Marcos runs again US Open Series... waiting !! - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 08-04-2007, 02:06 PM   #1
country flag linus
Registered User

linus's Avatar

linus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond repute
Smile Marcos runs again US Open Series... waiting !!

After ENOUGH rest, Montreal coming tho so touch

here Marcos' 1/8 section in Canada... what battle(s)

Roddick v Bye
Clement v Bester
Bagdatis v Moya
Berdych v Q

Last edited by linus : 08-17-2007 at 04:49 AM.
linus is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 08-05-2007, 11:36 AM   #2
country flag baghdatis
Registered User

baghdatis's Avatar

baghdatis has a reputation beyond reputebaghdatis has a reputation beyond reputebaghdatis has a reputation beyond reputebaghdatis has a reputation beyond reputebaghdatis has a reputation beyond reputebaghdatis has a reputation beyond reputebaghdatis has a reputation beyond reputebaghdatis has a reputation beyond reputebaghdatis has a reputation beyond reputebaghdatis has a reputation beyond reputebaghdatis has a reputation beyond repute
Default Re: Marcos runs again US Open Series... Montreal now

Pame Marco
baghdatis is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-06-2007, 05:30 AM   #3
country flag H_E_L_L_A_S
Registered User

H_E_L_L_A_S has a reputation beyond reputeH_E_L_L_A_S has a reputation beyond reputeH_E_L_L_A_S has a reputation beyond reputeH_E_L_L_A_S has a reputation beyond reputeH_E_L_L_A_S has a reputation beyond reputeH_E_L_L_A_S has a reputation beyond reputeH_E_L_L_A_S has a reputation beyond reputeH_E_L_L_A_S has a reputation beyond reputeH_E_L_L_A_S has a reputation beyond reputeH_E_L_L_A_S has a reputation beyond reputeH_E_L_L_A_S has a reputation beyond repute

Hes got Moya 1st round gunna be a tough match, lets hope Marco can get through to at least quarters
H_E_L_L_A_S is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-06-2007, 05:56 AM   #4
country flag baghdatis
Registered User

baghdatis's Avatar

baghdatis has a reputation beyond reputebaghdatis has a reputation beyond reputebaghdatis has a reputation beyond reputebaghdatis has a reputation beyond reputebaghdatis has a reputation beyond reputebaghdatis has a reputation beyond reputebaghdatis has a reputation beyond reputebaghdatis has a reputation beyond reputebaghdatis has a reputation beyond reputebaghdatis has a reputation beyond reputebaghdatis has a reputation beyond repute

He needs some good results for the next two weeks to get his ranking in the top 16!
If this happen he will have higher chances of getting to USO quarters or furthur
Old 08-06-2007, 08:11 AM   #5
country flag sdimitri
Registered User

sdimitri has a reputation beyond reputesdimitri has a reputation beyond reputesdimitri has a reputation beyond reputesdimitri has a reputation beyond reputesdimitri has a reputation beyond reputesdimitri has a reputation beyond reputesdimitri has a reputation beyond reputesdimitri has a reputation beyond reputesdimitri has a reputation beyond reputesdimitri has a reputation beyond reputesdimitri has a reputation beyond repute

Is he playing today?
Pame Marcos!!!
sdimitri is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-06-2007, 08:20 AM   #6
country flag MariaV
Registered User

MariaV's Avatar

MariaV has a reputation beyond reputeMariaV has a reputation beyond reputeMariaV has a reputation beyond reputeMariaV has a reputation beyond reputeMariaV has a reputation beyond reputeMariaV has a reputation beyond reputeMariaV has a reputation beyond reputeMariaV has a reputation beyond reputeMariaV has a reputation beyond reputeMariaV has a reputation beyond reputeMariaV has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by sdimitri View Post
Is he playing today?
Pame Marcos!!!
Erm nope, he's not playing today yet.
MariaV is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-06-2007, 10:28 AM   #7
country flag Blue Heart24
Banned!

