DC 2008: Quarters --> USA - Page 21 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 04-15-2008, 03:03 AM   #301
country flag ~*BGT*~
Registered User

~*BGT*~ has a reputation beyond repute~*BGT*~ has a reputation beyond repute~*BGT*~ has a reputation beyond repute~*BGT*~ has a reputation beyond repute~*BGT*~ has a reputation beyond repute~*BGT*~ has a reputation beyond repute~*BGT*~ has a reputation beyond repute~*BGT*~ has a reputation beyond repute~*BGT*~ has a reputation beyond repute~*BGT*~ has a reputation beyond repute~*BGT*~ has a reputation beyond repute
Default Re: DC 2008: Quarters --> USA

Quote:
Originally Posted by higherlaw View Post
Wow, lucky you!! Was it at the Marriott?

I was sitting directly across from you when you were sitting behind the French bench during the Blake/Gasquet match and saw you get Arnaud to sign your poster. The next time I looked back, you were gone !
No, it was at the stadium in one of those rooms you see around the outer corridor. I left because I knew those were somebody's seats. After the set, I looked down and someone was sitting there.

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
~*BGT*~ is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 04-15-2008, 07:27 AM   #302
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by ~*BGT*~ View Post
You guys won't believe this. The big group of French fans invited me to a VIP meet and greet with the players!! I got to meet all of them and get pictures with every single guy. They were so nice to me. and so good-looking. Llodra wrote on my poster, "I love you."
Great to hear that at least somebody had a good time in Winston-Salem.

~♠ Gasquetaires ♠~

Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-15-2008, 10:12 AM   #303
country flag *julie*
Registered User

*julie*'s Avatar

*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Puschkin View Post
Great to hear that at least somebody had a good time in Winston-Salem.
You haven't had a good time following this wonderful tie full of drama?
I blame Llodra and Clément for their win over the Bryans. It would have been less dramatic if France had lost on Saturday.

Btw, I can't wait to see Magic Fab as the french DC captain.
*julie* is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-15-2008, 10:42 AM   #304
country flag *julie*
Registered User

*julie*'s Avatar

*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute

Some more drama in l'équipe today:

De la friture sur les lignes

Malgré une défaite logique contre les Américains, l’équipe de France n’a pu s’empêcher de tomber dans le vaudeville.Au soir de la quatrième défaite d’affilée de l’équipe de France, en quarts de finale de la Coupe Davis, le cas Gasquet était au centre des conversations. Son manque d’implication durant le week-end et l’imbroglio lié à son souhait de laisser Paul-Henri Mathieu affronter Andy Roddick, dans le match des leaders, ont provoqué une drôle de cacophonie dans les rangs français.
WINSTON-SALEM – (USA)de nos envoyés spéciaux

