Olympic games - Page 2 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 08-10-2004, 06:56 PM   #16
country flag michelleg
Registered User

michelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond reputemichelleg has a reputation beyond repute
Default Re: Olympic games

Ahhh, je ne suis francaise, Val. I support French tennis players (and despise American ones) but am an American by birth. I change my flags dependent upon my avatar I can read and understand spoken French, but have great difficulties responding (oral and written) in French!!! I am still studying, though!

And yes, I'm the same michelle from Mel's forum....I'll send you an email!
michelleg is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 08-10-2004, 11:38 PM   #17
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

Via has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond repute

the updated acceptances issued yesterday do not affect any french players.

how come val has no illusion that i might be française??? hehe....... must learn a bit more...
Via is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-11-2004, 06:59 PM   #18
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

Helloooo

I'm back from holiday ( ) and I notice that the forum is...desert ! (hopefully Via is there ! lol)
I didn't follow tennis a lot these last 3 weeks and I admit I didn't miss it, but with the OG very soon, it will change !
I read a big Arnaud's interview about the OG in "court central" (another french tennis mag) and I'll post it very soon.

And...I'm happy for Paulo, I didn't know he won a challenger, wahoooooo !!!!
A pic for celebrating that !! lol

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-11-2004, 09:05 PM   #19
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

Long arnaud's Itw "special OG". I share his point of view about the OG.

Comment abordez-vous la dernière ligne droite avant les jeux olympiques ?
- Après mon élimination à Wimbledon, j’ai pris quelques jours de vacances en Corse. J’ai rangé mes raquettes et j’ai amené mon vélo pour rouler un peu. Au final je me suis surtout bien reposé. Après je suis rentré à Aix pour reprendre l’entrainement, mais une blessure au pied a retardé ma préparation. Il y a 3 semaines que je n’ai pas pu jouer et je commence à trouver le temps longs.

Pensez-vous arriver dans les meilleures conditions à Athènes ?
- On ne peut pas dire que mon début d’année a été bon. C’est l’une des 1eres fois depuis le début de ma carrière que j’enchaine autant de mauvais matches. Une succession de petites choses m’ont empeché de jouer mon meilleur tennis. Mais je ne suis pas inquiet.

Les jeux sont-ils votre objectif majeur ?
- En début d’année j’ai dit à mon entraineur que je m’en foutais de terminer 150ème si je ramenais une médaille. Mon discours n’a pas changé. Je m’étais fixé comme objectif d’etre sélectionné. En France ce n’est pas évident de décrocher son billet car il était possible qu’un autre joueur prenne ma place. Je suis donc soulagé. Mais le plus dur reste à venir, mais je suis très motivé, plus que pour un grand chelem.

Pourquoi êtes-vous focalisé sur cette épreuve ?
- Chaque joueur a sa propre explication. Certains vous diront que c’est une épreuve qui n’a lieu que tous les 4 ans et que l’on n’a pas l’occasion de gagner une médaille pls fois dans sa vie. Mais franchement, ce n’est pas ça. Pour moi c’est surtout quelque chose de fort émotionnellement. Les jeux, c’est au dessus du sport, ça véhicule des valeurs collectives. C’est assez rare de ressentir ça dans le tennis, même si la coupe davis s’en rapproche.

Quelles sont pour vous ces valeurs ?
- La plus importante reste la fraternité entre les athlètes. On est tous ensemble dans le village et on partage les memes émotions. Je me souviens de la médaille de bronze de Dip. Nous pratiquons un sport très individuel, et nous n’avons pas souvent le temps de venir encourager nos camarades sur le circuit. Mais là, tout le monde était là pour le supporter. Quand on est aux jeux, on ne jour plus pour soi, on joue pour la France.

Quels souvenirs gardez-vous de votre 1ere participation en 2000 ?
- C’était quelque chose d’incroyable ! Les Jo, c’est avant tout une ambiance. Chaque délégation à son quartier, et on se reconnaît grâce au survêtement. Il n’y a que là que tu peux croiser une équipe de gymnastes d’1m50, et dix mètres plus loin, devoir lever la tête pour dire bonjour à des basketteurs de 2m. Ce contraste est tout simplement fabuleux.