Blue Heart24's Avatar

Blue Heart24 has a reputation beyond reputeBlue Heart24 has a reputation beyond reputeBlue Heart24 has a reputation beyond reputeBlue Heart24 has a reputation beyond reputeBlue Heart24 has a reputation beyond reputeBlue Heart24 has a reputation beyond reputeBlue Heart24 has a reputation beyond reputeBlue Heart24 has a reputation beyond reputeBlue Heart24 has a reputation beyond reputeBlue Heart24 has a reputation beyond reputeBlue Heart24 has a reputation beyond repute

Go Marcos
Blue Heart24 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-07-2007, 02:08 PM   #8
country flag linus
Registered User

linus's Avatar

linus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond reputelinus has a reputation beyond repute

today not before 19:30 local time, on center court wish myself to wake up to watch it tho really tough to do that

Marcos, do it !!
Old 08-08-2007, 04:50 AM   #9
country flag sdimitri
Registered User

sdimitri has a reputation beyond reputesdimitri has a reputation beyond reputesdimitri has a reputation beyond reputesdimitri has a reputation beyond reputesdimitri has a reputation beyond reputesdimitri has a reputation beyond reputesdimitri has a reputation beyond reputesdimitri has a reputation beyond reputesdimitri has a reputation beyond reputesdimitri has a reputation beyond reputesdimitri has a reputation beyond repute

Marcos won

From ATP site:

"After fighting off five set points in the first set, Marcos Baghdatis steam rolled his way past Carlos Moya, winning 19 of the first 21 points of the second set en route to a 7-6(7), 6-1 win at the Rogers Masters.

Baghdatis saved four consecutive set points at 2/6 in the tie-break - the best with a topspin backhand lob over an outstretched Moya at 5/6 - and a fifth set point shortly after. The Cypriot closed out the set on his first set point before going on a tear in the second set, during which he lost a total of just nine points, despite serving at just 25 percent in the set. He did not face a break point during the match. "

Today he is playing Robin Haase.

He can win again!!

Pame Marco!!!
sdimitri is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-08-2007, 07:03 AM   #10
country flag MariaV
Registered User

MariaV's Avatar

MariaV has a reputation beyond reputeMariaV has a reputation beyond reputeMariaV has a reputation beyond reputeMariaV has a reputation beyond reputeMariaV has a reputation beyond reputeMariaV has a reputation beyond reputeMariaV has a reputation beyond reputeMariaV has a reputation beyond reputeMariaV has a reputation beyond reputeMariaV has a reputation beyond reputeMariaV has a reputation beyond repute

Here the funny interview thing. First in French about the match and training in Cyprus. That tie break!

Entrevues - Interviews
Le 7 août 2007 - August 7, 2007

M. BAGHDATIS/C. Moya
7‑6, 6‑1

MARCOS BAGHDATIS

Q. En arrière 6‑2 dans le bris d'égalité ..
MARCOS BAGHDATIS: Parlez un petit peu ‑‑ parlez français, pas canadien. Je comprends rien.

Q. Avec un recul de 6‑2 au bris d'égalité, qu'est‑ce qui vous est passé par la tête à ce moment‑là?
MARCOS BAGHDATIS: J'essayais de rester concentré, essayer de jouer point par point et j'ai très bien servi. À ce moment‑là, j'ai mis les deux premières dedans à ce point‑là, et après, sur la balle de set sur son service, j'ai fait un lob fantastique et voilà. Je suis content de m'en sortir aujourd'hui, parce que c’était pas un match facile, c'était un match piège, et Moya, il jouait très bien, il était en confiance. À part le service, tout a marché. La première balle de service, j'ai pas trop bien servi aujourd'hui, mais je pense, petit à petit, en travaillant, ça va venir.

Q. Avez‑vous l'impression de l'avoir un peu démoralisé après le bris d'égalité?

MARCOS BAGHDATIS: C'est vrai qu'après le tie‑break il a baissé un petit peu mentalement et physiquement. Et voilà. Moi de mon côté je voulais pas le laisser revenir, je voulais le match, parce qu'hier, j'ai vu Canas perdre quand il menait 4‑0, donc j'ai pensé à ça à 4‑0. Alors j'ai essayé de finir le plus tôt possible, quoi.

Q. Comment tu te sens? Je te trouvais particulièrement incisif.
MARCOS BAGHDATIS: Pardon?

Q. Je parle du ...
MARCOS BAGHDATIS: Incisif, ça veut dire?

Q. Bien, bon, quoi, à l'aise, tranchant, percutant.
MARCOS BAGHDATIS: Ouais, j'ai bien travaillé dernièrement, là, à Chypre. Je suis bien, je travaille bien, je suis bien physiquement. La seule chose qui manque c'est jouer des matchs. En jouant des matchs, on regagne un petit peu de confiance dans le match, surtout trouver des routines que j'avais avant, trouver le rythme, et voilà, c'est juste ça. Et je pense qu'en jouant des matchs comme ça, en jouant des matchs d'entraînement, ça va venir.

Q. Comment tu t'organises à Chypre? Comment ça se passe?
MARCOS BAGHDATIS: À Chypre?

Q. Oui.
MARCOS BAGHDATIS: Bien, je m'entraîne.

Q. Qu'est‑ce que tu fais comme entraînement?
MARCOS BAGHDATIS: On en a déjà parlé. C'est plus sympa. L'atmosphère est plus sympa. Je suis plus heureux de travailler. Après mes entraînements, j'ai plus de choses à faire qu'avant et je suis content de vivre, quoi, je suis heureux.

Q. Qu'est‑ce que tu fait justement alors, parallèlement au tennis, cet été? Un peu de coupe Davis?
MARCOS BAGHDATIS: Bouffer avec la famille, bouffer avec des copains, jouer à la belotte. Des trucs cons, quoi, des trucs vraiment cons, mais voilà qui me font du bien.

(L'entrevue se poursuit en français)

Q. Down 6‑2 in the tiebreak, what do you call on to maintain your focus and turn that around?
MARCOS BAGHDATIS: I just said to myself, Just stay focused and play every point ‑ and that's what I did. I guess the only two first serves in a row I put was at 6‑3, 6‑4 in the match (smiling). That's what I did.
I was really solid, played a fantastic lob on set point, the fourth set point. I'm pretty happy. And Moya started to go down physically, mentally. He just wasn't there. I just wanted to finish it off as soon as possible, and that's what I did.

Q. You're going to play against Robin Haase, one of the surprises for the tournament, who beat Berdych. What are your expectations?
MARCOS BAGHDATIS: Haase is playing very good. He played good last week in Washington. He's coming up. He's a young player. He has nothing to lose. He will just go in the court and play solid, play his game.
I'll just stay focused, just try to stay a bit better than today. I'm not worried, I'm playing good from the baseline, I'm returning well. The only thing I guess I have to do better is just serve better, just find my routines.

Q. Were you surprised to see the air come out of Moya the way it did?
MARCOS BAGHDATIS: Yeah, it was surprising because I thought he would fight. I don't know. I don't know what went through his head.

Q. Why did you shave the beard?
MARCOS BAGHDATIS: Felt like shaving it (smiling).

Q. Can you explain a little bit about the film crew thing that has been going on evidently for quite a while.
MARCOS BAGHDATIS: It's a film, a 'reportage' that they want to do for the academy that I was based in, that I'm based in now. So they're following like seven players, other players and me, like to show what's the tennis life, how does a champion come through. They started doing that when I was ‑‑ in 2004 when I just finished number one junior. I guess just to show my career.

Q. Have they been using the film as they go along or is it going to be one big thing?
MARCOS BAGHDATIS: I don't really know about that. I'm not into it. I'm not the one who is taking care of this.

Q. The guy who shoots it, it's just one guy?
MARCOS BAGHDATIS: Four.

Q. You don't know them? They just follow you?
MARCOS BAGHDATIS: I know him now. He's one of my good friends (laughter).

Q. How long did it take to meet him? I know they're not here this week, but how is it during a tournament?
MARCOS BAGHDATIS: I didn't know them before. There are four. I just tried ‑‑ the boss was traveling in the beginning with me. I was feeling good with him, but he had to stop. I tried two guys, and I didn't like them. Then the third one was a good guy, I felt good with him. He's a friend now.

Q. At any one time, how many guys are following you around?
MARCOS BAGHDATIS: One.

Q. Just one?
MARCOS BAGHDATIS: Yeah, all the time.

Q. The first one was in 2004. Now you're on the third guy?
MARCOS BAGHDATIS: Yeah.

Q. Do any of the other players think it's a bit strange?
MARCOS BAGHDATIS: I don't know. Nobody told me anything.

Q. Does he come in the locker room?
MARCOS BAGHDATIS: No, no, not allowed. It's more about life. It's like outside, what we do after match, between matches.

Q. Go to dinner?
MARCOS BAGHDATIS: Yeah, stuff like this.

Q. Do you think it's going to go on a long time?
MARCOS BAGHDATIS: I don't know. We're just discussing about it. I don't know if it would continue. For the other kids in the academy, it stopped. With me, we don't know yet.

Q. They're all other kids in the academy, not other tennis professionals?
MARCOS BAGHDATIS: They're kids, 16, 15 years old.

Q. They're playing in local or regional events?
MARCOS BAGHDATIS: International, juniors, everything.

Q. Do you like it? Is it fun to have this guy around?
MARCOS BAGHDATIS: Yeah, really the guy who's with me is like ‑‑ I don't know, I don't really notice he's here. I just don't notice. He's a great guy. I feel good with him. Feels like a friend. Slowly, slowly you get ‑ how you say ‑ the rhythm. You don't see that the camera's there.

Q. Do you ever take him to dinner or does he watch you eat?
MARCOS BAGHDATIS: No, he eats with us (smiling).

Q. Camera on?
MARCOS BAGHDATIS: No, off.

http://www.rogerscupmen.com/2/fr/dra.../baghdatis.asp
MariaV is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-08-2007, 10:50 AM   #11
country flag baghdatis_10
Registered User

baghdatis_10's Avatar

baghdatis_10 has a reputation beyond reputebaghdatis_10 has a reputation beyond reputebaghdatis_10 has a reputation beyond reputebaghdatis_10 has a reputation beyond reputebaghdatis_10 has a reputation beyond reputebaghdatis_10 has a reputation beyond reputebaghdatis_10 has a reputation beyond reputebaghdatis_10 has a reputation beyond reputebaghdatis_10 has a reputation beyond reputebaghdatis_10 has a reputation beyond reputebaghdatis_10 has a reputation beyond repute

wooooo baghdtais beat moya!!!...good job baggy!!...now lets get through to the third round!
baghdatis_10 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-08-2007, 02:20 PM   #12
country flag linus
Registered User

linus's Avatar

thanks dears for all the info

Masha thats my first time to know the story
Old 08-08-2007, 02:21 PM   #13
country flag linus
Registered User

linus's Avatar

today the 5th match on Court1 since 11:00 local time

against Haase
Old 08-08-2007, 03:51 PM   #14
country flag baghdatis
Registered User

baghdatis's Avatar

4th match now coz of Blakes withdrawal
Old 08-09-2007, 03:34 AM   #15
country flag LilyRoseAva
Registered User

LilyRoseAva's Avatar

LilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond reputeLilyRoseAva has a reputation beyond repute

Highlights Baghdatis / Haase

http://www.sendspace.com/file/2ipcu0
LilyRoseAva is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules