Roland Garros - Page 3 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 05-25-2004, 12:52 PM   #31
country flag Peta Pan
Same as it ever was

Peta Pan's Avatar

Peta Pan has a reputation beyond reputePeta Pan has a reputation beyond reputePeta Pan has a reputation beyond reputePeta Pan has a reputation beyond reputePeta Pan has a reputation beyond reputePeta Pan has a reputation beyond reputePeta Pan has a reputation beyond reputePeta Pan has a reputation beyond reputePeta Pan has a reputation beyond reputePeta Pan has a reputation beyond reputePeta Pan has a reputation beyond repute
Default Re: Roland Garros

Poor Arnaud. He's lost 16-14 in the 5th - so heartbreaking. It was hard because I like Fabrice too.. I really didn't like this match

Ok, I don't know where I pulled SBS from... ABC it is - that's even worse, I can get a picture on SBS but not on the ABC

Fortunately I have Foxtel access on weekends so hopefully Sebastien will hang around long enough for me to have an opportunity for me to watch him!
Peta Pan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 05-25-2004, 01:40 PM   #32
country flag loco_moskito
Registered User

loco_moskito's Avatar

loco_moskito has a reputation beyond reputeloco_moskito has a reputation beyond reputeloco_moskito has a reputation beyond reputeloco_moskito has a reputation beyond reputeloco_moskito has a reputation beyond reputeloco_moskito has a reputation beyond reputeloco_moskito has a reputation beyond reputeloco_moskito has a reputation beyond reputeloco_moskito has a reputation beyond reputeloco_moskito has a reputation beyond reputeloco_moskito has a reputation beyond repute

Pauvre Arnaud! He played such a great game, he deserved to win.

justcereal.com -- LiveJournal
loco_moskito is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-25-2004, 02:36 PM   #33
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

*HEARTBROKEN*

I agree, he deserved to win it. I'm proud of him though.
He just has been interviewed in the studio of france television, he was sad but smiling (very cute I must admit !!). It puts me at ease a little bit.

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-25-2004, 05:07 PM   #34
country flag misyou25
Registered User

misyou25's Avatar

misyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond repute

marine, in page one, the picture, who is that????
richard lost...
misyou25 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-25-2004, 05:36 PM   #35
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by misyou25
marine, in page one, the picture, who is that????
Ughh what

On this link, a great video interview of arnaud (he's very cute ! ) and seb just after his win on the court.

http://rolandgarros.france3.fr/videos/index-fr.php

Guy Forget
Old 05-25-2004, 05:54 PM   #36
country flag stephB
Registered User

stephB's Avatar

stephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond repute

what a matter that one guy had to win. wish it would be arnaud
stephB is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-25-2004, 06:49 PM   #37
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

An interview of Arnaud. The end is...

La voix lasse, le visage marqué, Arnaud Clément évoque avec tristesse la défaite qu'il vient de subir face à Fabrice Santoro. Pour lui, seule la victoire comptait au bout du compte et le fait d'avoir joué le match le plus long de l'histoire du jeu (6h35!) n'a aucune importance à ses yeux. Ses occasions perdues lui restent en travers de la gorge. "C'est le sport", constate-t-il avec amertume...

Quel sentiment prédomine après votre défaite?
C'est une grosse déception, une grande frustration car j'ai eu des balles de match et j'ai fait beaucoup d'efforts sur deux jours. C'est une défaite qui me fait mal et je ne l'oublierai pas de si tôt. C'était un rude combat, avec beaucoup de rebondissements. Fabrice défend très bien, il court beaucoup et il a été dans le combat à chaque instant. Son jeu n'est jamais évident à négocier, il vous embrouille. Il tire de bons passings sur les points importants et il ne donne pas une balle sur laquelle on peut s'appuyer. J'aurais pu gagner, mais il mérite sa victoire. C'est le sport... A moi maintenant de savoir rebondir.

Vous avez pourtant eu deux balles de match...
J'étais un peu nerveux sur la balle de match que j'ai eue aujourd'hui, j'ai eu des occasions et je n'ai pas réussi à conclure. J'étais tendu, mais quoi de plus normal quand on est fatigué et qu'il y a beaucoup de tension sur le court? Il n'y a pas que les balles de match. Je menais 3-0 dans la cinquième manche, mais Fabrice est bien revenu.

Comment avez-vous négocié l'interruption du match lundi à 5-5 dans le 5e set?
J'ai essayé d'oublier et j'ai eu le temps de décompresser. En fait, j'étais cool et j'ai fait une bonne nuit. Physiquement ça allait. Si on n'est pas capable de jouer deux heures le lendemain, il faut changer de job! Après, j'ai essayé d'entrer aujourd'hui sur le court le plus chaud, le plus bouillant possible pour bondir sur la moindre occasion. A 5-5, c'est du 50-50, avec des occasions pour les deux. L'aspect physique n'est pas entré en ligne de compte, l'adrénaline nous a donnés les jambes pour courir sur toutes les balles.