LA COUPE DAVIS a toujours raffolé du baroque. Mais rarement l’équipe de France connut un match aussi absurde que celui disputé dimanche par Richard Gasquet. Incontestable numéro 1 français, présumé leader de l’équipe, le petit génie national ne joua pourtant pas une minute du week-end… sauf cette rencontre pour du beurre face à James Blake, alors même qu’il souffrait d’une ampoule et d’une supposée tendinite au genou. Inapte quand l’enjeu le réclamait, il entra soudain sur le terrain alors que le sort de la rencontre était joué. Une situation quasi ubuesque… Comment en était-on arrivé là ?
Une des réponses à cette question tient à la nature même de la Coupe Davis : une compétition par équipes dans un sport individuel. Réussir l’amalgame est difficile. Il devient particulièrement instable quand un des éléments du groupe est à la fois potentiellement le plus fort des sélectionnables, le moins adapté à la vie collective et, passagèrement, affaibli moralement. Le groupe et son patron hésitent alors entre l’envie de le protéger et celle de lui botter les fesses, en attendant le toujours possible miracle de sa résurrection.Très protecteur pendant la semaine, Forget finit ainsi par lâcher le morceau sous la question, au sortir du court, où Roddick venait de battre Paul-Henri Mathieu, en avouant la raison fondamentale de sa décision de ne faire jouer à Gasquet que l’ultime simple : « Richard ne souhaitait pas jouer le premier match. » Deux heures plus tard, il laissa même pointer son agacement devant la presse américaine en ironisant : « Depuis dix jours, il a eu une ampoule, mal au genou, mal à la cuisse… Tout ce qu’il pouvait avoir, il l’a eu. Il n’était pas bien physiquement et ça a atteint sa tête. » Puis, mis au courant de la riposte de Gasquet, il retrouva son rôle protecteur, par peur sans doute de raviver la polémique qui avait suivi ses commentaires après la défaite contre la Russie l’an passé (voir par ailleurs) : « Richard est comme ça. Il a un fonctionnement différent des autres. Tous les membres de l’équipe essaient de le respecter, de faire en sorte que les choses se passent bien. Dans l’ensemble, cela s’est plutôt bien passé. Mais il y a encore des petits détails qui montrent qu’il avait effectivement la tête ailleurs. Une équipe est faite de différences. » Nul doute que le capitaine regrettait alors triplement la blessure de Jo-Wilfried Tsonga, qui, au vu des événements du week-end, l’avait privé de la seule bonne solution à la fois pour l’équipe et pour le joueur : ne pas retenir Richard Gasquet parmi les quatre sélectionnés de la rencontre en évoquant le handicap de ses blessures. Mais elle ne constitue bien sûr pas une solution d’avenir.

Y A-T-IL EU UN PROBLÈME DE COMMUNICATION ?
À tout le moins de la friture sur la ligne. Samedi soir, lorsqu’il retourne à l’hôtel après le succès du double, Guy Forget consulte d’abord Richard Gasquet. Qui lui tient à peu près ce langage : « Moi, je suis prêt à jouer le cinquième match. Pour jouer Roddick, j’estime que Paulo est plus en forme que moi. » Le capitaine voit ensuite Mathieu et, bien forcé, lui renouvelle sa confiance. Gasquet et Mathieu n’abordent jamais le problème ensemble. Clément et Llodra apprennent le choix du capitaine lors du dîner. Dimanche, après son cuisant échec, Mathieu tombe des nues quand on lui rapporte les propos de Forget, qui vient d’expliquer que Gasquet ne souhaitait pas jouer le premier match. L’Alsacien a le sentiment d’avoir été envoyé au casse-pipe et émet le vœu que Gasquet s’explique. Lequel, un poil vindicatif, se justifie ainsi plus tard : « Paulo est né le 1er janvier 1982, il a vingt-six ans. Il est assez grand pour prendre la parole. Si le mec ne parle pas, c’est qu’il est prêt à aller sur le court. Après, c’est toujours facile de dire qu’on attend des explications… » Conclusion de Forget : « Richard se sentait plutôt de jouer contre Blake. Il l’a dit à plusieurs reprises. Pour sa part, Paulo souhaitait affronter Roddick. À partir de là, j’ai fait mon choix et je l’assume. »

QUEL RÔLE A EU GASQUET ?
Assez ambigu. Certes, il pourra considérer comme injuste tout ce « buzz » autour de lui, alors qu’il n’est pour rien dans la défaite, n’ayant participé à aucun des matches décisifs. Accablé de questions dans les couloirs du Coliseum, assis sur une chaise adossée contre un mur, il a parlé de polémique montée de toutes pièces. « Vous me lancez la pierre, ripostait-il au parterre de journalistes groupés autour de lui. J’aurais pu dire tout le week-end que j’étais blessé et il n’y aurait pas eu tout ça… » Mais c’est son fardeau que d’être l’homme pivot, malgré tout. Son statut d’apprenti leader et son aura de joueur le classent dans cette catégorie-là. Mais il existe des obligations en contrepartie. À Winston-Salem, Gasquet était présent sans être vraiment là. Pas forcément le plus impliqué dans la vie de groupe, douteux sur sa forme mais néanmoins incontournable dans les choix stratégiques.À bien l’écouter, on pouvait presque avoir l’impression qu’il était celui qui faisait les choix pour le dernier jour. « Pourquoi je n’étais pas sur le banc au moment de la victoire du double ? Parce que je suis allé me concentrer dans les vestiaires. J’ai pensé à la meilleure solution pour le dimanche. » Il n’a pas laissé beaucoup de marge à Guy Forget. Repoussant sans cesse l’échéance, il a laissé le doute planer sur sa réelle envie d’en découdre. Gênant, selon Pioline, directeur du haut niveau à la fédération. « Un leader doit prendre ses responsabilités. Il doit donner une impulsion, une énergie. Il a un rôle plus large, comme un capitaine d’une équipe de rugby. Soit tu mènes l’équipe dans la semaine et tu joues. Sois tu ne te sens pas bien, ça m’est arrivé et je ne me sentais pas de jouer. Là, on est dans un entre deux, et c’est ce qui est dérangeant. »