Quel est le moment le plus impressionnant des jeux ?
- Le défilé de présentation des athlètes est quelque chose de fort. Nous étions dans un gymnaste et nous attendions que la cérémonie commence. Puis nous sommes rentrés par pays.. Tu ne sais plus où donner de la tête et tu te sens comme ivre. Je n’avais pas d’appareil photo et j(ai du acheter un poster pour garder à jamais une image de cet instant.

Pensez-vous que vous serez aussi ému pour votre seconde sélection ?
- Je ne me vois pas dire « J’ai déjà vécu ça, ça ne m’impressionne plus ». Non, impossible. Plus l’échéance arrive et plus je sens l’excitation monter. Je pense que j’apprécierai encore plus care j’ai plus d’expérience. A Sydney je n’avais pas été voir d’autre épreuve. Là je pense qu’après la fin du tournoi de tennis, je resterai pour voir d’autres disciplines.

Lesquelles ?
- Je sais pas car j’aime regarder tous les sports. Quand je suis devant la télé, je il m’arrive de zapper sur une chaîne parce qu’il y a un Français. Donc on verra sur place.

Quel bilan tirez-vous de votre expérience à Sydney ?
- Ma plus grande déception, c’est de ne pas avoir apprécié le moment à sa juste valeur. Ma défaite au 2eme tour contre Corretja était assez frustrante, car c’était l’un des moments de ma carrière où je jouais le mieux.

Avec quelles ambitions partez-vous ?
- Je veux une médaille. Mee pour le bronze je signe ! Qu’importe le couleur, monter sur le podium c’est déjà fabuleux. Après, il y a le double. Avec Seb on peut espérer faire quelque chose.

En avez-vous parlé avec lui ?
- Bien sûr ! On est amis depuis un moment, ça serait formidable de partager ça cette émotion. Cette année on a sacrifié beaucoup de notre temps pour être compétitifs aux JO. Depuis notre victoire à Indian Wells, on a envisagé la possibilité de jouer ensemble à Athènes.

De qui faudra-t-il se méfier ?
- Les meilleurs joueurs seront là, et je pense que ça va décupler l’envie de tout le monde, même de ceux qu’on attend pas forcément. Quand on a le nom de son pays marqué sur le dos, on devient un autre joueur et on pense que plus rien ne peut nous atteindre. C’est une sensation assez étrange.

Que pensez-vous de l’attribution des points ATP lors de l’épreuve olympique ?
- C’est complètement anormal. On n’a pas besoin de carottes quand on vient aux JO. L’événement se suffit à lui-même et si quelqu'un n’est pas assez motivé pour faire le déplacement, il n’a qu’à rester chez lui, il y aura toujours un autre joueur qui sera content de prendre sa place. Si les meilleurs ne sont pas capables de sacrifier un peu de temps pour être là, il ne faut pas les appâter. Si on enlève les points et que le tableau n’est pas de qualité, c’est que l’on s’est battu pour rien depuis 1988 et que le tennis n’a pas sa place aux jeux.

Avez-vous suivi l’affaire Testud/Carraz (sélectionnés en simple à la place de Golovin et Llodra) ?
- Plus ou moins. Pour les femmes je ne suis pas trop au courant. Si testud estime qu’elle est prête et qu’elle peut faire quelque chose, alors ok. C’est dommage pour Tatiana bien évidemment. Mais Sandrine a l’experience des grands evenements, elle doit savoir si elle a le niveau pour défendre les couleurs de la France. Par contre si elle l’a fait juste pour etre presente, c’est bien plus grave. Il faut qu’elle soit honnete et consciente de ses chances, elle revient quand meme d’une longue absence.

Et pour Carraz ?
- J’adore Gregory, mais la FFT n’a pas bien fait son travail. Elle nous avait dit que c’était elle qui allait sélectionner les joueurs, et pas en fonction du classement. Micka pensait être du voyage, il était juste derrière Greg et il ne lui manquait que quelque points. Après RG, il était fatigué et a préféré ne pas jouer. S’il s’était présenté sur le terrain, il aurait eu assez de points pour être devant au classement et serait sélectionné. Je peux comprendre sa déception.

La flamme olympique est passée par RG, auriez-vous aimé être parmi ceux qui l’ont porté ?
- Elle est passée par Roland ? Ah oui c’est vrai, mais je l’ai appris qu’après, en regardant la télé. On était là, il n’y avait qu’à nous demander, je suis sur que quelqu'un se serait dévoué sans aucun problème. Ils auraient pu choisir Dip d’ailleurs !

Que dira Arnaud Clément à ses enfants quand il leur parlera des JO ?
- J ’aurai déjà beaucoup de choses à leur raconter sur Sydney, même si je ne suis pas resté longtemps. J’espère que j’en aurai beaucoup plus quand je leur parlerai d’Athènes.

Guy Forget
Old 08-12-2004, 12:36 AM   #20
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

Via has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond repute

merci beaucoup marine!!!!!!!!! good to see that arnaud is still alive, and the head is still there... but to do well in athens, given his recent performances, he would need a miracle....

lol you know where to find me, where else can i go for tennis?
Old 08-12-2004, 12:00 PM   #21
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Single's draw:

Federer, Roger (1)
Davydenko, Nikolay
Berdych, Tomas
Mayer, Florian
Santoro, Fabrice
Volandri, Filippo
Ouahab, Lamine
Robredo, Tommy (15)

Srichaphan, Paradorn (12)
Johansson, Joachim
Sargsian, Sargis
Ljubicic, Ivan
Hrbaty, Dominik
El Aynaoui, Younes
Dent, Taylor
Nalbandian, David (6)

Moya, Carlos (3)
Enqvist, Thomas
Philippoussis, Mark
Rochus, Olivier
Clement, Arnaud
Lapentti, Nicolas
Karlovic, Ivo
Pavel, Andrei (13)

Massu, Nicolas (10)
Kuerten, Gustavo
Melzer, Jurgen
Spadea, Vincent
Calleri, Agustin
Beck, Karol
Andreev, Igor
Schuettler, Rainer (7)

Ferrero, Juan Carlos (5)
Arazi, Hicham
Fish, Mardy
Bjorkman, Jonas
Nieminen, Jarkko
Lu, Yen-Hsun
Mirnyi, Max
Chela, Juan Ignacio (11)

Kiefer, Nicolas (14)
Labadze, Irakli
Carraz, Gregory
Baghdatis, Marcos
Youzhny, Mikhail
Malisse, Xavier
Novak, Jiri
Henman, Tim (4)

Grosjean, Sebastien (8)
Kucera, Karol
Hanescu, Victor
Arthurs, Wayne
Soderling, Robin
Lopez, Feliciano
Horna, Luis
Safin, Marat (9)

Gonzalez, Fernando (16)
Economidis
Zabaleta, Mariano
Lee, Hyung-Taik
Ancic, Mario
Haas, Tommy
Saretta, Flavio
Roddick, Andy (2)

Guy Forget
Old 08-12-2004, 12:03 PM   #22
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

DOUBLES DRAW

Poor seb/arnaud !!!

3 BRYAN Bob (1) USA
3 BRYAN Mike
215 SAFIN Marat RUS
125 YOUZHNY Mikhail

182 ARAZI Hicham MAR
1021 EL AYNAOUI Younes
9 MIRNYI Max BLR
265 VOLTCHKOV Vladimir

88 GONZALEZ Fernando CHI
69 MASSU Nicolas
7 KNOWLES Mark BAH
60 MERKLEIN Mark

51 LOPEZ Feliciano ESP
53 ROBREDO Tommy
19 ETLIS Gaston (6) ARG
16 RODRIGUEZ Martin

10 LLODRA Michael (3) FRA
8 SANTORO Fabrice

37 MALISSE Xavier BEL
34 ROCHUS Olivier

6 NESTOR Daniel CAN
424 NIEMEYER Fred
152 BECK Karol SVK
89 HRBATY Dominik

73 ANCIC Mario CRO
85 LJUBICIC Ivan
1 BJORKMAN Jonas SWE
217 JOHANSSON Joachim

745 ECONOMIDIS Konstantinos GRE
859 MAZARAKIS Vasilis
18 DAMM Martin (7) CZE
17 SUK Cyril

5 BHUPATHI Mahesh (5) IND
20 PAES Leander
99 FISH Mardy USA
230 RODDICK Andy

38 ALLEGRO Yves SUI
120 FEDERER Roger
43 FYRSTENBERG Mariusz POL
47 MATKOWSKI Marcin

1175 MOYA Carlos ESP
76 NADAL Rafael
80 SA Andre BRA
79 SARETTA Flavio

44 CLEMENT Arnaud FRA
62 GROSJEAN Sebastien

11 BLACK Wayne (4) ZIM
12 ULLYETT Kevin

25 ERLICH Jonathan (8) ISR
27 RAM Andi
577 ENQVIST Thomas SWE
323 SODERLING Robin

112 ANDREEV Igor RUS
100 DAVYDENKO Nikolay
105 CALLERI Agustin ARG
1175 NALBANDIAN David

1009 HANESCU Victor ROM
103 PAVEL Andrei
70 KIEFER Nicolas GER
55 SCHUETTLER Rainer

1017 BERDYCH Tomas CZE
35 NOVAK Jiri
14 ARTHURS Wayne (2) AUS
2 WOODBRIDGE Todd

Guy Forget
Old 08-12-2004, 02:48 PM   #23
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Look at the biography (Athens2004
com) and you will read a surprising thing...

Name: Arnaud CLEMENT
Date of Birth: 17 DEC 1977
Height: 1.73 m / 5'8"
Profession:
Hobbies:
Other sports activities:
Olympic event: Tennis
Olympic qualification:
NOC code: FRA
Place of birth: Aix-en-Provence, France
Weight: 67 kg / 148 lbs
Marital status:
Started competing:
National coach:
Personal best:
Season best:
Olympic Solidarity:

General Interests
Hobbies: To spend time with his family and friends. (ATP 01/01/02)
Occupation: Tennis player
Education: Mathematics
MarStatus: Married
LangSpoken: French and English
Coach: Remi Barbarin, since January 2002 (ATP 20/01/04)
Handedness: R
Injuries: He missed the first two months of 2003 with a wrist injury. (ATP 20/01/04)
AddInformation: When and where did you begin this sport?
Began playing tennis at age seven with his brother Bruno.
Humourous sporting episode
"When I have to speak in English after I win a match, it's very embarrassing for me. I get very nervous and sometimes I don't understand the question and don't know what to say." (ATP 01/01/02)

Superstitions / Rituals / Beliefs
He wears a headband and if he wins the game he keeps it. (cliffrichardtennis.org 01/05/03)

Ambitions
To win the French Open. (arnaudfansite.fr.fm 06/05/03)

Other Information
TURNING PRO
He turned professional in 1996. (ATP 05/06/03)

Guy Forget
Old 08-12-2004, 07:37 PM   #24
country flag misyou25
Registered User

misyou25's Avatar

misyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond repute

why is golovin plaing olimpics???
misyou25 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-12-2004, 08:12 PM   #25
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

You mean "deosn't play" I guess...because it's unfair.
The french federation selectionned her by her good results but the olympic comitee refused at the last moment because players have to be selectionned by their national rank, and Testud is 3th thanks to her protected rank (it's a shame !!!!)

Guy Forget
Old 08-13-2004, 01:27 AM   #26
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

marine - you want me to spot the error?? or - has arnaud secretly tied the knot???? :shock: :P

as for the doubles.......... well.. if arnaud/seb aren't playing well then they'll lose first round whoever they play anyway. but if they suddenly get the inspiration...lol..... they can beat any pair, remember their good run earlier this spring? good luck !!!!!!!!
Old 08-13-2004, 03:32 AM   #27
country flag tommy_girl
Registered User

tommy_girl's Avatar

tommy_girl has a reputation beyond reputetommy_girl has a reputation beyond reputetommy_girl has a reputation beyond reputetommy_girl has a reputation beyond reputetommy_girl has a reputation beyond reputetommy_girl has a reputation beyond reputetommy_girl has a reputation beyond reputetommy_girl has a reputation beyond reputetommy_girl has a reputation beyond reputetommy_girl has a reputation beyond reputetommy_girl has a reputation beyond repute

same question... did he just get married?

Life is like the surf, so give yourself away like the sea.
- y tu mama tambien
tommy_girl is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-13-2004, 08:56 AM   #28
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Yes Tommy_girl...it was my question...lol

Guy Forget
Old 08-13-2004, 11:43 PM   #29
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

We can see Micka/Arnaud/Seb on the pic.
At tv I only saw Arnaud Micka and Fabrice, not Seb.
Attached Images
File Type: jpg JO.jpg (51.2 KB, 23 views)

Guy Forget
Old 08-13-2004, 11:47 PM   #30
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

merci marine!!!!!!!!!! i have yet to see the ceremony. there will be a replay on tv in 2 hours time i think, but dont know if the whole thing including the athletes entry will be played in full.
Reply

Thread Tools

Posting Rules