu’est-ce qu’il a envoyé ! Il ne m’a jamais laissé prendre le jeu à mon compte, regrettait le Français. Moi, j’ai essayé de me battre, j’étais bien sur mes cannes, mais il a été trop fort. Je vais aller jouer les qualifs à Rome parce que j’ai faim de matches. »
One break in each set (at 2-1 in the 1st set and 2-2 in the 2nd one) and the terrible feeling of having been run over by a tank. He saved a 5-1 point in the 1st set, but missed 4 rebreak chances then to come back 4-2 (one of them with a silly BH error). He was staying far behind his baseline, like in MC, running and running, but in vain. "He gave me a real hammering! He was hitting real bombs! He never let me dictate the game. I tried to fight, I was feeling fast, but he was too good. I’m going to play the qualies in Rome now because I’m hungry for matches."

And he came to Munich alone, without Champion.
Old 05-02-2008, 07:29 PM   #72
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

His draw for the qualifying in Rome:
Monfils Gael
Sanchez Manuel

Galvani Stefano
Patience Olivier

He plays tomorrow, 2nd match of the day, matches start at noon.

Last edited by Truc : 05-02-2008 at 07:43 PM.
Old 05-02-2008, 07:53 PM   #73
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

Good draw

He can't loose the first match and he must win quite easyly against Patience or Galvani
Old 05-03-2008, 01:30 PM   #74
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

He won 6-4 6-2 - nothing to celebrate, though, since this Sanchez guy is ranked out of the top 1000.

He plays Patience tomorrow at 12:00 for a spot in the main draw.
Allez!

Last edited by Truc : 05-03-2008 at 05:42 PM.
Old 05-04-2008, 11:16 AM   #75
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

He retired against Patience.
Reply

Thread Tools

Posting Rules