GASQUET SE SENT-IL EN FAUTE ?
En aucune manière. Dans son esprit, tout est limpide. Évidemment, Mathieu était plus à même que lui d’affronter Roddick. « Il avait plus de chances de gagner contre lui. Il avait déjà joué sur la surface. C’est naturel de penser ça pour un joueur qui a déjà un match dans les jambes par rapport à un autre qui n’a pas joué de la semaine. Jouer Roddick pour un premier match, ce n’est pas évident. Mais j’étais prêt à jouer le cinquième match, même si je n’étais pas en grande forme. Sinon, j’aurais joué vendredi, ça c’est clair. Mais, sur un coup de folie à 2 partout, j’étais prêt à tenter ma chance pour l’équipe, même si c’était un gros effort d’aller sur le court. » Pris en flagrant délit d’absence d’émotion sur le banc, il a confirmé qu’il avait passé le plus clair de son temps à envoyer des SMS avec son portable. Mais qu’il ne voyait rien de vraiment choquant à ça. « Moi, sur le banc, je suis inutile. Jo (Tsonga) au Mans, il est inutile. C’est sur le terrain que ça se passe. Si le mec perd parce que j’envoie un texto, c’est grave ! Et si les autres le font pendant que je joue, ça ne me fait vraiment rien du tout. Je suis en contact avec Jo, Santoro, Mahut, mes parents, Deblicker. J’ai tout le tennis français sur le Blackberry ! Et ça m’amuse d’envoyer quelques SMS, tout simplement… » Pour expliquer ce détachement, le Français a avancé que les blessures avaient pesé sur son état d’esprit. « Tu te sens mal, c’est normal. Quand les mecs jouent et que tu es sur le banc, c’est dur. Ce n’est pas compliqué à comprendre. Je n’ai pas l’habitude d’être sur le côté. » À l’écouter, il a même eu le sentiment d’avoir œuvré pour la collectivité en se dévouant pour le cinquième match. Une question taraudait pourtant les suiveurs : s’il souffrait de sa tendinite, pourquoi ne pas se ménager en évitant un match devenu inutile ? « Parce que vous croyez que j’allais envoyer Mika (Llodra) ? “Vas-y, échauffe-toi, je suis blessé…” Lui qui s’est tapé sept sets en deux jours ? Non. J’avais pris l’option d’y aller, j’y suis allé. »

QU’EST-CE QUE ÇA A CHANGÉ ?
Au bout du compte, rien. James Blake ayant dominé Paul-Henri Mathieu le vendredi, il restait aux Américains à empocher un point. Leader autoritaire, Andy Roddick s’acquitta de la tâche sans perdre un set et sans jamais concéder son service. Ce week-end, le numéro 6 mondial avait placé la barre trop haut pour les Frenchies. « De toute façon, Roddick aurait battu tout le monde, résuma un Gasquet un tantinet agacé par le battage fait autour de lui. Moi, Paulo, Llodra et Clément. Point final. » Simpliste, mais pas faux.

