Clay season 2008 - Page 13 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 05-29-2008, 06:54 PM   #181
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute
Default Re: Clay season 2008

Second win in straight sets.
I don't even know who he is playing next.

Melzer? I thought Melzer couldn't win a match anymore to save his life?
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 05-29-2008, 06:54 PM   #182
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Truc View Post
Yes, I want him to finish it tonight - somehow.
somehow, he did.

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-29-2008, 06:56 PM   #183
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

Quote:
Second win in straight sets.
I don't even know who he is playing next.
my compatriote Jürgen Melzer, who played an endless five-setter today. Melzer is a mixture of genius and desaster (10 % genius, 90 % desaster), so it can get funny.

~♠ Gasquetaires ♠~

Old 05-29-2008, 07:01 PM   #184
country flag LilyRoseAva
Registered User

LilyRoseAva's Avatar

LilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond repute

gaeeeeellll
LilyRoseAva is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-29-2008, 07:17 PM   #185
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

Gaël's desaster percentage is quite high too!
But he has a little guardian angel when he plays in Paris.

I had no idea he had such an easy draw! I mean, I know he can lose to Melzer, but he'll be the favourite again, I wasn't expecting that.
Old 05-29-2008, 07:26 PM   #186
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Quote:
I had no idea he had such an easy draw! I mean, I know he can lose to Melzer, but he'll be the favourite again, I wasn't expecting that.
I always put him high in Roland Garros, he and Gulbis were my dark horses on GM.

~♠ Gasquetaires ♠~

Old 05-29-2008, 07:40 PM   #187
country flag 2moretogo
Registered User

2moretogo's Avatar

2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute

Congratulations to Monfils, though he almost killed me today with the dramatics at the end of the 3rd set. Oh well, glad he won and Melzer match should be very interesting. Did it look as if Gael was injured or just tired? I was listening to RG radio and they were saying that Champion was telling Gael, "One more point, just one more point," at the end of the match to get him through.
2moretogo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-30-2008, 07:29 AM   #188
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

No, he was not injured, just tired. At one time, he fell on his hip, that's why I said he looked injured, but it was nothing serious. Always hard to know with him, he's grimacing so much - and yesterday more than ever. ^^

In L'Equipe today:
Quote:
Monfils, la valeur travail
Au bord des crampes et à la dure, le Français s’est frayé un chemin jusqu’au troisième tour.

QU’A GAGNÉ hier soir Gaël Monfils ? Tout un tas de choses. Il a d’abord remporté haut la main le concours de claudication qui l’opposait, à la nuit presque tombée, à Luis Horna. Au jeu de la crampe qui vous pète à la cuisse, le fameux « je boite, moi non plus », Monfils avait grimacé le premier. Mais le Péruvien n’allait pas tarder à riposter de convulsions. On ne le saurait qu’après mais il ne restait qu’une poignée de jeux à nos estropiés. Le kiné venait pour l’un, revenait pour l’autre, et quand il accourait pour Monfils, Horna en profitait, le coquin, pour aller piquer un remontant dans sa pharmacie. C’était un peu la série Urgences, épisode « Suzanne-Lenglen ».
« Je commençais à ne pas être beau du tout, admit Monfils. Je “crampais” surtout au service mais je pensais qu’il n’était pas si tard et qu’on pourrait jouer un autre set s’il le fallait. Enfin, je suis content d’avoir évité ça, parce que là, les cannes, elles me brûlent. » Mais cette péripétie ne doit rester qu’accessoire. « Oui, ce n’est pas méchant, dédramatisait Thierry Champion, son entraîneur. J’ai vu la tête de Gaël après le match, elle n’est pas vilaine. C’est pas celle d’un mec au bout du rouleau. »
Non, vraiment, Monfils a gagné plus précieux. Du temps et de la confiance. Suffisamment coriace pour réagir quand Horna mena 5-3, 30-30 au troisième set, il a ce matin sa place, comme l’année dernière, dans le wagon du troisième tour à Roland-Garros. Ces trois dernières années, il est un des Français – le Français ? – le moins décevant dans ce stade. Peut-être parce qu’il se sent moins attendu au tournant que d’autres. « Oui, allez-y, intéressez-vous à Benneteau, à Paulo (Mathieu). Moi, je suis bien dans l’ombre. Je suis derrière, ça me va. » Monfils serait-il le nouveau vengeur masqué ? Celui qui avance en douce ? « Non, parce que j’ai de grandes ambitions ici. Je ne veux pas m’arrêter là (il sera opposé au prochain tour au gaucher autrichien Jürgen Melzer). Ici, je suis heureux de jouer devant ma famille et mes potes. Et ce n’est que quand on est heureux qu’on joue bien au tennis. »
« Je m’en suis sorti en bricolant »
Si Monfils est heureux, joue-t-il bien pour autant ? Pas vraiment. « Pas encore », dit Champion. Hier, il ne fut ni tout à fait chaud ni carrément froid. Il fut tantôt l’un, tantôt l’autre, mais le plus souvent, sa température se bloqua sur « tiède ».
Fâché avec son coup droit, qui, lui-même en revanche, était très en phase avec le filet, Luis Horna lui tendit au début une perche toute trouvée. Sérieux, le Français prit la tangente jusqu’à mener 5-2. C’était le temps des fulgurances. Vinrent les absences. Elles commencèrent par ces deux doubles fautes quand il servit à 5-3 et se fit débreaker. Il loupa ensuite une balle de set à 5-4, 30-40 mais Horna lui offrit dans le tie-break deux cadeaux d’ami. Monfils venait d’empocher le premier set, tiré par les dreadlocks. « Je me suis trop souvent déconcentré à cause de mon service qui ne marchait pas, raconta-t- il.Ça m’a pris la tête encore au deuxième set et, si je m’en suis sorti, c’est en bricolant. »
C’est en travaillant surtout. Parce qu’on peut reprocher bien des choses à Monfils mais pas de chipoter sur la hargne. Son jeu manque de vie, son coup droit ne fait pas mal comme il devrait mais le garçon s’accroche. Il fait sans doute trop de ronds et d’échanges neutres mais il bosse. « Si vous pensiez que Gaël allait revenir sur le circuit et écraser tous les mecs en balançant des mites en coup droit et des paquets d’aces, vous étiez dans le rêve, explique Champion. Moi, je l’avais prévenu : ”Tu ne joueras bien que quand tu auras gagné des matches en limant. Tu vas devoir retrouver le goût de la sueur et tu vas manger de la terre. Si tu es d’accord pour ce programme, alors tu seras sur le bon chemin.” Et il y est, il est vivant et je suis super content pour lui. Quand on parle de Roland-Garros, je ne lui parle pas d’aller en deuxième semaine, je lui parle de gagner le tournoi. Ce n’est pas qu’on fanfaronne. C’est juste que je ne veux pas qu’on soit petit bras. Pas trop “Français” quelque part. »
FRÉDÉRIC BERNÈS
Old 05-30-2008, 07:36 AM   #189
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

I have no time to translate, but it's a quite funny description of the match for people who understand French. "ER" on Suzanne Lenglen at the end of the 3rd set.
Gaël says he was cramping on his serve, but Champion is not worried, he saw Gaël's face after the match and he was not looking that exhausted in his opinion.
The journalist points out he's one of the least disappointing Frenchies in RG every year - or maybe even the least disappointing Frenchie. Gaël means there are less expectations towards him and it's perfect for him. But he has high expectations for himself. He's happy to play in Paris in front of his family and his friends. And one needs to be happy to play well.
Of course, the journalist goes on observing that he might be happy, but that doesn't mean he's playing well. "Not yet", Champion answers.

Horna helped a lot yesterday. Gaël admits he often lost his concentration because of his serve which was not working the way he wanted. He managed to win somehow, but it was a bit of a mess.
The journalist says there is a lot to criticize about Monfils for sure, but not his fierce determination. His game is lifeless, his FH not as big as it should be, but the guy is hanging on and working hard.
Champion: if some people thought that Gaël was going to come back on the tour and crush everybody around with huge FH winners and tons of aces, they were dreaming. He had warned Gaël that he would need to win matches by the sweat of his brow before being able to play well again. And that's what Gaël is doing. He's still alive and Champion is so happy for him. When they talk about RG, Champion doesn't tell him the goal is to reach the 2nd week, he talks about winning the tournament. He isn't boasting. He just doesn't want to be too "timorous", too French.

(That's what Champion says at the end, not Gaël - he gets criticized for talking too big, but if Champion himself is talking with him that way...)
Old 05-30-2008, 04:44 PM   #190
country flag 2moretogo
Registered User

2moretogo's Avatar

2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute2moretogo has a reputation beyond repute

Interesting indeed. You know Monfils has had so many close matches at RG that he has gotten through against quality players. Anyhoo, Champion is talking big!!! Dunno, if I had Gael as a contender for RG (4 in the mix, interesting indeed).
2moretogo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-31-2008, 01:40 PM   #191
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Wake up, Gaëlou! Melzer is playing well, but Gaël is really "off" too. Lifeless.
Old 05-31-2008, 02:30 PM   #192
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

OMG, he doesn't really deserve that set, his shots are so slow and short and... blah. Melzer was leading 2-0, then had tons of BP at the end of the set - I was really afraid he would be sent home in straight sets this time.

Allez, Gaëlou, we know you're much better than that!
Old 05-31-2008, 03:34 PM   #193
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

This match is such a pain to watch, of course it was going to go the full distance...

Melzer is completely crazy to give away a set just like that. Doesn't he know about Gaël's condition problems?
Old 05-31-2008, 03:56 PM   #194
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

I don't get it, his shots can be SO powerful when he goes for them, what was he doing during 3 sets?
Old 05-31-2008, 03:57 PM   #195
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

He was hitting the ball so well at the end!
Reply

Thread Tools

Posting Rules