Vous avez battu le record du match le plus long de l'histoire, avec 6h35 de jeu. Quel est votre sentiment?
Je m'en fous complètement! J'ai une médaille pour ça? Non, sérieusement, ça ne me préoccupe pas car demain il peut y avoir un match encore plus long. Et en plus, ce match je l'ai perdu. Pour moi, on rentre dans l'histoire quand on gagne un tournoi du Grand Chelem. Le reste...

Vous avez connu quelques problèmes cet hiver avec Fabrice Santoro. Vous ne pensez pas aujourd'hui que votre poignée de main aurait pu être plus chaleureuse après un match comme celui-ci?
Non.

Pourquoi?
Parce que je ne le pense pas...

The last question:
You has some problems with Fabrice this winter. Don't you think your shaking of hands today could has be warmer after a match like that ?
-No

Why ?
-Because I dont think so.

Ohhhh I have his bitterness is persistent. I don't know if it's about the DC or about the match...

Guy Forget
Old 05-25-2004, 06:49 PM   #38
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

An interview of Arnaud. The end is...

La voix lasse, le visage marqué, Arnaud Clément évoque avec tristesse la défaite qu'il vient de subir face à Fabrice Santoro. Pour lui, seule la victoire comptait au bout du compte et le fait d'avoir joué le match le plus long de l'histoire du jeu (6h35!) n'a aucune importance à ses yeux. Ses occasions perdues lui restent en travers de la gorge. "C'est le sport", constate-t-il avec amertume...

Quel sentiment prédomine après votre défaite?
C'est une grosse déception, une grande frustration car j'ai eu des balles de match et j'ai fait beaucoup d'efforts sur deux jours. C'est une défaite qui me fait mal et je ne l'oublierai pas de si tôt. C'était un rude combat, avec beaucoup de rebondissements. Fabrice défend très bien, il court beaucoup et il a été dans le combat à chaque instant. Son jeu n'est jamais évident à négocier, il vous embrouille. Il tire de bons passings sur les points importants et il ne donne pas une balle sur laquelle on peut s'appuyer. J'aurais pu gagner, mais il mérite sa victoire. C'est le sport... A moi maintenant de savoir rebondir.

Vous avez pourtant eu deux balles de match...
J'étais un peu nerveux sur la balle de match que j'ai eue aujourd'hui, j'ai eu des occasions et je n'ai pas réussi à conclure. J'étais tendu, mais quoi de plus normal quand on est fatigué et qu'il y a beaucoup de tension sur le court? Il n'y a pas que les balles de match. Je menais 3-0 dans la cinquième manche, mais Fabrice est bien revenu.

Comment avez-vous négocié l'interruption du match lundi à 5-5 dans le 5e set?
J'ai essayé d'oublier et j'ai eu le temps de décompresser. En fait, j'étais cool et j'ai fait une bonne nuit. Physiquement ça allait. Si on n'est pas capable de jouer deux heures le lendemain, il faut changer de job! Après, j'ai essayé d'entrer aujourd'hui sur le court le plus chaud, le plus bouillant possible pour bondir sur la moindre occasion. A 5-5, c'est du 50-50, avec des occasions pour les deux. L'aspect physique n'est pas entré en ligne de compte, l'adrénaline nous a donnés les jambes pour courir sur toutes les balles.

Vous avez battu le record du match le plus long de l'histoire, avec 6h35 de jeu. Quel est votre sentiment?
Je m'en fous complètement! J'ai une médaille pour ça? Non, sérieusement, ça ne me préoccupe pas car demain il peut y avoir un match encore plus long. Et en plus, ce match je l'ai perdu. Pour moi, on rentre dans l'histoire quand on gagne un tournoi du Grand Chelem. Le reste...

Vous avez connu quelques problèmes cet hiver avec Fabrice Santoro. Vous ne pensez pas aujourd'hui que votre poignée de main aurait pu être plus chaleureuse après un match comme celui-ci?
Non.

Pourquoi?
Parce que je ne le pense pas...

The last question:
You had some problems with Fabrice this winter. Don't you think your shaking of hands today could has be warmer after a match like that ?
-No

Why ?
-Because I dont think so.

Ohhhh I have his bitterness is persistent. I don't know if it's about the DC or about the match...

Guy Forget
Old 05-25-2004, 09:25 PM   #39
country flag stephB
Registered User

stephB's Avatar

stephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond reputestephB has a reputation beyond repute

i just can say....?????????????????????????
stephB is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-25-2004, 10:23 PM   #40
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

Via has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond repute

thanks marine for posting the interview, the video link......

poor arnaud.............. it surely wasn't fun ending up losing the longest match in history.

btw he's in the doubles with escude but having drawn two spaniards (lopez/verdasco, highly desirable pair according to some female views ) he has a good chance of again going out first round
Via is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-25-2004, 11:26 PM   #41
country flag irishface
Registered User

irishface's Avatar

irishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond repute

Marine! I'm here! Sorry I've been a bit lost recently (I've been celebrating my Aussie rugger team winning ther Super 12! Pity Toulouse lost the Heineken Cup. ). Thank you for the link and the interview. Non Francophones, I'll translate it tomorrow. watch this space....

I'm very sad for Nono and frustrated because he so nearly won the match on Monday night. He needed this win so badly. But....that's tennis.
irishface is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-26-2004, 12:17 AM   #42
country flag lizabeth..*
Registered User

lizabeth..*'s Avatar

lizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond reputelizabeth..* has a reputation beyond repute

AHAHAHAHAHAHHAA SO THE GIRLS ARE PLAYING?!!!! Uhh I mean boys Fer and Feli (Sorry I know is a french forum....just didnt knoe if the they were going to play and they are ....)

Ohhh it willl be on a good court.!!!

That was too bad about Arnaud man...couldt they have called it a draw or something?!!

Rchard lost again...and again who was up till 3am cheering him on?!! *le sigh* I got some pretty pictures though

GOOD LUCK

Fernando Verdasco | Paul-Henri Mathieu | Richard Gasquet

Jo-Wilfried Tsonga | Marat Safin | Juan Carlos Ferrero | Carlos Moya | David Nalbandian | Mathieu Montcourt | Nicolas Mahut

lizabeth..* is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-26-2004, 02:41 PM   #43
country flag irishface
Registered User

irishface's Avatar

irishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond reputeirishface has a reputation beyond repute

The tired voice, the marked face, Arnaud Clément recalls with sadness the defeat which he has just undergone against Fabrice Santoro. For him, the victory counted in the analysis and the fact of having played the longest match in the history of tennis (6h35m!) has no importance in his eyes. His lost chances still stick in his throat. "This is the sport", he notes with bitterness...

Which feeling prevails after your defeat?

It is a big disappointment, a great frustration because I had match points and I worked hard over two days. It is a defeat which hurts me and I will not forget it anytime soon. It was a hard fight, with lots of bounces (rebounds). Fabrice defends very well, he runs a lot and he was fighting hard at every moment. His play is never obvious, he confuses you. He makes good passing shots on the important points and he does not have a serve that you can lean on. I could have won, but he deserves his victory. This is the sport... Now I have to know how to come back from this (?).

You had two match points...

I was a little nervous on the match point which I had today, I had opportunities and I did not succeed in concluding. I was tense, but what could be more normal when you are tired and when there is so much tension on the court? It wasn't only the match points. I was 3-0 up in the fifth set, but Fabrice returned well.

How did you deal with the interruption of the match on Monday at 5-5 in the 5th set?

I tried to forget and I had time to relax. In fact, I was cool and I had a good night. Physically it was ok. If you're not able to play two hours the following day, you should find a new job! I tried to come in today on the hottest court, as ready as possible to leap on every single chance. At 5-5, it is 50-50, with opportunities for both of us. The physical aspect did not make a difference, the adrenalin gave us the legs to run on all the balls.

You beat the record of the longest match in history, with 6h35m of play. How do you feel about it?

I'm completely mad! Do I get a medal for that? No, seriously, that does not worry me because tomorrow there might be an even longer match. And moreover, I lost this one. For me, you gain a place in history when you win a Grand Slam. The rest...

You had some problems this winter with Fabrice Santoro. Do you not think that your handshake today could have been more cordial after a match like this one?

No.

Why?

Because I do not think so...
irishface is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-26-2004, 03:02 PM   #44
country flag misyou25
Registered User

misyou25's Avatar

misyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond reputemisyou25 has a reputation beyond repute

page 1, first threat, for michelle, marine
misyou25 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-27-2004, 09:46 PM   #45
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Arnaud won in double with Nico, against Lopez/Verdasco...8/6 in the 3th set !! (They'll play saturday I guess...)

In double mixte, tomorrow:
- Arnaud and Camille Pin
- Micka and Severine Beltrame (Camille's double partner)
- Richard and Tatiana Golovin

Guy Forget
Reply

Thread Tools

Posting Rules