Casablanca '07 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 04-22-2007, 08:35 PM   #1
country flag Hangdog
Registered User

Hangdog's Avatar

Hangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond repute
Default Casablanca '07

Nice tournament, there are 12 Frenchmen in the main draw!

And Arnaud is even seeded as number 6 His first round is against the young talent from Latvia Ernests Gulbis. They play tomorrow, second match on the centre court.

Arnaud/Micka are also the first seeded couple of doubles draw.

So well, a lot of great opportunities. ALLEZ!

Nicolas Devilder

Hangdog is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 04-22-2007, 10:27 PM   #2
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute
Default Re: Casablanca '07

I wonder if he voted lol

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-23-2007, 02:44 PM   #3
country flag higherlaw
Registered User

higherlaw's Avatar

higherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond repute

and WHEN he and seb win today, they'll play each other in the second round.
higherlaw is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-23-2007, 06:29 PM   #4
country flag higherlaw
Registered User

higherlaw's Avatar

higherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond repute

[6]A Clement (FRA) d E Gulbis (LAT) 76(1) 63
Old 04-23-2007, 07:52 PM   #5
country flag Piti Pingoin
Registered User

Piti Pingoin's Avatar

Piti Pingoin has a reputation beyond reputePiti Pingoin has a reputation beyond reputePiti Pingoin has a reputation beyond reputePiti Pingoin has a reputation beyond reputePiti Pingoin has a reputation beyond reputePiti Pingoin has a reputation beyond reputePiti Pingoin has a reputation beyond reputePiti Pingoin has a reputation beyond reputePiti Pingoin has a reputation beyond reputePiti Pingoin has a reputation beyond reputePiti Pingoin has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Marine View Post
I wonder if he voted lol
Par procuration je pense! En tous cas, les français ont suivi la soirée électorale en direct de Casa et d'un air très interessé! Si tu trouves l'article de l'Equipe du jour (d'aujourdhui), c'est tout expliqué! Moi je le cherche!
Piti Pingoin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-23-2007, 07:58 PM   #6
country flag Piti Pingoin
Registered User

Piti Pingoin's Avatar

Piti Pingoin has a reputation beyond reputePiti Pingoin has a reputation beyond reputePiti Pingoin has a reputation beyond reputePiti Pingoin has a reputation beyond reputePiti Pingoin has a reputation beyond reputePiti Pingoin has a reputation beyond reputePiti Pingoin has a reputation beyond reputePiti Pingoin has a reputation beyond reputePiti Pingoin has a reputation beyond reputePiti Pingoin has a reputation beyond reputePiti Pingoin has a reputation beyond repute

Quote:
I wonder if he voted lol
Par procuration je pense! En tous cas, les français ont suivi la soirée électorale en direct de Casa et d'un air très interessé! Si tu trouves l'article de l'Equipe du jour (d'aujourdhui), c'est tout expliqué! Moi je le cherche!
Piti Pingoin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-23-2007, 10:41 PM   #7
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

I've the answer, and still more...

CASABLANCA (TOURNOI DE TENNIS ATP), 18 HEURES. – Il fait grand beau et grand bruit. Dehors, les rues sont rouges de fans footeux du Wydad Casablanca, tout excités par la revanche à venir contre l’ASEC Abidjan. Loin du vacarme, bienvenue à l’hôtel Barcelo, royaume du silence et quartier général de la délégation inscrite au tournoi de tennis Hassan II, qui commence aujourd’hui. Parmi les clients, Marc Gicquel, Florent Serra, Gilles Simon, Arnaud Clément, Michaël Llodra ; bref, la diaspora française ne passe pas incognito. Même à plus de deux mille kilomètres de l’Élysée, même avec deux heures de décalage (à 20 heures à Paris, il était 18 heures ici), le premier tour de l’élection présidentielle ne les laisse pas de marbre.

H – 3, c’est le moment des conjectures et des questions. « Et toi, t’as voté ? » Si l’abstention a sacrément reculé dans le pays, certains de nos camarades ont dû taire leur voix pour des raisons technico-techniques. « Je me suis fait un peu avoir, dit Simon. J’habite en Suisse et on m’a dit que je devais trouver un résident français à Neuchâtel. Alors que j’aurais pu donner procuration à quelqu’un d’autre… Pfff » Il n’a donc jamais encore voté. Il était trop jeune en 2002 mais, promet-il, « je le ferai au second tour ». Même bug dans les procurations pour Arnaud Clément. « Je n’ai pas bien lu le formulaire. Et puis c’est pas simple quand on n’arrête pas de voyager. » Justement, comment suivre de près une campagne électorale quand on bourlingue à longueur d’année ? « Pas fastoche, convient Clément, très porté sur la forme. Moi, ça m’intéresse vachement. J’adore écouter les politiciens, les entendre esquiver les attaques. Ils sont pratiquement tous brillants. Je suis très client de leur façon de s’exprimer. » Florent Serra est entré dans le débat petit à petit. D’abord distant, il a lu les programmes, discuté à droite et à gauche, lu aussi les journaux d’opinion et a trouvé la campagne « intéressante ».

Plus critique, Simon regrette qu’à l’approche du scrutin, « en voulant rassembler, tous se sont ressemblés. C’est à qui allait être la meilleure girouette. J’ai pas aimé ça ». De tout ça, Marc Gicquel se sent loin. « Je n’accroche pas à la politique. J’ai déjà voté, mais pas cette fois-ci. Franchement, je ne suis pas impliqué. Je n’en suis pas fier et il faudrait que je m’y mette. »

...

CASABLANCA, 20 HEURES. – C’est fou, le progrès. À Casablanca, comme à Melle ou à Bordères, on a pu voir, en « direct live » à la télé, Élise Lucet et David Pujadas annoncer les noms des finalistes. Chacun dans sa piaule, nos as de la raquette étaient tous au rendez-vous. Dispersés. Alea jacta est : ce sera Sarko-Ségo.

« No surprise, commente Simon. Le candidat pour qui je voulais voter est au second tour. » Qui ça ? « Sarkozy. Je voterai pour lui le 6 mai parce que je pense que c’est le plus à même de résoudre les problèmes sans se laisser influencer. » Michaël Llodra joue également (la même) carte sur table. « J’ai voté pour Sarkozy. C’est l’un des rares à dire ce qu’il pense sans avoir peur des susceptibilités des uns et des autres. C’est la première fois de ma vie que je vote et je suis content de mon choix. Là, j’entends Robert Hue, il m’énerve, lui ! Il dit que Sarkozy est dangereux, bla-bla-bla… Son parti a fait 2 %, ça va quoi. Au second tour, je voterai pareil. » Florent Serra devra, par force, miser sur un autre « cheval ». Son champion a fait troisième. « J’ai voté au centre parce que j’aimais les propositions de Bayrou ; cette idée de casser le système et de prendre les meilleurs, à gauche et à droite. Il a quand même fait un gros score, presque aussi bon que celui de Chirac au premier tour en 2002. Il va peser. » Et l’affaissement de Le Pen ? « Ouais, enfin, 11 %, je trouve que ce n’est pas peanuts quand même, relativise Clément, qui aurait préféré un FN à un chiffre. Finalement, après l’exception de 2002, on en revient au schéma classique d’un second tour droite et gauche classiques. » Et la victoire du vote utile ? « C’est mieux que Le Pen qualifié pour le second tour, admet Clément. Mais j’ai des doutes sur le principe. Est-ce qu’on doit ne pas voter au premier tour pour un petit candidat qui nous séduit ? Si c’est oui, qu’on fasse des élections avec trois candidats. Là, les petits, ils se sont fait déchirer. Moi, je pense qu’ils apportent quelque chose au débat. Par exemple, la contribution de Nicolas Hulot m’a plu. » Voilà, c’est fini. Les projections ont dansé sur les écrans, les sondeurs nous ont montré un peu de futur, certains des battus ont appelé à voter ailleurs. Les joueurs éteignent les télés. Leur premier tour à eux commence aujourd’hui.

I didn't know arnaud was a fan of politic shows ! lol
But this idiot couldn't vote cos of procuration's bug

Guy Forget
Old 04-24-2007, 12:38 AM   #8
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

Via has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond repute

arnaud is featured on atp home page

seb won't play until tuesday, and he isn't seeded how much he has fallen!!! even nico massu is seeded before him he's also trying out doubles with paulo... so all sorts of frenchie combinations since DC... but they lost to a little known aussie/czech pair
Attached Images
File Type: jpg atphomepage.jpg (82.2 KB, 4 views)
Via is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-24-2007, 08:53 AM   #9
country flag kukka
Registered User

kukka's Avatar

kukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond reputekukka has a reputation beyond repute

It's good that Arnaud won his first round match. This should be a good tourney to boost up his confidence.

Elina

Allez! Nicolas Escudé Jérôme Haehnel Arnaud Clément Sébastien Grosjean Thierry Ascione Olivier Mutis Julien Varlet

C'mon! Lleyton Hewitt Mark Philippoussis Todd Reid

¡Vamos! Juan Carlos Ferrero Rafael Nadal

Yippee! Jan-Michael Gambill Graydon Oliver

Come on! Gustavo Kuerten Tim Henman

Wow! Patrick Rafter Wayne Ferreira
kukka is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-24-2007, 06:36 PM   #10
country flag higherlaw
Registered User

higherlaw's Avatar

yup, it's arnaud vs seb. i hate that...
Old 04-24-2007, 09:32 PM   #11
country flag Hangdog
Registered User

Hangdog's Avatar

Hangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond repute

Quote:
I've the answer, and still more...
Thank you so much, Marine

So he is for the NF and Le Pen? I thought he’d be for Sarkozy, but well, it’s not too far. Anyway sorry he couldn’t vote this time, looks like there is enough stuff to do for that when you’re abroad. And yeah, what a surprise to see him being keen on politics.
Quote:
Originally Posted by higherlaw View Post
yup, it's arnaud vs seb. i hate that...
I guess Arnaud is also not happy to play Seb, but maybe he is up to do some sort of a revenge lol Actually Seb has indeed fallen as much as Via has described it a few lines higher and I even hadn’t been so sure he was going to win his first round. And even though I’d like him to keep winning I hardly believe he’ll beat Arnaud this time, though he’s still mentally stronger I think. Ok, I remember I was forbidden to talk much about Seb here so I’d better hold my tongue
Alors que le meilleur gagner. One of them in quarters is already not bad.

Nicolas Devilder

Old 04-24-2007, 10:04 PM   #12
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hangdog View Post

So he is for the NF and Le Pen? I thought he’d be for Sarkozy, but well, it’s not too far. Anyway sorry he couldn’t vote this time, looks like there is enough stuff to do for that when you’re abroad. And yeah, what a surprise to see him being keen on politics.

ahh noooooo Irina, sorry but I have to correct you right now ! He's not for Le Pen at all, at the contrary he thinks his score is still too higher this year !
And you can't say "it's not too far".
Llodra, Santoro, Gasquet and some others like Forget and Mauresmo are for Sarkozy, Arnaud did not say his preference, let's respect his silence.

Guy Forget
Old 04-24-2007, 10:39 PM   #13
country flag Hangdog
Registered User

Hangdog's Avatar

Quote:
ahh noooooo Irina, sorry but I have to correct you right now ! He's not for Le Pen at all, at the contrary he thinks his score is still too higher this year !
And you can't say "it's not too far".
Llodra, Santoro, Gasquet and some others like Forget and Mauresmo are for Sarkozy, Arnaud did not say his preference, let's respect his silence.
Well ok, I've noticed he says nothing concrete about his preferences, he may have a reason, I see. How would you translate "Clément, qui aurait préféré un FN à un chiffre"? J'ai pensé que ce veut dire qu'il est pour le FN... mais maintenant je vois que non. "Ouais, enfin, 11%" comme une réponse à l’affaissement de Le Pen, c'est effectivement pas pour Le Pen lol Mais tant mieux

Nicolas Devilder

Old 04-25-2007, 01:14 AM   #14
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

Via has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Hangdog View Post

I guess Arnaud is also not happy to play Seb, but maybe he is up to do some sort of a revenge lol Actually Seb has indeed fallen as much as Via has described it a few lines higher and I even hadn’t been so sure he was going to win his first round. And even though I’d like him to keep winning I hardly believe he’ll beat Arnaud this time, though he’s still mentally stronger I think. Ok, I remember I was forbidden to talk much about Seb here so I’d better hold my tongue
Alors que le meilleur gagner. One of them in quarters is already not bad.
i guess i have to agree with that. it's not like they have been setting the world on fire lately but, unfortunately, has to draw each other. at their current levels, either one getting into the quarters is good news, bruno will stay and the one who loses will also stay around for the practice.
Via is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-25-2007, 06:17 PM   #15
country flag higherlaw
Registered User

higherlaw's Avatar

Quote:
Originally Posted by Via View Post
i guess i have to agree with that. it's not like they have been setting the world on fire lately but, unfortunately, has to draw each other. at their current levels, either one getting into the quarters is good news, bruno will stay and the one who loses will also stay around for the practice.
you're right..at least one of them will move on. right now arnaud is losing

um, lost. S Grosjean (FRA) d [6] A Clement (FRA) 46 75 61

no rest for the weary, as it's back on the court for doubles.

Last edited by higherlaw : 04-25-2007 at 06:45 PM.
Reply

Thread Tools

Posting Rules