ET LES AUTRES,DANS TOUT ÇA ?
Le cas Mathieu interpelle toujours. Équipier dans l’âme, courageux à l’extrême, « Paulo » divise pourtant le milieu du tennis. On lui reproche pêle-mêle son tennis mécanisé et prévisible, son manque de naturel pour le jeu vers l’avant et son incapacité à cadenasser définitivement une partie. Vendredi soir, davantage que la réussite insolente de Blake sur les deux balles de match du Français, certains préféraient retenir qu’« il aurait dû tuer plusieurs fois le match ». Dimanche, son manque de rébellion contre Roddick rendait presque furieux Arnaud Boetsch, d’ordinaire si mesuré : « Il n’a pas été suffisamment hargneux et rebelle. J’aurais aimé un vent de révolte. Qu’il casse sa raquette, par exemple, qu’il n’accepte pas de prendre une raclée ! On n’a rien vu de tout ça et ça me manque. En Coupe Davis, on se doit de se donner à mille pour cent. Surtout par rapport aux autres. » Vingt-quatre heures plus tôt, le double français avait pourtant montré la voie en dominant les frères Bryan (numéros 1 mondiaux) sur leur sol. Déjà crédité de la moyenne pour ses bons débuts en simple face à Roddick, Michaël Llodra y tint une nouvelle fois à merveille son rôle de pilier du double. Quant à Arnaud Clément, ressuscité, il cloua le bec à tous ceux qui le croyaient mort et enterré en Coupe Davis. Comme PHM, comme sans doute Jo-Wilfried Tsonga, impeccable lors de ses débuts en Roumanie il y a deux mois, ils symbolisent ce fameux esprit d’équipe sur lequel Forget a basé toute sa philosophie de capitaine. De sa pérennité, mais aussi de son évolution, dépend en grande partie l’avenir du groupe France.
PHILIPPE BOUIN,VINCENT COGNETet FRANCK RAMELLA
Old 04-15-2008, 01:18 PM   #305
country flag Bobble
Registered User

Bobble's Avatar

Bobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond reputeBobble has a reputation beyond repute

^^^^english???? if possible

Muzza

Fogna

Dolgopolov, Petzschner, Kamke, Malisse, Haase, Andujar, Riba
Bobble is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-15-2008, 08:19 PM   #306
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

In 4 words...richard is a loser.

(im not very objective, but after all these years to believe, or to try to believe in him, stop ! he won't never be a champion).

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-15-2008, 08:23 PM   #307
country flag Snoo Foo
Registered User

Snoo Foo's Avatar

Snoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond reputeSnoo Foo has a reputation beyond repute

I don't know much about Richard, does he have any hobbies or interests aside from tennis (and sending text messages)? Nalby has racing, Nadal has playstation and futbol and golf and fishing and stuffed animals, the other french dudes have their wine and their fancy cars, Ferru likes books and Marlboro lights, safin likes blondes and the himalayas, federer has his moisturizers and shampoos and espresso machines, the bryans have their... band

What does Richie do when he isn't fluffing his hair and blistering his hands? He has his foundation for young people in difficulty but at the moment he seems more like a candidate for assistance.
Snoo Foo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-16-2008, 03:09 AM   #308
country flag Schu
Registered User

Schu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond reputeSchu has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Marine View Post

(im not very objective, but after all these years to believe, or to try to believe in him, stop ! he won't never be a champion).
Depends on how you define "champion". Someone who takes all the shit that gets dumped on him and still manages to maintain a level of class is far from a loser.

Yes, he really did screw up at DC but have you or any of us not ever screwed up when we were 20-21 - it just didn't get plastered all over the world.

Maybe he won't ever meet the high expectations everyone has placed on him but a loser is a bit harsh.
Schu is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-16-2008, 12:04 PM   #309
country flag *julie*
Registered User

*julie*'s Avatar

Quote:

Et Grosjean a toujours été irréprochable en CD? Ne t'inquiète pas... Richard rebondira et tu seras obligée de changer d'avis.

Quote:
Originally Posted by Bobble View Post
^^^^english???? if possible
The general idea is they blame Richard for everything. Forget, this great captain, has nothing to do with all this disaster..

Forget says: "Richard didn't want to play the 1st match. For 10 days, he has had a blister, a pain in the knee, another one in the thigh.. He has had everything possible. He was not feeling good physically and it affected him mentally." Then, when Gasquet replied to these comments, he got back to a protective role, fearing to revive the polemic which had followed his comments after the defeat against Russia last year. "Richard is like this. He's different from the others. Everybody in the team try to respect him, try to make things go well. Globally, everything went rather well. But there are still some details which show he had his mind elsewhere. A team is made up by differences."

Was there a problem of communication?
After the win of the double team, Richard said to Forget: "I am ready for the fifth match. I think Paulo is better than me to beat Roddick." So later, Forget said to Paulo he relied on him for the 4th match. Gasquet and Mathieu never talked about it together. Clément and Llodra were told about this decision at the dinner. On sunday, after his harsh defeat, Mathieu was blindsided when he learnt Forget's comments about Gasquet not wanting to play this match. He had the feeling he was sent to the slaughter ans wanted some explanations from Richard. Gasquet justified himself later"Paulos is 26. He is lod enought to speak. If he doesn't want to speak, it means he is ready to go on the court. It's easy to to say you are waiting for explanations." Forget's conclusion: "Richard was feeling better to play against Blake. He said it several times. As for Paulo, he wanted to play against Roddick. From all this, I made up my mind and I assume it."

What was Gasquet's role?
Quite ambiguous. Indeed, he can feel all this polemic around him is unfair, as he hasn't lost any decisive matches. He said: "You accuse me. I could have said I was injured and there wouldn't have been all this...Why I wasn't sitting on the bench during the victory in double? Because I went to the locker room to focus. I was thinking about the best choice for sunday."
Pioline says: A leader is supposed to assume his responsabilites. He has to give an energy to the team. He has a bigger role like a rugby captain. Either you lead the team in the week, either you don't feel well, it happened to me, and I didn't feel able to play. Richard was in between and that's annoying.

Does Gasquet feel guilty?
Absolutely not. In his mind, everything is clear. Mathieu was more able to play Roddick.He had more chances to win than I. He had already played on this surface. It's natural to think this for a player who has already played a match than another one who hasn't played a single match in the whole week.Playing Roddick for a first match it's not obvious. I was ready to play the 5th match, even if I wasn't feeling good. Otherwise, I would have played on friday. That's clear. But at 2-2, I would have been ready to try my chance for the team, even if it was a big effort to go on the court.About the numerous messages text messages sent from his mobile he says: "On the bench, I am useless. Jo at the Mans is useless too. It's on the court that it counts. If the guy loses because I send a message, that's grave! And if others do that while I am on the court, I don't mind at all. I am in contact with Jo, Santoro, Mahut, my parents, Deblicker... The whole french tennis on my blackberry! And I like sending messages, that's all. To explain his detachment, Gasquet explains his injuries have affected his mind. "You feel bad, that's normal. When the others play, and you are the one on the bench, it's hard. It's not difficult to understand. I am not used to being on the bench.So why did he chose to play the 5th match? You thing I should have let Llodra play? "Go there, warm up, I am injured". He had played 7 sets in 2 days. No. I decided to play and I played. Anyway, Roddick would have defeated everybody. Me, Paulo, Llodra, Clément. That's all."

What about the others?
The case of Mathieu is still worrying. Good team mate, brave in the extreme, he still divides the tennis field though. He is critisized for his mecanic and predictalble tennis, his lack of natural at the net and his unability to close matches. Arnaud Boetsch: He wasn't agressive and fierce enough. I would have liked a wind of revolt. Him breakinf his racket for instance, not accepting a beatdown. We didn't see anything of all this and I missed it. In DC, you have to give your all at 1000%
Old 04-16-2008, 12:39 PM   #310
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

Je ne parlais pas que de lui en coupe davis, mais en général.
Et je ne demande que ça, changer d'avis.

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-16-2008, 02:41 PM   #311
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

Quote:
Et je ne demande que ça, changer d'avis.
You are a bandwaggon jumper then.

~♠ Gasquetaires ♠~

Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules